Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS ja ASC+T valot päällä?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    Originally posted by Juho_Nurmi View Post
    Miten teillä ne valot käyttäytyi? Syttyikö kesken ajon?
    Minulla valot ei pala aamulla eivätkä syty ajon aikana ikinä, mutta kun pysähtyy ja käynnistää koneen uudelleen valot loistaa.
    Juuri näin mullakin oli aluksi. Myöhemmin syttyi myös joskus kesken ajon. Kuulostaa sulla kyllä 100% samanlaiselta boksivialta kuin mullakin.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Juho_Nurmi View Post
      Miten teillä ne valot käyttäytyi? Syttyikö kesken ajon?
      Minulla syttyi pysähtymisen jälkeen, ajon aikana ei syttynyt. Alussa vian sai korjattua kun ABS-boksille menevää johtoa väänteli/heilutti, toimi jopa 3 päivää kunnes sitten mikään ei enää auttanut.
      E39 528iA

      Comment

      • Juho_Nurmi
        Newbiemmer
        • Oct 2005
        • 27

        No niinpä niin. Tänään tuli uusi anturi etupyörään ja sen vaihtamalla ei mitään muutosta asiaan. Joten meni boksi kaupoiksi.

        Mistäpäin niitä sieltä saksasta kannattaa ruveta metsästämään? Onko paljon hinnassa eroa merkkiliikkeeseen. Se uusi kai piti vielä koodata erikseen.

        Tai sit jos löytäs sellasen henkilön joka sais tinailtua tuota vanhaa.

        Mut taas löytyi yksi boksivikainen E39

        Edit: Etsin boksia, ja vastaan tuli sellanenkin mahdollisuus että amerikassa korjaisivat näitä, parikin paikkaa hinta 250-300 dollaria. Onko tuollaisesta kenelläkään kokemusta? Saksan ebayssä näkys käkkylöitä olevan kans mut ei ymmärrä kielestä sitäkään vähää mitä englannista. Ebay muutenkin tuntematon kauppapaikka joten kävelenkö suosiolla hartikaisen tiskille.
        Last edited by Juho_Nurmi; 29-03-2007, 18:24.

        Comment

        • Juho_Nurmi
          Newbiemmer
          • Oct 2005
          • 27

          Onko se ehdottoman varma että uusi boksi on koodattava autoon. Kävin Hartikaisella kuopiossa (merkkiliike) kysymässä boksin hintaa, ja siellä huoltoneuvoja ei ollut ikinä kuullutkaan että sitä tarvitsisi sen kummemmin koodata autoon.
          Muutenkin valitettavasti usein ei liikkeessä ole mitään käsitystä asioista mitä halunnut tietää.

          Mikä noista liittimen pinneistä on vasemman etupyörän anturin jos mittais ettei johto ole mistään rikki?

          Ai niin sit se huoltoneuvoja oli sitä mieltä että jarrut on "ilmattava" jotenkin kun sen boksin irrottaa. Voiko sen laatikon siitä irrottaa ihan huoletta ja laittaa takaisin paikalleen kun on korjattu ja jenkkisivuilta olin ymmärtäväni että autolla voisi ajaa vaikka koko boksi ei olisi edes paikallaan, onkohan näin?
          Last edited by Juho_Nurmi; 31-03-2007, 19:11.

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7397
            • Oulu

            Originally posted by Juho_Nurmi View Post
            Onko se ehdottoman varma että uusi boksi on koodattava autoon. Kävin Hartikaisella kuopiossa (merkkiliike) kysymässä boksin hintaa, ja siellä huoltoneuvoja ei ollut ikinä kuullutkaan että sitä tarvitsisi sen kummemmin koodata autoon.

            ...

            Ai niin sit se huoltoneuvoja oli sitä mieltä että jarrut on "ilmattava" jotenkin kun sen boksin irrottaa. Voiko sen laatikon siitä irrottaa ihan huoletta ja laittaa takaisin paikalleen kun on korjattu ja jenkkisivuilta olin ymmärtäväni että autolla voisi ajaa vaikka koko boksi ei olisi edes paikallaan, onkohan näin?
            Eipä ole merkkiliike taas tiennyt mitään näistä asioista. Itse tilasin boksin ebay.de:n kautta liikkeestä AutoTeile Vogler (http://www.vogler.de/). Sivut ei vakuuta, mutta palvelu oli huippua. Sieltä tuli korjaussarjan mukana valokopioidut asennusohjeet ja laskuun oli kirjoitettu ihan englanniksi että boksi on koodattava, joka oli vielä punaisella kynällä korostettu! Varmaan saaneet riittävästi kyselyjä boksinvaihtajilta joissa ei valot ole sammuneet vaikka on uusi boksi autossa.

            Ja jos kiinnostaa miksi tuo pitää koodata niin se ei johdu mistään itse ABS:ään liittyvästä vaan ASC+T tarvitsee tiedon siitä, mikä kone autossa on, ilmeisesti siksi, että osaa säätää moottorin tehojen pudottamista oikein. Koodauksen teetin paikallisessa Bosch-huollossa, jossa homma sujui ilman suurempia ihmettelyjä, vaikkei työn suorittanut henkilökään kai ollut ennen koskaan tuollaista boksia koodannut. Maksoi muistaakseni 50€ ja aikaa meni reilu varttitunti. ABS toimii uudella boksilla ilman koodaustakin.

            Boksin irrotus ei vaikuta mitään mihinkään hydrauliikkaan, joten mitään ei tarvitse ilmata. Autolla voi tietysti myös ajaa ilman boksia, ABS:t + ASC+T toimii ihan yhtä huonosti kuin silloinkin kun niitten varoitusvalot palaa.

            En tiedä merkkiliikkeen tän hetken hintaa boksille. Vuosi sitten säästin reilu 200€ kun tilasin tuon korjaussarjan Saksasta. Aiemmin ero hinnoissa oli vieläkin suurempi. Mun boksi on edelleen tinattavana, joten en tiedä olenko löytänyt henkilön jolta tuo onnistuu vai en. Palaan asiaan jahka tiedän enemmän.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 31-03-2007, 19:36.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Juho_Nurmi View Post
              Kävin Hartikaisella kuopiossa (merkkiliike)
              Olipa taas hyvä merkkiliikkeen huoltoneuvoja... Boksi on koodattava. 12 ja 28 nastat on vasemman etupyörän johdot. Jarruja ei tarvitse ilmata ja autolla voi ajaa ilman boksia.
              E39 528iA

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7397
                • Oulu

                Se kiinnostais kans tietää pysyykö tuo koodaus itse boksissa, vai miten käy jos pistän tuon mun vanhan (toivottavasti kohta korjatun) boksin kiinni mun autoon, tai johonkin toiseen 523i:hin, niin toimiiko kaikki ilman koodailuja laakista? :think
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • BimmerM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1137
                  • Kemi

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Se kiinnostais kans tietää pysyykö tuo koodaus itse boksissa, vai miten käy jos pistän tuon mun vanhan (toivottavasti kohta korjatun) boksin kiinni mun autoon, tai johonkin toiseen 523i:hin, niin toimiiko kaikki ilman koodailuja laakista? :think
                  toimii kunhan boxin numero ei muutu eli siis samalla sarjanumerolla olevaa boxia ei tarvitse koodata:think
                  Last edited by BimmerM; 01-04-2007, 00:15.

                  Comment

                  • BimmerM
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1137
                    • Kemi

                    Originally posted by Juho_Nurmi View Post
                    Edit: Etsin boksia, ja vastaan tuli sellanenkin mahdollisuus että amerikassa korjaisivat näitä, parikin paikkaa hinta 250-300 dollaria. Onko tuollaisesta kenelläkään kokemusta? Saksan ebayssä näkys käkkylöitä olevan kans mut ei ymmärrä kielestä sitäkään vähää mitä englannista. Ebay muutenkin tuntematon kauppapaikka joten kävelenkö suosiolla hartikaisen tiskille.
                    Itse korjautin boksin tuolla http://www.bba-reman.com/catalogue/P...px?category=53 ja suosittelen lämpimästi käsittääkseni kyseinen firma kokoaa nuita bokseja, ne testaavat sen että se varmasti toimii korjausen jälkeen ja antavat 2 vuoden takuun boksille. Ei tarttenu lähettää kun englantiin posti kulutkaan ei ollu kun 10€ yhteen suuntaan lentorahtina boksin saa viikon sisällä takaisin.

                    Comment

                    • BimmerM
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1137
                      • Kemi

                      Originally posted by Juho_Nurmi View Post
                      Olisko niin että aamulla kun on viileämpi boksi toimii ja kun se sit lämpenee katoaa yhteys. Mut mut kesken ajon ne ei kuitenkaan syty eikä sammu. :think
                      Itellä pelas kans viileänä kovilla pakkasilla mutta kun lämpeni ei enään pelannu mikähän kumma siinnäkin on :think

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        Originally posted by BimmerM View Post
                        Itellä pelas kans viileänä kovilla pakkasilla mutta kun lämpeni ei enään pelannu mikähän kumma siinnäkin on :think
                        Lämpölaajeneminen saa varmaan nuo kontaktit alunperinkin irtoamaan, tai jotain vastaavaa. Tuli vaan ostettua tuo auto tammikuun pakkasilla kun ei osannut tämmöistäkään epäillä...
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          Originally posted by BimmerM View Post
                          Itellä pelas kans viileänä kovilla pakkasilla mutta kun lämpeni ei enään pelannu mikähän kumma siinnäkin on :think
                          Pelkkää yhteensattumaa..
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • 318iS
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 55

                            Abs jarrut herkät anturin vaihdon jälkeen.

                            Moi,

                            juuri vaihdoin vasemman abs taka-anturin. Valot sammuivat, nopeus- ja kulutusmittari toimivat taas!

                            Mutta, alle 30 km/h nopeudessa abs:t toimivat, nyt kesäkelillä. Siis jarrutettaessa kevyestikin, ei lukkojarrutus, abs rutisee, ehkä jopa vähän normaalia kovempaa rutinaa. Eli abs rutisee jarrupolkimeen koskettaessa, vaikka ei liukasta tai lukkojarrutusta.
                            Olisiko anturin poisporaus, kun ei muuten lähtenyt, vioittanut kehäpyörää -> vääriä lukemia -> abs toimii tarpeetta. Puhdistelin paineilmalla käsittääkseni hyvin anturin kolon. Kun oli nafti sovitus, laitoin vähän kontaktispray:tä anturin päähän, sen ei pitäisi haitata.

                            Itse asiassa lähes paukuttaa vasenta etujarrua, eli voisiko olla vääriä lukemia nopeusanturilta mikä aiheuttaa tämän?
                            Vai likaa jäänyt tms.
                            Mitään vikakoodin nollaustahan tms. ei tarvitse.
                            Öljynhuolto valo pitää tosin vielä nollata, pinnit 9 ja 17 oikosuljetaan (tai 7 maadoitetaan), ja virrat päälle 3 sekunniksi. Tämä ei poista vikakoodeja?

                            Uusimpia tietoja kaivataan.

                            Auto siis 523i Touring, 1999, manuaali.
                            Last edited by 318iS; 18-04-2007, 22:41.

                            Comment

                            • Vehkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 1441
                              • Turku

                              Originally posted by 318iS View Post
                              Moi,

                              juuri vaihdoin vasemman abs taka-anturin. Valot sammui, nopeus- ja kulutusmittari toimivat taas!

                              Mutta, alle 30 km/h nopeudessa abs:t toimivat, nyt kesäkelillä.
                              Uusimpia tietoja kaivataan.
                              Mikä malli ois kyseessä?
                              Siis..Meinaatko ettei abs:ien pitäis toimia alle 30km/h nopeudessa vain mitä tarkoitat tuolla?? Kyllä mulla ainaki toimii alle 30km/h.
                              Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                              ex E39 535iA -97
                              sekä x määrä riisikippoja


                              Kesäautona toimii vw kupla -65

                              Comment

                              • Lalli69
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 209
                                • Panttila Capital of Kurikka

                                Originally posted by Vehkis View Post
                                Mikä malli ois kyseessä?
                                Siis..Meinaatko ettei abs:ien pitäis toimia alle 30km/h nopeudessa vain mitä tarkoitat tuolla?? Kyllä mulla ainaki toimii alle 30km/h.
                                Tarkoittanee sitä, että ABS jyryyttää, vaikkei pyörät edes meinaa lukkiutua.
                                Samaa teki oma mosse välillä, kun oli anturi paskana.
                                E38 740iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎