Miten teillä ne valot käyttäytyi? Syttyikö kesken ajon?
Minulla valot ei pala aamulla eivätkä syty ajon aikana ikinä, mutta kun pysähtyy ja käynnistää koneen uudelleen valot loistaa.
Juuri näin mullakin oli aluksi. Myöhemmin syttyi myös joskus kesken ajon. Kuulostaa sulla kyllä 100% samanlaiselta boksivialta kuin mullakin.
Miten teillä ne valot käyttäytyi? Syttyikö kesken ajon?
Minulla syttyi pysähtymisen jälkeen, ajon aikana ei syttynyt. Alussa vian sai korjattua kun ABS-boksille menevää johtoa väänteli/heilutti, toimi jopa 3 päivää kunnes sitten mikään ei enää auttanut.
No niinpä niin. Tänään tuli uusi anturi etupyörään ja sen vaihtamalla ei mitään muutosta asiaan. Joten meni boksi kaupoiksi.
Mistäpäin niitä sieltä saksasta kannattaa ruveta metsästämään? Onko paljon hinnassa eroa merkkiliikkeeseen. Se uusi kai piti vielä koodata erikseen.
Tai sit jos löytäs sellasen henkilön joka sais tinailtua tuota vanhaa.
Mut taas löytyi yksi boksivikainen E39
Edit: Etsin boksia, ja vastaan tuli sellanenkin mahdollisuus että amerikassa korjaisivat näitä, parikin paikkaa hinta 250-300 dollaria. Onko tuollaisesta kenelläkään kokemusta? Saksan ebayssä näkys käkkylöitä olevan kans mut ei ymmärrä kielestä sitäkään vähää mitä englannista. Ebay muutenkin tuntematon kauppapaikka joten kävelenkö suosiolla hartikaisen tiskille.
Onko se ehdottoman varma että uusi boksi on koodattava autoon. Kävin Hartikaisella kuopiossa (merkkiliike) kysymässä boksin hintaa, ja siellä huoltoneuvoja ei ollut ikinä kuullutkaan että sitä tarvitsisi sen kummemmin koodata autoon.
Muutenkin valitettavasti usein ei liikkeessä ole mitään käsitystä asioista mitä halunnut tietää.
Mikä noista liittimen pinneistä on vasemman etupyörän anturin jos mittais ettei johto ole mistään rikki?
Ai niin sit se huoltoneuvoja oli sitä mieltä että jarrut on "ilmattava" jotenkin kun sen boksin irrottaa. Voiko sen laatikon siitä irrottaa ihan huoletta ja laittaa takaisin paikalleen kun on korjattu ja jenkkisivuilta olin ymmärtäväni että autolla voisi ajaa vaikka koko boksi ei olisi edes paikallaan, onkohan näin?
Onko se ehdottoman varma että uusi boksi on koodattava autoon. Kävin Hartikaisella kuopiossa (merkkiliike) kysymässä boksin hintaa, ja siellä huoltoneuvoja ei ollut ikinä kuullutkaan että sitä tarvitsisi sen kummemmin koodata autoon.
...
Ai niin sit se huoltoneuvoja oli sitä mieltä että jarrut on "ilmattava" jotenkin kun sen boksin irrottaa. Voiko sen laatikon siitä irrottaa ihan huoletta ja laittaa takaisin paikalleen kun on korjattu ja jenkkisivuilta olin ymmärtäväni että autolla voisi ajaa vaikka koko boksi ei olisi edes paikallaan, onkohan näin?
Eipä ole merkkiliike taas tiennyt mitään näistä asioista. Itse tilasin boksin ebay.de:n kautta liikkeestä AutoTeile Vogler (http://www.vogler.de/). Sivut ei vakuuta, mutta palvelu oli huippua. Sieltä tuli korjaussarjan mukana valokopioidut asennusohjeet ja laskuun oli kirjoitettu ihan englanniksi että boksi on koodattava, joka oli vielä punaisella kynällä korostettu! Varmaan saaneet riittävästi kyselyjä boksinvaihtajilta joissa ei valot ole sammuneet vaikka on uusi boksi autossa.
Ja jos kiinnostaa miksi tuo pitää koodata niin se ei johdu mistään itse ABS:ään liittyvästä vaan ASC+T tarvitsee tiedon siitä, mikä kone autossa on, ilmeisesti siksi, että osaa säätää moottorin tehojen pudottamista oikein. Koodauksen teetin paikallisessa Bosch-huollossa, jossa homma sujui ilman suurempia ihmettelyjä, vaikkei työn suorittanut henkilökään kai ollut ennen koskaan tuollaista boksia koodannut. Maksoi muistaakseni 50€ ja aikaa meni reilu varttitunti. ABS toimii uudella boksilla ilman koodaustakin.
Boksin irrotus ei vaikuta mitään mihinkään hydrauliikkaan, joten mitään ei tarvitse ilmata. Autolla voi tietysti myös ajaa ilman boksia, ABS:t + ASC+T toimii ihan yhtä huonosti kuin silloinkin kun niitten varoitusvalot palaa.
En tiedä merkkiliikkeen tän hetken hintaa boksille. Vuosi sitten säästin reilu 200€ kun tilasin tuon korjaussarjan Saksasta. Aiemmin ero hinnoissa oli vieläkin suurempi. Mun boksi on edelleen tinattavana, joten en tiedä olenko löytänyt henkilön jolta tuo onnistuu vai en. Palaan asiaan jahka tiedän enemmän.
Olipa taas hyvä merkkiliikkeen huoltoneuvoja... Boksi on koodattava. 12 ja 28 nastat on vasemman etupyörän johdot. Jarruja ei tarvitse ilmata ja autolla voi ajaa ilman boksia.
Se kiinnostais kans tietää pysyykö tuo koodaus itse boksissa, vai miten käy jos pistän tuon mun vanhan (toivottavasti kohta korjatun) boksin kiinni mun autoon, tai johonkin toiseen 523i:hin, niin toimiiko kaikki ilman koodailuja laakista? :think
Se kiinnostais kans tietää pysyykö tuo koodaus itse boksissa, vai miten käy jos pistän tuon mun vanhan (toivottavasti kohta korjatun) boksin kiinni mun autoon, tai johonkin toiseen 523i:hin, niin toimiiko kaikki ilman koodailuja laakista? :think
toimii kunhan boxin numero ei muutu eli siis samalla sarjanumerolla olevaa boxia ei tarvitse koodata:think
Edit: Etsin boksia, ja vastaan tuli sellanenkin mahdollisuus että amerikassa korjaisivat näitä, parikin paikkaa hinta 250-300 dollaria. Onko tuollaisesta kenelläkään kokemusta? Saksan ebayssä näkys käkkylöitä olevan kans mut ei ymmärrä kielestä sitäkään vähää mitä englannista. Ebay muutenkin tuntematon kauppapaikka joten kävelenkö suosiolla hartikaisen tiskille.
Itse korjautin boksin tuolla http://www.bba-reman.com/catalogue/P...px?category=53 ja suosittelen lämpimästi käsittääkseni kyseinen firma kokoaa nuita bokseja, ne testaavat sen että se varmasti toimii korjausen jälkeen ja antavat 2 vuoden takuun boksille. Ei tarttenu lähettää kun englantiin posti kulutkaan ei ollu kun 10€ yhteen suuntaan lentorahtina boksin saa viikon sisällä takaisin.
Olisko niin että aamulla kun on viileämpi boksi toimii ja kun se sit lämpenee katoaa yhteys. Mut mut kesken ajon ne ei kuitenkaan syty eikä sammu. :think
Itellä pelas kans viileänä kovilla pakkasilla mutta kun lämpeni ei enään pelannu mikähän kumma siinnäkin on :think
Itellä pelas kans viileänä kovilla pakkasilla mutta kun lämpeni ei enään pelannu mikähän kumma siinnäkin on :think
Lämpölaajeneminen saa varmaan nuo kontaktit alunperinkin irtoamaan, tai jotain vastaavaa. Tuli vaan ostettua tuo auto tammikuun pakkasilla kun ei osannut tämmöistäkään epäillä...
Itellä pelas kans viileänä kovilla pakkasilla mutta kun lämpeni ei enään pelannu mikähän kumma siinnäkin on :think
Pelkkää yhteensattumaa..
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
juuri vaihdoin vasemman abs taka-anturin. Valot sammuivat, nopeus- ja kulutusmittari toimivat taas!
Mutta, alle 30 km/h nopeudessa abs:t toimivat, nyt kesäkelillä. Siis jarrutettaessa kevyestikin, ei lukkojarrutus, abs rutisee, ehkä jopa vähän normaalia kovempaa rutinaa. Eli abs rutisee jarrupolkimeen koskettaessa, vaikka ei liukasta tai lukkojarrutusta.
Olisiko anturin poisporaus, kun ei muuten lähtenyt, vioittanut kehäpyörää -> vääriä lukemia -> abs toimii tarpeetta. Puhdistelin paineilmalla käsittääkseni hyvin anturin kolon. Kun oli nafti sovitus, laitoin vähän kontaktispray:tä anturin päähän, sen ei pitäisi haitata.
Itse asiassa lähes paukuttaa vasenta etujarrua, eli voisiko olla vääriä lukemia nopeusanturilta mikä aiheuttaa tämän?
Vai likaa jäänyt tms.
Mitään vikakoodin nollaustahan tms. ei tarvitse.
Öljynhuolto valo pitää tosin vielä nollata, pinnit 9 ja 17 oikosuljetaan (tai 7 maadoitetaan), ja virrat päälle 3 sekunniksi. Tämä ei poista vikakoodeja?
juuri vaihdoin vasemman abs taka-anturin. Valot sammui, nopeus- ja kulutusmittari toimivat taas!
Mutta, alle 30 km/h nopeudessa abs:t toimivat, nyt kesäkelillä.
Uusimpia tietoja kaivataan.
Mikä malli ois kyseessä?
Siis..Meinaatko ettei abs:ien pitäis toimia alle 30km/h nopeudessa vain mitä tarkoitat tuolla?? Kyllä mulla ainaki toimii alle 30km/h.
Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Mikä malli ois kyseessä?
Siis..Meinaatko ettei abs:ien pitäis toimia alle 30km/h nopeudessa vain mitä tarkoitat tuolla?? Kyllä mulla ainaki toimii alle 30km/h.
Tarkoittanee sitä, että ABS jyryyttää, vaikkei pyörät edes meinaa lukkiutua.
Samaa teki oma mosse välillä, kun oli anturi paskana.
Comment