Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säälittävän kuuluisa 530d -99 Steptronic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    Originally posted by MarttiKK View Post
    Ihan samalla tavalla niitä bensasteppejä on hajonnut eli ei ne mitään ikuisia ole. Täälläkin on kasvava määrä tapauksia, joissa steppi on mennyt vaihtoon. Kilometrien kasvaessa tulee vikoja, sille ei voi mitään.
    TÄMÄ EI TODELLAKAAN PIDÄ PAIKKAANSA!!!
    Eli, nyt MarttiKK:n on jollain tavalla perusteltava väitteensä?
    Eli tarkasti ottaen missä "täällä" on "kasvava määrä" määrä tapauksia jossa 9/98-uudempia bensasteppejä on ilman öljynvaihtoa levinnyt?????
    Haluaisin tietää edes pari Suomessa tapahtunetta tapausta jossa selkeästi on ajetut kilometrit syöneet 9/98-uudemman bensastepin? Eli siis lauennut ns."vanhuuttaan" ja nimenomaan ilman öljynvaihtoa. Tiedän että 100% varmuudella näitä jokusen menneen öljynvaihdon seurauksena(...ja ei, laatikko EI OLLUT hajalla ennen öljynvaihtoa), mutta että todellakin jossain päin olisi kutoskoneen steppi joka olisi ajettu loppuun?
    Suomalaiset ja Ruotsalaiset takupurkamoketjut ei nimittäin tällaisesta tapauksesta ole vielä kuullut joten omastakin ammatillisesta mielenkiinnosta tällaisen väitteen todenperäisyydestä kuulem mieluusti lisää kun noita bensasteppejä pidetään purkamopiireissä lähinnä ongelmajätteenä=hyllyntäyttenä? Eli joko vihdosta viimein nuo hyllyihin pölyttymään jääneet 9/98-uudemmat bensastepit saataisiin hukattua hyllyistä?

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Hemi View Post
      Eli joko vihdosta viimein nuo hyllyihin pölyttymään jääneet 9/98-uudemmat bensastepit saataisiin hukattua hyllyistä?
      Nuo ei varmaankaan enää kovin paljon maksa jos ne vaan seisoo hyllyssä pölyä keräämässä...?
      E39 528iA

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        Originally posted by TJJ View Post
        Nuo ei varmaankaan enää kovin paljon maksa jos ne vaan seisoo hyllyssä pölyä keräämässä...?
        Eihän se pölyn kertyminen korreloi vielä vähään aikaan hintaan, koska niistä harvoista mitkä kolariautoihin menee, pitää kuitenkin saada jotain, jos sellaisesta on sisään ostettaessa joutunut jotain maksamaan. Näitä kuitenkin jokunen joskus menee häntänsä murtaneen tilalle kolariautoihin ja muutama näihin epäonnisiin öljynvaihtoihin, muuten siis ei lainkaan. Tosin minäkään en näitä sisään ota kuin välttämättömän pakon edessä.
        Eli nuo purkuun Ruotsista ja Saksasta tulevat bensastepilliset e46:set ja 9/98-uudemmat e39:it jättää nykyisin koko tekniikkansa lähtömaihin, koska niistä ei kannata juuri mitään maksaa. Eli näistä purkuun myytävistä laatikot ja koneet eivät tule Suomeen asi 9:ssä tapauksessa 10:stä koska kummillekkaan ei ole minkäänlaisia markkinoita. Ihan samoin kuin mm.perämurikoille jotka myöskin ovat lähes ikuisia, vaikka e46:iin niitä toki joskus jokunen meneekin. Dieselkoneet ja laatikot melkein sitten meneekin sitä tahtia kun niitä vain saa Ruotsista tai Saksasta haalittua.
        Vanhempia m52 koneita sekä näiden perästä automaatteja meneekin sitten jo ihan eri malliin.

        Comment

        • creative 22
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 560
          • Alavus

          Mitäs muutoksia tuohon bensasteppiin tuli sitten 9/98?Onko se vahvempaa tekoa kun vanhemmat?Faceliftissä vaihdelaatikko ei tainnut enää muuttua, mitenkäs sitten dieseleissä homma menee?Onko 7-sarjalaisissa dieseleissä (e38) sama laatikko kun 530da:ssa?
          Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

          Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

          BMW Freude Am Fahren

          Comment

          • MarttiKK
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1637

            Originally posted by Hemi View Post
            TÄMÄ EI TODELLAKAAN PIDÄ PAIKKAANSA!!!
            Eli, nyt MarttiKK:n on jollain tavalla perusteltava väitteensä?
            Selaa foorumia. Mikä ihmeen pyhälehmä tämä bensasteppi on? Veikkaisin, että sinulla on bensasteppi. Kyllähän täällä on ollut useampi kirjoitus bensastepin hajoamisesta.

            Comment

            • erkkap
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 43
              • Suomenniemi

              Olen seuraillut ihmetyksen sormi kummastuksen suussa tätä keskustelua laatikon öljyn vaihdoista; miten kukaan voi olla sitä mieltä, että ei kannata vaihtaa öljyjä tai että laatikko hajoaa oikein tehdyn öljynvaihdon takia! Mistä tiedetään, ettei hajoaminen olisi tapahtunut jokatapauksessa, voihan olla että ajoitus vaan sattui öljyn vaihdon aikoihin.
              Olen aina ja jokaisessa autossani vaihtanut laatikko ja peräöljyt säännöllisesti, n. 80000 km välein, eikä koskaan ole laatikko tai perä hajonnut, ei manu eikä automaatti. En ajaessani hissuttele vaan annan kenkää tarvittaessa, vedän peräkärryä ja asuntovaunua, ajan huonossakin olosuhteissa joissa auto jää välillä kiinni lumeen tai rapaan, mutta en polttele kumia tahallani, toisalta pakkasaamuna laitan auton käyntiin ja annan käydä D-asennossa käsijarru päällä n. 5 minuuttia.
              Nykyinen autoni on tosin manuaali 530d, mutta ed. oli automaatti, välillä on ollut joku mersu, niissä sama homma öljynvaidon ja toiminnan suhteen.
              Vaihtakaa niitä öljyjä, on paljon halvempaa kuin laatikon korjaminen.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by MarttiKK View Post
                Selaa foorumia. Mikä ihmeen pyhälehmä tämä bensasteppi on? Veikkaisin, että sinulla on bensasteppi. Kyllähän täällä on ollut useampi kirjoitus bensastepin hajoamisesta.
                Ai, ai siitäkö tämä on kiinni mikä steppi nyt minulla milloinkin sattuu olemaan???Hei...näytäppä nyt kuitenkin yksikin juttu BTCF forumilta 9/98-uudemman bensastepin hajoamisesta?
                Eli nyt Search nappia äkkiä peliin, vai olisiko lukemisen ymmärtämisessä ollut kuitenkin jotain ongelmaa?

                Tuohon erkkap:n provoon ei taida kukaan muukaan viitsiä vastata....

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  Bmw:n näkökulmasta ei ole mitään ongelmia imusarjan läpissä eikä Gm:n laatikossa. Myönnän että otantani on vähäinen, mutta kuitenkin jos autossa joka on varmuudella ajettu 191tkm oli avassanikin näkyvä imukanavan #2 läppäakseli jo poikki, ei ole helppoa uskoa BMW:n ikiajattelua, onneksi luen foorumeita. Mielestäni ei ole liioiteltua ajatella, että myös vaihteistossa voi tulla ongelmia ennen paalia (-500tkm), huolimatta siitä että valmistaja ei sitä myönnä. Eräät täällä foorumilla, kuten Clavurion ovat hienosti laatineet vaihteistolle huolto-ohjelman ja ainakin minä olen päättänyt sellaista noudattaa. Tokihan osassa ongelmia varmaankaan ajomäärä ei ole pitänyt paikkaansa, mikä tietenkin vääristää tilannetta. Ei mulla oikeestaan ole mitään semmosta sanottavaa, mitä ei täällä foorumilla jo olis sanottu. Tapauksessani vaihteistoöljyt vaihdettiin insp 2:ssa ...niinkuin aiemmin mainitsin "väärin" mm.koska Suodatinta ei vaihdettu...komppaan Erkkap:n postia
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    Originally posted by schwarze View Post
                    Bmw:n näkökulmasta ei ole mitään ongelmia imusarjan läpissä eikä Gm:n laatikossa. Myönnän että otantani on vähäinen, mutta kuitenkin jos autossa joka on varmuudella ajettu 191tkm oli avassanikin näkyvä imukanavan #2 läppäakseli jo poikki, ei ole helppoa uskoa BMW:n ikiajattelua, onneksi luen foorumeita. Mielestäni ei ole liioiteltua ajatella, että myös vaihteistossa voi tulla ongelmia ennen paalia (-500tkm), huolimatta siitä että valmistaja ei sitä myönnä. Eräät täällä foorumilla, kuten Clavurion ovat hienosti laatineet vaihteistolle huolto-ohjelman ja ainakin minä olen päättänyt sellaista noudattaa. Tokihan osassa ongelmia varmaankaan ajomäärä ei ole pitänyt paikkaansa, mikä tietenkin vääristää tilannetta. Ei mulla oikeestaan ole mitään semmosta sanottavaa, mitä ei täällä foorumilla jo olis sanottu. Tapauksessani vaihteistoöljyt vaihdettiin insp 2:ssa ...niinkuin aiemmin mainitsin "väärin" mm.koska Suodatinta ei vaihdettu...komppaan Erkkap:n postia
                    Niin että nytkö pitää hakea "vauhtia" Dieselin läppäakseli ja GM valmisteisten laatikoiden ongelmista kun pähkäillään että kestääkö bensasteppi yli +500tkm?
                    Yksi mikä on 100% varma, on se että tähän maailmaan ei ole vielä valmistettu yhtäkään ikuisesti kestävää autoa/osaa. Jokaisella autolla ja jokaisella siihen kootulla/valmistetulla osalla on alku+loppu=elinkaari.
                    Nyt täydellisesti unohdetaan ne syyt miksi noita öljyjä oikeasti pitäisi näihin vaihdella "jonkun kehittämän ohjelman mukaan" kun BMW:n ja ZF:n sadat insinöörit eivät näihin tällaista "ohjelmaa" ole antaneet, eikä tällaiseen ole nähneet siis tarvetta.
                    Se mikä tästä todella tekee absurdia on juuri se, että nämä öljyjen vaihtojen kanssa autuaaksi tulevat eivät ole esittäneet yhtäkään riskianalyysiä jonka mukaan jatkuva öljyjen vaihto itse asiassa pienentää sen elinkaarisen ajan riskejä, eikä sitä missä vaihessa ko.laatikko sulaa alle mikäli elinkaaren aikana tuota +1000€:n vaihtoruljanssipeliä ei pidetä?
                    Eli joku muu syy pitää olla miksi näitä pitäisi jatkuvasti vaihtaa, kuin että niitä vaihdellaan ihan vaihtamisen ilosta....ja siksi että ko.öljyt +150tkm:n ajossa mustuvat(moottorissa öljyt muuten mustuvat 200km:n ajossa)?

                    Comment

                    • schwarze
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 2017
                      • Kangasala

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Niin että nytkö pitää hakea "vauhtia" Dieselin läppäakseli ja GM valmisteisten laatikoiden ongelmista kun pähkäillään että kestääkö bensasteppi yli +500tkm?
                      Yksi mikä on 100% varma, on se että tähän maailmaan ei ole vielä valmistettu yhtäkään ikuisesti kestävää autoa/osaa. Jokaisella autolla ja jokaisella siihen kootulla/valmistetulla osalla on alku+loppu=elinkaari.
                      Nyt täydellisesti unohdetaan ne syyt miksi noita öljyjä oikeasti pitäisi näihin vaihdella "jonkun kehittämän ohjelman mukaan" kun BMW:n ja ZF:n sadat insinöörit eivät näihin tällaista "ohjelmaa" ole antaneet, eikä tällaiseen ole nähneet siis tarvetta.
                      Se mikä tästä todella tekee absurdia on juuri se, että nämä öljyjen vaihtojen kanssa autuaaksi tulevat eivät ole esittäneet yhtäkään riskianalyysiä jonka mukaan jatkuva öljyjen vaihto itse asiassa pienentää sen elinkaarisen ajan riskejä, eikä sitä missä vaihessa ko.laatikko sulaa alle mikäli elinkaaren aikana tuota +1000€:n vaihtoruljanssipeliä ei pidetä?
                      Eli joku muu syy pitää olla miksi näitä pitäisi jatkuvasti vaihtaa, kuin että niitä vaihdellaan ihan vaihtamisen ilosta....ja siksi että ko.öljyt +150tkm:n ajossa mustuvat(moottorissa öljyt muuten mustuvat 200km:n ajossa)?
                      Ei tässä mitään vauhtia haeta bensasteppeihin, tai juuri muihinkaan erityisemmin, halutaan vaan että vehkeet kestää ja tasataan tuntoja. Katso tämän threadin post #1. Ottamatta kantaa nykylaitteiden elinkaareen, itse ajattelisin että kyllä sen pitäisi 400tkm-500tkm väliin mennä noissa peruskomponenteissa, kuten moottori, laatikko ja perä, kun puhutaan BMW:stä. Voit olla vakuuttunut että ilo on tuosta öljynvaihtamis ruljanssista kaukana, se vaan pitää tehdä...Mä voin kyllä harkita ostavani sulta tohon autoon sopivan stepin 400tkm:n täystakuulla, ilman öljynvaihtoja, myöntäisitkö?
                      Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                      Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9138
                        • Oulu

                        Jahans, täällä ryhdyttiin taas öljynvaihtopuuhiin.

                        Olen foorumille laittanut yhdet ohjeet tomaatin huuhteluluöljynvaihdosta. En katso luoneeni mitään laatikon huolto-ohjelmaa. Ainut kättä pidempi asian tiimoilta on oman ja erään toisen foorumilaisen tomaatin öljyistä tehty analyysi. Kokeet on suorittanut riippumaton laboratorio n. 120 tkm ajosuoritteen kokeneille öljyille. Öljyn ominaisuudet olivat raportin mukaan vielä hyväksyttävät, mutta jo selvästi speksien rajoilla. Nyt ainakin tiedän, että oma laatikkoni joskus hajoaa jonkun muun syyn, kuin laadultaan heikentyneiden öljyjen takia. Tämä toimenpide on ainut, jonka voin asian eteen tehdä, eikä se oikein suoritettuna ainakaan heikennä laatikon selviytymismahdollisuuksia. Itse suoritettuna puhutaan onneksi hieman pienemmistä, kuin Hemin mainitsemista kiloeuron summista.

                        Kuinka pitkään esim. M57 perusmoottori kestäisi ilman öljynvaihtoja? Todennäköisesti moninkertaisesti speksatun vaihtovälin. Jostain syystä ne öljynvaihdot on kuitenkin sinne huolto-ohjelmaan laitettu. Kuinka pitkälle huoltovälille laatikkoöljyn valmistaja on oikeasti speksannut ominaisuuksien riittävyyden? Todennäköisesti BMW:n mielestä ainakin niin pitkälle, että takuuasioiden kanssa kanssa ei kuitenkaan enää tarvi puljata.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by schwarze View Post
                          Ei tässä mitään vauhtia haeta bensasteppeihin, tai juuri muihinkaan erityisemmin, halutaan vaan että vehkeet kestää ja tasataan tuntoja. Katso tämän threadin post #1. Ottamatta kantaa nykylaitteiden elinkaareen, itse ajattelisin että kyllä sen pitäisi 400tkm-500tkm väliin mennä noissa peruskomponenteissa, kuten moottori, laatikko ja perä, kun puhutaan BMW:stä. Voit olla vakuuttunut että ilo on tuosta öljynvaihtamis ruljanssista kaukana, se vaan pitää tehdä...Mä voin kyllä harkita ostavani sulta tohon autoon sopivan stepin 400tkm:n täystakuulla, ilman öljynvaihtoja, myöntäisitkö?
                          Siis miten niin ..."pitää tehdä"....? BMW:n ja ZF:n mukaan juurikin "ei pidä".
                          Eli jos tosiaan jos vain "pitää tehdä", niin silloin pitäisi olla jotain faktaa näytellä pakkoja ja laakereita kuinka öljyjen vaihtamattomuus on ennenaikaisesti joltain tuhonnut 9/98-uudemman bensastepin? Jotain näyttöähän PITÄÄ olla jos kerran tällainen varma ja selvästi parempi tieto on jollain olemassa, kuin Bemun ja ZF:n insseillä?
                          Eli pitää saavuttaa joitain selkeitä hyötyjä jotta tosiaan kannattaa maksaa auton elinkaaren aikana reilusti yli +1000€ öljynvaihdoista ja ottaa pieni riski että jotain menee pieleen. Usein kutenkin ihan muuten ammattitaitoisista huoltoliikkeistä tulee väärillä öljyillä täytettyjä tai vajaatäyttöisiä tapauksia, vaikka liikkeelle lähtevällä paskalla ei laatikkoa saataisikaan rikki.
                          Eli on oltava olemassa JOKIN KILOMETRISUORITE jossa 9/98-uudempi bensasteppi sanoo työsopimuksensa irti mikäli sen öljyihin ei koko elinkaaren aikana kosketa ja JOKIN KILOMETRISUORITE joka saavutetaan +1000€:n öljynvaihdoilla? Eli mitkä nämä tämän yhtälön varsin oleelliset parametrit ovat?
                          Jonkunhan on täytynyt nämä laskea ja tietää paremmin kuin bemun ja ZF:n inssit, koska sellainen "tieto" on olemassa jolla voidaan tuon öljyjen vaihto osoittaa kokonaiselinkaaren aikana kannattavaksi? Kannattaa nyt huomioida että alle 100tkm ajettu takuu laatikko maksaa 1000-1500€, eli suunnilleen noiden koko elinkaaren öljynvaihtojen hinnan. Toki tästä yhtälöstä voi tuon vaihdosta aiheutuvan riskin laskea vielä pois jos tosissaan uskoo että se ei yhtään lisää akuutin "venttiilikoneiston halvaiksen" riskiä?
                          Siis se pitää tässä yhtälössä heti ensiksi sisäistää että yhdenkään bensastepinkään elinkaari ei ole ikuinen, jolloin mitään
                          "ikiöljyjäkään" ei tarvita, eikä sellaisia siis ole olemassakaan.
                          On siis elinkaari joka tehtaalla on mitoitettu ilman öljynvaihtoja vähintään samaan kuin auton kaikkien muidenkin osakokonaisuuksien elinikä.
                          Se ei kuitenkaan lämmitä sitä joka on satoja/+1000€ hassannut öljynvaihtoihin joista ei hän eikä kukaan muukaan milloinkaan tule ulosmittaamaan sentinkään hyötyjä(nyt siis faktat kehiin jos näin ei ole?).
                          Se ei tätä iloista öljynvaihtajaa paljon lämmitä 10-vuoden kuluttua, kun kiesin kuudes seuraava omistaja odottaa paalikonetta ja kori, alusta kone, apulaitteet ,elektroniikka ja perä on täysin loppuneina....mutta laatikko onneksi toimii loistavasti....
                          Eli mikään ei ole niin typerää kuin ottaa autoonsa romanttinen suhde ja ylihuoltaa samalla kuin ne ihan oikeat huoltokohteet jäävät täysin vaille huomiota siihen asti kun ongelmia alkaa jo esiintymään(esim.alusta ja sen kunto).

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2017
                            • Kangasala

                            Originally posted by Hemi View Post
                            Siis miten niin ..."pitää tehdä"....? BMW:n ja ZF:n mukaan juurikin "ei pidä".
                            Eli jos tosiaan jos vain "pitää tehdä", niin silloin pitäisi olla jotain faktaa näytellä pakkoja ja laakereita kuinka öljyjen vaihtamattomuus on ennenaikaisesti joltain tuhonnut 9/98-uudemman bensastepin? Jotain näyttöähän PITÄÄ olla jos kerran tällainen varma ja selvästi parempi tieto on jollain olemassa, kuin Bemun ja ZF:n insseillä?
                            Eli pitää saavuttaa joitain selkeitä hyötyjä jotta tosiaan kannattaa maksaa auton elinkaaren aikana reilusti yli +1000€ öljynvaihdoista ja ottaa pieni riski että jotain menee pieleen. Usein kutenkin ihan muuten ammattitaitoisista huoltoliikkeistä tulee väärillä öljyillä täytettyjä tai vajaatäyttöisiä tapauksia, vaikka liikkeelle lähtevällä paskalla ei laatikkoa saataisikaan rikki.
                            Eli on oltava olemassa JOKIN KILOMETRISUORITE jossa 9/98-uudempi bensasteppi sanoo työsopimuksensa irti mikäli sen öljyihin ei koko elinkaaren aikana kosketa ja JOKIN KILOMETRISUORITE joka saavutetaan +1000€:n öljynvaihdoilla? Eli mitkä nämä tämän yhtälön varsin oleelliset parametrit ovat?
                            Jonkunhan on täytynyt nämä laskea ja tietää paremmin kuin bemun ja ZF:n inssit, koska sellainen "tieto" on olemassa jolla voidaan tuon öljyjen vaihto osoittaa kokonaiselinkaaren aikana kannattavaksi? Kannattaa nyt huomioida että alle 100tkm ajettu takuu laatikko maksaa 1000-1500€, eli suunnilleen noiden koko elinkaaren öljynvaihtojen hinnan. Toki tästä yhtälöstä voi tuon vaihdosta aiheutuvan riskin laskea vielä pois jos tosissaan uskoo että se ei yhtään lisää akuutin "venttiilikoneiston halvaiksen" riskiä?
                            Siis se pitää tässä yhtälössä heti ensiksi sisäistää että yhdenkään bensastepinkään elinkaari ei ole ikuinen, jolloin mitään
                            "ikiöljyjäkään" ei tarvita, eikä sellaisia siis ole olemassakaan.
                            On siis elinkaari joka tehtaalla on mitoitettu ilman öljynvaihtoja vähintään samaan kuin auton kaikkien muidenkin osakokonaisuuksien elinikä.
                            Se ei kuitenkaan lämmitä sitä joka on satoja/+1000€ hassannut öljynvaihtoihin joista ei hän eikä kukaan muukaan milloinkaan tule ulosmittaamaan sentinkään hyötyjä(nyt siis faktat kehiin jos näin ei ole?).
                            Se ei tätä iloista öljynvaihtajaa paljon lämmitä 10-vuoden kuluttua, kun kiesin kuudes seuraava omistaja odottaa paalikonetta ja kori, alusta kone, apulaitteet ,elektroniikka ja perä on täysin loppuneina....mutta laatikko onneksi toimii loistavasti....
                            Eli mikään ei ole niin typerää kuin ottaa autoonsa romanttinen suhde ja ylihuoltaa samalla kuin ne ihan oikeat huoltokohteet jäävät täysin vaille huomiota siihen asti kun ongelmia alkaa jo esiintymään(esim.alusta ja sen kunto).
                            Hemi hei...huhuu!
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              Kysymys kuuluu, koska se paali tulee? Onko se valmistajan mielestä 10-15v/200tkm kun taas Suomessa se on 30v / 500 000km. Onhan noita e30 suht paljon vielä liikenteessä ja ikää alkaa olemaan..

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Hemi View Post
                                Eli on oltava olemassa JOKIN KILOMETRISUORITE jossa 9/98-uudempi bensasteppi sanoo työsopimuksensa irti mikäli sen öljyihin ei koko elinkaaren aikana kosketa ja JOKIN KILOMETRISUORITE joka saavutetaan +1000€:n öljynvaihdoilla? Eli mitkä nämä tämän yhtälön varsin oleelliset parametrit ovat?
                                Tuolla on tehty jonkinlaista kyselyä, bensakoneita taitaa olla kaikki:
                                Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


                                Kyllähän tuossa on 3,38%:lla laatikko hajonnut öljyjen vaihdon jälkeen ja jos luvun laskee vain noista vaihtajien määrästä niin menee yli 10% (jos osasin laskea oikein..).Täytyypä vielä miettiä vaihdanko öljyt vai en... Toisaalta on noiden ilman vaihtoa hajonneidenkin määrä aika iso.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎