Originally posted by -Tapi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Ne vastaventtiilit on integroitu muovivaluun, eli siellä on vaan kanavassa sopiva paikka kuulalle ja jouselle. Toisessa (3-venttiilin ja kompressorin välissä) kanavassa on vielä vastaventtiilin lisäksi kuristin, ilmeisesti sitä varten ettei yhtäkkinen paineisku ajon aikana kesken säädön avaisi kompressorin ylipaineventtiiliä.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTuo toiseksiviimeinen kuva noista 5:sta on minun ottamani. Vasemman puolen venttiilistä olin kaivertanut sen kumiosan pois ja siksi kuvasin sen. Sen jälkeen tein "nahkapaskalla" uudet kumit oikeanpaksuisesta levystä lyömällä tietyn kokoisella tuurnalla. Tulos on tässä kuvassa:
Kuten kuvasta näkyy, pinta on sileä mutta edelleen se apukuskinpuoli valuu seisonnassa lyttyyn. Vuoto lienee jossain muualla. Olen etsinyt sitä vuotosprayn avulla pitkin painelinjoja ja palkeetkin vaihdoin mutta vikaa ei löydy. En enää jaksa etsiäkään.
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostSelviskö tämä oire koskaan? Itellä samaa vikaa mut kuskin puoli lässähtää lyttyyn n. tunnissa auton sammuttamisesta. Eli voisko nyt päätellä et vuoto ei välttämättä ole venttiileissä jos kerta kaksi venttiiliä pitää olla auki yhtä aikaa et ilma pääsee pois?---
Comment
-
-
Vuoto löytyy helpoiten suihkimalla vuodon ilmaisijaa liitoksiin ja muihin mahdollisiin paikkoihin.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostVuoto löytyy helpoiten suihkimalla vuodon ilmaisijaa liitoksiin ja muihin mahdollisiin paikkoihin.
Tehty ja tehty.. Käytin ainakin tunnin suihkimalla ja tutkailemalla mutta ei löytynyt. Liekö nyt löytyisi kun vuosien varrella vuoto on kasvanut.. Mutta ei enää huvita etsiä.---
Comment
-
-
Originally posted by Thuppu View PostPakko kait tohon etsintään on ryhtyä. On menny selvästi pahemmaksi tässä puolen vuoden aikana. Aiemmin jäi monesti välillä laskematta ollenkaan tai yön aikana oli laskenut monen tunnin aikana. Nyt laskee aina ja taitaa mennä jo alle tunnissa...E61 525d LCI
Comment
-
-
Jos sulla tuntiin on toinen nurkka tontissa, niin pitäs kuulua pikku suhina auton alla taka-akselin tienoolla. Säiliön ympärille saa kättäkin, niin vuodon voi tuntea ilmavirtanakin kädessä.
Mulla kävi melkonen suhina, kun toinen puoli oli siinä kunnossa, että se tyhjeni 5 minuutissa. Toisen säiliön vaihdoin, kun tyhjeneminen oli jotain tunnin luokkaa.E61 525d LCI
Comment
-
Comment