Entäs jälleeen kerran ne peltipöntöt siellä auton pohjassa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Tasonsäätö
Collapse
X
-
Originally posted by Ridermtb79 View PostTietämystä kaivataan edelleen..
Eli pääsiäisenä auto kävi pukilla ja tutkittiin tasonsäätö ongelmaa. Raskaan kaluston "asiantuntija" oli sattumoisin paikalla ja hänen kanssaan yritettiin selvittää ongelmaa seuraavasti
- rakeet kuivattu
- kompura toimii
- ilmaa letkuissa, pakko syötöllä töötättiin ilmaa ilmapyssyllä jolloin perä nousi
- palkeet näyttivät ehjiltä, ei kuulunut suhinaa mistään..
- ilmajousen vieressä alustassa oleva "ohjausyksikkö" irroitettu ja laitettu takaisin, näytti ehjältä johdostus
..joten missä vika voisi piillä. Mikään edellä mainittu ei auttanut ongelmaan. Auto menee ensi viikolla pajalle missä mietitään uudestaan. Rautajousien asentaminen alkanut tuntua hyvältä idealta.
Olisiko jollain ideoita ongelman ratkaisemiseksi.
M
Jos järjestelmässä on niin iso vuoto, että perä ei nouse niin suhinaa kyllä pitäisi kuulua. Pienemmät vuodot taas tulevat ilmi siten, että perä on ajossa oikealla korkeudella, mutta auton seistessä muutaman päivän perä laskee alas.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Tulipahan tuossa mielenkiintoinen tapaus vastaan.
Kaverin isän farkku E39 sheikkaa peräänsä kuin muija regaetton bileissä(Shake).
Vikakoodiahan järjestelmä oli antanut vain apparin puolen anturista. Tämä vika lähti kuittaamalla pois, ja ei saatu sitä pienen tutkimisen jälkeen takaisinkaan.
Mielenkiintoistahan homma on siinä että auto laskee kuskin puolen ihan kenttiin->nostaa ylös->laskee kenttiin->nostaa taas ylös.
Tämä kaikki tapahtuu oli väylä aktiivinen tai ei.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Oma farkku tiputtaa perän yönaikana alas. Jos linjassa olisi vuoto, eikö vain toinen puoli tippuisi?
Vuotoja olen kuitenkin yrittännyt etsiä, paineakut näyttävät ruosteisilta, mutta tutkimaan niitä ei oikein pääse kuin irroittamalla ne.
Palkeet ovat hieman lohkeilleet, mutta ei havaittavia vuotoja.
Löysin saksasta palkeita, mutta taitavat olla samassa hinnoissa kuin suomessa. Mikä näistä kävisi farkkuun?
Comment
-
-
Originally posted by janim110 View PostMulla herjaa vasemmanpuolen anturia. Kävin auton alla tutkimassa niin yksi kolmesta johdosta oli pieneltä matkalta hieroutunut paljaaksi ja hapettunut. Onko noita piuhujo korjailtu vai suosiolla uusi anturin johtosatsi vasemmalle? Saako noita johtosarjoja erikseen?
Comment
-
-
Originally posted by Peksa View PostOma farkku tiputtaa perän yönaikana alas. Jos linjassa olisi vuoto, eikö vain toinen puoli tippuisi?
Vuotoja olen kuitenkin yrittännyt etsiä, paineakut näyttävät ruosteisilta, mutta tutkimaan niitä ei oikein pääse kuin irroittamalla ne.
Palkeet ovat hieman lohkeilleet, mutta ei havaittavia vuotoja.
Löysin saksasta palkeita, mutta taitavat olla samassa hinnoissa kuin suomessa. Mikä näistä kävisi farkkuun?
http://www.aerosus.de/en/bmw.html?li..._from_store=deE61 525d LCI
Comment
-
-
Jos taso lukemat on esim -25 ja haluaa nostaa korkeutta 10mm onko uudet lukemat -35??? :think
Vai jotain muuta??F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
-
Mikähän prkl tossa perän säädössä nyt hankaa vastaan? Inpalla säädin persusta alemmaksi ja onnistui muuten hyvin, mutta apukuskin puoli jäi liian alas. Yritin sitä sitten nostaa, mutta ei onnistu. Kun säätää, niin nousee kyllä, mutta heti laskee takaisin, eli asetus ei jää voimaan.
Seuraavalla tavalla ei tapahdu mitään:
Shift F9 (Old models)--> e39 Chassis --> 1-axle air suspension EHC --> F6 Activate --> F4 Tune vehicle level --> F8 Tuning --> l
Tällä tavalla nousee ja laskee kivasti, mutta asetukset eivät jää voimaan ja molemmat puolet säätyy kerralla. Eli nousee ja laskee, mutta heti kun fiilistelet, että nyt on hyvä, niin jopas se jurnutta puottaa perän takasin
Ja juurikin apparin puolta ei erikseen saa säädettyä, vaikka yrittää erikseen. Oliko se nyt F5:sella:
F6 Activate -> F1 Hand-control -> F1 Rear axle raiseE30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Pieni onkelma
Terve! Luin treadin läpi mutta en törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jos joku joka enemmän tuntee tasonsäädön sielunelämää, osaisi sanoa mikä meikän tasonsäätöä vaivaa.. Eli meikän touring tiputtaa peränsä seisoessaan, eli tosiaan siis molemmat puolet. Luulisin ettei vuotoja ole, koska välillä perä pysyy täysin ryhdissään monta päivää ja toisinaan laskee tunnissa alas. Eikä oikean ja vasemman puolen välillä ole eroa. Kun auton ovet avaa, alkaa kompura täyttämään pusseja niinkuin pitää. Ajossa ei siis mitään ongelmaa eikä mitään herjaa ajotietokoneella, mutta onhan tuo tyhmän näköinen parkkipaikoilla ym. eikä varmasti tee pidemmän päälle hyvää. Onko mulla venttiilien toiminnassa siis jotain?? Kiitos!
Comment
-
-
Originally posted by JuhanaK View PostTerve! Luin treadin läpi mutta en törmännyt vastaavaan ongelmaan. Jos joku joka enemmän tuntee tasonsäädön sielunelämää, osaisi sanoa mikä meikän tasonsäätöä vaivaa.. Eli meikän touring tiputtaa peränsä seisoessaan, eli tosiaan siis molemmat puolet. Luulisin ettei vuotoja ole, koska välillä perä pysyy täysin ryhdissään monta päivää ja toisinaan laskee tunnissa alas. Eikä oikean ja vasemman puolen välillä ole eroa. Kun auton ovet avaa, alkaa kompura täyttämään pusseja niinkuin pitää. Ajossa ei siis mitään ongelmaa eikä mitään herjaa ajotietokoneella, mutta onhan tuo tyhmän näköinen parkkipaikoilla ym. eikä varmasti tee pidemmän päälle hyvää. Onko mulla venttiilien toiminnassa siis jotain?? Kiitos!BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Comment