E39 528iA ja E39 540iA on eroa kuin yöllä ja päivällä! 528 kyllä liikkuu ihan kiitettävän hyvin kunhan pitää kierrokset ylhäällä, mutta normaaliajossa se tuntuu puutuneelta 540:sen jälkeen. ~50% vääntöeron kyllä huomaa. Valitettavasti näin kun ei itselläkään ole enää v8 alla..
Kyllä, molempia ajaneena voin todeta, että ...tulet yllättymään e34 540i:n ja kymmen vuotta tuoreemman M52TU koneisen e39 528i:n käytännön suorituskykyeron pienuudesta.
e39:n "sivistyneisyys" voi toki ensin hämätä "perstuntumaa", mutta vakipätkiä pisteestä a pisteelle b kiihdyttelemällä ja nopeusmittaria seuraten huomaat kyllä mitä tarkoitan.
...mutta älä hermostu UGH!. Pientä sarkasmia vain. Eli en ole sitä mieltä että olisivat samaa sarjaa. Edes lähelläkään
Perus käytössä 528 manuaali on pirteämpi mitä raskas 540 automaatti. Eikä noilla pahemmin tule eroa edes 0-100 vedoissa. M62b44 motti on auttamatta laiska alakierroksilla koneen kokoon nähden. Se on luonteeltaan lähempänä m50b25 konetta.
..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :think
Jos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.
Jos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.
Onhan 528:ssa parempi ohjaus kuin 540:ssä. Mutta kyllä 528 vaatii kierroksia 3500-5000 jotta jotain tapahtuu ja steptronicin manuaalivaihtoakin kannattaa käyttää.
Eikä noilla pahemmin tule eroa edes 0-100 vedoissa. M62b44 motti on auttamatta laiska alakierroksilla koneen kokoon nähden. Se on luonteeltaan lähempänä m50b25 konetta.
Eroa 0-100 on se 1,1 sekuntia...se on pitkä siivu asfalttia autojen välissä kun 540 on jo 100 km/h vauhdissa.
Totta, 528 on noi 30m jäljessä. Eri asia on, että mitä sillä on väliä, näin normaaliliikenteessä jossa harvemmin 0-100 vetoja vedetään. Ilman muuta 540 voittaa 6-0 paperilla, radalla ja viivalla, mutta ns normikäytössä ero lienee pienempi.
Eroa 0-100 on se 1,1 sekuntia...se on pitkä siivu asfalttia autojen välissä kun 540 on jo 100 km/h vauhdissa.
oletko kellottanut, vai jotain tehtaan propagandaa? hyvin on jos vedät 540iA:lla alle 6,5s. tottakai 540 on hiukan nopeampi, mut ei ihan noin paljon kuitenkaa... automaatti 528:a ei tietenkään voi enää verrata 540:iin.
Jos puhutaan suorituskyvystä niin ero selvä mutta autona muuten 540 ei ole kovinkaan edukseen. Esim. jarrut ovat molemmissa samat. Kyllä 528 parhaan tehot on alakierroksilla, en väittäisi miksikään jenka koneeksi.
..anteeksi maalaisuuteni jälleen kerran mutta missähän mielessä 528 ja 540 on tasoissa? Edes MELKO TASOISSA??? :think
Siis hetkinen....? Missä vaiheessa tämä nyt kääntyi e39 528i ja e39 540i Vertailuksi????
Minä ainakin puhuin E34 540i:n ja kymmenen vuotta tuoreemman e39 M52TU 528:n välisistä käytännön suorituskykyeroista.
Ne vm.92-94 e34 540i:t reilu pari/kolmesataatuhatta ajettuna mitä minun käskettävänä on olleet, eivät toden totta ole vakuuttaneet millään järisyttävillä tehoreserveillä, vaan ainakin näissä hyvinkin puhutaan saman tasoisesta KÄYTÄNNÖN suorituskyvystä jonkin vm.-00 e39 528i:n kanssa.
Kuten totesinkin niin tokihan tuo e34:n olemus ja kasin tuottama "voiman ääni" noin perstuntumalta tuntuu varmasti monenkin mielestä "tehokkaalta", mutta kun tuollaisia 60-120kmh rykäisyjä vedetään kelloa vastaan ja "tolpanväli" lämä tiskissä ja katsotaan loppunopeus, niin erot oikeasti ovat suhteellisen pieniä. Tätä tarkoitin jos joku ei ymmärtänyt.
e39 540i onkin sitten jo eri juttu, mutta ei sekään mitään valovuosia eri juttu.
Siis hetkinen....? Missä vaiheessa tämä nyt kääntyi e39 528i ja e39 540i Vertailuksi????
Minä ainakin puhuin E34 540i:n ja kymmenen vuotta tuoreemman e39 M52TU 528:n välisistä käytännön suorituskykyeroista.
Ne vm.92-94 e34 540i:t reilu pari/kolmesataatuhatta ajettuna mitä minun käskettävänä on olleet, eivät toden totta ole vakuuttaneet millään järisyttävillä tehoreserveillä, vaan ainakin näissä hyvinkin puhutaan saman tasoisesta KÄYTÄNNÖN suorituskyvystä jonkin vm.-00 e39 528i:n kanssa.
Kuten totesinkin niin tokihan tuo e34:n olemus ja kasin tuottama "voiman ääni" noin perstuntumalta tuntuu varmasti monenkin mielestä "tehokkaalta", mutta kun tuollaisia 60-120kmh rykäisyjä vedetään kelloa vastaan ja "tolpanväli" lämä tiskissä ja katsotaan loppunopeus, niin erot oikeasti ovat suhteellisen pieniä. Tätä tarkoitin jos joku ei ymmärtänyt.
e39 540i onkin sitten jo eri juttu, mutta ei sekään mitään valovuosia eri juttu.
Mites kun tuolla nettiautossa on ostettavissa ~10 000e hintaan jotain noin 200tkm ajettuja E39 528:a niin voiko noin "halvalla" saada hyvää toimivaa käyttöpeliä? Mikä olisi käypä arvo tommoselle suht. hyväkuntoiselle em. BMW:lle?
Mites kun tuolla nettiautossa on ostettavissa ~10 000e hintaan jotain noin 200tkm ajettuja E39 528:a niin voiko noin "halvalla" saada hyvää toimivaa käyttöpeliä? Mikä olisi käypä arvo tommoselle suht. hyväkuntoiselle em. BMW:lle?
Minähän en mitään näistä tiedä, mutta Saksassa tuollaiset '96-'97 175-200 tkm 528i:t näyttäs maksavan 6-7ke. Eli kai tuo 10ke ja vähän päälle on ihan realistinen hintataso Suomessa?
Comment