Originally posted by hoge
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
-
-
Upattiinpa sopivasti tämmönen topikki!
Eli kaveri osti vast.ikään e39:n ja kysymys kuuluu, onko sisustassa katon keskellä olevalla "mökylällä" mitään virkaa ko. autossa, vai onko se siinä ihan ulkonäkösyistä? Jossain zippinettopommeissa (lue ei BMW) "mökylän" paikalla on valo.
Last edited by Juh4; 18-11-2009, 16:21.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostUpattiinpa sopivasti tämmönen topikki!
Eli kaveri osti vast.ikään e39:n ja kysymys kuuluu, onko sisustassa katon keskellä olevalla "mökylällä" mitään virkaa ko. autossa, vai onko se siinä ihan ulkonäkösyistä? Jossain zippinettopommeissa (lue ei BMW) "mökylän" paikalla on valo.
Comment
-
-
Originally posted by Rios View PostOlen ostamassa e39 525iA touringia 2001. Patahan tuossa on sitten vissiin m54b25. Onko kenelläkään mitään sanomista tai huomioimisen arvoista vinkkiä ongelmista, tai huoltamisesta jatkossa. Mitkä kohdat tulee syynätä ostaessa?
Mukava, riittävän ripeä (ei ehkä niinkään paikaltaan kuin normaalinopeuksista lähtien) ja ennenkaikkea hiljainen kapine. Minulla ajotietokone näyttää koko omistusaikani keskikulutukseksi 9,8l/100km keskinopeudella n. 51-52km/h. Maantiellä rauhallisesti (= likimain rajoitusten mukaan) alle 8l/100km, kaupunkiajossa n. 10-11l/100km.
Oikeastaan huonoin puoli on se ettei tästä ole helppoa paluuta uudehkoonkaan keskiluokan autoon. Ensimmäinen hylkimisreaktio on halu kaivaa Peltorit päähän..._______
Kimmo
_______________
525iA Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by kromo View PostVastaavalla olen ajellut vajaassa 2 vuodessa 134tkm -> 187tkm ilman suurempia ongelmia. Normaalit huollot ja kulutusosat, painavana autona (n. 1700kg) ehkäpä etupään tuenta (koiranluut, tukivarret jne) on se mitä todennäköisimmin joutuu remppaamaan. Jos etupää ei kolise terävissä kuopissa/saumoissa, jarrut ei täristä eikä vatkaa rattia eikä maantienopeuksissa tunnu mitään ylimääräistä tärinää niin voisi olettaa alustankin olevan kunnossa. Kaiken ollessa kunnossa kulkee likimain kuin kiskoilla, sivutuuli tuohon hivenen ottaa.
Mukava, riittävän ripeä (ei ehkä niinkään paikaltaan kuin normaalinopeuksista lähtien) ja ennenkaikkea hiljainen kapine. Minulla ajotietokone näyttää koko omistusaikani keskikulutukseksi 9,8l/100km keskinopeudella n. 51-52km/h. Maantiellä rauhallisesti (= likimain rajoitusten mukaan) alle 8l/100km, kaupunkiajossa n. 10-11l/100km.
Oikeastaan huonoin puoli on se ettei tästä ole helppoa paluuta uudehkoonkaan keskiluokan autoon. Ensimmäinen hylkimisreaktio on halu kaivaa Peltorit päähän...
Vaikka oma coupenikin oli ykkösluokan kulkine ikäisekseen, niin oli koeajokokemus unohtumaton.
Etupää ei kolissut, ei kilissyt, enkä huomannut muutenkaan mitään valitettavaa. Kiitoksia näistä, kertokaa lisää mitä mieleen juolahtaa!E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Originally posted by kromo View Post
Mukava, riittävän ripeä (ei ehkä niinkään paikaltaan kuin normaalinopeuksista lähtien) ja ennenkaikkea hiljainen kapine. Minulla ajotietokone näyttää koko omistusaikani keskikulutukseksi 9,8l/100km keskinopeudella n. 51-52km/h. Maantiellä rauhallisesti (= likimain rajoitusten mukaan) alle 8l/100km, kaupunkiajossa n. 10-11l/100km.
Eli kyllä tuo alle 8l on utopiaa maantiellä, en sitten tiedä onko kuskissa vikaa mutta hyvä jos alle 9 pääsee normaalisti. Ja mulla keskikulutus noin 11,5l/100km. Kaupungissa imee 13-15l/100km. Riippuu niin kovin paljon ajotyylistä ja profiilista mitä vie, mutta noihin alle 8l maantiellä ja 10l kaupungissa kannattaa suhtautua varauksella ettei tule pettymään.
Jos ajelee matkaa ohittamatta 90km/h niin varmaan pääsee alle 8 ja jos se kaupunkiajoa tehdään klo 23-06 niin kai se 10l menee.
Eli älä nyt kuukausittaista bensabudjettia ihan noiden lukujen mukaan tee...Ja ripeydestä..no, kai tolla pärjää, mutta ei se nyt käsistä lähde.
Muuten kyllä mainio auto, tosiaan etupään tukivarret, reaktiotangot, raidetangot kulutustavaraa. Takapenkillä ei liikaa tilaa ole, lapsille menee mutta aikuisilla vähän ahdasta jos ei ole kääpiö kuskina. Takakontti ihan ok tilava.
Älä liikaa maksa, varsinkin jos on ihan karvalakki ei M-sport säkkipenkkimalli. -01 M-Sport Touring voisi maksaa vaikkapa 14-16t, karvalakit sitten vähemmänLast edited by jsa014; 19-11-2009, 08:13.
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostUpattiinpa sopivasti tämmönen topikki!Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostRiippuu niin kovin paljon ajotyylistä ja profiilista mitä vie, mutta noihin alle 8l maantiellä ja 10l kaupungissa kannattaa suhtautua varauksella ettei tule pettymään.
Touringin kulutus lienee vähän suurempi ilmanvastuksesta johtuen ja automaatti ehkä lisää kaupungissa kulutusta myös.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostPakko vähän palauttaa maan pinnalle omilla kokemuksilla.
Eli kyllä tuo alle 8l on utopiaa maantiellä, en sitten tiedä onko kuskissa vikaa mutta hyvä jos alle 9 pääsee normaalisti. Ja mulla keskikulutus noin 11,5l/100km. Kaupungissa imee 13-15l/100km. Riippuu niin kovin paljon ajotyylistä ja profiilista mitä vie, mutta noihin alle 8l maantiellä ja 10l kaupungissa kannattaa suhtautua varauksella ettei tule pettymään.
Jos ajelee matkaa ohittamatta 90km/h niin varmaan pääsee alle 8 ja jos se kaupunkiajoa tehdään klo 23-06 niin kai se 10l menee.
Eli älä nyt kuukausittaista bensabudjettia ihan noiden lukujen mukaan tee...Ja ripeydestä..no, kai tolla pärjää, mutta ei se nyt käsistä lähde.
Muuten kyllä mainio auto, tosiaan etupään tukivarret, reaktiotangot, raidetangot kulutustavaraa. Takapenkillä ei liikaa tilaa ole, lapsille menee mutta aikuisilla vähän ahdasta jos ei ole kääpiö kuskina. Takakontti ihan ok tilava.
Älä liikaa maksa, varsinkin jos on ihan karvalakki ei M-sport säkkipenkkimalli. -01 M-Sport Touring voisi maksaa vaikkapa 14-16t, karvalakit sitten vähemmän
Itsellä kulutus nousi reilusti kun vaihdoin 235/45/17" -> 235/35/19"+275/30/19" settiin. 17 Tuumasilla pääsin matka-ajossa kesällä 8.5l/100km keskikulutukseen ja 19" taisi mennä lähes litran enemmän. Eli alkuperäisillä kapeilla 15"/16" renkailla tuo alle 8l/100km matkassa on varmaan ihan mahdollista. Tuo oma oli vielä manuaali ja siinähän on lyhyemmät välitykset kuin automaatissa.
Etupään tukivarsiremonttiin kannattaa varautua noilla kilometreillä. Onneksi saksasta tilattuna osat eivät ole kovin kalliita, 300€ saa koko setin eteen.
Niin ja hinnoista. 00/01 karvalakeista ei kannata paljoa yli 10k maksaa. Jos ei suomessa ole valikoimaa niin ruotsista noita löytyy kyllä sopivasti. Tukholmasta hakien ei tule hakukuluja paria satasta enempää. M-Sportteja saa tosiaan 14-16k hinnalla helposti.Last edited by _nixu_; 19-11-2009, 09:47.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostRenkaat vaikuttaa aikasta paljon kulutukseen. Sinullakin nuo 19" läskit alla.
Itsellä kulutus nousi reilusti kun vaihdoin 235/45/17" -> 235/35/19"+275/30/19" settiin. 17 Tuumasilla pääsin matka-ajossa kesällä 8.5l/100km keskikulutukseen ja 19" taisi mennä lähes litran enemmän. Eli alkuperäisillä kapeilla 15"/16" renkailla tuo alle 8l/100km matkassa on varmaan ihan mahdollista.
Comment
-
-
Jep. Kiitos. Ja tuli ostettua.
Hinnaksi jäikin sitten molempien tulosten keskiarvo. Ei ole M-sport, muttei ihan karvalakkikaan. Vaaleet urheilunahat, m-ratti, hyvät varusteet, suomipommi, ja niin perkeleen siisti kuntoinen, että monttu jäi kyllä auki kerrrassaaan. Myöhemmin lisää, jahka joutaa.E39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostReilummassa maantieajossa (nopeudet yleensä yli 110 km/h) alkaa sitten kulua se 8l tai vähän päällekin.
Touringin kulutus lienee vähän suurempi ilmanvastuksesta johtuen ja automaatti ehkä lisää kaupungissa kulutusta myös.
Aika usein tulee ajettua väliä LPR-HML ja päinvastoin niin kesällä tuolla matkalla (230km) yleensä kulutus 6.5-7l/100km ja keskinopeus ~85 km/h. Vakionopeudensäädin päällä tulee ajettua aina kun mahdollista, mutta todellakaan tientukkona en ole ja tarvittavat ohitukset tulee tehtyä reippaasti. Tuommoisella matkalla ei kyllä tunnu saavan millään keskikulutusta nousemaan edes 8l/100km, tai sitten pitäisi jo ajaa siihen malliin että tuskin olisi ajokorttiakaan enää taskussa määränpäässä
Kaupungissa kylläkin saa menemään jotain 12l/100km jos ei kovin taloudellisesti aja. Tämmöset kulutuslukemat on siis saatu 205/65/15 renkailla, isommalla koolla sitten enemmän. Siitä hetkellisen kulutuksen viisarista ei kovin tarkkaan pysty sanomaan, mutta esim. 90 km/h nopeudessa se näyttää yleensä ~6l/100 km. En vaan ymmärrä miten saatte viemään esim. 2.5l koneella niin paljon (toki varmaan rengastus on monella luokkaa 18" tai 19" niin ymmärtäähän sen)Last edited by Erh4be; 20-11-2009, 02:52.E90 325i M-Sport -06
--------------------------
Ex: E36 325i Coupe -94
Ex: E39 523i -98
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostPakko vähän palauttaa maan pinnalle omilla kokemuksilla.
Eli kyllä tuo alle 8l on utopiaa maantiellä, en sitten tiedä onko kuskissa vikaa mutta hyvä jos alle 9 pääsee normaalisti. Ja mulla keskikulutus noin 11,5l/100km.
Eli älä nyt kuukausittaista bensabudjettia ihan noiden lukujen mukaan tee...Ja ripeydestä..no, kai tolla pärjää, mutta ei se nyt käsistä lähde.
Pienin puhtaan matka-ajon (n. 250km matkalta) kulutus on kompuutterin mukaan ollut 7,6l/100km, ihan muun liikenteen mukana kesärajoituksin, tosin ilman ohituksia. Sellaiseen 8-8,5l/100 kulutukseen ei tarvitse erikseen yrittää, ihan normiajolla (eli 80 alueella n. 90-95 mittarinopeutta ja 100 alueella n. 110-115 mittarinopeutta, mittari heittää n. 5km/h). Tosin, heti jos matkalla tulee vähänkin pysähdyksiä ja/tai taajamaa/kaupunkiajoa keskikulutus kyllä pompsahtaa heti. Ja rengastus tosiaan varmaan vaikuttaa, itsellä ihan normi 225/60-15 ja 205/65-15. Omat ajot enimmäkseen Tampereella ja matka-ajoa pirkanmaan ja keski-suomen välillä.
Ja ripeydestä, paikaltaanhan tuo tomaatti lähtee vähän nihkeästi mutta kyllä sillä rekasta ohi pääsee..._______
Kimmo
_______________
525iA Touring -01
Comment
-
Comment