Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    Originally posted by Hemi View Post
    Bensasteppiä varten..ko?
    Noup vaan sitä dieselin perästä löytyvää steppiä varten. Eikö nuo bensa stepit ole aikalailla ikuisia eikä dieselienkään laatikot kaiketi huonoja ole kun ajattelee miten paljon niitä on liikenteessä ja kuinka moneen sellainen tullaan vaihtamaan ennen puoltamiljoona kilometriä...
    Eli se diesel automaatti ja sinne tilille korjausrahaa 3ke tai sitten diesel manuaali ja korjausrahaa ~1000e kaksoismassa vauhtipyörää ja kytkintä varten. Ja vielä yks touhutonni alustaan, absi antureihin ja airbagin tunnistinmattoon niin ollaan lähellä totuutta. Tai sitten ostat sellaisen mihin nuo on jo tehty ja kuitit on esittää, vieläpä jollain muulla toimenpiteellä kuin ATP berlinin vaihtolaatikolla tehtynä.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7456
      • Oulu

      E39 hintakehitys 4 vuoden aikana Saksassa?

      En viitsinyt tehdä uutta threadia, joten laitetaan tänne. Kovalevyä siivotessa sattui silmiin 2005 joulukuulta tallennettu E39 myynti-ilmoitus Saksassa. Tästä on siis aikaa melkein päivälleen 4 vuotta:




      Eilen katselin mihin hintaan nyt saisi vähän omaani uudempaa E39:iä Saksasta ja silmiin osui tämä.




      Tuntuu jotenkin hassulta, että kun nyt neljän vuoden päästä katsoo 2 vuotta uudemman vastaavan auton hintaa niin se on jopa korkeampi kuin 2005 vuonna pyydetty hinta. Yksittäisistä ilmoituksista ja hintapyynneistä ei tietenkään pitäisi vetää mitään johtopäätöksiä, mutta minusta tuntuu että tämä havainto pätee ehkä laajemminkin. E39 hinnat Suomessa ovat kyllä tippuneet kiitettävästi, mutta Saksassa ei niinkään.

      Onko E39 facelift kysyntä Saksassa (vientiin) niin hyvä että se pitää hinnat korkeina, vai onko 530i vain jotenkin erityisen haluttu moottori mallisarjan isoimpana 6-sylinterisenä bensakoneena?

      Vai onko tämä kaikki vain liian köyhän haaveilijan mielikuvituksen tuotetta?
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • Pande
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1324
        • Helsinki

        ^^ Äärimmäisen mielenkiintoinen havainnointi!

        On kyllä ollut melko edullista hommata bemu tohon aikaan.. itsekkin kyllä muistelen että noin 5v sitten kaveri teki helposti hyviä voittoja saksan tuonneilla ja nykyään saa pirun tarkasti miettiä mikä kannattaa ostaa ettei tule heti takkiin

        Vähän sama on varmaan 328 -99 parin vuoden aikana.. hinnat roikkuu edelleen siinä 7000e nurkilla ruotsis ja saksas, mutta suomestakin jo irtoo kympin kieppeille nykypäivänä.
        Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
        330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
        sigpic

        Comment

        • suffeli
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 559
          • JKL

          Ostin lähes vastaavan auton, mikä oli Petrin kuvassa, joulukuussa 2006 ja se maksoi Saksassa 13400e. Tosin sillä oli ajettu vain 100tkm. Eikä auto ollut todellakaan mikään poikkeuksellisen kallis. Hyvin monet 523i/528i m-sportit maksoivat silloin jotain 11-14 ke. Aina kannattaa muistaa, että halvalla ei saa hyvää.
          ------
          G31 530d

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7456
            • Oulu

            Originally posted by suffeli View Post
            Ostin lähes vastaavan auton, mikä oli Petrin kuvassa, joulukuussa 2006 ja se maksoi Saksassa 13400e. Tosin sillä oli ajettu vain 100tkm. Eikä auto ollut todellakaan mikään poikkeuksellisen kallis. Hyvin monet 523i/528i m-sportit maksoivat silloin jotain 11-14 ke.
            Olikin tarkoitus sanoa, että jouluna 2005 haarukan yläpää noissa mitä minä katselin oli siellä 13ke tuntumassa. Nämä tosin olivat usein merkkiliikkeen autoja ja vähemmän ajettuja kuin tuo 140tkm.

            Toisaalta, jos nyt ihan väärin katsonut, niin ei tuo nyt katsottu 530i:kään ole kalleimmasta päästä, vaikkei nyt ehkä ihan halvinkaan.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3864
              • Nokia

              Originally posted by suffeli View Post
              Aina kannattaa muistaa, että halvalla ei saa hyvää.
              On kyllä ihan maailman paskin lause tuo. Ei pidä ollenkaan paikkaansa.

              Mutta tuohon Saksan hintatasoon, niin ei ole mahdottomasti E36 hinnatkaan siellä tippuneet vuodesta 2005. Tosin miksi tippuisikaan. Hyvä auto josta löytyy kaikki tarvittava. E90 vasta edistysaskel 3-sarjassa.
              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 54*BMW

              Comment

              • HC91
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 999
                • 29100/310053

                länsinaapurissa samanlaista ilmiötä, 2008 helmikuusta ei ole isommin hinnat pudonneet - nyt pitäisi verrata tietty enemmän ajettuihin, sillä 100tkm ajettu on nyt suhteessa entistä harvinaisempi ja hintavampi?

                toinen juttu on se että jos uusien myynti dippaa 30% ja käytettyjen vain 10%, niin tiedettäneen miten se vaikuttaa käytettyjen hintakehitykseen...
                92' ///M5 3.8 individual
                09' 320d xDrive
                16' NIU N1 Sport
                19' NIU U+ Sport

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19178
                  • -

                  Eipä ne hinnat noissa vanhoissa pommeissa enää niin älytöntä tahtia tipu. Toista se on vaikka E60/E61 ja E90/E91 hintatason muutos. On nimittäin muutaman vuoden aikana tulleet hinnat alas, ihan ostomaasta riippumatta. Eli mitä uudemman auton ostaa, sitä varmempi ja suurempi tosiasia on arvonlasku.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • basco
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 272
                    • laukaa kierrä se kaukaa

                    ostamassa e39 530d

                    pari autoo kiikarissa yks pitäis valita. esim 530d -01 ja ajettu n.350tkm.
                    sekä pari muuta aikas samoilla metreillä.

                    miten kyseisen vempaimen kesto noilla kilometreillä? automaatti loota?
                    mersun uskaltaa noilla kilsoilla ostaa mut mites BMW?
                    TOHTORI SYKERÖ ON TOIMITUSJOHTAJA....
                    MÄ OON POMO!!!

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      Hajoaa, ei kannata ostaa. Searchilla löytyy..........
                      M550d

                      Comment

                      • tero_v
                        BTCF Member
                        • Sep 2006
                        • 972
                        • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                        tohtiiko ostaa 01- tomaatti diesel bemua (KIIRE)

                        ollaan ensi viikolla lähdössä metsästämään emännälle e39 525d, 530d tai e46 330d ja olisi valkattu muutama 200-250tkm rullattu yksilö manuaalina.

                        nyt olisi 2kpl myös 530da tähtäimessä toinen -01, 204tkm ja toinen -03, 225tkm.
                        eli kysymys on, että tohtiiko tuollaista ostaa, vai onko hetken päästä mahdollinen laatikko remontti/vaihto edessä noilla kilsoilla.

                        kaverilta kyselin "mesemies", niin se sano, että tottakai automaatti ja että kyllä ne kestää. mutta näis on vaan se ero, että mesellä tomaattiin kuuluu öljyn vaihto määrätyin väliajoin ja sillä ne kestääkin. mut bmw:llä on ne surullisen kuuluisat "ikiöljyt" ja helvetin kalliit vaihtolaatikot.

                        sanokaas ny, että unohdanko suosiolla nuo tomaatit???
                        E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                        650hp/850nm 1.8bar
                        1/4m 11.48s/208km/h
                        100-150km/h 2.01s
                        100-200km/h 6.99s


                        EX jatkeet:
                        e39 528 M-Sport -99
                        e36 318is "M-sport" -92

                        Comment

                        • Valtsude
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 739
                          • Jyväskylä

                          Kyllä mesemiehen sanojen mukaan toimisin, varmasti puolisosikin arvostaa pitkällä tähtäimellä enemmän automaattilaatikkoa.

                          Joitakin maanantaikappaleitahan ja pilalle rääkättyjä yksilöitä tietenkin on bemun laatikoissa, jotka sitten onkin nostettu esille. Totuus kuitenkin on se, että valtaosa (varmasti reilusti yli 90%) on loistavasti toimivia kapistuksia. Niistä vaan ei paljoa huudella, koska kukapa toimivaa perussettiä ylistäisi tai moittisi.

                          Eli imo anna mennä vaan jos koeajolla kaikki toimii ja laatikko vaihtaa pehmeästi.
                          E34

                          Comment

                          • O.K.
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4855
                            • Espoo

                            Tässä 2 keskustelua dieseleitten automaatilaatikosta:

                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            • Terjama75
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 60
                              • Oulu

                              Itse kävin noutamassa ensimmäisen (mutten viimeistä) Saksanmaalta 530d -99 194tkm manuaaliaskilla Pääsiäisenä. Entisenä automaattiboxi miehenä epäilytti tuo manuaali vaihtoehto muttei yhtään hullumpi vaihtoehto ollut...voima tuntuu aivan eri tavalla manuaalissa. Ainoa heikkopuoli tuossa manuskassa on työläs ajo Ainoa miinus autossa on se, että ilmastointilaitteesta puuttui hihna (huomattiin vasta Suomessa öljynvaihtohuollossa)..ens viikolla sitten selvitellään miksei hihnaa ollu, onko kompura paskana vai onko Jurgen jättänyt säästösyistä homman hoitamatta.:think
                              -----------------------------------
                              320d STW -08

                              aikaisempaa kalustoa:
                              525 e39 -01, 2x e39 530d, c220 MB, e270 MB, VW pasuuna 1.mahoton, VW poloinen, VW vento, Audi A4, pari ranskalaista, Skooda Octaavia, Fiat uuno

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by Terjama75 View Post
                                Itse kävin noutamassa ensimmäisen (mutten viimeistä) Saksanmaalta 530d -99 194tkm manuaaliaskilla Pääsiäisenä. Entisenä automaattiboxi miehenä epäilytti tuo manuaali vaihtoehto muttei yhtään hullumpi vaihtoehto ollut...voima tuntuu aivan eri tavalla manuaalissa. Ainoa heikkopuoli tuossa manuskassa on työläs ajo Ainoa miinus autossa on se, että ilmastointilaitteesta puuttui hihna (huomattiin vasta Suomessa öljynvaihtohuollossa)..ens viikolla sitten selvitellään miksei hihnaa ollu, onko kompura paskana vai onko Jurgen jättänyt säästösyistä homman hoitamatta.:think
                                Veikkaisin että kompura on pitänyt "kitinää", tämä kaiketi voi johtua kylmäaineen vähyydestä, magneettiventtiilistä tai? Omassa e39 tds myllyssä piti tuota kitinää kun ilmastoinnin laittoi päälle.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎