Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixxis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2009
    • 1877
    • Jyväskylä / Uurainen

    Originally posted by Bmw Master View Post

    Eihän se minulta mitään pois ole jos haluatte kädet mustina ajaa tupaöljyllä
    Ihan sama. Täähän on käyttövoimarasismia. Mä ajan sillä tupaöljyllä kädet mustana ja pelko persiissä sen takia että se tulee halvemmaks. En ole vaihdellut vielä yhtään turboa enkä laatikkoa. Jos tarpeeks alan pelkäämään niitä remontteja niin vaihdan merkkiä tai ainakin mallia tai voitan lotossa.
    Jollain voi olla joku muu syy ajaa tai omistaa mieluummin diesel kuin bensa.

    tää lähti nyt handusta, taidan lähtee unille. Älkää ostako niitä liikaa ajettuja liian kalliita autoja.



    e. niin joo, malliahan tulikin jo vaihdettua. Ei enää e39:ä mulle. Vaikka samoja pelkotiloja tämä nykyinenkin sarja aiheuttaa herkimmille.
    Last edited by mixxis; 15-02-2012, 20:28.
    ___________________________________
    __________________________________________________
    At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



    [ Focus stw ]
    [ A6 C7 3.0tdi Q ]

    Comment

    • swox
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 707
      • Kokkola

      Tuohon diesel vs. bensa keskusteluun en ota kantaa mutta heitetäänpäs tällainen kysymys ilmoille...

      Tuli tuossa vastaan tällainen tapaus. Elikkäs e39 528i -97. Varusteita mm. nahkasisusta, penkinlämmittimet, shadowline, m-sport alusta.

      Mutta mutta, ilmeisesti hän joka on auton tilannut joskus uutena on elänyt 80-90 lukua jolloin muistaakseni oli aika tavallista bemareissa että jos oli kattoluukku niin ei ilmastointia, ja taas toisinpäin.

      Eli autossa noiden muiden varusteiden lisäksi on kattoluukku mutta ei ilmastointia...

      Auton hinta on sanotaanko "kartalla", voisi ehkäpä olla hiukkasen halvempikin että olisi edullisimpien joukossa mutta muuten näyttäisi olevan ihan ryhdikäs peli. Kävi mielessä kun näitä muitakin e39:jä katsellut niin monenkohan auton kohdalla myyjä vastaa kysymykseen: "toimiiko ilmastointi?" että "vaatii täytön ja huollon"

      Kysymys kuuluukin että voiko tällaisen e39:in ostaa??
      Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
      Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
      E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
      -Official member of BTCF-Sauna team-
      : orava: connection
      -Kokkola connection-

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Eiköhän se ole selvä että jos bmw:llä ajaa niin saa sitä auton laukeamista jännittää joka aamu, oli se diesel tai ei. Ja köyhiähän jännittää joka päivä ihan millä vaan autolla ajelu...

        Originally posted by swox View Post
        Kysymys kuuluukin että voiko tällaisen e39:in ostaa??
        Itse en henk.koht. edes harkitsisi ilmastoimatonta autoa, se yksi ainoa lämmin kesäpäivä riittää että vitutus nousee. Mutta, jos se on SELVÄSTI halvempi niin sittenhän kannattaa ostaa mitä vain!

        Comment

        • Guest's Avatar

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Tehdäänpä 2l kulutus erolla. Tekee 1400litraa vuodessa, 1,7€/litra = 2380€. Dieselvero+turbo, jäljelle jää 680€. No mitäpä tuolla vajaalla 700€:llä saa? Kuunnella dieselin raksutusta ja pelätä laatikon (2500€) laukeamista. Missä kohtaa se säästö tulee? Varmaan sitten seuraavana vuonna, turboahan ei enää tarvitse vaihtaa. Silloin veron jälkeen jää n.1700€ säästöön+ekan vuoden 700€ = 2400€ joka ei vielä riitä siihen laatikko remontiin joka noilla kilometreillä tulee eteen.

          Eihän se minulta mitään pois ole jos haluatte kädet mustina ajaa tupaöljyllä
          Nyt oli selvästi provosoiva postaus, mutta minä en provosoidu. Tankkaan sitä palmu öljyä....

          On muuten orkkis turbo, tai siis ainakin bemarin.Ja laatikko toimii kivasti.

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Onko e39:siä ilman ilmastointia?

            Comment

            • swox
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 707
              • Kokkola

              Originally posted by rizzo View Post
              Itse en henk.koht. edes harkitsisi ilmastoimatonta autoa, se yksi ainoa lämmin kesäpäivä riittää että vitutus nousee. Mutta, jos se on SELVÄSTI halvempi niin sittenhän kannattaa ostaa mitä vain!

              Pihasta löytyy toki toinen käyttöauto jossa ilmastointi. Tällä kyseisellä kapistuksellä tulee varmasti tehtyä ne pidemmät reissut..

              No onhan tässä kolikollakin kääntöpuolensa. Kun tämä ed.mainittu kapistus jää emännälle käyttöön ja hänen Volvo V40 -01 "lankeaa" itselleni käyttöön niin liike on aika selvä. Volvo vaihtoon => ja bemmi alle. Mitä tuohon ilmastointiin tulee niin voi valita Volvon "mahtavan" autom.ilmastoinnin joka ehkäehkäehkä sattuu toimimaan kesällä niin että puhaltaa muuta kun kuumaa ja välillä kylmää ja taas kuumaa välittäen säätönupikan asennosta....
              Last edited by swox; 15-02-2012, 20:49.
              Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
              Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
              E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
              -Official member of BTCF-Sauna team-
              : orava: connection
              -Kokkola connection-

              Comment

              • swox
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 707
                • Kokkola

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Onko e39:siä ilman ilmastointia?
                On, tämä on neljäs YKSILÖ jonka tapaan / kuulen juttua... Yksi oli jopa 535ia jossa comfortit ja jotain muuta varusteita.
                Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
                Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
                E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
                -Official member of BTCF-Sauna team-
                : orava: connection
                -Kokkola connection-

                Comment

                • t-mos
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 40
                  • Tre

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Eihän se minulta mitään pois ole jos haluatte kädet mustina ajaa tupaöljyllä
                  Itsehän ajelisin dieselillä, vaikka se ei halvemmaksi tulisikaan. On näissä vaan niin hieno käyntiääni, varsinkin tässä nelisylinterisessä.
                  Ehkä se dieselin raksutus on entiselle maatalonpojalle syöpynyt alitajuntaan...
                  Z4 e85 -06

                  Audi A4 --10

                  Comment

                  • Rantakirppu
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 504
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Tehdäänpä 2l kulutus erolla. Tekee 1400litraa vuodessa, 1,7€/litra = 2380€. Dieselvero+turbo, jäljelle jää 680€. No mitäpä tuolla vajaalla 700€:llä saa? Kuunnella dieselin raksutusta ja pelätä laatikon (2500€) laukeamista. Missä kohtaa se säästö tulee? Varmaan sitten seuraavana vuonna, turboahan ei enää tarvitse vaihtaa. Silloin veron jälkeen jää n.1700€ säästöön+ekan vuoden 700€ = 2400€ joka ei vielä riitä siihen laatikko remontiin joka noilla kilometreillä tulee eteen.

                    Eihän se minulta mitään pois ole jos haluatte kädet mustina ajaa tupaöljyllä
                    Itse ajoin vakioturbolla 500 tkm ja vaihdoin senkin jälkeen vain voiman toivossa ja tuliko sitä on "mysteeri" !!
                    Että ei niitä ihan joka vuosi mene!!! (Edes joka kolmas vuosi)
                    Diesilin ääni on mahtavaa, se on kuulian korvassa!!
                    Mulla on manuaali bensan vauhtipyörällä/kytkimellä, eli ihan samoja askeja myös bensassa!!
                    Enkä ymmärrä runkkaatko siihen dieselletkuun, vai mistä saat kädet mustiks????!!!

                    Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

                    Comment

                    • Astiakaappi
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2012
                      • 69
                      • Vantaa

                      nyt olis sitte -98 vuosimallinen 528iM myynnissä hintaan 7500e ja ajettu 300000km ja tuon nyt sitte ajattelin teidän vinkkien perusteella hakia.

                      Comment

                      • BMW
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 3828
                        • California

                        Originally posted by Astiakaappi View Post
                        nyt olis sitte -98 vuosimallinen 528iM myynnissä hintaan 7500e ja ajettu 300000km ja tuon nyt sitte ajattelin teidän vinkkien perusteella hakia.
                        Älä hae.
                        P
                        R
                        N
                        D

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14510
                          • Oulu

                          Originally posted by Astiakaappi View Post
                          nyt olis sitte -98 vuosimallinen 528iM myynnissä hintaan 7500e ja ajettu 300000km ja tuon nyt sitte ajattelin teidän vinkkien perusteella hakia.
                          Onpas jäätävä hinta. Oma 310tkm ajettu ei maksanu lähellekkään tuota. On tosin '96 ja steptronicilla.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3828
                            • California

                            Originally posted by Astiakaappi View Post
                            nyt olis sitte -98 vuosimallinen 528iM myynnissä hintaan 7500e ja ajettu 300000km ja tuon nyt sitte ajattelin teidän vinkkien perusteella hakia.
                            Kato toi mun aiemmin linkittämä 525ia ja tinkaa hinta sopivaksi. Kuvat kun katselet huolellisesti läpi niin tuskin enää kaipaat 450tkm ajettua 8000€ vanhaa taksia tai prefaceliftiä 300tkm ajettuna hintaan 7500€.

                            Sun valtti on se, että 8000€ budjetilla pystyt jo valikoimaan E39:stä puhuttaessa. Miksi siis ostaa se kylän eniten ajettu vanha taksi tai prefacelift 300tkm ajettuna? Tuolla budjetilla alkaa olemaan ostajan markkinat, älä siis tyydy paskaan.
                            Last edited by BMW; 15-02-2012, 22:00.
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • SushiX
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 2109
                              • ǝɓuᴉʌʎH

                              Originally posted by Astiakaappi View Post
                              nyt olis sitte -98 vuosimallinen 528iM myynnissä hintaan 7500e ja ajettu 300000km ja tuon nyt sitte ajattelin teidän vinkkien perusteella hakia.
                              Ajattelin ensin, että en kommentoi vaikka mikä olisi, mutta oli pakko kommentoida.. Etkö ystävällisesti ota vinkistä vaaria? Tuohon hintaan saat huomattavasti vähemmän ajetun kuten muut ovat jo sanoneet..

                              Täällä moni tietää enemmän BMW:stä kun moni uskoisi. Itse kuuntelisin vähän järkevää kommenttia, jos olisin ostamassa autoa, mutta en ole, enkä ainakaan pöllö-öljyllä käyvää. Itse en osta enää ikinä yli 300tkm ajettua autoa, oli merkki mikä tahnsa, mutta itse teet kuten parhaaksi näet
                              Last edited by SushiX; 15-02-2012, 21:52. Reason: typo
                              E90 07 335D
                              Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                              Comment

                              • peto2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 8269
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Astiakaappi View Post
                                nyt olis sitte -98 vuosimallinen 528iM myynnissä hintaan 7500e ja ajettu 300000km ja tuon nyt sitte ajattelin teidän vinkkien perusteella hakia.
                                juu juu.. ite ostettiin 528iA ~160tkm ajettuna kolmisen vuotta sitten 8000€:llä joten en kyllä tuota ostaisi...
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎