Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3828
    • California

    Originally posted by MayheM View Post
    Yritin tuossa selailla foorumeita ja searchiakin, mutta en löytänyt mistään vastausta kysymykseeni. Jos jollain on näppituntumaa aiheesta, niin viitsittekö ilmaista mitkä on faceliftatun E39 530 d:n ja 525 d:n todelliset tehoerot. Eli mitä noista peleistä vakiona normaalisti penkitellään? Tiedän kyllä ilmoitetut tehot, mutta Bemarin kohdalla ne taitavat olla yleensä ns. "viitteellisiä" ja mietin josko tehoeroja on esim. (kalliimman pelin eduksi) markkinointimielessä hieman liioiteltu. Eli mikä on todellinen tehoero? Onko tekniikassa muuten isompia eroja konehuoneen ja voimansiirron puolella? Ajatuksena on haalia Saksasta piakkoin 530 d(a), mutta mietin josko täydellisen yksilön kohdalla olisin valmis tyytymään 525 d:hen, jos (ja vain jos) huippukuntoista 530 d:tä ei suosilla löydy.

    Kiitoksia, jos joku viitsii vastata. Ei tosiaan searchilla mitään puusilmään tarttunut, vaikka löytyisi varmasti, jos tietäisi tarkemmin mistä... turhan pitkä väli foorumilta vain (tulee muuttumaan!).
    Tässä autojulkaisun tekemä suorituskyky mittaus, ei tuo 525da mitenkään huonolta vaikuta näiden numeroiden valossa. Jos E39:stä puhutaan, tuo 525d vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kuin tuo surullisenkuuluisa 530d. Itse valitsisin ehdottomasti kunnon ja varusteiden mukaan. Alkaa uusimmillakin E39:lläkin olemaan 10-vuotta ikää, joten diesel huippuyksilöitä ei noin vain löydä. Jos oikein hyvän löytää sopu rahaan, saattaa olla fiksukin sijoitus. Joskaan sanaa sijoitus ei saisi koskaan käyttää Bemareista puhuttaessa, mutta näin näkisin asian.

    BMW 525 da Limousine - 2002 (Serie)


    Motor R 6
    Hubraum 2497 ccm
    Aufladung Turbo
    Leistung bei UMin 163 PS bei 4000/UMin
    Drehmoment bei UMin 350 Nm bei 2000/UMin
    Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck
    Gänge/Schaltung 5/Automatik
    Test in ams 8/2002
    Testgewicht 1713 kg
    0 - 80 km/h 6,5 s
    0 - 100 km/h 10,1 s
    0 - 120 km/h 14,9 s
    0 - 140 km/h 20,2 s
    0 - 160 km/h 27,0 s
    0 - 180 km/h 37,1 s
    0 - 200 km/h - s
    1 km, stehender Start 31,4 s
    Vmax 219 km/h
    Nordschleife - min
    Hockenheim, kleiner Kurs - min
    Querbeschleunigung - g
    Slalom 18m 59,8 km/h
    Slalom 36m - km/h
    ISO Wedelgasse 119,6 km/h
    100 - 0 km/h, kalt 41,0 m
    100 - 0 km/h, warm 41,0 m
    Testverbrauch 9,4 L/D
    Grundpreis 35.800 Euro
    Last edited by BMW; 24-02-2012, 13:01.
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      Originally posted by MayheM View Post
      Ajatuksena on haalia Saksasta piakkoin 530 d(a), mutta mietin josko täydellisen yksilön kohdalla olisin valmis tyytymään 525 d:hen, jos (ja vain jos) huippukuntoista 530 d:tä ei suosilla löydy.
      Varmaan enemmän on tarjontaa 530d:nä ja nimenomaan paremmin varusteltuna. Millaisella budjetilla olet liikkeellä? Kyllähän noita tuolta voi itsekin selailla mobilesta.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1997
        • Tampere



        mikäs tästä näin kalliin tekee ? nahat,xenon,muistipenkit, muuta ? ei edes navia... väri on ainakin hieno

        Comment

        • mixxis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2009
          • 1877
          • Jyväskylä / Uurainen

          Originally posted by BMW View Post
          Jos E39:stä puhutaan, tuo 525d vaikuttaa mielenkiintoisemmalta kuin tuo surullisenkuuluisa 530d.
          eiköhän noissa ole ihan samat surullisen kuuluisat viat.. :think

          Makuasia, itse en jaksais ajaa vakiona tuota 525d:tä, mutta kyllä se ohjelmoituna riitti (214hv/454nm).
          Ei tule heti mieleen mitä eroa muuten olisi, moottoritilavuuden (ja softan) lisäksi?
          Onhan se 525d harvinaisempi kai kuin 530d, jos haluaa erottua massasta
          Ai niin, 525d vs. 530d painoero taisi olla jotain, mitä, ei paljon mitään?
          ___________________________________
          __________________________________________________
          At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



          [ Focus stw ]
          [ A6 C7 3.0tdi Q ]

          Comment

          • MayheM
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2008
            • 521
            • Oulu

            Originally posted by 174000 View Post
            Varmaan enemmän on tarjontaa 530d:nä ja nimenomaan paremmin varusteltuna. Millaisella budjetilla olet liikkeellä? Kyllähän noita tuolta voi itsekin selailla mobilesta.
            Mobilea on tullut selailtua ja carbrokerin pojat selailee myös, toimii "asiantuntijoina" ja tsekkaa sitten kärryt paikan päällä. Alustavasti katselin, että jos Saksasta sais 6-7 k€ tietämiin kärryn ja Suomeen lämppärillä (jos ei jo Webasto valmiina), rekisteröitynä, kaksin renkain noin 12 k€ tietämiin. Täytyy nyt katsoa vielä, mutta tämä olisi alustava ajatus/budjetti. Ehkä joku alkunpään facelifti ~200 tkm rullattuna. Jos tuohon hintaan ei järkevää löydy, niin pistän ehkä sen verran lisää että se sopiva yksilö kotiovelle saadaan.

            Autoa en näe sijoituksena ja siksi nyt halvempaan vaihdankin, vaikken ihan persaukinen olekaan. Paljon enempää ei viitsi E39stä maksaa, kun nettiautossakin alkaa E61stä irtoamaan < 200 tkm jopa noin 17 k€ pyynnistä alkaen. Silti haluan kerran kokea itselläni tuon legendaarisen E39:n, jota jo pariin kertaan aiemminkin olen haeskellut...

            Kiitoksia nimimerkille BMW statseista muuten.
            BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
            BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
            BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
            BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
            VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
            BMW E46 323i -98 (2008-2011)
            Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
            Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
            Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Originally posted by pheno View Post
              http://www.nettiauto.com/bmw/520/4464966

              mikäs tästä näin kalliin tekee ? nahat,xenon,muistipenkit, muuta ? ei edes navia... väri on ainakin hieno
              Tuo on ollut pitkään mynnissä ja tuolla hintaa on jatkossakin. Siistin näköinen, mutta kallis.

              Comment

              • bigmasa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 132
                • Espoo

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Tuo on ollut pitkään mynnissä ja tuolla hintaa on jatkossakin. Siistin näköinen, mutta kallis.
                Aina voi pyytää, ja kun tosta tinkii jonkun tonnin pois niin molemmat tuntee tehneensä hyvät kaupat

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1997
                  • Tampere

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Tuo on ollut pitkään mynnissä ja tuolla hintaa on jatkossakin. Siistin näköinen, mutta kallis.
                  On se siisti kyllä. Mites tuo automaatti tuon 2.2 koneen kanssa esim. cruisen kanssa pelaa ? vaihtaako heti pienempään kun tulee pientä ylämäkeä ?

                  Mitä käytännön eroa esim. 520 ja 525 on, jos molemmissa on automaattivaihteet ?
                  Last edited by pheno; 24-02-2012, 16:04.

                  Comment

                  • koz-528
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 339
                    • Ylivieska

                    Originally posted by pheno View Post
                    http://www.nettiauto.com/bmw/520/4464966

                    mikäs tästä näin kalliin tekee ? nahat,xenon,muistipenkit, muuta ? ei edes navia... väri on ainakin hieno
                    peräkärryä otettu perään tyylillä kontakti
                    f11 520 da m-sport
                    ex e61 530 da
                    ex e39 530 da
                    ex e38 725 tdsa
                    ex e39 528i m5-look

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      MayheM kirjoitti: "Onko tekniikassa muuten isompia eroja konehuoneen ja voimansiirron puolella?"

                      Naftakoneisista en tiedä mutta bensmoottoreissa kolmelitraisessa on tehokkaammat jarrut ja vissiin järeämpi kytkin.
                      Last edited by Guest; 25-02-2012, 09:56. Reason: hoh hoijaa..

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1997
                        • Tampere

                        Originally posted by koz-528 View Post
                        peräkärryä otettu perään tyylillä kontakti
                        olikohan isokin mälläys

                        Comment

                        • koz-528
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 339
                          • Ylivieska

                          Originally posted by pheno View Post
                          olikohan isokin mälläys
                          eiku noissa kuvissa näkyy hirveät kolot vetokoukun kohdalla
                          f11 520 da m-sport
                          ex e61 530 da
                          ex e39 530 da
                          ex e38 725 tdsa
                          ex e39 528i m5-look

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Mr.Speed View Post
                            MayheM kirjoitti: "Onko tekniikassa muuten isompia eroja konehuoneen ja voimansiirron puolella?"

                            Naftakoneisista en tiedä mutta bensmoottoreissa kolmelitraisessa on tehokkaammat jarrut ja vissiin järeämpi kytkin.
                            Eikös kaikissa kutoskoneisissa ole samat jarrut?

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7456
                              • Oulu

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Eikös kaikissa kutoskoneisissa ole samat jarrut?
                              Jaa-a, mulla on 298mm levyt edessä, mutta http://www.daparto.de/Teilenummernsu...&kbaTypeId=377 mukaan 530i on 324mm levyt.
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                                Jaa-a, mulla on 298mm levyt edessä, mutta http://www.daparto.de/Teilenummernsu...&kbaTypeId=377 mukaan 530i on 324mm levyt.
                                No näköjään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎