Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MayheM
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 521
    • Oulu

    #76
    No pitää tässä katsella mihin rahat riittää jne. Voiko noita automaattilaatikoita pitää sitten luotettavina, vai onko niissä useinkin korjaamista? Onko laatikko muuttunut jossain vaiheessa E39:n elinkaarta, tai onko muuta sellaista mitä tulisi ottaa huomioon vetotapaa miettiessä? Tehojahan se automaatti ilmeisesti syö ja kulutusta lisää, paitsi maantieajossa välitysten ansiosta - jos nyt olen oikein ymmärtänyt.

    Mistäs muuten löytäisi hyvin "luotettavia" teknisiä tietoja noista malleista, esim. kulutuksesta, autoihin elinkaaren aikana tulleista päivityksistä jne.?

    Se omamassa noilla autoilla lienee noin 2000 kg? ... veron laskemista varten
    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

    Comment

    • Behemoth
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 561

      #77
      Originally posted by MayheM View Post

      Se omamassa noilla autoilla lienee noin 2000 kg? ... veron laskemista varten
      Omamassa taitaa olla 1550-1600 kilon paikkeilla, kokonaismassa tuolla 2000-2050 kilon kieppeillä.
      E66 730Ld LCI

      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

      Comment

      • Anselmo H
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 936
        • Vantaa

        #78
        http://www.autopower.se/ -->modellguiden

        http://www.bmwclub.fi/ -->BMW tietoutta

        Jos budjetti tosiaan tiukka, niin suosittelen tähtäämään mahdollisimman hyväkuntoiseen & vähän ajettuun mieluummin kuin risaan M-sportiin. Näyttäisi lähenevän vieläkin 10K€ ne joissa vähien kilsojen ohella: "Unfallfrei- Scheckheftg.- Vollausstattung", eikä siellä ole "Nür export"
        F11 523iA Touring
        E93 325i cabrio
        E81 116i
        Triumph Daytona 955i

        Comment

        • MayheM
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 521
          • Oulu

          #79
          Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
          Jos budjetti tosiaan tiukka, niin suosittelen tähtäämään mahdollisimman hyväkuntoiseen & vähän ajettuun mieluummin kuin risaan M-sportiin.
          Tämä olisi meikäläisellä tarkoituskin...
          BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
          BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
          BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
          BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
          VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
          BMW E46 323i -98 (2008-2011)
          Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
          Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
          Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

          Comment

          • opl21
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 320
            • Itävalta

            #80
            528i:lle menee äänet täältäkin,toki ajanut tuolla 523 vain viikonpäivät ja 528:lla taas paljon enemmän.
            Tuo vääntö se tekee ihmeitä tuolle stepille (momentinmuunnin pitää väännöstä)ja ainakin omien kokemuksien mukaan 2,8 vei matkassa jopa vähemmän kuin tuo 2,5 ....

            itsellä oli tuo alkupään 528ia(-96)--->ei hirveitä ongelmia muutamia lastentauteja tietenkin,toki steppi paranee tuossa päivityksessä ainoastaan hyvään suuntaan.
            sigpic

            F01 730d -09
            Ex
            E70 x5 3.0d-08
            e39 M5-99
            e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
            (Ego)
            e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
            e39 528ia -97 200hp/290nm
            e36 320i -94
            e30 320i -89

            Comment

            • H3nri
              Newbiemmer
              • Nov 2007
              • 27

              #81
              Nettiautossa oli tänään n. 35 e39 bemskua yli 2 litran koneella alta 13 tonnilla. Kait siihen yksi hyväkin mahtuu joukkoon? Onhan siinä tietty hommaa se valioyksilö sieltä onkia Tietty kaventaa valikoimaa, jos haluaa auton naapurista. Pienemmällä riskillä autoa Suomen sisältä hakee verrattuna ostamiseen välittäjältä ulkomailta, koska tuotteen näkee ennen ostopäätöstä.

              Originally posted by Vanquish View Post
              Entäpäs 99 mallinen 528 vs. 523?

              10-13ke käteiselläkin on todella tiukka budjetti 99 malliselle sedanille alle 200k sedanillle. Ei ainakaan suomesta saa (siis edes kohtuullisessa kunnossa olevalle), kokeiltu on!
              Last edited by H3nri; 08-01-2008, 22:45.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #82
                Originally posted by Juhis View Post
                Faceliftin yhteydessä tulivat myös uudet ja tehokkaammat moottorit, joten en vähättelisi yhtään 9/2000 tehtyjä muutoksia. Vanhat 523i ja 528i mallit korvasi uudet M54 sarjan moottorit malleissa 525i ja 528i. Varsinkin 528i ja 530i mallin tehoero 193hv -> 231hv ei mielestäni ole ihan mikään pieni ero.

                Samoin faceliftin yhteydessä tuli paljon muutakin, kuin pelkät ulkoiset kosmettiset erot (puskurit/valot). Näistä voisi mainita esim. pysäköintitutka myös eteen (vanhemmassa vain takapuskurissa) ja isompi navigaattorin näyttö.
                Moottorien tyyppi toki vaihtui paperilla m52TU:sta M54:ksi ja samalla saatiin nämä tuplavanoskoneet speksattua paperilla uudelleen, mutta kyllä tuo varsinainen moottori+tekniikkapäivitys tuli tuplavanoskoneiden myötä 9/98.
                Toki M54 moottoriin saatiin teflonpinnoitetut männänhelmat ja täyssähköinen kaasupoljin, mutta mitään lähellekkään vastaavaa ei käytännössä -01 faceliftin myötä kuin tuossa "suuressa pamauksessa" 9/98 kun tässä ennalleen jäi oikeastaan vain korikehikko pintaosineen, eikä ihan käytännössä sekään. M52 suorituskykyarvothan juontaa vuoteen 1995 kun ko.automallin/moottorityyppi speksattiin ja nämähän siis pysyvät luonnollisesti "kiveen hakattuna" vaikka koko moottori muuttui ja kehittyi koko mallisarjan ajan. Näin erityisesti siis 9/98 kun BMW:llä haluttiin uudesta tuplavanosmoottorista tehdä paperilla vain m52 "päivitysmalli", vaikka kyseessä oli siis täysin eri moottori kuin vanha M52. Tämä johtui pitkälti siitä että näin säästettiin "paukkuja" -01 faceliftiin, jolloin saatiin paperilla illuusio lähes uudesta autosta ja mallisarjalle kaupallista elinikää vuosia lisää.
                Eli mikäli tämä olisi tehty jo 9/98, olisi ko.mallisarja ollut myynnillisesti vaikeuksissa ennen kuin e46 saatiin kaupallisesti käyntiin.
                Kaikki jotka ovat ajaneet M54 moottoria ja verranneet sitä vastaavaan M52TU pakettiin, voivat varmasti myös allekirjoittaa sen että tehoeroja/suorituskykyeroja on vaikea edes hyvällä optimismilla löytää ainakaan perstuntumalla. Eli koska tuo 9/98-uudempi tuplavanostekniikka oli todellakin tehoiltaan juuri ennen varsinaista facelit:iä aivan jotain muuta kuin ne 1995 speksatut perustehot, oli paperilla todella helppo toteuttaa faceliftin tehopäivitys. Todellisuudessahan esim.viimeisten M52TU tekniikoiden ja ensimmäisten M54 päivitysten tehoerot liikkuivat 2.5l koneissa alle 10hv:ssa.
                Tämä tehoerohan saatiin käytännössä vain softapäivityksellä.
                Toki 3.0i kone tuli faceliftin myötä 2.8l:n tilalle, jolloin lisäkuutiosenteillä saatiin tehoeroa hieman kasvatettua M52TU jaM54 tekniikoiden välille.
                Näitä tutka, puskurien pinta, listojen väejä ym.pikkusälää tuli siis tietysti -01 faceliftin myötä, mutta itse auto+tekniikka muuttui todellisuudessa enään niin vähän että tämä on kuitenkin hyvä ymmärtää ostopäätöstä puntaroitaessa jos/kun raha on rajallista.
                Eli jos puntarissa on vähän ajetut takuukilometrit ja yksilö muuten on 3/99-uudempi, niin varsinaisesti käytön tai tehon kannalta ei tuossa faceliftissa saa kyllä enään mitään niin paljon enemmän että sillä kuittaisi esim.50tkm:n ajosuorite eron. Toisaalta, ainakaan itse en oikein pidä ainakaan näiden ensimmäisten M54 päivitysten elektronisen kaasupolkimen käytöksestä, kun sitä verrataan M52TU koneen mekaanis-sähköisen mallin toimintaan.
                Tämäkin sitten taas tuntuu hieman päivittyvän tuossa vm.-02-03 välissä, mutta tämähän ikäluokka oli joka tapauksessa kysyjän budjetoinnin ulkopuolella.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #83
                  Originally posted by MayheM View Post
                  No pitää tässä katsella mihin rahat riittää jne. Voiko noita automaattilaatikoita pitää sitten luotettavina, vai onko niissä useinkin korjaamista? Onko laatikko muuttunut jossain vaiheessa E39:n elinkaarta, tai onko muuta sellaista mitä tulisi ottaa huomioon vetotapaa miettiessä? Tehojahan se automaatti ilmeisesti syö ja kulutusta lisää, paitsi maantieajossa välitysten ansiosta - jos nyt olen oikein ymmärtänyt.

                  Mistäs muuten löytäisi hyvin "luotettavia" teknisiä tietoja noista malleista, esim. kulutuksesta, autoihin elinkaaren aikana tulleista päivityksistä jne.?

                  Se omamassa noilla autoilla lienee noin 2000 kg? ... veron laskemista varten
                  Luitko nyt ollenkaan ajatuksella näitä vastauksia? Aika kattavasti alkaa olla käyty läpi e39 6 sylinterisen historia tässä topikissa.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • MayheM
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2008
                    • 521
                    • Oulu

                    #84
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Luitko nyt ollenkaan ajatuksella näitä vastauksia? Aika kattavasti alkaa olla käyty läpi e39 6 sylinterisen historia tässä topikissa.
                    Toki olen lueskellut vastauksia mielenkiinnolla ja kiitokset kaikille kortensa kekoon heittäneille!

                    Olen kyllä tullut siihen tulokseen että auto tulee olemaan tuon -98 -päivityksen jälkeinen ja noin 150 tkm ajettu (todennetuilla kilometreillä). Moottorin kokoa en ole vielä päättänyt - eli 2,5l vs. 2,8l -pohdinta on edelleen käynnissä. Samoin vielä erityisesti se laatikkoasia mietityttää, kun automaatti kuitenkin syö hieman niitä tehoja (/vääntöä) - ja sitäkin enemmän askarruttaa se mahdollinen muu oikuttelu ja huollon tarve. Kunpa jostain saisin varmistusta siihen että steptronic vain pelaa... Muuten jotenkin kuitenkin tekisi mieli luottaa manuaaliin, juuri sen takia ettei tulisi turhia murheita ja rahanmenoa - ne hukatut hevoset nyt eivät niinkään haittaisi minun ajoani...
                    BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                    BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                    BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                    BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                    VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                    BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                    Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                    Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                    Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      #85
                      Originally posted by MayheM View Post
                      Toki olen lueskellut vastauksia mielenkiinnolla ja kiitokset kaikille kortensa kekoon heittäneille!

                      Olen kyllä tullut siihen tulokseen että auto tulee olemaan tuon -98 -päivityksen jälkeinen ja noin 150 tkm ajettu (todennetuilla kilometreillä). Moottorin kokoa en ole vielä päättänyt - eli 2,5l vs. 2,8l -pohdinta on edelleen käynnissä. Samoin vielä erityisesti se laatikkoasia mietityttää, kun automaatti kuitenkin syö hieman niitä tehoja (/vääntöä) - ja sitäkin enemmän askarruttaa se mahdollinen muu oikuttelu ja huollon tarve. Kunpa jostain saisin varmistusta siihen että steptronic vain pelaa... Muuten jotenkin kuitenkin tekisi mieli luottaa manuaaliin, juuri sen takia ettei tulisi turhia murheita ja rahanmenoa - ne hukatut hevoset nyt eivät niinkään haittaisi minun ajoani...
                      No se steppi laatikko vaihtui myös siinä tekniikka päivityksessä ja on kyllä kestävä ja hyvin toimiva. Kulutuksessa ei niin suurta eroa ole manuaaliin verrattuna, että sen perusteella kannattaa valinta tehdä.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Anselmo H
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 936
                        • Vantaa

                        #86
                        Originally posted by MayheM View Post
                        Samoin vielä erityisesti se laatikkoasia mietityttää, kun automaatti kuitenkin syö hieman niitä tehoja (/vääntöä) - ja sitäkin enemmän askarruttaa se mahdollinen muu oikuttelu ja huollon tarve. Kunpa jostain saisin varmistusta siihen että steptronic vain pelaa... Muuten jotenkin kuitenkin tekisi mieli luottaa manuaaliin, juuri sen takia ettei tulisi turhia murheita ja rahanmenoa - ne hukatut hevoset nyt eivät niinkään haittaisi minun ajoani...
                        Ei sitä automaattia tarvitse jännittää. Öljyn + suodattimen vaihto n. 150tkm kohdalla ja looda laulaa iloisesti pidempään kuin muut osat autossa. Automaattilaatikkoprobleemaa ollut käsittääkseni vain 3,0 litran Dieseleissä. Kaiken saa tietysti särkemällä rikki mutta jos ei ole koko ajan lähettämässä autoa jarrua vasten yms. niin kyllä kestää. Bemariin tehtyjä laatikoita ei pidä sekoittaa vaikkapa ranskalaisten käyttämiin kinneriaskeihin, jotka paukkuu kun vähän kuormittaa. Searchilla löytyy täältä vaihteistojuttua aimo nivaska.

                        Huolto- ja korjausbudjettiin pitää laskea repullinen puslia, iskareita ja muuta alustasälää, sillä auto on raskas ja 150tkm haminoilla pitäisi tulla jo kaikenlaista kolinaa ja ajettavuusongelmaa. Voi funtsia vaihtaako yksi kerrallaan parin kuukauden välein vai uusiako kerralla kulumisen rajalla olevat. Niin tai näin, rahaa menee.
                        F11 523iA Touring
                        E93 325i cabrio
                        E81 116i
                        Triumph Daytona 955i

                        Comment

                        • Behemoth
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 561

                          #87
                          Tämä on tätä perussuomalaista automaatin jännittämistä - ei uskalleta ostaa autoa jossa on automaattivaihteet. Itse stepillä paljon ajaneena en mitään muuta tuohon edes suunnittelisi. Ehkä joku 540 kävisi 6-pykäläisellä manuaalilla, jos olisi ihan pakko.

                          edit: itse olen kolme autoa Saksasta tuonut ja jokaisessa olleet iskarit loppu.
                          Last edited by Behemoth; 09-01-2008, 12:21.
                          E66 730Ld LCI

                          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                          Comment

                          • eeno
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 84

                            #88
                            Heti alkuun kiitos forumilaisten asiantuntevista kommenteista! Verrattuna moneen ulkomaalaiseen palstaan, täällä vaikuttaa majailevan todella asiantuntevaa porukkaa omaa autoa hypettävien p:n jauhajien sijaan.

                            Olen itse katsellut vm. 97-99 523i(A) Touringia, mahdollisesti saksasta/ruotsista/virosta tuotettuna.

                            Foorumilaisten kommentit puoltavat vaihteiston osalta seuraavaa:
                            *pre 98 manuaali on varmempi tapaus
                            *9/98--> ehdottomasti steptronic
                            Näillä ohjeilla siis mennään...

                            Omiin tarpeisiini ajattelin 523:n riittävän mainiosti, kiihtyy kuitenkin 0-100 km/h n. 2 sek. nopeammin kuin nykyinen kulkine ja kaikki säätetty polttoaine verrattuna 528:n on kotiin päin. 528:lla kuitenkin bensaa saa palamaan enemmän kuin 523:lla ja silloin sitä tulee poltettuakin...

                            Omalla kohdalla budjetti on n. 10 k€, eli vaihtoehtoina on:

                            a) paljon ajettu (+200 tkm) -97-9/98
                            b) loppuun ajettu (+300 tkm) 9/98-->
                            c) odottelua ja säästämistä
                            d) 520i kohtuu kilometreillä

                            Loppuun ajettu tuntuu huonoimmalta vaihtoehdolta, vaikka teknisesti olisikin periaatteessa paras vaihtoehto. 300 tkm mittarissa tarkoittaa roimasti kasvanutta todennäköisyyttä kone ja laatikko remmpoille/vaihdoille. (yli 300 tkm bensa E39:jä ei näy juuri myynnissä)

                            520 taas ei houkuta tehottomuutensa puolesta. Pahimmillaan olen kuullut, että ohuen alaväännön takia kaupunki ajo on sillä suorastaan vaikeaa.

                            Paljon ajettu pre 9/98 lienee näistä realistisin, mutta... 9/98--> hehkutuksen jälkeen, ei hyvältä vaikuta tämäkään vaihtoehto. Tosin silloin pääsisi sentään BMW:n rattiin. Olin jo tällaista n. 250 tkm ajettua naapurilta ostamassa, kunnes aloin lukemaan foorumeita hieman tarkemmin.

                            Taitaa kallistua vielä odottelun puolelle... Mitenkänhän nopeasti 9/98--> hinnat laskevat tuohon 10 k€ tuntumaan? Nyt taitaa halvimmillaan irrota noin 13 k€.

                            Varustelistalla pitäisi olla urheilu- tai nahkapenkit, monitoimiratti ja vakionopeudensäädin, CD-boksi, ja kaatuvat takapenkit. Ei siis mitään ihmeellistä, tosin varusteita saa olla enemmänkin kuten tuplalasit, sähköpenkit, shadowline listaa ym.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #89
                              Siis jos olet pitäytymässä 9/98-uudemmassa, niin näissä nämä steppiautomaatit ovat käytännössä lähes ikiliikkujia öljynvaihdoista riippumatta. Takuuvarmasti tulee manualin kanssa murheita mm.kytkimen ja synkronoitien kanssa ennen kuin tuon ZF:n parhaan koskaan valmistaman laatikon vuoksi. Lisäksi kun tämän laatikon kanssa jonkin aikaa elät, niin ei todellakaan tule enään pieneen mieleenkään vaihtaa sitä manualiin.
                              Polttoaineen kulutuksen kasvukaan ei ole odotettavissa koska automaatin kokonaisvälitykset ovat huomattavasti harvemmat kuin manualin.
                              Eli kierroksia koneessa on 100kmh:n nopeudessa 523i:llä 1730rpm ja 528:lla 1650rpm. Manualilla mennään yli 2000rpm:n kierroksilla joten bensaa syöviä työtahteja tulee per ajettu kilometri melkoisesti enemmän. Nämä uudemmat stepithän toimii koneen kanssa jo täysin synkronoituna niin että mm.imusarjan kanavapituuksia sekä imu ja pakonokkien ajoituksia erillisesti muutetaan jo moottoripuolella, eikä laatikkoa luistattamalla. Eli sitä vanhojen automaattien luistamisfiilistä ei käytännössä ole enään lainkaan samalla kun moottorin+laatikon ohjauselektroniikka TODELAKIN osaa huomioida ja reagoida kaikkiin mahdollisiin ajotapahtumiin. 9/98-vanhemmissa stepeissä mm.tuon moottorin vääntömomentin portaattoman säätämisen rajoitukset tekevät moottorin ja laatikon yhteispelistä vielä hieman perinteisemmän automaatin kaltaista. Näissä vanhemmissakaan ei toki tarvitse pelätä laatikkojen paukkumisia, mutta siis ihan yhtä hieno ei näissä vielä tuo moottorin ja laatikon yhteispeli ole joten myös manuali on jonkinlainen vaihtoehto näissä.
                              Uudemmassa älä missään tapauksessa tingi stepistä, senkään tekosyyn vuoksi että polttoaineen kulutus tai tehot jotenkin poikkeaisivat manualista.

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7456
                                • Oulu

                                #90
                                Originally posted by Juhis View Post
                                Kaikki aidot ja hyväkuntoiset E39 M-sportit on kalliita ja harvinaisia. Myös Saksassa. Ihan sama, onko moottori 528i vai esimerkiksi 530d. Taitaa 523i M-sportit olla halvimpia.
                                Piti ihan mielenkiinnosta ettiä parit tuollaiset 99-00 523i/528i M Sportit Saksasta:
                                10 k€: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vmbsauitzodu
                                11 k€: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lcmnobzagom1
                                13 k€: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bww3yhetbeed

                                Vähän hämmästyttää miten nää voi ollakin näin kalliita? Ilmeisesti katsoin sitten pari vuotta sitten vähän vanhempia, mutta eipä noita M-paketteja paljoa alkupään autoissa edes ole. Silloin muistaakseni laskin suunnilleen niin että auto Saksassa ois 13 k€, verot 7 k€ ja kulut 1 k€ = 21 k€.

                                Jos tuon 13 k€ maksavan noista tois Suomeen niin meneehän tuosta vielä verojakin. Ei tule halvaksi, mutta onhan tuo siisti ja vähän ajettu.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎