E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3828
    • California

    jos 523 ei riitä, niin itse ostaisin ehdottomasti 530 enkä 528:sia. Tuo 3.0 bensakone on alan medialta saanu paljon kiitosta. Tietenkin olemassa on 535 ja kunkkumalli 540 jos haluaa reilummin ruutia.
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • Vanquish
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 1960
      • Hki

      Originally posted by H3nri View Post
      Nettiautossa oli tänään n. 35 e39 bemskua yli 2 litran koneella alta 13 tonnilla. Kait siihen yksi hyväkin mahtuu joukkoon? Onhan siinä tietty hommaa se valioyksilö sieltä onkia Tietty kaventaa valikoimaa, jos haluaa auton naapurista. Pienemmällä riskillä autoa Suomen sisältä hakee verrattuna ostamiseen välittäjältä ulkomailta, koska tuotteen näkee ennen ostopäätöstä.
      Puhuinkin täällä mainostetusta 99 mallista jota ei tänäänkään saa tuohon hintaan sedanina!

      Yllä olevista keskusteluista nähdään että monelle riittää 523, joten ei sen arvostus ole yhtään sen heikompi. Luulempa että 523 on helpompi myydä.

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1960
        • Hki

        Originally posted by BMW View Post
        jos 523 ei riitä, niin itse ostaisin ehdottomasti 530 enkä 528:sia. Tuo 3.0 bensakone on alan medialta saanu paljon kiitosta. Tietenkin olemassa on 535 ja kunkkumalli 540 jos haluaa reilummin ruutia.
        tai m5 tai Ferrari??

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          Originally posted by MayheM View Post
          Sen mitä vähän katselin autoja autoscoutista ja mobilesta katselin niin kyllä noilla 528:lla ja 523:lla hieman hintaeroa oli, varmasti osittain juuri 528:n pienemmän tarjonnan takia. Ja lisäksi tullistahan ei koskaan tiedä. Kun MAHTI-hintajärjestelmässä ei ole näkyvillä tullilla koko 528-mallia ja koska tarjontakin Suomessa 523:een verrattuna on varsin vähäsitä, niin muutama kalliin pyytnihinnan omaava yksilö ostohetkellä voi äkkiä heilauttaa sen veron taivaisiin - ja sitä ikävää yllätystä tullista tässä vähiten kaipaan!

          Lisäksi tuo tehoero pätee varmasti samalla lailla varmasti 528:n ja 535:n välillä - ja taas tulee "vain vähän lisää kulutusta"... eli miksi en nyt sitten ottaisi sitten 535:sta (?) . Kävin koeajamassa taannoin 520:n ja sekin tuntui jo ihan mukavalta vanhan kärryni jälkeen, kun on ihan muuhun tottunut. Päätin kuitenkin että se yksi kokoluokka lisää myllyn vielä sen jälkeen, mikä mukavalta tuntuu (520i), ei tee pahaa. Eli kyllä tuo 523 nyt näyttää valinnaltani, tosin varmasti välittäjälle sanon että jos helmen 528:n löytää samaan hintaan, tai vähän halvemmalla (todennäköisesti korkeamman veron takia), kuin 523:a on tarjolla, niin kyllä sellainenkin menee.
          no ei V8:ia ja kutosta voi verrata samana päivänä... 523 ja 528 kulutus erosta puhutaan deseissä, kun taas kasi vie jo reilusti enemmän.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • snoub
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • Oulu

            Lisäksi tuo tehoero pätee varmasti samalla lailla varmasti 528:n ja 535:n välillä - ja taas tulee "vain vähän lisää kulutusta"... eli miksi en nyt sitten ottaisi sitten 535:sta (?) . Kävin koeajamassa taannoin 520:n ja sekin tuntui jo ihan mukavalta vanhan kärryni jälkeen, kun on ihan muuhun tottunut. Päätin kuitenkin että se yksi kokoluokka lisää myllyn vielä sen jälkeen, mikä mukavalta tuntuu (520i), ei tee pahaa. Eli kyllä tuo 523 nyt näyttää valinnaltani, tosin varmasti välittäjälle sanon että jos helmen 528:n löytää samaan hintaan, tai vähän halvemmalla (todennäköisesti korkeamman veron takia), kuin 523:a on tarjolla, niin kyllä sellainenkin menee.
            535i on jo v8 koneella ja kulutus nousee heti hieman reilummin, 523i ja 528i kulutuksessa ei normiajossa ole mainittavaa eroa. 528i kuitenkin tarjoaa pientä suorituskykylisää tarvittaessa mikä ei e39 painoisessa autossa varmasti haitaksi ole 530i on uudemman vuosimallin takia jo selvästi kalliimpi joten se ei liene vaihtoehto ko. budjetilla. Itse lähtisin hakemaan 528i:tä ja mikäli ei sopivaa budjetin rajoissa löydy niin sitten mahdollisimman hyvä 523i.
            Toki molemmilla edellämainituilla pärjää, 520i:tä en itse edes harkitsisi ko. koriin. Tuollaisen e39:n verot/verotusarvot on aika tarkasti arvoitavissa tullin sivuilta hakusanalla "taulukoita sovelletuista verotusarvoista" tjsp. eikä niiden suhteen kummankaan mallin kohdalla kovin suuria yllätyksiä pitäisi enää tulla. Ainakin itse selvisin 528:n kohdalla jopa odotettua pienemmällä summalla.
            BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
            BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
            BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

            Ex.
            BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
            BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by eeno View Post
              Foorumilaisten kommentit puoltavat vaihteiston osalta seuraavaa:
              *pre 98 manuaali on varmempi tapaus
              *9/98--> ehdottomasti steptronic
              Näillä ohjeilla siis mennään...


              Paljon ajettu pre 9/98 lienee näistä realistisin, mutta... 9/98--> hehkutuksen jälkeen, ei hyvältä vaikuta tämäkään vaihtoehto. Tosin silloin pääsisi sentään BMW:n rattiin.
              Pitää muistaa, että myös ennen 9/98 E39:iin on saanut steppilaatikoita.
              Täällä on mielestäni hieman turhan kriittisiä mielipiteitä näihin alkupään E39:hin. Myös ne ovat taivaallisia ajaa, eikä autoa tarvitse Hemin kirjoitusten mukaisesti "ihmetellä" jatkuvasti. Jos suoraan sanon, niin mielestäni vähän turhaa lässytystä, noin yleisellä tasolla.

              Originally posted by bemu2000 View Post
              ota vaan suosiolla se 528, niin ei sitten harmita jälkeenpäin.
              kulutus ero matkassa ehkä 0,5L ja kaupungissa ehkä litran, ei luulisi paljon ratkaisevan. verot noihin on lähes samat ja autot saksassa saman hintaisia, mutta suomessa 523i on huomattavasti vähemmän arvostettu.
              Autossa täytyy olla myös aina vakuutukset voimassa, eikä liikennevakuutuksen hintaluokka on 523i:ssä ja 528i:ssä sama.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by kaol View Post
                Pitää muistaa, että myös ennen 9/98 E39:iin on saanut steppilaatikoita.
                Täällä on mielestäni hieman turhan kriittisiä mielipiteitä näihin alkupään E39:hin. Myös ne ovat taivaallisia ajaa, eikä autoa tarvitse Hemin kirjoitusten mukaisesti "ihmetellä" jatkuvasti. Jos suoraan sanon, niin mielestäni vähän turhaa lässytystä, noin yleisellä tasolla.

                Autossa täytyy olla myös aina vakuutukset voimassa, eikä liikennevakuutuksen hintaluokka on 523i:ssä ja 528i:ssä sama.
                Aamen.

                523i ja 528i kulutus ero n.1l matka ajossa. Testattu samalla pohjoisen retkellä peräkkäin ajettuna.

                Itse en ainakaan ihmettele jatkuvasti omaa autoani (528ia -9/96), paitsi sitä kuinka hyvä se onkaan. Jos rahaa niin tottakai uudempi, mutta ei tuo vanhempikaan huono ole että sitä kannattaisi unohtaa kokonaan. Sitten nää 535i ja 540i jutut ihan herran haltuun. Samantien uusi M5, se on nopeampi ja parempi, maksaa vain vähän enemmän. 535i on sitten se e39 jota en ottaisi, kauhea kulutus ja suorituskyky vain marginaalisesti parempi kuin 530i. Ennemmin sitten 540i jos käyttökuluilla ei ole merkitystä.

                Summarum, 523ia tai 528ia 9/96 (bägit ovissa) jälkeen, kohtuu kilometreillä ja jotain varusteitakin sietäisi olla.

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3828
                  • California

                  Näihin kulutuslukemiin sanoisin sen verran että ei ne ihan niin yksinkertaisia asioita loppujen lopuksi ole. Nimittäin tuollaista kuusimukista (riippuen kuljettajan menohaluista) saa polkea aika paljon reippaammin kuin V8:sia. Kierroksia kun antaa niin bensakone varsinkin alkaa ahmimaan reilusti lientä. Kasikoneella taas voi pistää menemään hyvinkin pienillä kierroksilla isolla momentilla jolloin kulutus pysyy kurissa.

                  Mutta sitten kun erehtyy kasille ojentamaan nilkan paikan niin kulutus nousee niin että bensakauppiasta naurattaa

                  Eli ts. jos löytyy itsehillintää, tuollainen kasikone menee hyvinkin maltillisilla kulutuslukemilla eikä häpeä kuusimukiselle kulutuksessa eikä varmasti suorituskyvyssä. Jos säästää haluaa, valitsisin itse dieselin jolloin kulutus alkaa tippumaan senkin verran reilusti ettei tarvi pelata enää pilkkujen kanssa
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • snoub
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 220
                    • Oulu

                    Originally posted by BMW View Post
                    Näihin kulutuslukemiin sanoisin sen verran että ei ne ihan niin yksinkertaisia asioita loppujen lopuksi ole. Nimittäin tuollaista kuusimukista (riippuen kuljettajan menohaluista) saa polkea aika paljon reippaammin kuin V8:sia. Kierroksia kun antaa niin bensakone varsinkin alkaa ahmimaan reilusti lientä. Kasikoneella taas voi pistää menemään hyvinkin pienillä kierroksilla isolla momentilla jolloin kulutus pysyy kurissa.

                    Mutta sitten kun erehtyy kasille ojentamaan nilkan paikan niin kulutus nousee niin että bensakauppiasta naurattaa

                    Eli ts. jos löytyy itsehillintää, tuollainen kasikone menee hyvinkin maltillisilla kulutuslukemilla eikä häpeä kuusimukiselle kulutuksessa eikä varmasti suorituskyvyssä. Jos säästää haluaa, valitsisin itse dieselin jolloin kulutus alkaa tippumaan senkin verran reilusti ettei tarvi pelata enää pilkkujen kanssa
                    Karu totuus kuitenkin on syystä tai toisesta se että kasi hörppii samankaltaisessa ajossa sen luokkaa 2litraa/100km enempi kuin kutonen. Maantiellä lötkötellessä cruiseri päällä voi ero toki tasoittua jonkin verran..
                    BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                    BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                    BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                    Ex.
                    BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                    BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17797
                      • Jämsä

                      tuolta voi lukea lisää vääntöä




                      523i pojat yrittää uskotella itselleen, että ovat tehneet paremman hankinnan ostaessaan pienempimoottorisen
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Anselmo H
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 936
                        • Vantaa

                        Siitä pitää lähteä että ei E39:ä tai isompaa voi hommata bensaa säästääkseen. Noitten desien kanssa arpominen on mielestäni turhinta puuhaa maailmassa, oikea kulutus riippuu jalan asennosta. Tuossa omassa tietsikan mukaan kulutukset 13+l/100km mutta rouva pääsee 9-10l/100km, eikä se aja mitenkään nolon hiljaa. Juu, on vanhempaa tekniikkaa mutta periaate pätee uudempiinkin.

                        Kuten ^:llä sanottiin, dieselit erikseen mutta jos taloudellisuusajot mielessä niin sitten kyllä toisenlaista valintaa esim E46 4-cyl tjsp.
                        F11 523iA Touring
                        E93 325i cabrio
                        E81 116i
                        Triumph Daytona 955i

                        Comment

                        • Behemoth
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2006
                          • 561

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Aamen.

                          535i on sitten se e39 jota en ottaisi, kauhea kulutus ja suorituskyky vain marginaalisesti parempi kuin 530i.
                          Höpö höpö 535:n kulutus ole kauhea. Pääsee kevyesti maantiellä alle kahdeksan litran ja yhdistetty 40 km/h keskinopeudella taajamassa pörräten 12-13 litran välissä. Lisäksi näitä 535:sia saa nykysin todella huokeaan hintaan, jopa tällä uudella tekniikalla, jossa 245 ravihevosta. Tietenkin uuden tekniikan 530i on kulutukseltaan pienempi, mutta ei se olekaan V8...ja ne äänet. Isännällä ollut kuusi vuotta 535iA -97 ja ei mitään muuta ongelmaa kuin bensapumppu ja paisarin korkki...nämä tutut. Muistappa MayheM, että jos stepillä varustettu auto laukeaa tielle niin sitä ei sieltä hinailla Corollalla pois. Pitää tilata pelit ja vehkeet, että saa takapyörät ilmaan.
                          E66 730Ld LCI

                          ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Behemoth View Post
                            Höpö höpö 535:n kulutus ole kauhea. Pääsee kevyesti maantiellä alle kahdeksan litran ja yhdistetty 40 km/h keskinopeudella taajamassa pörräten 12-13 litran välissä.
                            Mulla taajamassa n.9l, joten eipä tuo 3-4l olekkaan paljoa

                            Originally posted by BMW View Post

                            Eli ts. jos löytyy itsehillintää, tuollainen kasikone menee hyvinkin maltillisilla kulutuslukemilla eikä häpeä kuusimukiselle kulutuksessa
                            Ai ei häpeä, et ikinä aja 535i samoille lukemille kuin 528i/530i:tä normaali työmatka ajossa vaikka itsehillintä olisi millainen.

                            Mutta jokainen ajaa vaikka pyörillä varustetulla vuotavalla bensatynnyrillä jos haluaa.

                            Comment

                            • 535SD
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1068
                              • Lahti

                              Originally posted by Kadunvaltaaja View Post
                              Kuten ^:llä sanottiin, dieselit erikseen mutta jos taloudellisuusajot mielessä niin sitten kyllä toisenlaista valintaa esim E46 4-cyl tjsp.
                              No kyllä voin senkin sanoa et e46 316i m43b19 motilla vei tasaisessa matka-ajossa 7.5l/100 ja sama korinen 320i m52b20tu koneella menee n 7l jopa allekkin samanlaisessa ajossa. kaupungissa ero on sitten n 1-3l/100km riippuen kusin mielentilasta.
                              Olleita ja menneitä
                              1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                              Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17797
                                • Jämsä

                                Originally posted by Behemoth View Post
                                Höpö höpö 535:n kulutus ole kauhea. Pääsee kevyesti maantiellä alle kahdeksan litran ja yhdistetty 40 km/h keskinopeudella taajamassa pörräten 12-13 litran välissä. Lisäksi näitä 535:sia saa nykysin todella huokeaan hintaan, jopa tällä uudella tekniikalla, jossa 245 ravihevosta. Tietenkin uuden tekniikan 530i on kulutukseltaan pienempi, mutta ei se olekaan V8...ja ne äänet. Isännällä ollut kuusi vuotta 535iA -97 ja ei mitään muuta ongelmaa kuin bensapumppu ja paisarin korkki...nämä tutut. Muistappa MayheM, että jos stepillä varustettu auto laukeaa tielle niin sitä ei sieltä hinailla Corollalla pois. Pitää tilata pelit ja vehkeet, että saa takapyörät ilmaan.
                                nyt tulee taas sellasta paskaa että ei paremmasta väliä tosi kevyesti alle 8L varmasti menee ja tuohon 12-13L kaupunki kulutukseen ei usko edes itse bmw:n suunnittelu insinööri

                                ja masterille sama juttu... jos nollaat kulutusmittarin juuri kun tulet kaupunkiin ja pyörittelet siellä hetken, niin ei todellakaan puhuta mistään alle 10L kulutuksista... tuskin ihan helpolla pääsee alle bmw:n ilmoittamiin kulutuksiin.
                                Last edited by bemu2000; 09-01-2008, 20:56.
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X