jos 523 ei riitä, niin itse ostaisin ehdottomasti 530 enkä 528:sia. Tuo 3.0 bensakone on alan medialta saanu paljon kiitosta. Tietenkin olemassa on 535 ja kunkkumalli 540 jos haluaa reilummin ruutia.
E39 ostamassa ja käyttökokemuksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by H3nri View PostNettiautossa oli tänään n. 35 e39 bemskua yli 2 litran koneella alta 13 tonnilla. Kait siihen yksi hyväkin mahtuu joukkoon? Onhan siinä tietty hommaa se valioyksilö sieltä onkiaTietty kaventaa valikoimaa, jos haluaa auton naapurista. Pienemmällä riskillä autoa Suomen sisältä hakee verrattuna ostamiseen välittäjältä ulkomailta, koska tuotteen näkee ennen ostopäätöstä.
Yllä olevista keskusteluista nähdään että monelle riittää 523, joten ei sen arvostus ole yhtään sen heikompi. Luulempa että 523 on helpompi myydä.
Comment
-
-
Originally posted by MayheM View PostSen mitä vähän katselin autoja autoscoutista ja mobilesta katselin niin kyllä noilla 528:lla ja 523:lla hieman hintaeroa oli, varmasti osittain juuri 528:n pienemmän tarjonnan takia. Ja lisäksi tullistahan ei koskaan tiedä. Kun MAHTI-hintajärjestelmässä ei ole näkyvillä tullilla koko 528-mallia ja koska tarjontakin Suomessa 523:een verrattuna on varsin vähäsitä, niin muutama kalliin pyytnihinnan omaava yksilö ostohetkellä voi äkkiä heilauttaa sen veron taivaisiin - ja sitä ikävää yllätystä tullista tässä vähiten kaipaan!
Lisäksi tuo tehoero pätee varmasti samalla lailla varmasti 528:n ja 535:n välillä - ja taas tulee "vain vähän lisää kulutusta"... eli miksi en nyt sitten ottaisi sitten 535:sta (?). Kävin koeajamassa taannoin 520:n ja sekin tuntui jo ihan mukavalta vanhan kärryni jälkeen, kun on ihan muuhun tottunut. Päätin kuitenkin että se yksi kokoluokka lisää myllyn vielä sen jälkeen, mikä mukavalta tuntuu (520i), ei tee pahaa. Eli kyllä tuo 523 nyt näyttää valinnaltani, tosin varmasti välittäjälle sanon että jos helmen 528:n löytää samaan hintaan, tai vähän halvemmalla (todennäköisesti korkeamman veron takia), kuin 523:a on tarjolla, niin kyllä sellainenkin menee.
Comment
-
-
Lisäksi tuo tehoero pätee varmasti samalla lailla varmasti 528:n ja 535:n välillä - ja taas tulee "vain vähän lisää kulutusta"... eli miksi en nyt sitten ottaisi sitten 535:sta (?). Kävin koeajamassa taannoin 520:n ja sekin tuntui jo ihan mukavalta vanhan kärryni jälkeen, kun on ihan muuhun tottunut. Päätin kuitenkin että se yksi kokoluokka lisää myllyn vielä sen jälkeen, mikä mukavalta tuntuu (520i), ei tee pahaa. Eli kyllä tuo 523 nyt näyttää valinnaltani, tosin varmasti välittäjälle sanon että jos helmen 528:n löytää samaan hintaan, tai vähän halvemmalla (todennäköisesti korkeamman veron takia), kuin 523:a on tarjolla, niin kyllä sellainenkin menee.
530i on uudemman vuosimallin takia jo selvästi kalliimpi joten se ei liene vaihtoehto ko. budjetilla. Itse lähtisin hakemaan 528i:tä ja mikäli ei sopivaa budjetin rajoissa löydy niin sitten mahdollisimman hyvä 523i.
Toki molemmilla edellämainituilla pärjää, 520i:tä en itse edes harkitsisi ko. koriin. Tuollaisen e39:n verot/verotusarvot on aika tarkasti arvoitavissa tullin sivuilta hakusanalla "taulukoita sovelletuista verotusarvoista" tjsp. eikä niiden suhteen kummankaan mallin kohdalla kovin suuria yllätyksiä pitäisi enää tulla. Ainakin itse selvisin 528:n kohdalla jopa odotettua pienemmällä summalla.BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Originally posted by eeno View PostFoorumilaisten kommentit puoltavat vaihteiston osalta seuraavaa:
*pre 98 manuaali on varmempi tapaus
*9/98--> ehdottomasti steptronic
Näillä ohjeilla siis mennään...
Paljon ajettu pre 9/98 lienee näistä realistisin, mutta... 9/98--> hehkutuksen jälkeen, ei hyvältä vaikuta tämäkään vaihtoehto. Tosin silloin pääsisi sentään BMW:n rattiin.
Täällä on mielestäni hieman turhan kriittisiä mielipiteitä näihin alkupään E39:hin. Myös ne ovat taivaallisia ajaa, eikä autoa tarvitse Hemin kirjoitusten mukaisesti "ihmetellä" jatkuvasti. Jos suoraan sanon, niin mielestäni vähän turhaa lässytystä, noin yleisellä tasolla.
Originally posted by bemu2000 View Postota vaan suosiolla se 528, niin ei sitten harmita jälkeenpäin.
kulutus ero matkassa ehkä 0,5L ja kaupungissa ehkä litran, ei luulisi paljon ratkaisevan. verot noihin on lähes samat ja autot saksassa saman hintaisia, mutta suomessa 523i on huomattavasti vähemmän arvostettu.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostPitää muistaa, että myös ennen 9/98 E39:iin on saanut steppilaatikoita.
Täällä on mielestäni hieman turhan kriittisiä mielipiteitä näihin alkupään E39:hin. Myös ne ovat taivaallisia ajaa, eikä autoa tarvitse Hemin kirjoitusten mukaisesti "ihmetellä" jatkuvasti. Jos suoraan sanon, niin mielestäni vähän turhaa lässytystä, noin yleisellä tasolla.
Autossa täytyy olla myös aina vakuutukset voimassa, eikä liikennevakuutuksen hintaluokka on 523i:ssä ja 528i:ssä sama.
523i ja 528i kulutus ero n.1l matka ajossa. Testattu samalla pohjoisen retkellä peräkkäin ajettuna.
Itse en ainakaan ihmettele jatkuvasti omaa autoani (528ia -9/96), paitsi sitä kuinka hyvä se onkaan. Jos rahaa niin tottakai uudempi, mutta ei tuo vanhempikaan huono ole että sitä kannattaisi unohtaa kokonaan. Sitten nää 535i ja 540i jutut ihan herran haltuun. Samantien uusi M5, se on nopeampi ja parempi, maksaa vain vähän enemmän. 535i on sitten se e39 jota en ottaisi, kauhea kulutus ja suorituskyky vain marginaalisesti parempi kuin 530i. Ennemmin sitten 540i jos käyttökuluilla ei ole merkitystä.
Summarum, 523ia tai 528ia 9/96 (bägit ovissa) jälkeen, kohtuu kilometreillä ja jotain varusteitakin sietäisi olla.
Comment
-
-
Näihin kulutuslukemiin sanoisin sen verran että ei ne ihan niin yksinkertaisia asioita loppujen lopuksi ole. Nimittäin tuollaista kuusimukista (riippuen kuljettajan menohaluista) saa polkea aika paljon reippaammin kuin V8:sia. Kierroksia kun antaa niin bensakone varsinkin alkaa ahmimaan reilusti lientä. Kasikoneella taas voi pistää menemään hyvinkin pienillä kierroksilla isolla momentilla jolloin kulutus pysyy kurissa.
Mutta sitten kun erehtyy kasille ojentamaan nilkan paikan niin kulutus nousee niin että bensakauppiasta naurattaa
Eli ts. jos löytyy itsehillintää, tuollainen kasikone menee hyvinkin maltillisilla kulutuslukemilla eikä häpeä kuusimukiselle kulutuksessa eikä varmasti suorituskyvyssä. Jos säästää haluaa, valitsisin itse dieselin jolloin kulutus alkaa tippumaan senkin verran reilusti ettei tarvi pelata enää pilkkujen kanssa
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostNäihin kulutuslukemiin sanoisin sen verran että ei ne ihan niin yksinkertaisia asioita loppujen lopuksi ole. Nimittäin tuollaista kuusimukista (riippuen kuljettajan menohaluista) saa polkea aika paljon reippaammin kuin V8:sia. Kierroksia kun antaa niin bensakone varsinkin alkaa ahmimaan reilusti lientä. Kasikoneella taas voi pistää menemään hyvinkin pienillä kierroksilla isolla momentilla jolloin kulutus pysyy kurissa.
Mutta sitten kun erehtyy kasille ojentamaan nilkan paikan niin kulutus nousee niin että bensakauppiasta naurattaa
Eli ts. jos löytyy itsehillintää, tuollainen kasikone menee hyvinkin maltillisilla kulutuslukemilla eikä häpeä kuusimukiselle kulutuksessa eikä varmasti suorituskyvyssä. Jos säästää haluaa, valitsisin itse dieselin jolloin kulutus alkaa tippumaan senkin verran reilusti ettei tarvi pelata enää pilkkujen kanssaBMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand
Ex.
BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz
Comment
-
-
Siitä pitää lähteä että ei E39:ä tai isompaa voi hommata bensaa säästääkseen. Noitten desien kanssa arpominen on mielestäni turhinta puuhaa maailmassa, oikea kulutus riippuu jalan asennosta. Tuossa omassa tietsikan mukaan kulutukset 13+l/100km mutta rouva pääsee 9-10l/100km, eikä se aja mitenkään nolon hiljaa. Juu, on vanhempaa tekniikkaa mutta periaate pätee uudempiinkin.
Kuten ^:llä sanottiin, dieselit erikseen mutta jos taloudellisuusajot mielessä niin sitten kyllä toisenlaista valintaa esim E46 4-cyl tjsp.F11 523iA Touring
E93 325i cabrio
E81 116i
Triumph Daytona 955i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostAamen.
535i on sitten se e39 jota en ottaisi, kauhea kulutus ja suorituskyky vain marginaalisesti parempi kuin 530i.. Isännällä ollut kuusi vuotta 535iA -97 ja ei mitään muuta ongelmaa kuin bensapumppu ja paisarin korkki...nämä tutut. Muistappa MayheM, että jos stepillä varustettu auto laukeaa tielle niin sitä ei sieltä hinailla Corollalla pois. Pitää tilata pelit ja vehkeet, että saa takapyörät ilmaan.
E66 730Ld LCI
ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA
Comment
-
-
Originally posted by Behemoth View PostHöpö höpö 535:n kulutus ole kauhea. Pääsee kevyesti maantiellä alle kahdeksan litran ja yhdistetty 40 km/h keskinopeudella taajamassa pörräten 12-13 litran välissä.
Originally posted by BMW View Post
Eli ts. jos löytyy itsehillintää, tuollainen kasikone menee hyvinkin maltillisilla kulutuslukemilla eikä häpeä kuusimukiselle kulutuksessa
Mutta jokainen ajaa vaikka pyörillä varustetulla vuotavalla bensatynnyrillä jos haluaa.
Comment
-
-
Originally posted by Kadunvaltaaja View PostKuten ^:llä sanottiin, dieselit erikseen mutta jos taloudellisuusajot mielessä niin sitten kyllä toisenlaista valintaa esim E46 4-cyl tjsp.Olleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
Originally posted by Behemoth View PostHöpö höpö 535:n kulutus ole kauhea. Pääsee kevyesti maantiellä alle kahdeksan litran ja yhdistetty 40 km/h keskinopeudella taajamassa pörräten 12-13 litran välissä. Lisäksi näitä 535:sia saa nykysin todella huokeaan hintaan, jopa tällä uudella tekniikalla, jossa 245 ravihevosta. Tietenkin uuden tekniikan 530i on kulutukseltaan pienempi, mutta ei se olekaan V8...ja ne äänet. Isännällä ollut kuusi vuotta 535iA -97 ja ei mitään muuta ongelmaa kuin bensapumppu ja paisarin korkki...nämä tutut. Muistappa MayheM, että jos stepillä varustettu auto laukeaa tielle niin sitä ei sieltä hinailla Corollalla pois. Pitää tilata pelit ja vehkeet, että saa takapyörät ilmaan.
tosi kevyesti alle 8L varmasti menee ja tuohon 12-13L kaupunki kulutukseen ei usko edes itse bmw:n suunnittelu insinööri
ja masterille sama juttu... jos nollaat kulutusmittarin juuri kun tulet kaupunkiin ja pyörittelet siellä hetken, niin ei todellakaan puhuta mistään alle 10L kulutuksista... tuskin ihan helpolla pääsee alle bmw:n ilmoittamiin kulutuksiin.Last edited by bemu2000; 09-01-2008, 20:56.
Comment
-
Comment