E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 10+
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2084
    • Nivala

    #616
    Originally posted by teropa View Post
    Juu tottakai sieltäkin löytyy tingattavissa olevia autoja, mutta silloin autossa tosiaan on yleensä jotain valittamista, jos alennusta saa. Ja se ero Suomeen on tosi selkeä tuossa mielessä. Suomessahan kaikki haluaa tingata tonnikaupalla aina.

    Saksassa autot liikkuu niin nopsaan, ettei siellä tarvi myydä autoaan ilmaiseksi. Jengi kattoo markkinahinnat, ja myy sitten about niillä.

    Kyllä minustakin Saksasta saa hyviä autoja kohtuu halvalla. Mutta kuten sanoit, se homma pitää osata . Perus-teuvo, joka lähtee hakemaan ekaa kertaa, niin todnäk ei siinä onnistu (kuin satumaisella säkällä).

    Tero
    No mulle on tullut aikojen saatossa Saksasta autoja hintahaitarissa 4000€-30000€ (siis maksaneet saksassa) ja yksikään auto ei ole ollut sellanen mistä ei ois valittamista löytynyt. Mutta ikinä ei mitään sellasta pommia ole tullut että hermot ois menny. Ne autot on käytettyjä eli naarmuja löytyy, niveliä on väljänä, kiveniskuja on jne. Mutta yhdestäkään ei ole moottori mennyt, tai laatikko tms. Suurin remontti on ollut D5 Volvon vauhtipyörä joka on pitäny vaihtaa. Maalata on pitänyt monia ja katsastukseen pitänyt jotakin monesti laittaa MUTTA täältä Suomesta vaihtoon tulleet samanlaiset ja ikäiset autot, joita asiakas on kehunut ja ylistänyt on monesti helvetin paljo huonompia ja paskempia ajaa.
    Ja mikä siinä on että Saksasta tullut fixaamaton auto on paljon siistempi sisältä kuin samanlainen ja ikäinen täällä Suomessa.

    Täällä Suomessa tuo tinkaus on menny vähä liian pitkälle, mä en ainakaan ikinä anna tonnia enempää alennusta, ja pitää olla yli 10t€ auto että niin paljo saa Ei se meillä ainakaan mitään huutokauppaa ole toi homma, ne hakee autot meiltä jotka niitä tarvii, ei niitä pakolla myydä
    Last edited by 10+; 31-05-2008, 23:00.
    E39 M5 -00

    Ex E60 530Da M-Sport -04
    Ex E39 M5 -00
    Ex E39 M5 -00 Individual
    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
    Ex E36 3.0 M3 -93
    Ex E36 2.5 Cabrio -94
    Ex E36 3.2 M3 -97
    Ex E36 2.5 Coupe -93

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #617
      Hehheh, sinäpä sen sanoit. Niinkun eräs heppu, joka valitti edellistä autoa kalliiksi, ja kertoili, että oli 5ke vähemmän rahaa käytettävissä ja kiinnosti joku omega tms, niin sanoin sille sitten, että "no hae se omega sitten" .

      Se on vähän jännä kun jotkut ostajat kuvittelee, että ne määrää markkinahinnan ja myyjä alistuu kohtaloonsa. Ei niitä huutokaupalla varsinkaan autokaupasta myydä.

      Tuon siisteyden allekirjotan 100%. Laitan sen saksalaisen luonteenlaadun piikkiin. Nahkahousut on tosi tarkkoja monessa asiassa, semmosia yli pedantteja luonteeltaan. Varmasti jos bemarista puhutaan merkkinä, niin niitä ostaa keskimäärin vielä tietynlaiset sakemannit. Jotka arvostaa "Freude am Fahren" slogania, ja ovat valmiita muutaman donan ylimäärästä satsaamaankin. Kyllä ne on pirun siistejä sieltä ostettuna, kun vaan kattoo semmosen. Suomessa tuntuu olevan paljon harvinaisempaa se.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • LowFlyer
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 95
        • Lappeenranta

        #618
        Pari kysymystä olis E39:n liittyen, en tosin ole ostamassa vaan auto seisoo pihassa jo Elikkä kyseessä on vuosimallin -98 523i.

        Tuossakun on se ilmeisesti ihan normi ASC niin eikös tuo ole pelkkä luistonesto eikä mitään ajonvakautusta ole? Autossa siis ASC nappi niin onko noitakin erilaisia ajonvakautuksella vai onko se sitten aina DSC?

        Jarrupalat pitäisi kohta vaihtaa kun alkaa oleen lopussa ja ajattelin itse vaihtaa niin onko tuossa vaihdossa mitään erikoista eli ei vissiin sen vaikeempi homma kuin muunkaan merkkisiin perusautoihin?

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 950
          • Espoo

          #619
          Originally posted by LowFlyer View Post
          Pari kysymystä olis E39:n liittyen, en tosin ole ostamassa vaan auto seisoo pihassa jo Elikkä kyseessä on vuosimallin -98 523i.

          Tuossakun on se ilmeisesti ihan normi ASC niin eikös tuo ole pelkkä luistonesto eikä mitään ajonvakautusta ole? Autossa siis ASC nappi niin onko noitakin erilaisia ajonvakautuksella vai onko se sitten aina DSC?

          Jarrupalat pitäisi kohta vaihtaa kun alkaa oleen lopussa ja ajattelin itse vaihtaa niin onko tuossa vaihdossa mitään erikoista eli ei vissiin sen vaikeempi homma kuin muunkaan merkkisiin perusautoihin?
          Autossasi on vain takapyöriin vaikuttava vetoluistonesto, jos napissa lukee ASC.

          Tuossa ketjussa on myös itse vaihtohommasta asiaa, vaikka aluksi piti kysyä vain osien hommaamisesta. Jäi herkistelemättä männät minulla, joten vaihdon jälkeen täristi.

          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

            #620
            Originally posted by 10+ View Post
            No mulle on tullut aikojen saatossa Saksasta autoja hintahaitarissa 4000€-30000€ (siis maksaneet saksassa) ja yksikään auto ei ole ollut sellanen mistä ei ois valittamista löytynyt. Mutta ikinä ei mitään sellasta pommia ole tullut että hermot ois menny. Ne autot on käytettyjä eli naarmuja löytyy, niveliä on väljänä, kiveniskuja on jne. Mutta yhdestäkään ei ole moottori mennyt, tai laatikko tms. Suurin remontti on ollut D5 Volvon vauhtipyörä joka on pitäny vaihtaa. Maalata on pitänyt monia ja katsastukseen pitänyt jotakin monesti laittaa MUTTA täältä Suomesta vaihtoon tulleet samanlaiset ja ikäiset autot, joita asiakas on kehunut ja ylistänyt on monesti helvetin paljo huonompia ja paskempia ajaa.
            Ja mikä siinä on että Saksasta tullut fixaamaton auto on paljon siistempi sisältä kuin samanlainen ja ikäinen täällä Suomessa.

            Täällä Suomessa tuo tinkaus on menny vähä liian pitkälle, mä en ainakaan ikinä anna tonnia enempää alennusta, ja pitää olla yli 10t€ auto että niin paljo saa Ei se meillä ainakaan mitään huutokauppaa ole toi homma, ne hakee autot meiltä jotka niitä tarvii, ei niitä pakolla myydä

            riippuu vähän tosiaan autosta ja hintatasosta... jos auto on oikeasti hyvä ja hinta kohdallaan, niin gyntteri kyllä tietää, että ei ole tarvetta laskea hintaa, kun se menee parissa päivässä muutenkin. ehkä satasen pari voi saada laskettua. monesti on järkevää katsella hiukan kalliimpiakin (parempia?), kun niistä voi sitten saada jo tingittyäkin.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • mailman
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 8010
              • Vantaa

              #621
              Koittakaapa tuo yleinen hintakeskustelu jne. pistää johki parempaan topicciin kuin tää... Jatketaan vaan E39 asioissa, ok?
              G01 ///M40i '19
              F48 xDrive20i ///M-Sport '18
              E39 ///M5 '00

              Comment

              • Driver22
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2098
                • *

                #622
                Pystyykö säteilylämmittimiä laittamaan kahta tuohon 530i? Osaako joku kertoa mitä eroa on teknisesti e528i ja 530i välillä, muutakin kuin eri ruiskuohjelmisto? Korkein vääntömomenttihan on 530i matalemmalla, ja huipputeho taas korkeammalla kierrosluvulla kuin 528i:ssa. (bmw-club)
                F31 330D Xdrive M-Sport

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #623
                  Originally posted by Driver22 View Post
                  Osaako joku kertoa mitä eroa on teknisesti e528i ja 530i välillä, muutakin kuin eri ruiskuohjelmisto?
                  Eri moottori. Etenkin jos vertaa vanhempaa 528:sia 530:seen.

                  Comment

                  • DTR
                    BTCF Member
                    • Feb 2007
                    • 387
                    • Vantaa

                    #624
                    No, vertaillaas välillä E39-malleja 528i M-Sport ja 525i M-Sport. Onko tuossa faceliftatussa 525i:ssä millaisia +/- puolia 9/98-> 528i:n verrattuna?

                    525i:ssä itseä kiehtoo tuoreempi ulkonäkö (toki päivitettävissä myös vanhempaan), hieman halvemmat vakuutukset sekä verotuksen selkeys (MAHTI).
                    Last edited by DTR; 03-06-2008, 20:36.
                    Mini Cooper S JCW -06
                    Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                    Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                    Ex. E39 528i ///M -00
                    Ex. E34 535i -91

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7476
                      • Oulu

                      #625
                      Originally posted by DTR View Post
                      No, vertaillaas välillä E39 malleja 528i M-Sport ja 525i M-Sport. Onko tuossa faceliftatussa 525i:ssä millaisia +/- puolia vanhempaan 528i:n verrattuna?
                      Tuo erojen määrähän riippuu pitkälti siitä onko se 528i ennen vain jälkeen 9/98 tehty, mutta M-Sportit kai on ainakin pääsääntöisesti tuota uudempia, joten voidaan varmaan olettaa että 528i:kin on tässä tapauksessa jo M52B28TU-koneella ja muilla 9/98 teknisillä uudistuksilla varustettu.

                      En nyt muista kattavasti ulkoa noita faceliftin eroja, mutta värivalikoimassa, sisustuksessa ja varustelussa (esim. 16:9 navi) ainakin kai on jotain eroa niitten perinteisten etu- ja takavalojen lisäksi. Kuitenkaan sitä uudempaa M-rattiakaan ei kai silti välttämättä ole kuin 2002-mallista lähtien. Tuohan olisi ainakin minusta kiva olla jos facelift M-Sportia etsii, koska vaikuttaa koko ohjaamon ulkoasuun paljon nuorentavasti.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • DTR
                        BTCF Member
                        • Feb 2007
                        • 387
                        • Vantaa

                        #626
                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Tuo erojen määrähän riippuu pitkälti siitä onko se 528i ennen vain jälkeen 9/98 tehty...
                        Juu, 9/98 jälkeisistä siis puhe, kuten M-Sportit tuppaa olemaan. En näköjään ehtinyt editoida tekstiäni ennen vastaustasi
                        Last edited by DTR; 03-06-2008, 20:50.
                        Mini Cooper S JCW -06
                        Ex. E91 330i ///M -11 -bluewater metallic-
                        Ex. E87 130i ///M -06 -japanrot-
                        Ex. E39 528i ///M -00
                        Ex. E34 535i -91

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #627
                          Originally posted by DTR View Post
                          Juu, 9/98 jälkeisistä siis puhe, kuten M-Sportit tuppaa olemaan. En näköjään ehtinyt editoida tekstiäni ennen vastaustasi
                          Uudempi m-ratti on 9/2001 alkaen.

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • HC91
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 999
                            • 29100/310053

                            #628
                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Kuitenkaan sitä uudempaa M-rattiakaan ei kai silti välttämättä ole kuin 2002-mallista lähtien. Tuohan olisi ainakin minusta kiva olla jos facelift M-Sportia etsii, koska vaikuttaa koko ohjaamon ulkoasuun paljon nuorentavasti.
                            Makuasioita, verrattuna siihen perusnelipuolahirvitykseen tuo ns. kaljamaharattikin on sangen nuorekas - ja ennen kaikkea pirun hyvä ratti käteen. Suurimman illuusion aikamatkasta ohjaamoon luo minusta 16:9 navi :think

                            En ole ihan täysin vakuuttunut onko tuo 9/98-> painos oikeasti niin paljon parempi kuin mitä yleisesti on mielletty, pitänee naputella kesän sadepäivinä siitä artikkeli bemaristiin ja pistää faktat & empiiriset havainnot pöytään.
                            92' ///M5 3.8 individual
                            09' 320d xDrive
                            16' NIU N1 Sport
                            19' NIU U+ Sport

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2098
                              • *

                              #629
                              Mutta mitä eroja on 528 ja 530 moottoritekniikassa, sillä niillähän on ihan selkeä ero esim. vääntö ja tehokäyrissä? Osaako joku kertoa enemmän. Onhan tuo 3.0 tietysti otettu käyttöön vasta 2000, joten uudempaa moottorisuunnitteluahan se on, mutta millä asioilla erot lukemiin on tehty?
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #630
                                Originally posted by Driver22 View Post
                                Mutta mitä eroja on 528 ja 530 moottoritekniikassa, sillä niillähän on ihan selkeä ero esim. vääntö ja tehokäyrissä? Osaako joku kertoa enemmän. Onhan tuo 3.0 tietysti otettu käyttöön vasta 2000, joten uudempaa moottorisuunnitteluahan se on, mutta millä asioilla erot lukemiin on tehty?
                                Mechanical Changes

                                In addition to the increased displacement of the M54B30 engine, several mechanical changes were incorporated into the engine for reduced emissions and increased fuel economy.

                                These changes include:

                                • NEW PISTONS - The piston has a shorter skirt compared to the M52 TU and continues with the graphite coating for friction and emission reducing measures. The piston rings have been modified to reduce friction.

                                • CRANKSHAFT - The crankshaft for the 3 liter M54 is adopted from the S52B32 - M3 engine.

                                • CAMSHAFT - The camshaft for the 3 liter M54 is modified with more lift (9.7 mm) and new valve springs to accommodate the increased lift.

                                • INTAKE MANIFOLD - The intake manifold is modified with shorter ram tubes (20mm shorter on 3 liter. The diameter of the tubes is increased slightly.

                                • INJECTION VALVES - The diameter of the injection pintle has increased slightly for the increased displacement of the 3 liter engine.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X