E39 530d tuonti, kannattaako?
Tossa oman autoni myytyäni aloin miettiä uutta tilalle. Aina tehnyt tollasta iso koneista diesel bemaria mieli. E39 facelift on aina ollut mieleen ulkonäön puolesta, mutta vanhahan se alkaa jo olla. Kun katselee saksan tarjontaa, niin valtaosa noin 200tkm ajettuja, voi varmaan järestään laskea toisen mokoman päälle? Jos katsoo pari vuotta vanhoja diesel autoja niin niissäkin on 200tkm. Saksan yleinen vuotuinen ajomäärähän on noin 37tkm.
Eli onko mahdollista löytää huolettomaksi käyttöautoksi tollasta 530 farkkua? Hinnaksi tulisi nähtävästi 7-9k€ + verot + tuontikulut ja mahdolliset diilerin palkkiot ~1000€. Eli auton saisi noin 12-13k€:lla laskujeni mukaan.
Senverta vielä autosta, että kriteerinä on manuaalivaihde. Onko tollasessa paljoa kalliita ongelmia tiedossa kun välttää automaattia?
Tossa oman autoni myytyäni aloin miettiä uutta tilalle. Aina tehnyt tollasta iso koneista diesel bemaria mieli. E39 facelift on aina ollut mieleen ulkonäön puolesta, mutta vanhahan se alkaa jo olla. Kun katselee saksan tarjontaa, niin valtaosa noin 200tkm ajettuja, voi varmaan järestään laskea toisen mokoman päälle? Jos katsoo pari vuotta vanhoja diesel autoja niin niissäkin on 200tkm. Saksan yleinen vuotuinen ajomäärähän on noin 37tkm.
Eli onko mahdollista löytää huolettomaksi käyttöautoksi tollasta 530 farkkua? Hinnaksi tulisi nähtävästi 7-9k€ + verot + tuontikulut ja mahdolliset diilerin palkkiot ~1000€. Eli auton saisi noin 12-13k€:lla laskujeni mukaan.
Senverta vielä autosta, että kriteerinä on manuaalivaihde. Onko tollasessa paljoa kalliita ongelmia tiedossa kun välttää automaattia?
Comment