Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Astiakaappi
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 69
    • Vantaa

    Ei se mitään, voi siihen sitte vaihtaa sen jakoketjun ja vaikka avata koneenki että ei se haittaa, kyllähän nuilla on ajettu yli 600000km ilman avaamistaki, ajattelin vain ku tutulta saisi, tuo on ollu taksina 350000km asti että tosiaan se täydellinen huoltokirja pitää paikkansa. ei tuosta ihan heti ulkosesta kunnosta ainakaan uskois että ajettu nuin paljon. ei ruostetta missään! kone käy hetiku uusi. ja tosiaan kaikki muut varusteet löytyy paitsi kattoluukku ja parkkitutkat ja kummallakaan en mitää tekisikään. Turbo tuosta menee luultavasti seuraavaks, vislaa ainaki hetiku hullu mutta vedot on silti tallella ja ei savuta mitenkään erikoisesti. eikä tosiaan nesteitä syö. Nykyisen omistajan tunnen hyvin henkilökohtaisesti ja tiedän että se ei paskoilla autoilla aja. 8000e on auton lopullinen hinta, ja uskon että se ei todellakaan oo liikaa tuommosilla varusteilla ja hyvällä historialla. Läpät on poistettu jo jos tuon ikäsessä niitä edes on ollutkaan. Väri on sen verran erikoinen että sekin kiinnostaa. Ja samahan se on mistä auton ostan ja millä hinnalla niin vain luoja tietää että millon siihen vikaa tulee, ja osaan näihin varautua, vanha auto jää kyllä käyttöautoksi myös mutta täytyisi saada tälläinen vähän halvempi pitkän matkan ajettava. Ja eikös näihin osia saa vieläkin aika hyvin ja ei varmaan kovin kalliitakaan ole enään nykypäivänä.

    Ja kyllähän kaikki paskaks saa hullulla polkemisella. Oma ajotapa ei ole sellainen että kun käyntiin saa kylmänä niin heti lappu lattiaan.
    Ja kesällä en aio kumea polttaa. Kortti ollut taskussa kohta vuoden ja oon saanu ajella yli 250hv vehkeillä viime kesänä jo niin paljon että on se pakollinen näyttämisen halu jääny pois jo.

    Olen sitä mieltä että mielummin kaverilta ostan vähän kalliimmalla ku menisin jonnekki muualle kattelemaan niitä alle kolmesataatuhatta ajettuja ja alle 6000e hinnoiltaan, mihin tiedän että varmasti tulee jotain suurempaa kohta.
    Last edited by Astiakaappi; 15-02-2012, 10:26.

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7060
      • Turenki

      jaa että oikein kaikki varusteet, paitsi..... ja 450tkm ajettu 8000e, ok. mitäpä luulet, että saat siitä vuoden tai kahden päästä, kun se on 600tkm veivattu ja oot korjannut sitä 5000eurolla ? varmaan 2 tonnia.

      ei muutakun onnea kaupoille, itse en tosin tommoseen koskisi pitkällä tikullakaan.
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • Astiakaappi
        Bimmer Rookie
        • Feb 2012
        • 69
        • Vantaa

        Originally posted by Peltsii View Post
        jaa että oikein kaikki varusteet, paitsi..... ja 450tkm ajettu 8000e, ok. mitäpä luulet, että saat siitä vuoden tai kahden päästä, kun se on 600tkm veivattu ja oot korjannut sitä 5000eurolla ? varmaan 2 tonnia.

        ei muutakun onnea kaupoille, itse en tosin tommoseen koskisi pitkällä tikullakaan.
        Ensinnäki luulen että näillä vuosituloilla tuo voi olla minun käytössä siihen asti että se laitetaan paaliin tai sillä ajetaan kolari. Ei kait siinä jos on sellasia ihmisiä jotka ajelee autolla 5000km ja vaihtaa uuteen (joilla vuositulot luokkaa yli 55000e), ite ajattelin pitää tällästä ihan pitkällä tähtäimellä ja kun näistä en ole muutakuin hyvää kuullut niin ajattelin että tämmösen laitan sitte ekaksi autoksi.

        Ja jos on tottunut hyvään laatuun niin eikait sitä sitte osaa edes huonolla ajaa, ite kun olen tottunut siihen huonompaan laatuun...

        Sen takia ajattelin tänne foorumille kirjoitella kun luulin että otetaan uusi bemaristi hymyssä suin vastaan mutta jos vain näin negatiivista palautetta tulee niin antaa olla sitten. Ihan vain kokemuksia/vinkkejä olisin halunnut kuulla näihin autoihin liittyen.

        Comment

        • irppa85
          Bimmer Fanatic
          • May 2011
          • 229
          • Jyväskylä, Finland

          Originally posted by Astiakaappi View Post
          Ensinnäki luulen että näillä vuosituloilla tuo voi olla minun käytössä siihen asti että se laitetaan paaliin tai sillä ajetaan kolari. Ei kait siinä jos on sellasia ihmisiä jotka ajelee autolla 5000km ja vaihtaa uuteen (joilla vuositulot luokkaa yli 55000e), ite ajattelin pitää tällästä ihan pitkällä tähtäimellä ja kun näistä en ole muutakuin hyvää kuullut niin ajattelin että tämmösen laitan sitte ekaksi autoksi.

          Ja jos on tottunut hyvään laatuun niin eikait sitä sitte osaa edes huonolla ajaa, ite kun olen tottunut siihen huonompaan laatuun...

          Sen takia ajattelin tänne foorumille kirjoitella kun luulin että otetaan uusi bemaristi hymyssä suin vastaan mutta jos vain näin negatiivista palautetta tulee niin antaa olla sitten. Ihan vain kokemuksia/vinkkejä olisin halunnut kuulla näihin autoihin liittyen.
          Jos ymmärsin oikein, niin hintaa on lähemmäs 8 tonnia? Aika paljon noin hurjasti ajetusta autosta. Omassa tällä hetkellä mittarissa n. 201tkm ja täysi huoltohistoria löytyy myös ..

          Ja ehkä tässä vähän myös skeptisyys nousee: "..tässä kaikki varusteet" -tyylisiä kommentteja jo jonkin verran nähneenä.

          Huoltojen laajuudesta ja osien vaihdostahan tuo pääasiassa riippuu. Samalla hintaa et kyllä todennäköisesti tuota tule myymään (jos myyt ollenkaan, kuten mainitsitkin) - vaan arvonlasku on hurja.
          Tukivarsijumppa ja turbohommat alkaa käsittääkseni tuon maagisen 200tkm jälkeen - joskus kestänyt kyllä pidempäänkin...

          Vaihteisto 530d:n heikoin lenkki. Tästä eri keskustelu foorumilla, joten en ota tuohon sen enempää kantaa, paitsi omalla subjektiivisella mielipiteelläni.

          Tsekkaa auto hyvin ja kannattaa ehkä tarkistaa myös altapäin. Onnea kaupoille !
          Päivittäisessä ajossa: E93 335i DCT -09
          Kesäkäytössä: E39 M5 -02

          Aiemmin:
          @TZ
          Nismo-Mule; Nissan March (Micra) 1.0l K11C "Highrise"
          Toyota IST 1.5l 1NZ-FE "Tuned by H&R"
          @FIN
          E39 530dA M-Sport -02
          Fiat Croma 2.0ie 8v -92

          Comment

          • mixxis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2009
            • 1877
            • Jyväskylä / Uurainen

            Originally posted by Astiakaappi View Post
            Ensinnäki luulen että näillä vuosituloilla tuo voi olla minun käytössä siihen asti että se laitetaan paaliin tai sillä ajetaan kolari. Ei kait siinä jos on sellasia ihmisiä jotka ajelee autolla 5000km ja vaihtaa uuteen (joilla vuositulot luokkaa yli 55000e), ite ajattelin pitää tällästä ihan pitkällä tähtäimellä ja kun näistä en ole muutakuin hyvää kuullut niin ajattelin että tämmösen laitan sitte ekaksi autoksi.

            Ja jos on tottunut hyvään laatuun niin eikait sitä sitte osaa edes huonolla ajaa, ite kun olen tottunut siihen huonompaan laatuun...

            Sen takia ajattelin tänne foorumille kirjoitella kun luulin että otetaan uusi bemaristi hymyssä suin vastaan mutta jos vain näin negatiivista palautetta tulee niin antaa olla sitten. Ihan vain kokemuksia/vinkkejä olisin halunnut kuulla näihin autoihin liittyen.
            Noo..ei nyt kannata heti alkuunsa lannistua. Toiset sanoo asiat suorempaan kun toiset

            onhan se niin, että tuommoset 400+ tkm ajetut 10-vuotiaat on melkein niinkun loppukäyttäjää vailla; vaikka ne vielä rokkais ihan jees niin ei monikaan halua / uskalla niihin ryhtyä sitten yli puoli miljuunaa ajettuina. Tai ei niistä ainakaan haluta juuri mitään maksaa. Vaikka tietysti sen ymmärtää että kun niihin on rahaa laitettu niin sitä haluttais niistä takasinpäinkin myydessä...
            Itsekin kun tulee 50tkm vuodessa ajeltua ja sekin vielä näillä ei-ihan-uusilla niin pakkohan sitä autoa on vaihdella ettei joudu sinne paaliin asti viemään itse

            Osta se auto, jos se sun mielestä tuntuu hyvältä. Sithän sen näkee. Niin minäkin yleensä teen ...
            ___________________________________
            __________________________________________________
            At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



            [ Focus stw ]
            [ A6 C7 3.0tdi Q ]

            Comment

            • ka00z
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1805
              • Varsinais-Suomi

              Älä nyt revi pelihousujasi jos jengi on täällä vähän skeptisiä, toki toivoisi asiallisia vastauksia.

              Tässä oma mielipiteeni:

              En laittaisi 8000€ lähes puolimiljoonaa veivattuu 530dA, puolella hinnalla saat bensakutosella olevia ja erotuksella voit ostaa vaikka bensaa vuodeksi-pariksi. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, bensassa ei ole niin akuuttia pelkoa laatikosta eikä suutinjumppaa... eikä eikä turboremppaa. Normaalit kolmeysin alustajumpat kyllä saa tehdä.


              Kahdeksalla tonnilla saa jopa alle 200tkm ajettuja bensavehkeitä, hyvällä tsäänssilä jopa faceliftin. Ja bonuksena tommosen 5-7t€ kolmeysin hinnantiputus on aika pieni. Tietty jos haluaa pisaralla pidemmälle, niin onhan noita neloskoneisiakin eri korissa
              W124 voll, markalla pidemmälle

              Comment

              • Astiakaappi
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 69
                • Vantaa

                Nyt kuulosti jo paljon paremmalta.

                Mitä nyt tuosta autosta oon selville saanu niin laatikko vaihtaa aivan heti, ei mieti edes siellä 4. ja 5. vaihteiden välissä, kone kuulostaa ihan normaalilta diisseliltä (oon kuullu jako pielessä olevia säksätys moottoreitakin), ei savuta sinistä/mustaa, ei ole ikinä ollut lastutettuna, käytetty aina laatuöljyjä, sähköt kunnossa (ei pikselivirheitä), pohjaan katsoisin mutta ei ole ollut oikein mahdollisuutta, katsellaan sinne sitten kun ja jos auto minun käyttöön tulee.

                Nykyisenä autona toimii citroen xm, hydraulisella alustalla, siihen tulossa osan vaihtoa 8000e edestä niin luultavasti järkevämpi ostaa joku toinen auto ja korjailla tuota sitten ku rahaa on ylimääräistä sen verran, tuossa kulutus on sen 12-14l/yhdistetty niin rupiaa näillä kilometrimäärillä jo tuo dieseli kannattamaan. Ja bensakutosella varustettua en viiti ostaa kun semmosen ku laittaa niin tulee joka päivä samanlainen vastaan, ja se polkeminen sitten on ihan taas oma juttunsa, kuten sanoin niin paskaan laatuun tottuneena tuo olis mulle heti ku taivas.

                Kuvia voin sitte laitella toki niin näjette te foorumilaisetkin minkälaisen pommin sitä tuliki ostettua.
                Last edited by Astiakaappi; 15-02-2012, 11:27.

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  Originally posted by Astiakaappi View Post
                  ...ja tosiaan kaikki muut varusteet löytyy paitsi kattoluukku ja parkkitutkat ja kummallakaan en mitää tekisikään.
                  JA varmaan löytyy sitten IHAN kaikki muut varusteet? M-sport?, Navi?, Nahkasportit/comfortit?, Tuplalasit?, Tehdastummat lasit?, Aurinkoverhot?, Lämpöä heijastava tuulilasi?, jne...
                  M550d

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8269
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    älä nyt jumalauta tyhmä ole.. maksamassa puolet ylihintaa
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Peltsii
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 7060
                      • Turenki

                      Originally posted by Astiakaappi View Post

                      Sen takia ajattelin tänne foorumille kirjoitella kun luulin että otetaan uusi bemaristi hymyssä suin vastaan mutta jos vain näin negatiivista palautetta tulee niin antaa olla sitten. Ihan vain kokemuksia/vinkkejä olisin halunnut kuulla näihin autoihin liittyen.

                      Pahoittelut jos kuulostin tylyltä, yritin nyt vaan puhua järkeä, jotta sitten ei tule kohta oikeasti paha mieli sen auton kanssa.

                      Kuten sanoin, onnea kaupoille, nimittäin sitä tarvitaan. Ja kuten muutkin sanoivat, nyt maksat siitä 8000€, 2v päästä sulla on hävinnyt 6000€ rahaa ilmaan+remontit.

                      Mitäs varusteita siinä sitten on ? Tuppaa noi hierovat ja ilmastoidut comfort aktiivi penkit varmaan oleen aika kalliita korjattavia ainakin, siinähän taisi ne ainakin olla, sisältyy meinaan tuohon "kaikki varusteet" optioon
                      DUCATI 1098 RACING EVO

                      Comment

                      • MakeJ
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 324
                        • Hml

                        Vähän tuntuu ehkä kalliilta 8000€ 450tkm ajetusta 530dA:sta. Tarkka historia vaihdetuista osista ja osien laadusta on näissä paljon ajetuissa arvokasta tietoa. Voi tulla melko kalliiksi tälläinen paljon ajettu jos ei itsellä osaamista/paikkaa korjata autoa. Tiettyjä osia näihin kannattaa vaihdella jo ennen kuin hajoaa niin ei jää tien poskeen. Pitää olla myös tietynlainen asenne tälläsellä +400tkm 530d ajaessa eli pikku vikoja tulee varmasti.

                        Mulla päivittäisessä ajossa 450tkm ajettu 530dA, josta itse rullattu 280tkm. Kuluvia osia kun on vaihdellut sopivaan aikaan ei ole tarviinnut tiensposkeen jäädä ja kyyti ollut vastaavan vähän ajetun veroista.
                        E60 535dA LCI -07 M-sport
                        E39 530dAT -99 "M-sport"

                        Comment

                        • Astiakaappi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2012
                          • 69
                          • Vantaa

                          Originally posted by jumbo View Post
                          JA varmaan löytyy sitten IHAN kaikki muut varusteet? M-sport?, Navi?, Nahkasportit/comfortit?, Tuplalasit?, Tehdastummat lasit?, Aurinkoverhot?, Lämpöä heijastava tuulilasi?, jne...
                          Luultavasti ei oo m-sport, koska ei ole sähkösäätöisiä penkkejä, kaikilla varusteilla tarkoitin semmosia mitä NORMAALI ihminen tarvisi...

                          Nahkapenkit
                          Automaattinen ilmastointi
                          Vakionopeudensäädin
                          Lohkolämmitin
                          Xenonit
                          M-puskurit
                          Toimiva webasto
                          Sadetunnistin
                          Tummennetut lasit

                          Kyllähän se on tiedossa että on paljon ajettu mutta myöskin se on tiedossa että on paljon osia vaihdeltu ja tosiaan uskon että tämän auton lopullinen omistaja olisi minä, tosiaan niitä osien vaihtovinkkejä kaipailisin, kaikki nesteet aion vaihtaa paitsi laatikkoöljyt (jos sanotaan että kannattaa vaihtaa kahesti niin sekin käy), termostaatti/termostaatit, vesipumppu, nuo nyt ainakin, ja autoista löytyy tietotaitoa sen verran että voin myös jotain itsekin vaihtaa ja kaveripiirissäkin on sellaisia jotka osaa hommansa.

                          Korostan vielä sitä että ihan sama minkä merkkisen/mallisen auton ostaa niin ei voi ikinä olla varma etteikö siihen jotain vikaa vaikka heti, ei edes uusissa.
                          Last edited by Astiakaappi; 15-02-2012, 11:57.

                          Comment

                          • ka00z
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1805
                            • Varsinais-Suomi

                            Kannattaa kuitenkin miettiä sitä bensakutostakin, matka-ajossa nuokaan ei todellakaan vie mahdottomia ja löytää vähemmän ajettuja

                            Tai ainakin pitää korvantakana tuotakin vaihtoehtoa siis...
                            Mulla takana reilu 4v näiden vehkeiden kanssa ja tarkkaan kun on ostettavat katsonut, ei ole kummempia ylläreitä tullut. Mutta tästä palstasta on ollut aivan mahdoton apu erinäisten ongelmien kanssa. Ja suurimmat ongelmat on ollu juuri näiden lamakoneiden kanssa...
                            W124 voll, markalla pidemmälle

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Astiakaappi View Post
                              Luultavasti ei oo m-sport, koska ei ole sähkösäätöisiä penkkejä,
                              Ei M-sport tarkoita, että autossa aina on myös sähkösäätöiset penkit.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • pmv
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 2032
                                • tornio

                                Eikö tuohon rahaan löytyisi vähän vähemmän ajettuakin E39 dieseliä? Jos omat kokemukset ko. Mallista vertaa tuohon, niin pyöränlaakeria, tukivartta, iskaria, puslajumppaa saa olla harrastamassa vähintään toista, ellei jopa kolmatta tai neljättä kertaa noilla kilometreillä. Konepuolella sitten voi tulla yllätyksiä, niitä voi toki tulla 300tkm ajetussakin.

                                Mutta jos on ajellu V6 Citroën XM:llä, niin voi ostaa vaikka Concorden BritishAirwaysilta ja ajella sillä, eikä ylläpitokulut tunnu pahalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎