Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ostamassa ja käyttökokemuksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppa94
    Newbiemmer
    • Oct 2011
    • 19
    • Helsinki / Vihti

    Originally posted by Hawk_ View Post
    Parin vuoden tauon jälkeen olisi tarkoitus hankkia taas Bemari alle. Hetken aikaa harkittuani päädyin 525 tai 530 diisseliin. Viisaammilta kysyisinkin nyt neuvoa, kumpi olisi parempi vaihtoehto? Mitä tyyppivikoja näissä on? Mitä nyt itse olen saanut selville, niin imusarjan läpät ainakin. Mites toi syöttöpumppu? Syöttöpumppu taitaa olla ainakin 320d:ssä tyyppivika. Mites noi alkupään e39:t, vai kannattaako kattella mielummin loppupäästä? Lopuksi vielä semmonen juttu, että itellä ei ole koskaan ollut automaattia ja nyt olen sitä harkinnut, kumpi vaihtoehto on parempi ajaa tommosilla koneilla? Mielipidekysymys tämä viimenen varmasti, mutta kertokaapa mielipiteitä. Kaikkea hyvää ja huonoa saa kertoa mitä mieleen tulee.
    525 kannattaa laittaa mieluummin D;nä eikä TDS;änä. TDS on vanhaa tekniikkaa (sama kone e34;sissa). + TDS;än syöttöpumppu viat ja "vieteri" käynnistyksessä
    Mutta toisaalta TDS;ään voi itse vielä tehdä melkein kaiken :think
    -E39 530d touring
    -----
    Ex:
    -E39 525d M-Sport
    -E39 525d
    -E39 525 Tds

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      se automaatti on loistava ajaa näitten öljypolttimien kanssa niin kesällä kuin talvellakin (niin kauan kun se toimii). Koeaja molempia!! vispilää en ole itse edes kokeillut.


      530dA -02
      Last edited by E.K.; 11-04-2012, 19:55.

      Comment

      • burtsi
        Bimmer Rookie
        • Aug 2004
        • 67
        • Espoo

        Originally posted by Hawk_ View Post
        Lopuksi vielä semmonen juttu, että itellä ei ole koskaan ollut automaattia ja nyt olen sitä harkinnut, kumpi vaihtoehto on parempi ajaa tommosilla koneilla? Mielipidekysymys tämä viimenen varmasti, mutta kertokaapa mielipiteitä. Kaikkea hyvää ja huonoa saa kertoa mitä mieleen tulee.
        Dieseliin sopii automaatti kuin nenä päähän. Ole kuitenkin tarkkana etenkin 530dA mallien kanssa, koska niissä on noita automaattilaatikon ongelmia ollut riittävästi. Dieselissähän käytetään ZF:n sijasta GM:n askia, joka ei ole se maailman luotettavimmaksi todettu.

        Mitä tulee E39:n tyyppivikoihin, niin tarkista ainakin:
        - alustan kunto (kolinat ja väljyydet voivat olla kalliita korjata)
        - moottori (suuttimet, turbon kunto, hehkut, imusarjan läpät pois)
        - ruosteet (takaluukku, bensaluukun ympäristö, tuulilasin listat ja helmat on pahimmat)
        - se mainittu automaattilaatikko

        Niin ja käy katsomassa/koeajamassa useampia yksilöitä, osa kolmeyseistä on jo aivan raatoja. Riippuen budjetistasi katselisin itse facelift malleja eli 2001->
        Last edited by burtsi; 11-04-2012, 20:19.

        Comment

        • Hawk_
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 184
          • Tampere

          Kiitän kaikkia vastaajia! Mulla oli jotenkin semmonen mielikuva, että faceliftit olisi tullut jo -00 vuonna? Muistelenko nyt väärin? :think
          ex. BMW E46 320i Sedan -03
          ex. BMW E39 530dA -01
          ex. BMW E36 328i Coupé -97
          ex. BMW E36 325i Coupè -93
          ex. BMW E36 318iS Coupè -92

          Comment

          • burtsi
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 67
            • Espoo

            Originally posted by Hawk_ View Post
            Kiitän kaikkia vastaajia! Mulla oli jotenkin semmonen mielikuva, että faceliftit olisi tullut jo -00 vuonna? Muistelenko nyt väärin? :think
            Kyllä, mutta mallivuoden 2001 autoihin, tuotanto varmaankin alkoi kesällä 2000?

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              9/00 tuli facelift. Suuri tekninen uudistus 9/98.

              Comment

              • Eemeli
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1605
                • pk-seutu

                Originally posted by burtsi View Post
                - se mainittu automaattilaatikko
                Bensastepissä vaikea todeta tuon kunto, levähti juuri pakkirumpu täysin yllättäen ja pyytämättä. Laatikko toimii muuten aivan täydellisesti, mutta pakki ei toimi. En ainakaan myönnä, että olisi käyttäjävika, mutta Hemi lienee eri mieltä.

                Manuaalina en tuollaista laivaa siltikään ottaisi.

                Comment

                • Jookuj
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 948
                  • Kemi

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Siistiltähän tuo näyttää minusta. Katsoisin sinuna muiden perusjuttujen lisäksi ekaksi nämä:

                  -korin luukkujen saumat, onko ruostetta
                  -täristääkö maantie nopeuksissa/jarruttaessa, alustassa väljää jos tekee noin.
                  -moottorin käynti, pitäisi käydä melko hiljaisesti ja tasaisesti. Onko ylimääräisiä naputuksia yms ääniä.
                  -vetääkö koko kierrosalueen hyvin. Alakierroksilla varsinkin jos on puutunut niin voi olla imuvuoto tai muuta vastaavaa ongelmaa. Mikään tykkihän se ei ole, mutta pitäisi kuitenkin ihan reippaasti kulkea.
                  -Omistajalta voi kysellä onko vanoksen tiivisteitä uusittu, se kannattanee tehdä noilla kilsoilla jos ei ole tehty.
                  - Jos mahdollista lukea vikakoodit Inpalla niin kannattaa tehdä se tai pyytää jotain mukaa esim. täältä foorumilta joka voisi ne lukaista

                  Itsellä manuaali niin automaatista ja sen vaikutuksesta auton luonteeseen en tietenkään osaa sanoa. Itsellä kun oli kriteerinä manuaali niin 530i karsiutu sitten aika tehokkaasti pois kun suurinosa on tomaatilla. Varmasti se 530ia vs 525ia olisi parempi valinta, mutta tarjonta on mitä on bensana näissä m-sporteissa. Se tuli itsellä ainakin huomattua.

                  Turha varmaan mainita, että 10ke ei saa uutta autoa joten ainahan noissa jotain pientä voi olla

                  Onko jollain vielä lisättävää tähän? Viimehetken vinkkejä 525ia tarkasteluun? Klo. 04.00 starttaa retkue etelää kohden kattomaan autoa.
                  ___________________
                  BMW G30 520d -17
                  ----------------------------------------------------------------------
                  MB c350 -11
                  BMW F11 M550D -14
                  Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                  MB w211 -07
                  BMW e39 525i -01
                  BMW e36 325i -93
                  BMW e36 320i -92

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by Jookuj View Post
                    Onko jollain vielä lisättävää tähän? Viimehetken vinkkejä 525ia tarkasteluun? Klo. 04.00 starttaa retkue etelää kohden kattomaan autoa.
                    Ihan sama kuinka tarkkaan syynäät, se vie kaikki rahat. Reppu kaupalla saat kantaa osia.

                    Comment

                    • PP440
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1263
                      • Mikkeli

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Ihan sama kuinka tarkkaan syynäät, se vie kaikki rahat. Reppu kaupalla saat kantaa osia.
                      Kyllä näin on.

                      Comment

                      • öpel
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 253
                        • ??????

                        Originally posted by PP440 View Post
                        Kyllä näin on.
                        Onko? Minä olen nyt pyöräyttänyt omallani reilu 20 tkm ja korjauksiin on mennyt noin parisataa euroa.
                        BMW 523i E39 MY1999

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Osuipas tämä topikki sopivasti silmiin, kun olen etsinyt uutta autoa. Etsin nimenomaan e39 koppaista Bemaria, mielellään dieseliä. Suurin kysymys lienee se, saako max 6t€ budjetilla alle 300 tkm ajettua dieseliä, joka olisi kohtalaisessa kunnossa? Kilometrejä tulee vuodessa 40 tkm, niin ei viitsisi ostaa autoa, jossa on mittarissa jo valmiiksi se 400. Vai pitäisikö etsiä käsiini mieluummin vaikka 520-523i?

                          Comment

                          • Hawk_
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 184
                            • Tampere

                            Paljonko 530dA:lla pitää olla kierroksia 100km/h vauhdissa ajaessa D:llä, entä sportilla? Onko mitään tapaa tarkistaa automaattivaihteiston kuntoo, koskaan ei ole tomaattia ollut ennen?
                            ex. BMW E46 320i Sedan -03
                            ex. BMW E39 530dA -01
                            ex. BMW E36 328i Coupé -97
                            ex. BMW E36 325i Coupè -93
                            ex. BMW E36 318iS Coupè -92

                            Comment

                            • Antsah
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1776
                              • Oulu

                              Originally posted by Jookuj View Post
                              Onko jollain vielä lisättävää tähän? Viimehetken vinkkejä 525ia tarkasteluun? Klo. 04.00 starttaa retkue etelää kohden kattomaan autoa.
                              Kuvasta päätellen tais tulla kaupat?

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7538
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by Ramzez View Post
                                saako max 6t€ budjetilla alle 300 tkm ajettua dieseliä, joka olisi kohtalaisessa kunnossa? Kilometrejä tulee vuodessa 40 tkm, niin ei viitsisi ostaa autoa, jossa on mittarissa jo valmiiksi se 400. Vai pitäisikö etsiä käsiini mieluummin vaikka 520-523i?
                                No ei bensaa noilla ajomäärillä...

                                6 tonnin budjetilla tuollaisen löytäminen tekee tiukkaa...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎