memebuy23buy

E39 vannekoko > sekoittaako stepin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Juhizz View Post
    Onko kaikissa e39 sama steppilaatikko? :think
    Ei ole.

    Originally posted by _nixu_ View Post
    No eikö olis helpompi vain nollata ne adaptaatiot.. Tarvi alkaa rassailemaan kaapeleita irti, piuha ja läppäri kiinni minuutiksi ja kovaa ajoa
    Mitäs sieltä nollaillaan? Piuhalla nollaantuu laatikon kulumista kompensoivat venttiilien arvot, ei kovin suositeltavaa vanhaa laatikkoon jos ei öljyjä vaihda samalla.

    Ajotapa adaptio nollaantuu kaasupolkimella, ohjeet on jossain netissä. Tuokin on aika turhaa, adaptoituminen on ajossa nopeaa.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8975
      • Kellokoski

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Mitäs sieltä nollaillaan? Piuhalla nollaantuu laatikon kulumista kompensoivat venttiilien arvot, ei kovin suositeltavaa vanhaa laatikkoon jos ei öljyjä vaihda samalla.

      Ajotapa adaptio nollaantuu kaasupolkimella, ohjeet on jossain netissä. Tuokin on aika turhaa, adaptoituminen on ajossa nopeaa.
      No piuhalla ainakin jotain nollaantuu, miten lie sitten jos pitää yön virrattomana? Onko jotain faktaa tuosta.. :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by _nixu_ View Post
        miten lie sitten jos pitää yön virrattomana?
        Kellonaika taitaa nollaantua...

        Comment

        • Juhizz
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 12
          • Mustio

          [QUOTE=Bmw Master;2791066]Ei ole.



          Haluutko vähä valaista mua miten noi laatikot menee vuosmallien ja moottorimallien mukaan?

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by Juhizz View Post


            Haluutko vähä valaista mua miten noi laatikot menee vuosmallien ja moottorimallien mukaan?
            Bensa ja diesel eri laatikot, v8 ja r6 eri laatikot. 9/98 jälkeen eri laatikot. Katso vaikka real oem eri variaatiot.

            Muuttuuko 9/98 dieselien laatikot? Kaikissa dieseleissä ei kuienkaan ole samat laatikot.
            Last edited by Bmw Master; 28-08-2012, 11:13.

            Comment

            • Juhizz
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 12
              • Mustio

              Originally posted by Bmw Master View Post
              Bensa ja diesel eri laatikot, v8 ja r6 eri laatikot. 9/98 jälkeen eri laatikot. Katso vaikka real oem eri variaatiot.

              Muuttuuko 9/98 dieselien laatikot? Kaikissa dieseleissä ei kuienkaan ole samat laatikot.

              Mikäs näistä steppilaatikoista on se kaikkein kusisin jos näin voi sanoo vai onko kaikki ihan kuraa niinku suurin osa kiroilee ? :think itellä 97vm 540 eikä vielä ainakaa oo mitään sanomista ollu

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Juhizz View Post
                Mikäs näistä steppilaatikoista on se kaikkein kusisin jos näin voi sanoo vai onko kaikki ihan kuraa niinku suurin osa kiroilee ? :think itellä 97vm 540 eikä vielä ainakaa oo mitään sanomista ollu
                Siis kaikki steppilaatikot ovat hyviä ja kestäviä. Dieselin laatikot saattavat hajota lastutettuna ja paljon ajettuna.

                Suurin osa omista kokemuksista on zf5hp18 ja zf5hp19 laatikoista. Molemmat todella hienosti toimivia ja vaihtavia, 19 hieman parempi ominaisuuksiltaan.

                Mistä suurin osa kiroilee? Olen kuullut huonoa vain noista Diesel laatikoista jotka ovat gm tekeleitä

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  No piuhalla ainakin jotain nollaantuu, miten lie sitten jos pitää yön virrattomana? Onko jotain faktaa tuosta.. :think
                  Kokeile piruuttasi tapahtuuko mitään?

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8975
                    • Kellokoski

                    Originally posted by Hemi View Post
                    Kokeile piruuttasi tapahtuuko mitään?
                    No just nyt ei ole automatik E39:ä pihassa enkä kyllä testiä varten ala moista ostamaan
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      Voin kertoa kokemuksesta, että tapahtuu. Ostaessani tuon 530ia:n siinä oli alikokoiset talvirenkaat. Vaihdoin oikeankokoiset heti alle ja laatikon toiminta parani. Mutta sitten tuli akkuongelmia ja sattuneesta syystä oli akku vuorokauden irti autosta. Sitten laitoin uuden akun paikalleen ja laatikko toimi vielä paremmin.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        Originally posted by Ha2 View Post
                        Voin kertoa kokemuksesta, että tapahtuu. Ostaessani tuon 530ia:n siinä oli alikokoiset talvirenkaat. Vaihdoin oikeankokoiset heti alle ja laatikon toiminta parani. Mutta sitten tuli akkuongelmia ja sattuneesta syystä oli akku vuorokauden irti autosta. Sitten laitoin uuden akun paikalleen ja laatikko toimi vielä paremmin.
                        Näin.
                        Tätä voi kokeilla myöskin ne ketkä ovat ajaneet GM dieselaskilla väärän kokoisilla pyörillä ja nyt alla oikea vierintäkehä.

                        Comment

                        • Ardzi
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2009
                          • 57
                          • Varkaus

                          kirjottelen nyt vielä sen verran että nyt rupes hieman hölmöilemaan toi loota. tuntuu et mäkeen työntää vaan isompaa ja isompaa vaihetta kunnes kierrokset tippuu alle 1000 ja sit tuntuu et sammuu koko auto ja sit vasta älyää vaihtaa pykälän isompaan ja sit kierrokset jotai 1500 ku kömpii mäen ylös sit mäen päällä heittää pienempää ja kiekat nousee hetkeks yli 2000 sit taas heittää isompaa päälle ja meno jatkuu 1500 kierroksen paikkeilla. sit välil tuntuu et se vaihtaa tosissaan ihan tyhmään rakoon liian ison vaihteen sit ku painat kaasua niin loota reagoi hirmu hitaasti ja sit kerkee kiekat laskea jo reilusti taas ja sit vasta vaihtaa pienemmälle. tämmöistä toiminta siis normi kaupunki nopeuksil 40-60km/h ja siis kaikki renkaat ovat 235/40/18 tällä hetkellä. voiko johtua siitä että toi takarengas on himpun isompi ku vakio koko 265/35/18 vai pitäskö vaan kokeilla napata se akun kenkä irti yöks jos se vaikka nollaantuis kun ajelin vähän aikaa niil liian pienillä renkailla? vähän raskasta tekstiä luettavaks kun ei oo pilkkuja yms ja kaikki sepostus yhessä pötkössä mutta toivottavasti pääsette jyvälle
                          BMW e38 740iA Individual -99
                          BMW e61 525iA touring -05

                          Exät:
                          BMW e39 520iA touring -02
                          Toyota Corolla 1.3 -99
                          BMW e39 525iA sedan -03
                          BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
                          BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
                          Mercedes Benz w203 C180 -01
                          BMW e46 318i sedan -98

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            Originally posted by Ardzi View Post
                            kirjottelen nyt vielä sen verran että nyt rupes hieman hölmöilemaan toi loota. tuntuu et mäkeen työntää vaan isompaa ja isompaa vaihetta kunnes kierrokset tippuu alle 1000 ja sit tuntuu et sammuu koko auto ja sit vasta älyää vaihtaa pykälän isompaan ja sit kierrokset jotai 1500 ku kömpii mäen ylös sit mäen päällä heittää pienempää ja kiekat nousee hetkeks yli 2000 sit taas heittää isompaa päälle ja meno jatkuu 1500 kierroksen paikkeilla. sit välil tuntuu et se vaihtaa tosissaan ihan tyhmään rakoon liian ison vaihteen sit ku painat kaasua niin loota reagoi hirmu hitaasti ja sit kerkee kiekat laskea jo reilusti taas ja sit vasta vaihtaa pienemmälle. tämmöistä toiminta siis normi kaupunki nopeuksil 40-60km/h ja siis kaikki renkaat ovat 235/40/18 tällä hetkellä. voiko johtua siitä että toi takarengas on himpun isompi ku vakio koko 265/35/18 vai pitäskö vaan kokeilla napata se akun kenkä irti yöks jos se vaikka nollaantuis kun ajelin vähän aikaa niil liian pienillä renkailla? vähän raskasta tekstiä luettavaks kun ei oo pilkkuja yms ja kaikki sepostus yhessä pötkössä mutta toivottavasti pääsette jyvälle
                            Siellä on ihan tasan oikeat renkaat juuri nyt alla, mutta edelleen se akunkengän irroitus odottelee.

                            Comment

                            • Ardzi
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2009
                              • 57
                              • Varkaus

                              Originally posted by Hemi View Post
                              Siellä on ihan tasan oikeat renkaat juuri nyt alla, mutta edelleen se akunkengän irroitus odottelee.
                              juppiduu pittää nykästä perstaagina töitten jäläkeen poikkee ja aamusella kauppaa lähtiessä takas niin kattoo ruppeeko pelloomaa
                              BMW e38 740iA Individual -99
                              BMW e61 525iA touring -05

                              Exät:
                              BMW e39 520iA touring -02
                              Toyota Corolla 1.3 -99
                              BMW e39 525iA sedan -03
                              BMW e60 LCI 525iA X-drive -08
                              BMW e39 520iA sedan ///M-sport -03
                              Mercedes Benz w203 C180 -01
                              BMW e46 318i sedan -98

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Ardzi View Post
                                juppiduu pittää nykästä perstaagina töitten jäläkeen poikkee ja aamusella kauppaa lähtiessä takas niin kattoo ruppeeko pelloomaa
                                Ole sitten tarkkana akun irroituksen kanssa.

                                Comment

                                Working...
                                X