Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka90
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 450
    • Tornio

    Originally posted by Bimmero View Post
    Onko kellään tietoa mitä maksaa m54b25 kansiremontti, edes suurinpiirtein?? Entä kansi jos se on halki??
    Tuli tuossa vaan tänään huomattua kun piti jäähdytys nestettä lisäillä että jopas käy paisarissa melko pulputus, siitä sitten äkkiä auto sammuksiin ja öljyn täyttökorkki auki, vaahtoahan siellä
    Kertaakaan ei ole lämmöt noussut yli puolenvälin oman omistuksen (2kk) aikana.
    jos on kansi halki niin hommaa käytetty hajottamolta tai tillaa uus merkkihuollosta. tiivisteet plus kansityöt on varmasti ainakin sen 500€
    e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      Originally posted by Bimmero View Post
      Onko kellään tietoa mitä maksaa m54b25 kansiremontti, edes suurinpiirtein?? Entä kansi jos se on halki??
      Tuli tuossa vaan tänään huomattua kun piti jäähdytys nestettä lisäillä että jopas käy paisarissa melko pulputus, siitä sitten äkkiä auto sammuksiin ja öljyn täyttökorkki auki, vaahtoahan siellä
      Kertaakaan ei ole lämmöt noussut yli puolenvälin oman omistuksen (2kk) aikana.
      No tuskin se halki on tai muutenkaan mitään isompaa vikaa.
      Öljykorkissa voi olla aavistus "majoneesia" ja se on ihan normaalia noissa kutosissa. Ja jos kuumana avasit sen korkin niin saattahan se kiehua kun paine laskee :think
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • SamiKeranen
        Newbiemmer
        • May 2010
        • 13
        • Oulu

        Olipa palanu kuskin puolelta parkkivalo, nii mite se pitäs oikeaoppisesti vaihtaa. Otin konehuoneen puolelta liittimen pois nii siinä tuli mukana vaa semmonen hökötys mihi se hehku ilmeisesti tulee kiinni mutta hehkua ei näkyny missään . Tuotti suurta ihmetystä se ja mietin että pittääkö tässä umpion lasit purkaa ennen kun se saa vaihettua?

        Edit: Auto tosiaan -96 vm. ja iha on vakiovalot paikoillaan
        Last edited by SamiKeranen; 22-11-2010, 20:36. Reason: korjailu
        e39 528i

        Comment

        • TKGL
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 260
          • Tampere

          Originally posted by Clavurion View Post
          Oletko muuten niitä sivuja (WDS) käyttänyt? Kokeile IE:llä.
          Ei toimi ollenkaan nuo sivut mulla. Ei edes IE:llä. Tosi outoa. Jostain syystä mun IP on estetty, tai jotain.

          Onneks toi WDS löytyy myös muualta, esim. täältä: http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e39new/

          Ottaa vaan pannuun, kun kaikki linkittää aina tonne bmw-planetin WDS:n.

          Comment

          • Juze`
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 128
            • Ankkalampi DGP

            Moiks! Mites tuo webaston laita kun hurisee jotain tuolla kuskinlokarin takana muttei mittee muuta? Voiskohan tuo olla imuletku tukossa, kun on kuitenki kesälle pöhäyttännä savut

            Edit: Autohan on -02 530 DA
            Ex: e39 530d facelift -01
            Ex: E34 m60b40
            Nyk. E61 3.0d -04

            Comment

            • Bimmero
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 343
              • Harjavalta

              Originally posted by _nixu_ View Post
              No tuskin se halki on tai muutenkaan mitään isompaa vikaa.
              Öljykorkissa voi olla aavistus "majoneesia" ja se on ihan normaalia noissa kutosissa. Ja jos kuumana avasit sen korkin niin saattahan se kiehua kun paine laskee :think
              Ok, täytyy nyt toivoa et näin on. Onko tommonen vanoksellinen kansi vaikea ottaa pois jos tarve ilmenee?? Verrattuna siis vanoksettomaan. Normi työkalut löytyy ja jonkun näkönen taito
              "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

              e90 335i

              Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by Bimmero View Post
                Ok, täytyy nyt toivoa et näin on. Onko tommonen vanoksellinen kansi vaikea ottaa pois jos tarve ilmenee?? Verrattuna siis vanoksettomaan. Normi työkalut löytyy ja jonkun näkönen taito
                Siis jos sulla on vielä M54 niin tuskin on kansi mennyt. Miksi lisäsit kone käynnissä? Se järjestelmä on paineen puolella reippaasti, saat äkkiä nesteet kynsille sieltä :think

                Jos on nestehukkaa niin termostaattikotelo, vesipumppu ja jäähdytin tarkkailuun.

                Ja tosiaan siihen öljykorkkiin tulee pätkäajossa sitä majoneesia. Ihan normaalia, putsaa se ja seuraile.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • mijuko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 951
                  • ۩□□۩

                  Originally posted by Bimmero View Post
                  Onko kellään tietoa mitä maksaa m54b25 kansiremontti, edes suurinpiirtein?? Entä kansi jos se on halki??
                  Tuli tuossa vaan tänään huomattua kun piti jäähdytys nestettä lisäillä että jopas käy paisarissa melko pulputus, siitä sitten äkkiä auto sammuksiin ja öljyn täyttökorkki auki, vaahtoahan siellä
                  Kertaakaan ei ole lämmöt noussut yli puolenvälin oman omistuksen (2kk) aikana.
                  Tuommostako oli? kurkkaa sinne huohotinputkeenkin...
                  Attached Files

                  Comment

                  • Bimmero
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 343
                    • Harjavalta

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Siis jos sulla on vielä M54 niin tuskin on kansi mennyt. Miksi lisäsit kone käynnissä? Se järjestelmä on paineen puolella reippaasti, saat äkkiä nesteet kynsille sieltä :think

                    Jos on nestehukkaa niin termostaattikotelo, vesipumppu ja jäähdytin tarkkailuun.

                    Ja tosiaan siihen öljykorkkiin tulee pätkäajossa sitä majoneesia. Ihan normaalia, putsaa se ja seuraile.
                    On joo m54b25 kone. Olen ennen pelannut noiden m10 ja m30 koneiden kanssa, tai no vieläkin, mutta tässä m54 taitaa olla sen verran eri systeemit että ei kannata käynnissä korkkia availla.

                    Mijuko: Kävitkö mun korkista ottamassa kuvan ,huohotinputkessa samanlaista mönjää.
                    "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                    e90 335i

                    Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Bimmero View Post
                      On joo m54b25 kone. Olen ennen pelannut noiden m10 ja m30 koneiden kanssa, tai no vieläkin, mutta tässä m54 taitaa olla sen verran eri systeemit että ei kannata käynnissä korkkia availla.

                      Mijuko: Kävitkö mun korkista ottamassa kuvan ,huohotinputkessa samanlaista mönjää.
                      Kannattaa ottaa se huohotinputki pois ja putsata ennen talvea. Tuo kun jäätyy umpeen niin sitten tulee ölpät jostain paineella ulos kun ei huohota
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Kannattaa ottaa se huohotinputki pois ja putsata ennen talvea. Tuo kun jäätyy umpeen niin sitten tulee ölpät jostain paineella ulos kun ei huohota
                        Vaikutti siltä, että sitä mönjää ois ollu vaan siinä letkun liitoskohdassa enimmäkseen ja auttaako sinne suhautella esim. CRC:tä tai aseöljyä ensihätään >> nehän ei jäädy?:think

                        Comment

                        • Bimmero
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 343
                          • Harjavalta

                          Originally posted by mijuko View Post
                          Vaikutti siltä, että sitä mönjää ois ollu vaan siinä letkun liitoskohdassa enimmäkseen ja auttaako sinne suhautella esim. CRC:tä tai aseöljyä ensihätään >> nehän ei jäädy?:think
                          Kattelin sinne letkuun niin näytti kyllä olevan aika paksulti myös pitkälle letkun sisällä.
                          "Ehtiikö herneet pehmetä?" -J.A. Sandels-

                          e90 335i

                          Ex: e28 518i x2, e28 528i, e34 540ia x2, e39 525i, e38 740ia

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Onko 530d 99(loppu vuosi) autossa jossain irrallaan Webaston diagnoosijohto vai pitääkö purkaa laite näkyville?

                            Pitäisikö tuon ikäisessä päästä auton diagnostiikan kautta kiinni webastoon?

                            Käyttämäni yleistesteri ei tunne valikossaa auxilary heateria, eikä A/C:n alta löydy mitään webastoon viittaavaan.

                            Seuraavaksi pitää kokeilla Webaston omalla testerillä, ei vain pysty työpäivinä purkamaan itse aparaattia näkysälle, josko joku tietäisi että onko jossain paremmin saapusalla tuo diagnoosijohto.
                            Olli.

                            Comment

                            • MakeJ
                              BTCF Member
                              • Jun 2005
                              • 324
                              • Hml

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Onko 530d 99(loppu vuosi) autossa jossain irrallaan Webaston diagnoosijohto vai pitääkö purkaa laite näkyville?

                              Pitäisikö tuon ikäisessä päästä auton diagnostiikan kautta kiinni webastoon?

                              Käyttämäni yleistesteri ei tunne valikossaa auxilary heateria, eikä A/C:n alta löydy mitään webastoon viittaavaan.

                              Seuraavaksi pitää kokeilla Webaston omalla testerillä, ei vain pysty työpäivinä purkamaan itse aparaattia näkysälle, josko joku tietäisi että onko jossain paremmin saapusalla tuo diagnoosijohto.
                              Itse en ole huomannut mitään erillistä diagnostiikka johtoa. Auton diagnostiikan kautta pääsee lukeen webaston koodit. Esim. INPA:lla pystyy lukeen koodit ja näkee mitä webasto on parhaillaan tekemässä. Lisäksi pystyy ohjaamaan ja tarkasteleen lämmittimen tiloja. E39:ssa 530D:ssä on aina tehdas asenteinen webasto bemarin väyläliitännällä ja vaatinee jonkun merkkikohtaisen diganostiikka softan, että siihen pääsee käsiksi.
                              Last edited by MakeJ; 23-11-2010, 09:27.
                              E60 535dA LCI -07 M-sport
                              E39 530dAT -99 "M-sport"

                              Comment

                              • Lapa735ia
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 303
                                • Martinniemi

                                Onkos kenelläkään muistissa minkä sulakkeen takana on peilien lämmitys?
                                Tuntuu nyt pakkasilla, ettei peileistä sula kuurat ollenkaan.
                                Takalasinlämmitin taitaa olla kanssa pimeänä, tuohan saattaa johtua takaluukun johtosarjastakin, mutta onko nuo saman sulakkeen takana?:think
                                E39 525 TDSA touring
                                Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎