memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KuPa
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 282
    • suomi

    Originally posted by peltone View Post
    Tarkasta korvakuulolla ja sormenpäällä siriseekö ne kaikki anturit samanlailla. Joku niistä menossa rikki?
    Pakki päälle ja kaveri laittamaan kättä sinne antureitten etee yksitellen?
    Pitääpä kokeilla! Dänks!

    Originally posted by mixxis View Post
    ... Kuulema niitten johdoissakin on tavattu katkoksia siellä loppupäässä. Tai liittimessä huono kontakti?

    Käsijarru ja r-vaihde silmään jos ei ole kavereita :think Toinen yleisesti suosittu tapa selvittää viallinen sensori on lukee vikakoodit

    itsellä ainakin ulkolämpötila vaikutti tutkan toimintaan kun oli sensori menossa entiseks... pakkasella rokkas paremmin.
    Tosiaan taisi pahentua ku alko noi siperiakelit, auto tuli Saksasta pari viikkoa sitten ja mielestäni ei silloin pikku pakkasilla samaa ongelmaa ollu...

    PS. Pitäis varmaan hommata tollanen vikakoodinlukija, vois olla käytännöllinen ihan jatkoakin ajatellen!
    "530da touring -00"

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Kannattaa hommata inpa ja kaapeli. Bemarit on aina rikki

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Mojoman
        Newbiemmer
        • Nov 2010
        • 4
        • Nääswille

        Mitäs eroa tuolla M-sport alustalla on vakioon?
        Eli kun könyän tuon kikottimen alle, niin mistä sen voin todeta?
        Voiko sen mitata jostakin, esim. jousien vahvuuksista?

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5424
          • Oulu

          Originally posted by Mojoman View Post
          Mitäs eroa tuolla M-sport alustalla on vakioon?
          Eli kun könyän tuon kikottimen alle, niin mistä sen voin todeta?
          Voiko sen mitata jostakin, esim. jousien vahvuuksista?
          Noo iskaritolpissa on ainakin numero mistä voit sen selvittää, mutta näkee sen aika hyvin korkeudestakin

          Orkkis:

          Comment

          • saulgoltz
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 87
            • Mäntsälä

            Originally posted by saulgoltz View Post
            Mistähän voisi johtua, kun lämppärin puhallinteho on maksimilla, hetken hönkii kyllä täysiä, mutta sitten putoaa puoleen, ja kohta taas heittää täbölle...

            Häiriöhetkeen vaikuttaa esim. töyssyyn ajaminen tai jarrutus/kiihdytys...

            Lisäksi tuntuu olevan herkillä huurtumiseen, vika vai ominaisuus...:think

            ..ja autona vm.2000 e39 530da touring automaatti-ilmastoinnilla...


            Ja siili vaihdettu, siltikin puhallusnopeus vaihtelee.... Jarrutuksen jälkeen puhallusnopeus kohoaa hetkellisesti "normaaliin", ja taas hetken ajeltua putoaa puoleen..... Oliskos jonkun haistelijan syytä...vai mistä seuraavaksi kurkkimaan..?

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Miten lujaa tuolta huurteenpoisto räppänästä pitää tulla ilmaa?

              Ääni on kovempi kuin mitä tuollaiselle ilmamäärälle(huonompi virtaus kuin esim e34) olettaisi ja näkyi olevan huurteenpoiston läppämoottorin vikakoodi aktiivisena.

              Mistäs kautta tuohon läppämoottoriin päästään käsiksi? Miksi Realoem antaa 3eri moottoria ja jos niitä on 3 kpl niin mistä sen tietää mikä pitää tilata, kun realoemissa lukee kaikille vain sama nimi?
              Olli.

              Comment

              • KuPa
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 282
                • suomi

                Terppa, Ehkäpä holmö kysymys, mutta kuitenni...mikä on paras tapa poistaa kosteus (siis tällä helkellä jää) etu umpioista ja sit varmistaa ettei kosteutta pääse sinne lisää??:think
                "530da touring -00"

                Comment

                • sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

                  Aja johonkin lämpimään ja puhaltele vaikka föönillä polttimon reijästä kunnes kuiva. Eipä sitä kai oikein muuten voi varmistaa kun liimaamalla kuoret huolellisesti uudestaan.. Tosin voi sinne lämpotilanvaihtelusta ilmaantua kosteutta vaikka olisi tiiviskin.

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10114
                    • KVLA

                    Originally posted by KuPa View Post
                    Terppa, Ehkäpä holmö kysymys, mutta kuitenni...mikä on paras tapa poistaa kosteus (siis tällä helkellä jää) etu umpioista ja sit varmistaa ettei kosteutta pääse sinne lisää??:think
                    Onko kosteutta oikeasti umpioissa vai pelkästään sen päällimmäisen muovin alla?

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5424
                      • Oulu

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Onko kosteutta oikeasti umpioissa vai pelkästään sen päällimmäisen muovin alla?
                      Miten tämä päällimmäinen muovi lähtee irti? Mietin jos tilaisi joskus uudet lasit siihen...

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        Originally posted by Mikakk View Post
                        Selailin tos vähä foorumia, eikä pistänyt silmään mistään et onko kukaan vaihtanu hiiliä toho bemarin laturiin. Laturi ei ole purettavaa mallia mut kyllähän sieltä pitäs hiilet löytyä? Autona on 530d -99
                        Pitäis onnistua hiilien vaihto:think
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          Onko ihan plug&play homma vaihtaa -96 vuoden autoon Hellan facelift etuvalot?
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • Mojoman
                            Newbiemmer
                            • Nov 2010
                            • 4
                            • Nääswille

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Noo iskaritolpissa on ainakin numero mistä voit sen selvittää, mutta näkee sen aika hyvin korkeudestakin
                            Vaihdoin takaiskarit uusiin ja orkkikset ei olleet passelit, eli tuossa oli paksumat männänvarret sieltä yläpään kiinnitys ruuvin kohdalta.Siksi kyselen, kun tuli mieleeni, että voisikkos tuossa olla eksoottisempikin alusta, vai onko vaihdettu vain iskarit ja ylpään tuki?

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Kellään hajua missä ois E39:ssä "vahvin" +12v konepellin alla..?

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8282
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by jukkae View Post
                                Kellään hajua missä ois E39:ssä "vahvin" +12v konepellin alla..?
                                riippuu mallista, mutta kaikissa on jossain kohtaa + napa apuvirtaa varten..
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X