Originally posted by Haju69
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by NAL-E View Post530d Touring. Takalasin pissapoika ei toimi. Onko jotain yleistä vikakohtaa tai muuta ideaa mistä vikaa lähtisi etsimään?Originally posted by Haju69 View PostJohtosarja siellä saranoiden tienoilla. Tutkailepa onko johtoja poikki. Muistaakseni apukuskinpuolen sarana.
Comment
-
-
Originally posted by Matula View PostEikös pissapojan pumppu ole toisessa päässä autoa?
Edit: Vattu vai oliko se niin että nestettä tuli muttei pyyhkiä toiminu.. Nyt meni kyllä muistamattomuudeksi. SorryLast edited by Haju69; 29-03-2011, 21:32.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNo nyt en muista sitten tarkalleen. Mutta mulla ainakin oli johtosarjassa vikaa kun oli pyyhkiässäkin ja sillä se korjautu.
Edit: Vattu vai oliko se niin että nestettä tuli muttei pyyhkiä toiminu.. Nyt meni kyllä muistamattomuudeksi. Sorry
Comment
-
-
Millasta jännitettä teillä laturi puskee? Mittasin tuossa omasta kun akku aika tarkalleen viikon välein on aina "loppu", että joko ei meinaa jaksaa tai ei lähde käyntiin.En keksi enää oikein muuta ku että ei lataisi täyteen ja akku pikkuhiljaa tyhjenee käynnistyksissä jne.
14,07 on jännite akulla, ja olikohan 14,15 suurinpiirtein konehuoneen lisävirtanavassa, eli lähempänä laturia... (ja hetihän tuo ei lähde lataamaan kun auto käynnistyy vaan muutaman sekunnin kuluttua, ohjaako auto sen näin ettei laturi heti kuormita konetta kun käynnistyy?)
Kaverin corollassa kuitenkin 14,4 ja sellasta taitaa olla yleensä muutenkin autoissa, eli tuo lataisi vähän liian vähän? :think
12,45 oli jännite ennenkö käynnistin tuon, mun mielestä kyllä sekin vähän alhainen, ja oli joku hetki sitten tullu ajosta auto. Akku ja laturi (tai hiilet jne) uusiks?
Onneks vielä tänä aamuna lähti käyntiin kun töihin meni, tai se jo pyöritti laiskasti ja sano naks. Sitte virrat pois ja käänsin suoraan starille asti, niin käynnisty onneks vielä...
Sitte pidin taas laturissa muutaman tunnin, ja nyt jaksaa viikon taas todennäköisesti käynnistellä.
Ja nyt takas töihin...BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMillasta jännitettä teillä laturi puskee? Mittasin tuossa omasta kun akku aika tarkalleen viikon välein on aina "loppu", että joko ei meinaa jaksaa tai ei lähde käyntiin.En keksi enää oikein muuta ku että ei lataisi täyteen ja akku pikkuhiljaa tyhjenee käynnistyksissä jne.
14,07 on jännite akulla, ja olikohan 14,15 suurinpiirtein konehuoneen lisävirtanavassa, eli lähempänä laturia... (ja hetihän tuo ei lähde lataamaan kun auto käynnistyy vaan muutaman sekunnin kuluttua, ohjaako auto sen näin ettei laturi heti kuormita konetta kun käynnistyy?)
Kaverin corollassa kuitenkin 14,4 ja sellasta taitaa olla yleensä muutenkin autoissa, eli tuo lataisi vähän liian vähän? :think
12,45 oli jännite ennenkö käynnistin tuon, mun mielestä kyllä sekin vähän alhainen, ja oli joku hetki sitten tullu ajosta auto. Akku ja laturi (tai hiilet jne) uusiks?
Onneks vielä tänä aamuna lähti käyntiin kun töihin meni, tai se jo pyöritti laiskasti ja sano naks. Sitte virrat pois ja käänsin suoraan starille asti, niin käynnisty onneks vielä...
Sitte pidin taas laturissa muutaman tunnin, ja nyt jaksaa viikon taas todennäköisesti käynnistellä.
Ja nyt takas töihin...Olli.
Comment
-
-
no niin tänä aamuna töihin tullessani (1.2km) noin puolivälissä huomasin lämpömittarin olevan aivan tapissaan! eilen siis vielä ilalla toimi! kävin noin 4tunnin kuluttua kokeilemassa autoa uudelleen käyntiin ja noin 20 sekuntia auto kävi ja heti tapissan lämmöt eli nousi ilmeisesti lämmöt maksimiin kun virta-avaimesta käänsin! elikkä ilmeisesti tuo on anturi vikako? vai mikä muu voi aiheuttaa vastaavaae91 330d m-sport
ex: e39 530da m-sport
ex: e39 535i m-sport
ex: e28 518i
ex: e36 320
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMillasta jännitettä teillä laturi puskee? Mittasin tuossa omasta kun akku aika tarkalleen viikon välein on aina "loppu", että joko ei meinaa jaksaa tai ei lähde käyntiin.En keksi enää oikein muuta ku että ei lataisi täyteen ja akku pikkuhiljaa tyhjenee käynnistyksissä jne.
14,07 on jännite akulla, ja olikohan 14,15 suurinpiirtein konehuoneen lisävirtanavassa, eli lähempänä laturia... (ja hetihän tuo ei lähde lataamaan kun auto käynnistyy vaan muutaman sekunnin kuluttua, ohjaako auto sen näin ettei laturi heti kuormita konetta kun käynnistyy?)
Kaverin corollassa kuitenkin 14,4 ja sellasta taitaa olla yleensä muutenkin autoissa, eli tuo lataisi vähän liian vähän? :think
12,45 oli jännite ennenkö käynnistin tuon, mun mielestä kyllä sekin vähän alhainen, ja oli joku hetki sitten tullu ajosta auto. Akku ja laturi (tai hiilet jne) uusiks?
Onneks vielä tänä aamuna lähti käyntiin kun töihin meni, tai se jo pyöritti laiskasti ja sano naks. Sitte virrat pois ja käänsin suoraan starille asti, niin käynnisty onneks vielä...
Sitte pidin taas laturissa muutaman tunnin, ja nyt jaksaa viikon taas todennäköisesti käynnistellä.
Ja nyt takas töihin...
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNo nyt en muista sitten tarkalleen. Mutta mulla ainakin oli johtosarjassa vikaa kun oli pyyhkiässäkin ja sillä se korjautu.
Edit: Vattu vai oliko se niin että nestettä tuli muttei pyyhkiä toiminu.. Nyt meni kyllä muistamattomuudeksi. Sorrye61 535dAT -08
ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostMietin et onko joku väsänny noihi tuulilasin pesureihi jotku sellaset sumu/paine malliset?, sellaset siis joka levittää paljo paremmin pesuaineen/nesteen kuin noi perusmalliset.
Tarviiko semmonen sitte jonku paremman pumpun/enemmän elektroniikkaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostE60 suuttimet. Ne on hieman leveämmät rungoltaan, mutta vähän viilaa näyttäen saa paikalleen. Lämmityksen sähköpistokekin taisi olla sama tai pienellä muokkauksella sovitettava.
Ei siis riitä että pelkät suuttimet vaihtaa?
edit: jaa kah noissa suuttimissa on joku lämmitin,Last edited by kaikkone; 30-03-2011, 16:28.
Comment
-
-
Jooo eli meikäläisellä kävi niin että; jätin auton käyntiin kun kävin sisältä hakemassa tavaroita, tullessani takaisin auto oli sammunut, lähti heikosti käyntiin, kävi tyhjäkäyntiä 500rpm eikä ottanut kierroksia ja kävi epätasasesti, kuin jotkut mukit olisivat kokonaan pois pelistä. Koitin väkisin saada auton talliin ajamalla n.100metriä tyhjäkäynnillä, kun pääsin tallin eteen niin auto keitti, lämpömittari näytti kuitenki normaalia lämpötilaa.
Purin hieman keulasta ja huomattiin että visko ei reagoi lämpöön mitenkään. Vaihdoin uuden viskon tilalle ja vaihdoin samalla tulpat. Kokeiltiin myös napsia puolia pois mutta kaikki tuntuvat olevan kunnossa. Auto ei keitä tällä hetkellä mutta n.5-10min kun auto on käynyt tyhjäkäyntiä lämpöjen ollessa normaalissa niin auto sammuu tai kierrokset tippuvat sinne 500rpm eikä ota millään kierroksia. Kokeitiin myös ottaa ilmamassamittarin johto irti mutta ei vaikutusta.
Kylmänä kone käy hienosti ja ottaa kierroksia mutta kun auto on käynyt n.20-25min niin se alkaa mukeltaan. Puolat testistä huolimatta epäilyttävät, eroa on vaikea huomata kun auto käy muutenkin niin epätasaisesti. Voiko lämpöanturi tehdä tommosta?
Ja vesipumppu on lähes uusi. Saattoin unohtaa kertoa jotain mutta mennään toistaseks näillä.
Faktaa/arvauksia?
Auto on 523 -96
Comment
-
-
Originally posted by jumppakuutio View PostFaktaa/arvauksia?
Mulla on ollut tässä kevään ajan sellaista vikaa että kylmänä tyhjäkäynti on OK, mutta lämpimänä voi alkaa käymään huonommin ja pari kertaa tiputtanut pytyn tai pari pelistä, vikakoodina laihaa seosta. Kadonneet pytyt saa heti takaisin kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja ajossa on aina vedot normaalisti talleessa. Imuvuotoja jo yritin korjailla vaihtamalla haitariputket ennen kaasuläppää, mutta ilmeisesti vieläkin jostain vuotaa. Tätä kuitenkin tapahtuu vain pakkasella, nollakelillä käy lähes aina tyhjäkäyntiäkin OK vaikka kone on lämmin.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Comment