memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NAL-E
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 249
    • Kiuruvesi

    Originally posted by Haju69 View Post
    Johtosarja siellä saranoiden tienoilla. Tutkailepa onko johtoja poikki. Muistaakseni apukuskinpuolen sarana.
    Kiitoksia, täytyypä huomenna tutkailla, koitin vilkuilla sitä jo tänään, mutta en viitsinyt vielä ruveta purkamaan.
    E91 325d -07
    Ex: E39 530daT -00

    Comment

    • Matula
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1706

      Originally posted by NAL-E View Post
      530d Touring. Takalasin pissapoika ei toimi. Onko jotain yleistä vikakohtaa tai muuta ideaa mistä vikaa lähtisi etsimään?
      Originally posted by Haju69 View Post
      Johtosarja siellä saranoiden tienoilla. Tutkailepa onko johtoja poikki. Muistaakseni apukuskinpuolen sarana.
      Eikös pissapojan pumppu ole toisessa päässä autoa?

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16444
        • Leppävirta

        Originally posted by Matula View Post
        Eikös pissapojan pumppu ole toisessa päässä autoa?
        No nyt en muista sitten tarkalleen. Mutta mulla ainakin oli johtosarjassa vikaa kun oli pyyhkiässäkin ja sillä se korjautu.

        Edit: Vattu vai oliko se niin että nestettä tuli muttei pyyhkiä toiminu.. Nyt meni kyllä muistamattomuudeksi. Sorry
        Last edited by Haju69; 29-03-2011, 21:32.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          Originally posted by Haju69 View Post
          No nyt en muista sitten tarkalleen. Mutta mulla ainakin oli johtosarjassa vikaa kun oli pyyhkiässäkin ja sillä se korjautu.

          Edit: Vattu vai oliko se niin että nestettä tuli muttei pyyhkiä toiminu.. Nyt meni kyllä muistamattomuudeksi. Sorry
          Kyllä takalasin pissapojan pumppu on siellä edessä säiliöllä, mutta nuo takaluukun sähköt ovat kyllä itse belsebuubista.

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            Millasta jännitettä teillä laturi puskee? Mittasin tuossa omasta kun akku aika tarkalleen viikon välein on aina "loppu", että joko ei meinaa jaksaa tai ei lähde käyntiin. En keksi enää oikein muuta ku että ei lataisi täyteen ja akku pikkuhiljaa tyhjenee käynnistyksissä jne.

            14,07 on jännite akulla, ja olikohan 14,15 suurinpiirtein konehuoneen lisävirtanavassa, eli lähempänä laturia... (ja hetihän tuo ei lähde lataamaan kun auto käynnistyy vaan muutaman sekunnin kuluttua, ohjaako auto sen näin ettei laturi heti kuormita konetta kun käynnistyy?)

            Kaverin corollassa kuitenkin 14,4 ja sellasta taitaa olla yleensä muutenkin autoissa, eli tuo lataisi vähän liian vähän? :think

            12,45 oli jännite ennenkö käynnistin tuon, mun mielestä kyllä sekin vähän alhainen, ja oli joku hetki sitten tullu ajosta auto. Akku ja laturi (tai hiilet jne) uusiks?

            Onneks vielä tänä aamuna lähti käyntiin kun töihin meni, tai se jo pyöritti laiskasti ja sano naks. Sitte virrat pois ja käänsin suoraan starille asti, niin käynnisty onneks vielä...
            Sitte pidin taas laturissa muutaman tunnin, ja nyt jaksaa viikon taas todennäköisesti käynnistellä.
            Ja nyt takas töihin...
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              Millasta jännitettä teillä laturi puskee? Mittasin tuossa omasta kun akku aika tarkalleen viikon välein on aina "loppu", että joko ei meinaa jaksaa tai ei lähde käyntiin. En keksi enää oikein muuta ku että ei lataisi täyteen ja akku pikkuhiljaa tyhjenee käynnistyksissä jne.

              14,07 on jännite akulla, ja olikohan 14,15 suurinpiirtein konehuoneen lisävirtanavassa, eli lähempänä laturia... (ja hetihän tuo ei lähde lataamaan kun auto käynnistyy vaan muutaman sekunnin kuluttua, ohjaako auto sen näin ettei laturi heti kuormita konetta kun käynnistyy?)

              Kaverin corollassa kuitenkin 14,4 ja sellasta taitaa olla yleensä muutenkin autoissa, eli tuo lataisi vähän liian vähän? :think

              12,45 oli jännite ennenkö käynnistin tuon, mun mielestä kyllä sekin vähän alhainen, ja oli joku hetki sitten tullu ajosta auto. Akku ja laturi (tai hiilet jne) uusiks?

              Onneks vielä tänä aamuna lähti käyntiin kun töihin meni, tai se jo pyöritti laiskasti ja sano naks. Sitte virrat pois ja käänsin suoraan starille asti, niin käynnisty onneks vielä...
              Sitte pidin taas laturissa muutaman tunnin, ja nyt jaksaa viikon taas todennäköisesti käynnistellä.
              Ja nyt takas töihin...
              No jännite mittauksen perusteella on ihan ok lukemat, jos auton seistessä sammutettuna pysyy selkeästi 12v lähistössä ja käydessä enemmän kuin 13,8 niin ei nyt sen perusteella ole vikaa itse latauksessa.
              Olli.

              Comment

              • NAL-E
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 249
                • Kiuruvesi

                Hieman ihmettelinki että pumppu ois lasilla Niin, pyyhkijä toimii kyllä normaalisti, että taitaa johdotkin olla ihan kunnossa. Onkohan kuinka hankala päästä käsiksi tuohon pumppuun?
                E91 325d -07
                Ex: E39 530daT -00

                Comment

                • herni
                  BTCF Member
                  • Mar 2005
                  • 263
                  • Kalajoki

                  no niin tänä aamuna töihin tullessani (1.2km) noin puolivälissä huomasin lämpömittarin olevan aivan tapissaan! eilen siis vielä ilalla toimi! kävin noin 4tunnin kuluttua kokeilemassa autoa uudelleen käyntiin ja noin 20 sekuntia auto kävi ja heti tapissan lämmöt eli nousi ilmeisesti lämmöt maksimiin kun virta-avaimesta käänsin! elikkä ilmeisesti tuo on anturi vikako? vai mikä muu voi aiheuttaa vastaavaa
                  e91 330d m-sport
                  ex: e39 530da m-sport
                  ex: e39 535i m-sport
                  ex: e28 518i
                  ex: e36 320

                  Comment

                  • TKGL
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 260
                    • Tampere

                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Millasta jännitettä teillä laturi puskee? Mittasin tuossa omasta kun akku aika tarkalleen viikon välein on aina "loppu", että joko ei meinaa jaksaa tai ei lähde käyntiin. En keksi enää oikein muuta ku että ei lataisi täyteen ja akku pikkuhiljaa tyhjenee käynnistyksissä jne.

                    14,07 on jännite akulla, ja olikohan 14,15 suurinpiirtein konehuoneen lisävirtanavassa, eli lähempänä laturia... (ja hetihän tuo ei lähde lataamaan kun auto käynnistyy vaan muutaman sekunnin kuluttua, ohjaako auto sen näin ettei laturi heti kuormita konetta kun käynnistyy?)

                    Kaverin corollassa kuitenkin 14,4 ja sellasta taitaa olla yleensä muutenkin autoissa, eli tuo lataisi vähän liian vähän? :think

                    12,45 oli jännite ennenkö käynnistin tuon, mun mielestä kyllä sekin vähän alhainen, ja oli joku hetki sitten tullu ajosta auto. Akku ja laturi (tai hiilet jne) uusiks?

                    Onneks vielä tänä aamuna lähti käyntiin kun töihin meni, tai se jo pyöritti laiskasti ja sano naks. Sitte virrat pois ja käänsin suoraan starille asti, niin käynnisty onneks vielä...
                    Sitte pidin taas laturissa muutaman tunnin, ja nyt jaksaa viikon taas todennäköisesti käynnistellä.
                    Ja nyt takas töihin...
                    Puhaltimen siiliä veikkaisin. Varsinkin, jos ei ole kaskaan vaihdettu. Taitaa olla 90% syynä akun mystisiin tyhjenemisiin. Kannattaa se akkukin toki jaskus uusia.

                    Comment

                    • pere
                      Bimmer Rookie
                      • May 2009
                      • 172
                      • Berlin

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      No nyt en muista sitten tarkalleen. Mutta mulla ainakin oli johtosarjassa vikaa kun oli pyyhkiässäkin ja sillä se korjautu.

                      Edit: Vattu vai oliko se niin että nestettä tuli muttei pyyhkiä toiminu.. Nyt meni kyllä muistamattomuudeksi. Sorry
                      Mulla se takalasin pyyhkijän johdon katkeaminen sai ainakin sekä pyyhkijän, että pissapojan lopettamaan toimintansa.
                      e61 535dAT -08

                      ex: e39 530dAT -03, e39 540iA -99

                      Comment

                      • kaikkone
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2010
                        • 933
                        • Villähde

                        Mietin et onko joku väsänny noihi tuulilasin pesureihi jotku sellaset sumu/paine malliset?, sellaset siis joka levittää paljo paremmin pesuaineen/nesteen kuin noi perusmalliset.
                        Tarviiko semmonen sitte jonku paremman pumpun/enemmän elektroniikkaa?

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by kaikkone View Post
                          Mietin et onko joku väsänny noihi tuulilasin pesureihi jotku sellaset sumu/paine malliset?, sellaset siis joka levittää paljo paremmin pesuaineen/nesteen kuin noi perusmalliset.
                          Tarviiko semmonen sitte jonku paremman pumpun/enemmän elektroniikkaa?
                          E60 suuttimet. Ne on hieman leveämmät rungoltaan, mutta vähän viilaa näyttäen saa paikalleen. Lämmityksen sähköpistokekin taisi olla sama tai pienellä muokkauksella sovitettava.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • kaikkone
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2010
                            • 933
                            • Villähde

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            E60 suuttimet. Ne on hieman leveämmät rungoltaan, mutta vähän viilaa näyttäen saa paikalleen. Lämmityksen sähköpistokekin taisi olla sama tai pienellä muokkauksella sovitettava.
                            Lämmityksen? :p mikä lämmitys?

                            Ei siis riitä että pelkät suuttimet vaihtaa?


                            edit: jaa kah noissa suuttimissa on joku lämmitin,
                            Last edited by kaikkone; 30-03-2011, 16:28.

                            Comment

                            • jumppakuutio
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 131
                              • Ylöjärvi

                              Jooo eli meikäläisellä kävi niin että; jätin auton käyntiin kun kävin sisältä hakemassa tavaroita, tullessani takaisin auto oli sammunut, lähti heikosti käyntiin, kävi tyhjäkäyntiä 500rpm eikä ottanut kierroksia ja kävi epätasasesti, kuin jotkut mukit olisivat kokonaan pois pelistä. Koitin väkisin saada auton talliin ajamalla n.100metriä tyhjäkäynnillä, kun pääsin tallin eteen niin auto keitti, lämpömittari näytti kuitenki normaalia lämpötilaa.

                              Purin hieman keulasta ja huomattiin että visko ei reagoi lämpöön mitenkään. Vaihdoin uuden viskon tilalle ja vaihdoin samalla tulpat. Kokeiltiin myös napsia puolia pois mutta kaikki tuntuvat olevan kunnossa. Auto ei keitä tällä hetkellä mutta n.5-10min kun auto on käynyt tyhjäkäyntiä lämpöjen ollessa normaalissa niin auto sammuu tai kierrokset tippuvat sinne 500rpm eikä ota millään kierroksia. Kokeitiin myös ottaa ilmamassamittarin johto irti mutta ei vaikutusta.

                              Kylmänä kone käy hienosti ja ottaa kierroksia mutta kun auto on käynyt n.20-25min niin se alkaa mukeltaan. Puolat testistä huolimatta epäilyttävät, eroa on vaikea huomata kun auto käy muutenkin niin epätasaisesti. Voiko lämpöanturi tehdä tommosta?
                              Ja vesipumppu on lähes uusi. Saattoin unohtaa kertoa jotain mutta mennään toistaseks näillä.

                              Faktaa/arvauksia?

                              Auto on 523 -96

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7468
                                • Oulu

                                Originally posted by jumppakuutio View Post
                                Faktaa/arvauksia?
                                Syttyikö moottorin vikavalo? Kai se jotain vikakoodia antaa?

                                Mulla on ollut tässä kevään ajan sellaista vikaa että kylmänä tyhjäkäynti on OK, mutta lämpimänä voi alkaa käymään huonommin ja pari kertaa tiputtanut pytyn tai pari pelistä, vikakoodina laihaa seosta. Kadonneet pytyt saa heti takaisin kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, ja ajossa on aina vedot normaalisti talleessa. Imuvuotoja jo yritin korjailla vaihtamalla haitariputket ennen kaasuläppää, mutta ilmeisesti vieläkin jostain vuotaa. Tätä kuitenkin tapahtuu vain pakkasella, nollakelillä käy lähes aina tyhjäkäyntiäkin OK vaikka kone on lämmin.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X