Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antsah
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1776
    • Oulu

    Originally posted by mailman View Post
    Vain jos päästät nesteet _oikeasti kokonaan pois_. Eli älä ihan tyhjäksi valuta, niin pääset helpommalla.

    nimim. lähiaikoina pitemmän kaavan kautta joutunut rassaan
    OT: Koskeeko tämä testerillä ilmaus e46:sta jos on päästetty kaikki pois? Sytyttääkö vikavalon jos on päässyt ilmaa yksikköön?
    Last edited by Antsah; 07-04-2011, 15:04.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      Originally posted by Antsah View Post
      OT: Koskeeko tämä testerillä ilmaus e46:sta jos on päästetty kaikki pois? Sytyttääkö vikavalon jos on päässyt ilmaa yksikköön?
      Todennäköisesti poljintuntuma on pehmeä tai muuten huono jos on ilmaa jäänyt hydrauliikkayksikköön.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Originally posted by Supa View Post
        Todennäköisesti poljintuntuma on pehmeä tai muuten huono jos on ilmaa jäänyt hydrauliikkayksikköön.
        Kysymykseni heräsi tuosta minun e46:n ongelmasta jossa on tuota pulssimaista jarrujen nykimistä. Aloin vain epäileen, että kyllähän tuo on saattanut päästä kuivana käymään kun on jarrusatuloita ja letkuja vaihdeltu.

        Last edited by Antsah; 07-04-2011, 15:32.

        Comment

        • mailman
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 8003
          • Vantaa

          Originally posted by Supa View Post
          Todennäköisesti poljintuntuma on pehmeä tai muuten huono jos on ilmaa jäänyt hydrauliikkayksikköön.
          Ja tuota abs yksikköä ei sitten oikein saa ilmattua ilman DISsiä, eli "manuaalisesti" ei oikein toimi. Taino, ehkä jos suoraan virtaa ko. yksikölle antaisi niin sitten. Mutta en suosittele...
          G01 ///M40i '19
          F48 xDrive20i ///M-Sport '18
          E39 ///M5 '00

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by mailman View Post
            Ja tuota abs yksikköä ei sitten oikein saa ilmattua ilman DISsiä, eli "manuaalisesti" ei oikein toimi. Taino, ehkä jos suoraan virtaa ko. yksikölle antaisi niin sitten. Mutta en suosittele...
            No ei tietenkään onnistu ilman softaa millä saa komennettua venttiilit bleeding moodiin.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Supa View Post
              No ei tietenkään onnistu ilman softaa millä saa komennettua venttiilit bleeding moodiin.
              Onko DIS edelleenkin ainoa millä tuo onnistuu jos autossa ei ole DSC:tä?
              E39 528iA

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Pitäsköhän tuo abs-yksikön ilmaus sitten varalta jossakin teettää

                Comment

                • mailman
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 8003
                  • Vantaa

                  Originally posted by Antsah View Post
                  Pitäsköhän tuo abs-yksikön ilmaus sitten varalta jossakin teettää
                  Ehkäpä nimimerkki Clavurion voisi auttaa tuossa Oulun huudeilla
                  Ei siihen tarvi kuin DISsin.

                  Mutta silloin pitää tosiaan ilmata joka nurkka samalla kertaa, eli pelkkä abs-yksikön ilmaus ei taida onnistua :think
                  G01 ///M40i '19
                  F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                  E39 ///M5 '00

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Jaa että yhtäaikaa satuloista nipat auki? Vai yksikön ilmauksen jälkeen? Oliko tässä jotain eroa, että onko DSC vai ASC?

                    Comment

                    • Jax_KiBez
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 2062
                      • Pirkanmaa

                      Onko normaalia, että 530D ilmoittaa salavalikon kautta akun jännitteeksi ajon aikana tilanteesta riippumatta 13,5v, eikös latauksen pitäis olla 14,5v? Uusi akku, vanhalla näytti ihan samaa.

                      Onko laturissa jotain vikaa?
                      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                      _____________________________________
                      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                      Tästä mun kaluston showroomiin
                      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by Jax_KiBez View Post
                        Onko normaalia, että 530D ilmoittaa salavalikon kautta akun jännitteeksi ajon aikana tilanteesta riippumatta 13,5v, eikös latauksen pitäis olla 14,5v? Uusi akku, vanhalla näytti ihan samaa.

                        Onko laturissa jotain vikaa?
                        Ei ole vikaa, tuo mittariston kautta saatava tieto on hieman alle mitä yleismittarilta mittaa konehuoneen puolelta. 13,7v on lähempänä oikeeta.
                        Voi olla enemmänkin laturista riippuen mutta e39:ssä 13,7-14 lienee hyvä.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • OneAndOnly
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 441
                          • Nurmes

                          Originally posted by Supa View Post
                          Ei ole vikaa, tuo mittariston kautta saatava tieto on hieman alle mitä yleismittarilta mittaa konehuoneen puolelta. 13,7v on lähempänä oikeeta.
                          Voi olla enemmänkin laturista riippuen mutta e39:ssä 13,7-14 lienee hyvä.

                          Ei minullakaan salavalikko näytä kun 13,7v ajonaikana ja ei ole ongelmia virran kanssa ollut.
                          näillä mennään:
                          Bmw e46 320d
                          Suzuki Hayabusa 1300R

                          Ex:
                          Volvo XC70 D5 AWD -10
                          Volvo V70 D5 -02
                          Volvo V70 T5 -98
                          VW Taro 2.4D -90 about 80hv
                          BMW E39 530dat -02 Powered by Rica 225hv/530Nm
                          -----------------------------

                          Comment

                          • Jax_KiBez
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 2062
                            • Pirkanmaa

                            Ok, hyvä tietää kun aina joka puolella kerrotaan, että lataus on 14,5v, alko jo pelottaa
                            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                            _____________________________________
                            Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                            Tästä mun kaluston showroomiin
                            Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                            Comment

                            • Pexi_87
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 86
                              • Kangasala

                              -00 540 autossa rattiakselin mennessä ohjaussimpukkaan viimeinen nivel on öljystä märkä. Onko siellä jonkinlainen O-rengas ja miten sen saisi vaihdettua?

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by Pexi_87 View Post
                                -00 540 autossa rattiakselin mennessä ohjaussimpukkaan viimeinen nivel on öljystä märkä. Onko siellä jonkinlainen O-rengas ja miten sen saisi vaihdettua?
                                Kuullostaa sille että venttilikopan tiivisteet vuotaa öljyä ja tiputtaa sinne :think
                                Näin ainakin oli omassa ex autossa. Jos ymmärsin oikein mitä kohtaa tarkoitit.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎