Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by TJJ View Post
    Ei ole MID:in osalta kokemusta, navissa nuo kaikki näkyy samalla ruudulla. Oletko lukenut MID:in ohjekirjan ja ohjelmoinut nuo sen mukaan? Siellä puhutaan viiksen BC-napista, ei MID:in. PDF:n sivulla 47 on tuosta juttua, mutta ei siellä kelloa erikseen mainita: http://www.e38.org/e39/BMW_E39_Radio_OBC_MID_Manual.pdf
    Originally posted by Jakuza View Post
    Onhan siinä kellonkuva tuossa nappulassa oikealla: http://memimage.cardomain.com/ride_i...0035_large.jpg

    Siitä vaan painelet kun olet PROG -tilassa.
    En ole lukenut ohjeita, tein kuten e34. Viiksi pohjaa tulee prog. Sitten midistä valitsen halutut.

    Kellosta kun painaa tulee timer1 ja timer2.

    Comment

    • anttiboy
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 258
      • Alajärvi

      Mikäköhän tämä punainen liitin on takakontissa akun päällä? ja minne pitäisi mennä?
      http://aijaa.com/v.php?i=009887866504.jpg


      + Navi valikko ei näy 4:3 näytöllä, ja tuo boxi tuolla takatilassa ei ota sisään mitään eikä inahdakaan.. Saisiko tämän siis uudella boxilla takaluukkuun kuntoon myös?
      Last edited by anttiboy; 11-04-2011, 18:19.
      Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
      Ex: Porsche 911 "GT3RS"
      Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
      Ex: E71 X6 40d Titangrau
      EX: F07 530d Carbonschwarz
      Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
      Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
      Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
      Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
      Ex: E38 730d Biarritzblau
      Ex: E65 730d White
      Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
      Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
      Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
      Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16364
        • Leppävirta

        Originally posted by anttiboy View Post
        Mikäköhän tämä punainen liitin on takakontissa akun päällä? ja minne pitäisi mennä?
        http://aijaa.com/v.php?i=009887866504.jpg
        Näyttäisi mielestäni olevan sulake.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • anttiboy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 258
          • Alajärvi

          Originally posted by Haju69 View Post
          Näyttäisi mielestäni olevan sulake.
          Jaah ajattelin että pitääkö se törkätä vielä johonkin kiinni

          + Minkä sulake tuo on?
          Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
          Ex: Porsche 911 "GT3RS"
          Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
          Ex: E71 X6 40d Titangrau
          EX: F07 530d Carbonschwarz
          Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
          Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
          Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
          Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
          Ex: E38 730d Biarritzblau
          Ex: E65 730d White
          Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
          Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
          Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
          Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16364
            • Leppävirta

            Originally posted by anttiboy View Post
            Jaah ajattelin että pitääkö se törkätä vielä johonkin kiinni

            + Minkä sulake tuo on?
            Siihen en kyllä osaa vastata. Jos on jälkiasenne juttuja niin voi olla mikä vaan. Ensimmäisenä tulisi mieleen radio? Mutta en tiedä sitten todellakaan varmaksi..
            En muista että oisko omassa ex-Touringissa tullu vastaan tuollaista.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Ripattila
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2007
              • 389
              • Wonderland

              Pieniä asioita

              Tämmöset askarruttaa mieltä:

              Jos on automaattinen perän korkeuden säätö, voiko rengastus olla edessä esim 235/45/17 ja takana 255/265/40/17. Onko tuolla profiilin erolla vaikutusta, vai kuuluuko sen juuri balanssin vuoksi olla noin?

              Ja toisekseen tässä kun on vertailtu e39:en automaatteja. Mistä johtuu, että toiset tuntuvat "potkaisevan" 1-3 vaihteden välillä. Osassa vaihtaminen on sellainen tyrkkäisy.. Itselläkin tyrkkii joskus viileämpänä, mut lämpimänä ei juurikaan.

              Peruskyssäreitä, mut kaikki ei oo aina selvää
              E39 523iA Touring
              E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

              Comment

              • Blindi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 524
                • Järvenpää

                Olipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.

                Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?

                Comment

                • 4ndy
                  BTCF Member
                  • Jun 2010
                  • 186
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Blindi View Post
                  Olipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.

                  Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?
                  Imusarjan tiivisteet ainakin ehdottomasti vaihtoon (molemmat päädyt + 4kpl niitä 8-muotosia), suuttimien o-renkaat vaihtaisin myös samalla. Ei maksa paljoa eikä ole iso vaiva

                  e. niin ja jos venttiilikoppien tiivisteet / niiden ruuvien tiivisteet ei ole ihan uudet niin nekin vaan vaihtoon
                  Last edited by 4ndy; 11-04-2011, 23:41.

                  Comment

                  • VaihtoVirta
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 558
                    • Kuusamo

                    Originally posted by Blindi View Post
                    Olipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.

                    Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?
                    Annanpa neuvon, kun itselläni tapahtui ihan samalla tavalla viime kesänä.

                    1. Irroita uudesta huohotinventtiilistä se pyöreä kansi pienellä ruuvimeisselillä, on tiukassa, mutta irtosi minulla 2:lla pienellä tasapääruuvarilla. Kannen alla on kalvo ja jousi - ne talteen.
                    2. Ota iso tasapääruuvari, ja kampea vanhasta huohotinventtiilistä pyöreä kansi säpäleiksi. (pelekällä voimalla)
                    3. Laita uusi kalvo + jousi paikalleen ja paina uusi kansi päälle.
                    4. Kiristä jo aiemmin aukaisemasi torx-ruuvit

                    Comment

                    • Blindi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 524
                      • Järvenpää

                      Kiitos vinkistä!

                      Eilen illalla iski vielä sellainenkin älynväläys, että jos pyöristyneisiin pultteihin sahaisi loven talttapäälle ja vääntäisi sillä auki. Noin olen joskus aikaisemminkin saanut pultteja auki, mutta jostain syystä ei tullut eilen ropatessa mieleen...

                      Imusarjan tiivsteiden uusiminen ei varmasti olisi pahitteeksi, mutta erään purkamisohjeen selattuani, ei nappaa sen irroitus pätkääkään .

                      Comment

                      • luikas
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 644
                        • Oulu area

                        Originally posted by Rios View Post
                        Tämmöset askarruttaa mieltä:

                        Jos on automaattinen perän korkeuden säätö, voiko rengastus olla edessä esim 235/45/17 ja takana 255/265/40/17. Onko tuolla profiilin erolla vaikutusta, vai kuuluuko sen juuri balanssin vuoksi olla noin?

                        Ja toisekseen tässä kun on vertailtu e39:en automaatteja. Mistä johtuu, että toiset tuntuvat "potkaisevan" 1-3 vaihteden välillä. Osassa vaihtaminen on sellainen tyrkkäisy.. Itselläkin tyrkkii joskus viileämpänä, mut lämpimänä ei juurikaan.

                        Peruskyssäreitä, mut kaikki ei oo aina selvää
                        En tiedä tuosta korkeudensäädöstä mutta vaihtoehtoinen rengaskoko taakse on 255/40R17 joka vastaa eturenkaan 235/45R17 kokoa. Mm. M-sporteissa on tuo 235/35 + 255/40 vakiokokona.

                        Automaattilaatikosta kannattaa ehottomasti tarkistaa öljynmäärä, on aika tarkka toimivuuden suhteen siitä öljyn määrästä. Muutaman desin vaje voi jo aiheuttaa vaihtoviiveitä, nykimistä jne.
                        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                        Past:
                        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                        F31 318d xdrive -14
                        F07 530d GT-11
                        E90 330xda LCI -09
                        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                        E39 530d M-Sport -03
                        E39 530iA M-Sport -02
                        E39 528i -97
                        E30 320i -88

                        Comment

                        • 4ndy
                          BTCF Member
                          • Jun 2010
                          • 186
                          • Iisalmi

                          Originally posted by Blindi View Post
                          Kiitos vinkistä!

                          Eilen illalla iski vielä sellainenkin älynväläys, että jos pyöristyneisiin pultteihin sahaisi loven talttapäälle ja vääntäisi sillä auki. Noin olen joskus aikaisemminkin saanut pultteja auki, mutta jostain syystä ei tullut eilen ropatessa mieleen...

                          Imusarjan tiivsteiden uusiminen ei varmasti olisi pahitteeksi, mutta erään purkamisohjeen selattuani, ei nappaa sen irroitus pätkääkään .
                          Ne pultit oli mulla ainakin todella tiukassa. 3sta korkkas kanta vaikka imusarja pöydällä niitä availin. Rälläkällä kannat pois, lukkopihdeillä pultit irti ja uudet tilalle

                          Comment

                          • DriveFast
                            BTCF Member
                            • Apr 2010
                            • 165
                            • Turku

                            Originally posted by DriveFast View Post
                            Mikäköhän tuossa meikän öljypolttimessa (530d -99) tällä kertaa on.. Eli kylmänä ja joskus reippaammin kiihdytettäessä savuttaa sinistä savua, ei putken täydeltä mutta sen verran, että sen taustapeilistä jotenkin erottaa.. Tuo on ilmeisesti merkki öljyn palamisesta?
                            Öljyä on nyt 9000km aikana mennyt n. 2desiä, kone käy kylmänä hieman aaltoilevaa tyhjäkäyntiä. Inpa näyttää suuttimien arvojen heittelevän
                            -0,5 - 0,6 välillä, löytyy lisäksi vikakoodi pimeenä olevasta hehkutulpasta.
                            Voiko tuo öljynerotin aiheuttaa tuollaista kärytystä? Vai mistä lähdetään vikaa kartoittamaan tarkemmin?
                            Öljynerotin tuli vaihdettua ja kärytys jatkuu, tosin näyttää käryttävän vain kylmänä, en aamulla koneen lämmettyä sinistä käryä nähnyt vaikka miten autoa revittelin..
                            Tossa nyt pidemmän aikaa haisteltuani tulin vähän semmoseen tulokseen et tuo on dieselin katkua, ei niinkään öljyn.. Sen verran äkäinen "tuoksu", ettei siitä kovin helpolla pysty erehtymään..
                            Voiko huonot suuttimet aiheuttaa tollasta? Aattelin jokatapauksessa kokeilla seuraavaks tommosta fortekäsittelyä, auttaa se sitten tai ei.. Ideoita anyone?
                            BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                            Exät:
                            BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                            BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                            Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                            Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                            Comment

                            • Ivl
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 216
                              • Oulunsalo

                              Moro, mulla 528 touring-97, jossa palaa kokoajan jarrunesteen merkkivalo punainen (!) mittaristossa. Kuitenkin säiliö on täynnä ja auto toimii hyvin. Voiko tuon säiliön anturin testata kotikonstein? Akunkengän, kun käyttää irti valo katoaa vähäksi aikaa, mutta valo syttyy hetken kuluttua oli johto kiinni säiliössä tai ei.

                              T Jukka
                              Bmw X5 2011
                              Vw caddy 2019

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16364
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Ivl View Post
                                Moro, mulla 528 touring-97, jossa palaa kokoajan jarrunesteen merkkivalo punainen (!) mittaristossa. Kuitenkin säiliö on täynnä ja auto toimii hyvin. Voiko tuon säiliön anturin testata kotikonstein? Akunkengän, kun käyttää irti valo katoaa vähäksi aikaa, mutta valo syttyy hetken kuluttua oli johto kiinni säiliössä tai ei.

                                T Jukka
                                Olisko joku inspection huolto odottamassa vuoroaan ja näin ollen jarrunesteiden vaihtoa vailla.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎