Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mikäköhän tämä punainen liitin on takakontissa akun päällä? ja minne pitäisi mennä?
http://aijaa.com/v.php?i=009887866504.jpg
+ Navi valikko ei näy 4:3 näytöllä, ja tuo boxi tuolla takatilassa ei ota sisään mitään eikä inahdakaan.. Saisiko tämän siis uudella boxilla takaluukkuun kuntoon myös?Last edited by anttiboy; 11-04-2011, 18:19.Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by anttiboy View PostMikäköhän tämä punainen liitin on takakontissa akun päällä? ja minne pitäisi mennä?
http://aijaa.com/v.php?i=009887866504.jpgLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNäyttäisi mielestäni olevan sulake.ajattelin että pitääkö se törkätä vielä johonkin kiinni
+ Minkä sulake tuo on?Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
-
-
Originally posted by anttiboy View PostJaahajattelin että pitääkö se törkätä vielä johonkin kiinni
+ Minkä sulake tuo on?
En muista että oisko omassa ex-Touringissa tullu vastaan tuollaista.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Pieniä asioita
Tämmöset askarruttaa mieltä:
Jos on automaattinen perän korkeuden säätö, voiko rengastus olla edessä esim 235/45/17 ja takana 255/265/40/17. Onko tuolla profiilin erolla vaikutusta, vai kuuluuko sen juuri balanssin vuoksi olla noin?
Ja toisekseen tässä kun on vertailtu e39:en automaatteja. Mistä johtuu, että toiset tuntuvat "potkaisevan" 1-3 vaihteden välillä. Osassa vaihtaminen on sellainen tyrkkäisy.. Itselläkin tyrkkii joskus viileämpänä, mut lämpimänä ei juurikaan.
Peruskyssäreitä, mut kaikki ei oo aina selvääE39 523iA Touring
E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)
Comment
-
-
Olipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.
Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?
Comment
-
-
Originally posted by Blindi View PostOlipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.
Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?
e. niin ja jos venttiilikoppien tiivisteet / niiden ruuvien tiivisteet ei ole ihan uudet niin nekin vaan vaihtoonLast edited by 4ndy; 11-04-2011, 23:41.
Comment
-
-
Originally posted by Blindi View PostOlipahan oikea suunnittelun kukkanen toi M62:n huohotinventtiili / imusarjan takakansi. Vaihto oli teoriassa helppo homma, mutta siihen kun lisäsi helvetin ahtaan paikan ja torx-kantaiset jumiutuneet pultit, niin johan meni vituiksi. 7:stä pultista 5 aukes ja 2 meni pyöreeksi => venttiili on edelleen vaihtamatta, ja auto käy vielä vähän huonommin kuin aloitettaessa.
Seuraavaksi varmaan sitten imusarja irti, että pääsee pyöristyneisiin pultteihin kunnolla käsiksi. Oisko siinä projektissa sitten jotain oleellista, mitä kannattaisi vaihtaa samalla?
1. Irroita uudesta huohotinventtiilistä se pyöreä kansi pienellä ruuvimeisselillä, on tiukassa, mutta irtosi minulla 2:lla pienellä tasapääruuvarilla. Kannen alla on kalvo ja jousi - ne talteen.
2. Ota iso tasapääruuvari, ja kampea vanhasta huohotinventtiilistä pyöreä kansi säpäleiksi. (pelekällä voimalla)
3. Laita uusi kalvo + jousi paikalleen ja paina uusi kansi päälle.
4. Kiristä jo aiemmin aukaisemasi torx-ruuvit
Comment
-
-
Kiitos vinkistä!
Eilen illalla iski vielä sellainenkin älynväläys, että jos pyöristyneisiin pultteihin sahaisi loven talttapäälle ja vääntäisi sillä auki. Noin olen joskus aikaisemminkin saanut pultteja auki, mutta jostain syystä ei tullut eilen ropatessa mieleen...
Imusarjan tiivsteiden uusiminen ei varmasti olisi pahitteeksi, mutta erään purkamisohjeen selattuani, ei nappaa sen irroitus pätkääkään.
Comment
-
-
Originally posted by Rios View PostTämmöset askarruttaa mieltä:
Jos on automaattinen perän korkeuden säätö, voiko rengastus olla edessä esim 235/45/17 ja takana 255/265/40/17. Onko tuolla profiilin erolla vaikutusta, vai kuuluuko sen juuri balanssin vuoksi olla noin?
Ja toisekseen tässä kun on vertailtu e39:en automaatteja. Mistä johtuu, että toiset tuntuvat "potkaisevan" 1-3 vaihteden välillä. Osassa vaihtaminen on sellainen tyrkkäisy.. Itselläkin tyrkkii joskus viileämpänä, mut lämpimänä ei juurikaan.
Peruskyssäreitä, mut kaikki ei oo aina selvää
Automaattilaatikosta kannattaa ehottomasti tarkistaa öljynmäärä, on aika tarkka toimivuuden suhteen siitä öljyn määrästä. Muutaman desin vaje voi jo aiheuttaa vaihtoviiveitä, nykimistä jne.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by Blindi View PostKiitos vinkistä!
Eilen illalla iski vielä sellainenkin älynväläys, että jos pyöristyneisiin pultteihin sahaisi loven talttapäälle ja vääntäisi sillä auki. Noin olen joskus aikaisemminkin saanut pultteja auki, mutta jostain syystä ei tullut eilen ropatessa mieleen...
Imusarjan tiivsteiden uusiminen ei varmasti olisi pahitteeksi, mutta erään purkamisohjeen selattuani, ei nappaa sen irroitus pätkääkään.
Comment
-
-
Originally posted by DriveFast View PostMikäköhän tuossa meikän öljypolttimessa (530d -99) tällä kertaa on.. Eli kylmänä ja joskus reippaammin kiihdytettäessä savuttaa sinistä savua, ei putken täydeltä mutta sen verran, että sen taustapeilistä jotenkin erottaa.. Tuo on ilmeisesti merkki öljyn palamisesta?
Öljyä on nyt 9000km aikana mennyt n. 2desiä, kone käy kylmänä hieman aaltoilevaa tyhjäkäyntiä. Inpa näyttää suuttimien arvojen heittelevän
-0,5 - 0,6 välillä, löytyy lisäksi vikakoodi pimeenä olevasta hehkutulpasta.
Voiko tuo öljynerotin aiheuttaa tuollaista kärytystä? Vai mistä lähdetään vikaa kartoittamaan tarkemmin?
Tossa nyt pidemmän aikaa haisteltuani tulin vähän semmoseen tulokseen et tuo on dieselin katkua, ei niinkään öljyn.. Sen verran äkäinen "tuoksu", ettei siitä kovin helpolla pysty erehtymään..
Voiko huonot suuttimet aiheuttaa tollasta? Aattelin jokatapauksessa kokeilla seuraavaks tommosta fortekäsittelyä, auttaa se sitten tai ei.. Ideoita anyone?BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
-
Moro, mulla 528 touring-97, jossa palaa kokoajan jarrunesteen merkkivalo punainen (!) mittaristossa. Kuitenkin säiliö on täynnä ja auto toimii hyvin. Voiko tuon säiliön anturin testata kotikonstein? Akunkengän, kun käyttää irti valo katoaa vähäksi aikaa, mutta valo syttyy hetken kuluttua oli johto kiinni säiliössä tai ei.
T JukkaBmw X5 2011
Vw caddy 2019
Comment
-
-
Originally posted by Ivl View PostMoro, mulla 528 touring-97, jossa palaa kokoajan jarrunesteen merkkivalo punainen (!) mittaristossa. Kuitenkin säiliö on täynnä ja auto toimii hyvin. Voiko tuon säiliön anturin testata kotikonstein? Akunkengän, kun käyttää irti valo katoaa vähäksi aikaa, mutta valo syttyy hetken kuluttua oli johto kiinni säiliössä tai ei.
T JukkaLMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment