Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemu-Jussi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2008
    • 80
    • Espoo

    Originally posted by marko83 View Post
    Itse kysymykseen en osaa vastata, mutta näissähän tuo tietokone laskee kulutusta myös tyhjäkäynnillä mikä vääristää tuota lukemaa. Omassa kotterossa tällä hetkellä kaupunki kulutus n.13l, mutta salavalikossa näyttää 10.9 litraa, melkoinen ero. Mistäköhän tuo johtuu? Muutamalla kaverilla 740:ssä kulutukset samoissa lukemissa, joten tuo 13 litraa kuulostaa melko paljolta tuommoiseksi mopoksi.

    Niinhän sen pitääkin laskea keskikulutusta myös tyhjäkäynnillä. Kun ei ole start/stop -systeemiä, tyhjäkäyntiä tulee väkisin tietty määrä ja se on osa normaalia kulutusta.

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9158
      • Oulu

      Originally posted by hapaa_ View Post
      Moro!

      Olis nyt tollanen -97 tds touringi tähtäimessä. Soitin myyjälle ja vähä kyselin vioista ym. kerto ettei kaukovalot toimi ollenkaan ja epäili "valoboksia"... Missä sellanen on ja mitä kustantaa uus sellanen? Sitte toinen asia minkä omistaja kertoi, oli airbag-valo. Kuulemma pitäis syttyä kun laittaa virrat päälle, mutta ei syty(kuulemma vaihdettu johdot penkkien alle pari vuotta sitte). Penkkien alta vika yleensä noihin airbag vikoihin löytyykin, joskus muistan lukeneeni? :think Onko nuo viat vaikeita/kalliita korjattavia?

      Nyt kaivataan pikasia vastauksia, kiitos.

      edit. foorumeilta etsiskelin tietoa... Airbagin varoitusvalon poltin on mahdollisesti pimennetty, jos sitä ei oo saatu muuten sammumaan...?
      Valobokseistakin lueskelin juttua. Yleensä jää toisella puolella pitkät palamaan, jos on boksi menny...? Ei tullu yhtäkään tapausta vastaan jossa ei menis pitkät päälle ollenkaan ja muut valot toimii kuitenkin. En oo mikään asiantuntija näissä sähköjutuissa, mutta tuli semmonen mieleen et voisko pitkät saada toimimaan jotenki ton boksin "ohituksella", että vetäis pitkille virrat jotain muuta kautta? Ei oikeen helpoilta vaikuta nää viat... :S
      Tuo apukuskin pitkän jääminen päälle on se tyypillisin valomodulin (LCM) vika. Itselle on kyllä tullut muunkinlaisia vastaan. Tarvittaessa LCM:iä on aika hyvin käytettynäkin tarjolla (ebay.de). Vaihdettu moduli pitää sitten koodata. Yhtä todennäköisesti vika on viiksessä, jolta pitkien aktivointi tulee maadoittamalla valomodulille. Tuota pitäisi päästä hieman diagnostiikan ja yleismittarin kanssa tutkimaan.

      Airbag varoitusvalo on muistaakseni toteutettu pintaliitos-LED:llä. Sille tulee jatkuva jännite mittaristolta ja katkova maadoitus Airbag-yksiköltä. Kerran tuli sellainen E46 vastaan, jossa tuo valo ei palanut. Syynä oli lopulta yhden sulakkeen kärähtäminen. Eli kaikki mittariston jännitesyöttöön liittyvät sulakkeet (F18, F24, F40) kannattaa myös käydä läpi.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • hapaa_
        Bimmer Rookie
        • Dec 2009
        • 89
        • Vaasa

        Originally posted by Clavurion View Post
        Tuo apukuskin pitkän jääminen päälle on se tyypillisin valomodulin (LCM) vika. Itselle on kyllä tullut muunkinlaisia vastaan. Tarvittaessa LCM:iä on aika hyvin käytettynäkin tarjolla (ebay.de). Vaihdettu moduli pitää sitten koodata. Yhtä todennäköisesti vika on viiksessä, jolta pitkien aktivointi tulee maadoittamalla valomodulille. Tuota pitäisi päästä hieman diagnostiikan ja yleismittarin kanssa tutkimaan.

        Airbag varoitusvalo on muistaakseni toteutettu pintaliitos-LED:llä. Sille tulee jatkuva jännite mittaristolta ja katkova maadoitus Airbag-yksiköltä. Kerran tuli sellainen E46 vastaan, jossa tuo valo ei palanut. Syynä oli lopulta yhden sulakkeen kärähtäminen. Eli kaikki mittariston jännitesyöttöön liittyvät sulakkeet (F18, F24, F40) kannattaa myös käydä läpi.
        Kiitos näistä
        Koodaus tehdään sitten ihan merkkiliikkeessä, kustantaako paljon? Noita moduleita katoin, niin tollasessa -97 mallissa on sitten moduli mallia LCM I? Ja ei sitten käy esim. malli LCM II?
        525d e61
        320i e90

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9158
          • Oulu

          Originally posted by hapaa_ View Post
          Kiitos näistä
          Koodaus tehdään sitten ihan merkkiliikkeessä, kustantaako paljon? Noita moduleita katoin, niin tollasessa -97 mallissa on sitten moduli mallia LCM I? Ja ei sitten käy esim. malli LCM II?
          Käytetyn laitteen koodaus voi olla merkkiorganisaatiossa hankalaa/mahdotonta, mutta onhan meitä harrastajiakin. LCM:ään pitää ensin ohjelmoida VIN ja mittarilukema. Sitten koodaukset kohdilleen. Uudemmankin purkin saa koodattua tuon vanhan tilalle. Jos haaveilee jossain vaiheessa päivittävänsä faceliftin (taka)valot, kannattaa katsella suoraan LCM 3B. Jos siinä on halogeenit manuaalisella (potentiometri) korkeussäädöllä, tarvit mallin "mit man. LWR".
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • hapaa_
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 89
            • Vaasa

            Originally posted by Clavurion View Post
            Käytetyn laitteen koodaus voi olla merkkiorganisaatiossa hankalaa/mahdotonta, mutta onhan meitä harrastajiakin. LCM:ään pitää ensin ohjelmoida VIN ja mittarilukema. Sitten koodaukset kohdilleen. Uudemmankin purkin saa koodattua tuon vanhan tilalle. Jos haaveilee jossain vaiheessa päivittävänsä faceliftin (taka)valot, kannattaa katsella suoraan LCM 3B. Jos siinä on halogeenit manuaalisella (potentiometri) korkeussäädöllä, tarvit mallin "mit man. LWR".
            Ei noiden valojen suhteen varmaan mitään suurempaa ongelmaa tulis. Mutta sitte tuo bagivalo, kun ei syty lainkaan... Vähä kyllä kammottaa ku ei pahemmin sellasia juttuja täälä ole ollut aikasemmin. Tällä mun säkällä tulee sitte tooodella kalliiks ja joutuu viedä käyttöautoon jne.
            Harvinaisempi valovika ja airbagvika... Pitäiskö vaan kiertää koko auto kaukaa Vaikka varusteet ja hinta onkin enemmän kuin kohdallaan.
            525d e61
            320i e90

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1640
              • Vähäkyrö

              Mistähän johtuu, että nyt kylmemmillä keleillä heittää öljyvalon keltasena tauluun hetken ajon jälkeen. Öljyä kuitenki on ylärajaan asti ja ku auto seisoo hetken, nii ei syty enää? Koneena 3.0d.

              Comment

              • Nenone
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 266
                • Ruovesi

                Onkohan E39:n akun vaihto ihan plug 'n' play homma, vai tarviiko ctekki heittää johtoihin kiinni vaihdon ajaksi?
                kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                Comment

                • heijani
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 220
                  • Turku

                  Originally posted by Nenone View Post
                  Onkohan E39:n akun vaihto ihan plug 'n' play homma, vai tarviiko ctekki heittää johtoihin kiinni vaihdon ajaksi?
                  Omaani vaihdoin ainakin akun ihan plug n' pray tyyliin ja ainoastaan kello, radiokanavat ja ajotietokoneen muisti tyhjeni. Muuten toimii normaalisti. Niin ja hälytin pelästytti mukavasti.
                  BMW e61 525dA 2006
                  ex BMW e39 530dT 2000
                  ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                  ex BMW e39 540iA sedan 1999
                  ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                  ex BMW e46 316i sedan 2000

                  Comment

                  • Nenone
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2007
                    • 266
                    • Ruovesi

                    Originally posted by heijani View Post
                    Omaani vaihdoin ainakin akun ihan plug n' pray tyyliin ja ainoastaan kello, radiokanavat ja ajotietokoneen muisti tyhjeni. Muuten toimii normaalisti. Niin ja hälytin pelästytti mukavasti.
                    Juurikin näin kävi! tosin hälytintä ei ole
                    kertoo huomenna ilmestyvä huvudstadsbladet.

                    Comment

                    • SJHP44
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2009
                      • 86
                      • PKS

                      530i tuulettimen? ininä

                      Morostus

                      Mikähän p..kele tuossa meikäläisen pulkassa on (sigu), kun kylmemmillä ilmoilla ( ainakin alle nollan lämpötiloissa ) tuulettimesta (tai jostakin kojelaudan sisältä) kuuluu merkillinen inisevä ääni.

                      Ääni ilmestyy seuraavasti: Auto käynnistetään kone täysin kylmänä. Ajetaan esim. 500-1000 m n. 50-70 km/h ensimmäiseen risteykseen, missä joutuu hiljentämään vauhtia alle 30 km/h tai pysähtymään kokonaan ja ininä alkaa tuossa n. 30 km/h kohdalla ja jatkuu auton pysähtymiseen asti.

                      Sama toistuu kunnes kone on täysin lämmennyt. Lämpimillä keleillä moista ongelmaa ei ole.

                      :think En uskalla edes arvata...

                      Kellään ideoita?
                      e39 530iA M-Sport -00 Titansilber

                      Comment

                      • Konda112
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 92
                        • Pudasjärvi/Oulu

                        Onkos niissä mistä säädetään lämpötilaa ja puhaltimen nopeutta ja minne puhaltaa niin niissä katkasimissa valo? saanko linkkiä miten vaihdetaan jos on.?

                        Comment

                        • Soininen
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 1296
                          • Kajaani

                          Onkohan 530da:n automaatin ohjain poksin vaihtaminen toisesta samanlaisesta ihan easy homma. Meinaan vaan että jostain kuullut että pitäsisi koodailla sitä autoon tulevaa poksia mutta omasta mielestä ei. Kuhan on vaan poksi samallainen kun vanha.

                          Nimittäin kaverini 530da heitti lootan vikatilaan ja ei millään lukialla/tietokoneella päästä käsiksi laatikon ohjainpoksiin, niin epäillään että ohjainpoksissa jotakin häröä tosiaan kun ei vikakoodinlukijoillakaan anna ottaa poksiin yhteyttä. Kotikoneella ja kahdella merkkiliikkeen koneella yritetty.

                          Autohan ei oireillut mitenkään ennen kun yksi aamu töihin ajaessaan oli kummastellut kun ei oikein kulje mihinkään ja samalla syttynyt vikailmotus näyttöön. Laatikossa toimii vain 3 vaihde ja pakki.

                          EDIT: autohan on vuosimallia -99 ja mittarissa taitaa olla 350tkm
                          E28 "525i" M52 -84
                          F11 520d xDrive -16

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            Kyllä se koodata tarvitsee.

                            Kannattaa ensin kuitenkin tutkia että liitokset on kondiksessa.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1296
                              • Kajaani

                              No nyt siihen kuitenkin sitten tuli tehdas uusi ja ei ne sitä kuulemma koodaillu. Liekkö sitten auton tietojen mukaan laitettu tehtaalla valmiiksi? :think No kuitenkin auto toimii nyt moitteitta.
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                Onko peilinlämmittimet ja pissapoikien lämmittimet aina päällä vai meneekö ne päälle vasta takalasinlämmittimen napukasta?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎