Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    Originally posted by Vanquish View Post
    Onko peilinlämmittimet ja pissapoikien lämmittimet aina päällä vai meneekö ne päälle vasta takalasinlämmittimen napukasta?
    Toimii automaattisesti lämpötilan mukaan.
    Jos sulla on webasto, sen käyttö sulattaa myös peilit ja pissapojan suuttimet valmiiksi.

    Comment

    • Karvanaamari
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 168
      • Kyrkslätt

      E39 ja peiliensulatus ei toimi pissapojan suuttimet kyllä sulaa. Onko ne saman sulakkeen takana vai eri? Missäs noitten sulakkeet sijaitsee? Vai mikähän muu niissä voisi olla vialla?
      E39 523i -96 Aspensilber Metallic
      Suzuki GSX 750F

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        Originally posted by Karvanaamari View Post
        E39 ja peiliensulatus ei toimi pissapojan suuttimet kyllä sulaa. Onko ne saman sulakkeen takana vai eri? Missäs noitten sulakkeet sijaitsee? Vai mikähän muu niissä voisi olla vialla?
        On mahdollista myös että noista peilien lämmittimistä menee joskus vastuslangat poikki. Omaan E39:iin edellinen omistaja vaihtanut molemmat peilit joskus huoltokuittien mukaan.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • MMM525
          Bimmer Rookie
          • Apr 2007
          • 117
          • Pirkanmaa

          Originally posted by Samppae39 View Post
          Mistähän johtuu, että nyt kylmemmillä keleillä heittää öljyvalon keltasena tauluun hetken ajon jälkeen. Öljyä kuitenki on ylärajaan asti ja ku auto seisoo hetken, nii ei syty enää? Koneena 3.0d.
          Öljynpinnantasoanturi (OIL LEVEL SENSOR)?

          Täällä lisää juttua:
          BMW F11 530dA touring -11 Havanna
          BMW E39 525dA touring -02 Toledo

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            Originally posted by Havis View Post
            On mahdollista myös että noista peilien lämmittimistä menee joskus vastuslangat poikki. Omaan E39:iin edellinen omistaja vaihtanut molemmat peilit joskus huoltokuittien mukaan.
            Jep, ja joidenkin maiden malleissa (etelä-saksa?) ei ole kytketty toimimaan edes vaikka vastukset kaikista löytyykin. Jos on tuontiauto, näin voi olla, kuten omassakin.

            Saa toimimaan kun irroittaa peilinlasin, avaa sen ja tinailee johdonpätkän. Kuvallisen ohjeen olen täällä nähnyt, en vaan tähän hätään löytänyt...

            Comment

            • Jakuza
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 516
              • Brisbane

              Mitenkäs muilla näyttää test nro.9 mittaristossa jännitteen? Itsellä akku sanoi sopimuksen irti tänäaamuna ja siihen tuli sitten hommattua Bannerin 100Ah akku tilalle. Auton seistyä tuli sitten varmuuden vuoksi käytyä illalla tsekkaamassa autosta jännite, että on akku pysynyt täytenä ja mittaristosta näytti jännitteeksi radio päällä 11,9v:think Sitten iski vitutus kun ajattelin että sehän on perkele purkanut jo uudenkin akun, mutta yleismittarilla akun navoista näytti kuitenkin 12,6v ja vitutuskäyrä laski normaalitasolle.

              Joten mistäköhän tuo nyt jännitteen mittaa kun ei arvot ihan täsmää? Latausjännitteeksikin näytti 13,6.
              Ainakin entisessä e36 test-valikko näytti ihan oikeita jännitteen arvoja.

              Comment

              • Dase
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 123
                • Helsinki

                Onko tummanvihreä Montana nahkaverhoilu individiual varusteita vai ihan normaali?

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16364
                  • Leppävirta

                  Täytynee kysyä viisaammilta kun en itse niinkään tiedä että mikä on kun motti vie öljyä mielestäni luvattoman paljon?

                  Tuo -97 528iA Touring kyseessä.

                  Edelliseen öljyn vaihtoon mentäessä hieman aiemmin huomasin että öljyn pinta oli alle ala rajan(n.2litraa piti lisätä, nyt tässä n.viikko sitten tuli pitempi reissu eteen ja tarkastin nesteet/öljyt. Pinta oli alle alarajan vaikka edellisestä vaihdosta oli muutama tuhat ajettu(ei tarkkaa muista, 3 palkkia vielä jäljellä mittaristossa öljyn vaihtoon) n.litra piti lisätä.

                  Eli mitähän toimenpiteitä on odotettavissa?
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1296
                    • Kajaani

                    Sen verran nuista e39 pissapojan lämppäreistä että itse ottaisin johdot irti. On nimittäin lähipiirissä kaksi e39:ä meinannut palaa niiden takia. Kummallakin kertaa on ollut jo tuli konehuoneessa hienoja vermeitä

                    Edit: mutta onhan palovakuutus keksitty
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7439
                      • Oulu

                      Originally posted by Jakuza View Post
                      Mitenkäs muilla näyttää test nro.9 mittaristossa jännitteen? Itsellä akku sanoi sopimuksen irti tänäaamuna ja siihen tuli sitten hommattua Bannerin 100Ah akku tilalle. Auton seistyä tuli sitten varmuuden vuoksi käytyä illalla tsekkaamassa autosta jännite, että on akku pysynyt täytenä ja mittaristosta näytti jännitteeksi radio päällä 11,9v:think Sitten iski vitutus kun ajattelin että sehän on perkele purkanut jo uudenkin akun, mutta yleismittarilla akun navoista näytti kuitenkin 12,6v ja vitutuskäyrä laski normaalitasolle.
                      Muistaakseni täällä oli muutkin huomanneet että E39:ssä tuo salavalikon jännitemittari näyttää matalampaa lukemaa kuin akun navalta mittarilla mitattu jännite.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • -JMV-
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 840
                        • Etelä-Pirkanmaa

                        Huomannut tuossa kun painaa tuulilasin huurteenpoisto nappia, niin takaräppänöistö tulee pelkästään kylmää ilmaa, eli aina kun käyttää huurteenpoistoa, niin pitää muistaa laittaa takasuulakkeet kiinni, jos ei takapenkkiläiset halua jäätyä

                        Mikä vois olla vikana? auto on 4/98 jos sillä on jotain merkitystä
                        F82 harraste

                        Comment

                        • Haju69
                          Administrator
                          • Nov 2005
                          • 16364
                          • Leppävirta

                          Originally posted by -JMV- View Post
                          Huomannut tuossa kun painaa tuulilasin huurteenpoisto nappia, niin takaräppänöistö tulee pelkästään kylmää ilmaa, eli aina kun käyttää huurteenpoistoa, niin pitää muistaa laittaa takasuulakkeet kiinni, jos ei takapenkkiläiset halua jäätyä

                          Mikä vois olla vikana? auto on 4/98 jos sillä on jotain merkitystä
                          Jos ei ole lämmön säätöä niissä takapenkin suulakkeissa niin ei niistä kuulu tullakaan kuin kylmää eli raitista ilmaa.
                          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                          Comment

                          • -JMV-
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 840
                            • Etelä-Pirkanmaa

                            Originally posted by Haju69 View Post
                            Jos ei ole lämmön säätöä niissä takapenkin suulakkeissa niin ei niistä kuulu tullakaan kuin kylmää eli raitista ilmaa.
                            Kyllä niistä löytyy lämmön säätö, eli heti kun laittaa huurteen poiston pois päältä, niin alkaa lämmintä tulemaan takasuulakkeista.
                            F82 harraste

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1838
                              • Kotona/Poissa

                              Originally posted by -JMV- View Post
                              Kyllä niistä löytyy lämmön säätö, eli heti kun laittaa huurteen poiston pois päältä, niin alkaa lämmintä tulemaan takasuulakkeista.
                              Luultavimmin kyseessä on ihan tietoisesti haluttu ominaisuus, ei vika. Näin lämpö riittä paremmin tuulilasille.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16364
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Täytynee kysyä viisaammilta kun en itse niinkään tiedä että mikä on kun motti vie öljyä mielestäni luvattoman paljon?

                                Tuo -97 528iA Touring kyseessä.

                                Edelliseen öljyn vaihtoon mentäessä hieman aiemmin huomasin että öljyn pinta oli alle ala rajan(n.2litraa piti lisätä, nyt tässä n.viikko sitten tuli pitempi reissu eteen ja tarkastin nesteet/öljyt. Pinta oli alle alarajan vaikka edellisestä vaihdosta oli muutama tuhat ajettu(ei tarkkaa muista, 3 palkkia vielä jäljellä mittaristossa öljyn vaihtoon) n.litra piti lisätä.

                                Eli mitähän toimenpiteitä on odotettavissa?
                                eikö kellään vinkkejä? Auto ei anna mitään merkkejä siitä että öljyä kuluisi jotenkin eriskummallisesti. Eli ei tiputa alleen eikä pöyssyytä..

                                Voisiko johtua öljyistä? Mikähän Castrolin merkki se nyt oli mitä ne on laittanut.. Oisko SLX tai joku vastaava..? Castrolin Magnatec oli aikaisempi öljy mitä käytin E34 535:ssa mutta tähän en ole sitä käyttänyt kun "suosittelivat" huollossa sitä toista mitä hanasta laittoivat.

                                Millaista öljyä suosittelisitte tuohon M52B28 koneeseen? Oisko se tuo Magnatec tähänkin koneeseen hyvä? Vai pitäiskö vaihtaa Castrol johonkin muuhun merkkiin?
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎