Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Originally posted by Hemi View Post
    Vesipumppuhan se sieltä.
    Uutta ostaessasi hae Motonetista Topranin alumiinisiipinen tarvike, joka on lähes ikuinen,
    Kannattais olla vähän varovainen noiden kestolupausten kanssa, se orkkispumppu ei ole millään muotoa paska, vaikka kestääkin "vain" n. 200tkm. Eikä ne nykyversiot enää ole vastaavia niiden 90-luvun alun kanssa. Metallisiipiset ja tarvikepumput tuppaa tuhoamaan laakeroinnin/tiivistyksen ja sitten se kusee akselin juuresta vedet ulos, aika paljon ennen kuin se 200tkm tulee täyteen.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • -KK-
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 265

      Originally posted by Cell View Post
      Kannattais olla vähän varovainen noiden kestolupausten kanssa, se orkkispumppu ei ole millään muotoa paska, vaikka kestääkin "vain" n. 200tkm. Eikä ne nykyversiot enää ole vastaavia niiden 90-luvun alun kanssa. Metallisiipiset ja tarvikepumput tuppaa tuhoamaan laakeroinnin/tiivistyksen ja sitten se kusee akselin juuresta vedet ulos, aika paljon ennen kuin se 200tkm tulee täyteen.
      Mulla kesti tehtaalla asennettu orkkispumppu 90tkm. 540iA -99.

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        Originally posted by Cell View Post
        Kannattais olla vähän varovainen noiden kestolupausten kanssa, se orkkispumppu ei ole millään muotoa paska, vaikka kestääkin "vain" n. 200tkm. Eikä ne nykyversiot enää ole vastaavia niiden 90-luvun alun kanssa. Metallisiipiset ja tarvikepumput tuppaa tuhoamaan laakeroinnin/tiivistyksen ja sitten se kusee akselin juuresta vedet ulos, aika paljon ennen kuin se 200tkm tulee täyteen.
        Niin no minäkin vähän ajattelin kyllä näin aluksi. Että kun se pyörä on painavempi että rasittaisi laakeria enemmän mutta sitten funtsin että eiköhän se hihnan puoli rasita pikkasen enemmän kun siellä on aika kova veto kuitenkin hihnalla.

        Itse kyllä silti ostan nykyään komposiittimuovista tehdyillä pyörillä olevia pumppuja, omasta mielestä tuntuu parhaalta ratkaisulta
        Eli semmonen erittäin kova muovi joka kilahtaa kun siihen napauttaa kynnellä...siis kilahtamalla tarkoitan ääntä tässä tapauksessa
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by -KK- View Post
          Mulla kesti tehtaalla asennettu orkkispumppu 90tkm. 540iA -99.
          Jep, V8 pumput on huonoja kestämään kilsoja. Niitä löytyy esim. juotetuilla peltisiivillä varustettuna, ihan orkkiksena.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • DriveFast
            BTCF Member
            • Apr 2010
            • 165
            • Turku

            Liekö tuollaiset 190€ Angel eye -valot ostamisen arvoiset? Briteissä tuollaisia olisi myynnissä..

            Niin ja linkki olisi tässä
            Last edited by DriveFast; 11-06-2010, 08:02.
            BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
            Exät:
            BMW e46 330i: 231hp/300Nm
            BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
            Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
            Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10065
              • KVLA

              Originally posted by Cell View Post
              Jep, V8 pumput on huonoja kestämään kilsoja. Niitä löytyy esim. juotetuilla peltisiivillä varustettuna, ihan orkkiksena.
              Minullakin "kolahti" vesipumppu paskaksi ko. moottorista ml.165tkm.Ei ollut aiempia vuotoja,eikä lämpöongelmia.Yksi aamu startatessa vaan alkoi epämääräisesti kolisemaan.Oli mennyt laakerointi paskaksi ja ihmeekseni illalla sammuttaessani kun ei oireillut vielä mitenkään.Kyseessä orkkis muovisiipinen,jossa siivet oli purkaessa kiinni ja ehjänä.
              Last edited by Heguli 31; 11-06-2010, 15:12.

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by DriveFast View Post
                Liekö tuollaiset 190€ Angel eye -valot ostamisen arvoiset? Briteissä tuollaisia olisi myynnissä..

                Niin ja linkki olisi tässä
                Noi led-rinkulat erottuu melko hyvin liikenteessä. Edukseen, tai epäedukseen, sen saa jokainen päättää itse.

                Kannattaa varmistaa, että noi soveltuu oikean puolen liikenteeseen.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • sfifg
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2006
                  • 154
                  • E-P

                  Onko E39:n Exclusive pakettiin kuuluva nahkaverhoilu nappanahkaa tms? Vai vaan perus Montana nahkaa kuten normi nahkapenkeissä, mutta vaan erilaisilla tikkauksilla?

                  Comment

                  • Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1204
                    • GrassLake

                    Originally posted by sfifg View Post
                    Onko E39:n Exclusive pakettiin kuuluva nahkaverhoilu nappanahkaa tms? Vai vaan perus Montana nahkaa kuten normi nahkapenkeissä, mutta vaan erilaisilla tikkauksilla?

                    Mulla on noi, on niissä ainakin keskellä sellaiset krokotiilinnahkaa muistuttavat kaistaleet erona. Aika komeat itse asiassa.
                    Mutta nahkalaaduista en mitään tiedä, veikkaisin että normi kamaa.
                    Miten ne erottaa?

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      Originally posted by Risto113 View Post
                      Mutta nahkalaaduista en mitään tiedä, veikkaisin että normi kamaa.
                      Miten ne erottaa?
                      Montanassa nahan pintakuvio on selvä, walknappa on lähes sileää.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1204
                        • GrassLake

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Montanassa nahan pintakuvio on selvä, walknappa on lähes sileää.
                        Tän perusteella uskallan veikata, että exclusive-nahat on nappaa.
                        Laitan vaikka kuvan vielä kun kerkiän, niin arvuutellaan lisää!:think

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by Supa View Post
                          Niin no minäkin vähän ajattelin kyllä näin aluksi. Että kun se pyörä on painavempi että rasittaisi laakeria enemmän mutta sitten funtsin että eiköhän se hihnan puoli rasita pikkasen enemmän kun siellä on aika kova veto kuitenkin hihnalla.

                          Itse kyllä silti ostan nykyään komposiittimuovista tehdyillä pyörillä olevia pumppuja, omasta mielestä tuntuu parhaalta ratkaisulta
                          Eli semmonen erittäin kova muovi joka kilahtaa kun siihen napauttaa kynnellä...siis kilahtamalla tarkoitan ääntä tässä tapauksessa
                          Tuota?
                          Se rasitus vesimassan sisällä (kavitointi,värinät,ym) mihin siivapuoli joutuu vettä pumpatessaan on kertaluokkaa jotain aivan muuta kuin tuo muutaman kymmenen gramman painoero alu/muovisiivapyörien välillä.
                          Eli käytännössä sillä painoerolla ei ole todellakaan mitään merkitystä. Ei teoriassa eikä ole ollut käytännössä.
                          Lisäksi nuo orggis kuttaperkkapyörät eivät todellakaan aina kestä sitä 200tkm, vaan niitä todellakin paukkuu jo alta 100tkm:n.
                          Lisäksi on niin, että tämä muovisiivainen hajoaa aina ns."sisäisesti" joko näin kuten kuvassa, tai akselilta haljeten, jolloin vaurioon ei mitenkään voi ennakolta varautua, vaan se tapahtuu kun on tapahtuakseen.
                          Yleensä se korkkaa motarilla pitkään kovilla kierroksilla ajaessa, jolloin koneen lämmöt pamahtaa muutamassa sekunnissa tappiin, aiheuttaen helposti myös koneelle sisäisiä vaurioita mikäli ongelmaan ei heti osata reagoida vetämällä sivuun ja pysäyttämällä.
                          Eli vaikka niin olisikin että metallisiipisen laakerit kuluisivat nopeammin....?....jota käytännössä ei ole tapahtunut ainakaan nyt vielä 70-80tkm ajetuissa metallisiipisissä pumpuissa, niin tuo pumpun pikku hiljaa vuotaminen varoittaa kyllä pikku hiljaa ilman muuta dramatiikkaa.
                          Veikkaan että tämä Topranin alusiipinen tulee olemaan ns.ikiliikkuja, joka kestää maailman tappiin ilman minkäänlaisia ongelmia.
                          Tämä "ennustus" jää nähtäväksi, mutta se jo tiedetään että nämä orggikset kuttaperkkaiset eivät välttämättä kestä 200tkm kuin toiveunissa.

                          Comment

                          • _Jaska_
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2009
                            • 69
                            • Riihimäki

                            Elikkäs mikähän mahtaa olla omassa sisäpuhelimessa vikana kun ei tapahdu mitään kun käynnistys nappia painaa? Pieni napsaus kuuluu kaiuttimista nappia painaessa, mutta mitään valoja ei syty ja mitään tapahdu.
                            Mistähän vikaa kannattaisi rupea etsimään ja onko niissä jotai perus vikoja joista kannattaisi aloittaa etsiminen?
                            Bmw 528iA e39
                            Ex. Bmw 320i coupe e36

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by _Jaska_ View Post
                              Mistähän vikaa kannattaisi rupea etsimään ja onko niissä jotai perus vikoja joista kannattaisi aloittaa etsiminen?
                              Vikakoodien luenta
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • anttiboy
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2007
                                • 258
                                • Alajärvi

                                Hmm. En löytänyt kovin helpolla tietoa searchilla, mutta
                                Mitä 530d(1999 vm) moniurahihna pyörittää? Olen juuri ostamassa yhtä yksilöä, mutta ymmärsin että siitä oli hajonnut ilmastoinninkompressori ja poistettu joku hihna joka liittyy siihen..
                                Onko auto mahdollisesti ajokelpoinen, kun joutuu jonkun matkaa ajelemaan?
                                Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                                Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                                Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                                Ex: E71 X6 40d Titangrau
                                EX: F07 530d Carbonschwarz
                                Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                                Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                                Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                                Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                                Ex: E38 730d Biarritzblau
                                Ex: E65 730d White
                                Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                                Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                                Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                                Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎