Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
-
-
Originally posted by Cell View PostKannattais olla vähän varovainen noiden kestolupausten kanssa, se orkkispumppu ei ole millään muotoa paska, vaikka kestääkin "vain" n. 200tkm. Eikä ne nykyversiot enää ole vastaavia niiden 90-luvun alun kanssa. Metallisiipiset ja tarvikepumput tuppaa tuhoamaan laakeroinnin/tiivistyksen ja sitten se kusee akselin juuresta vedet ulos, aika paljon ennen kuin se 200tkm tulee täyteen.
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKannattais olla vähän varovainen noiden kestolupausten kanssa, se orkkispumppu ei ole millään muotoa paska, vaikka kestääkin "vain" n. 200tkm. Eikä ne nykyversiot enää ole vastaavia niiden 90-luvun alun kanssa. Metallisiipiset ja tarvikepumput tuppaa tuhoamaan laakeroinnin/tiivistyksen ja sitten se kusee akselin juuresta vedet ulos, aika paljon ennen kuin se 200tkm tulee täyteen.
Itse kyllä silti ostan nykyään komposiittimuovista tehdyillä pyörillä olevia pumppuja, omasta mielestä tuntuu parhaalta ratkaisulta
Eli semmonen erittäin kova muovi joka kilahtaa kun siihen napauttaa kynnellä...siis kilahtamalla tarkoitan ääntä tässä tapauksessa- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by -KK- View PostMulla kesti tehtaalla asennettu orkkispumppu 90tkm. 540iA -99.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Liekö tuollaiset 190€ Angel eye -valot ostamisen arvoiset? Briteissä tuollaisia olisi myynnissä..
Niin ja linkki olisi tässäLast edited by DriveFast; 11-06-2010, 08:02.BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJep, V8 pumput on huonoja kestämään kilsoja. Niitä löytyy esim. juotetuilla peltisiivillä varustettuna, ihan orkkiksena.Last edited by Heguli 31; 11-06-2010, 15:12.
Comment
-
-
Originally posted by sfifg View PostOnko E39:n Exclusive pakettiin kuuluva nahkaverhoilu nappanahkaa tms? Vai vaan perus Montana nahkaa kuten normi nahkapenkeissä, mutta vaan erilaisilla tikkauksilla?
Mulla on noi, on niissä ainakin keskellä sellaiset krokotiilinnahkaa muistuttavat kaistaleet erona. Aika komeat itse asiassa.
Mutta nahkalaaduista en mitään tiedä, veikkaisin että normi kamaa.
Miten ne erottaa?
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostMutta nahkalaaduista en mitään tiedä, veikkaisin että normi kamaa.
Miten ne erottaa?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNiin no minäkin vähän ajattelin kyllä näin aluksi. Että kun se pyörä on painavempi että rasittaisi laakeria enemmän mutta sitten funtsin että eiköhän se hihnan puoli rasita pikkasen enemmän kun siellä on aika kova veto kuitenkin hihnalla.
Itse kyllä silti ostan nykyään komposiittimuovista tehdyillä pyörillä olevia pumppuja, omasta mielestä tuntuu parhaalta ratkaisulta
Eli semmonen erittäin kova muovi joka kilahtaa kun siihen napauttaa kynnellä...siis kilahtamalla tarkoitan ääntä tässä tapauksessa
Se rasitus vesimassan sisällä (kavitointi,värinät,ym) mihin siivapuoli joutuu vettä pumpatessaan on kertaluokkaa jotain aivan muuta kuin tuo muutaman kymmenen gramman painoero alu/muovisiivapyörien välillä.
Eli käytännössä sillä painoerolla ei ole todellakaan mitään merkitystä. Ei teoriassa eikä ole ollut käytännössä.
Lisäksi nuo orggis kuttaperkkapyörät eivät todellakaan aina kestä sitä 200tkm, vaan niitä todellakin paukkuu jo alta 100tkm:n.
Lisäksi on niin, että tämä muovisiivainen hajoaa aina ns."sisäisesti" joko näin kuten kuvassa, tai akselilta haljeten, jolloin vaurioon ei mitenkään voi ennakolta varautua, vaan se tapahtuu kun on tapahtuakseen.
Yleensä se korkkaa motarilla pitkään kovilla kierroksilla ajaessa, jolloin koneen lämmöt pamahtaa muutamassa sekunnissa tappiin, aiheuttaen helposti myös koneelle sisäisiä vaurioita mikäli ongelmaan ei heti osata reagoida vetämällä sivuun ja pysäyttämällä.
Eli vaikka niin olisikin että metallisiipisen laakerit kuluisivat nopeammin....?....jota käytännössä ei ole tapahtunut ainakaan nyt vielä 70-80tkm ajetuissa metallisiipisissä pumpuissa, niin tuo pumpun pikku hiljaa vuotaminen varoittaa kyllä pikku hiljaa ilman muuta dramatiikkaa.
Veikkaan että tämä Topranin alusiipinen tulee olemaan ns.ikiliikkuja, joka kestää maailman tappiin ilman minkäänlaisia ongelmia.
Tämä "ennustus" jää nähtäväksi, mutta se jo tiedetään että nämä orggikset kuttaperkkaiset eivät välttämättä kestä 200tkm kuin toiveunissa.
Comment
-
-
Elikkäs mikähän mahtaa olla omassa sisäpuhelimessa vikana kun ei tapahdu mitään kun käynnistys nappia painaa? Pieni napsaus kuuluu kaiuttimista nappia painaessa, mutta mitään valoja ei syty ja mitään tapahdu.
Mistähän vikaa kannattaisi rupea etsimään ja onko niissä jotai perus vikoja joista kannattaisi aloittaa etsiminen?Bmw 528iA e39
Ex. Bmw 320i coupe e36
Comment
-
-
Originally posted by _Jaska_ View PostMistähän vikaa kannattaisi rupea etsimään ja onko niissä jotai perus vikoja joista kannattaisi aloittaa etsiminen?Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Hmm. En löytänyt kovin helpolla tietoa searchilla, mutta
Mitä 530d(1999 vm) moniurahihna pyörittää? Olen juuri ostamassa yhtä yksilöä, mutta ymmärsin että siitä oli hajonnut ilmastoinninkompressori ja poistettu joku hihna joka liittyy siihen..
Onko auto mahdollisesti ajokelpoinen, kun joutuu jonkun matkaa ajelemaan?Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
Ex: Porsche 911 "GT3RS"
Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
Ex: E71 X6 40d Titangrau
EX: F07 530d Carbonschwarz
Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
Ex: E38 730d Biarritzblau
Ex: E65 730d White
Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot
Comment
-
Comment