Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HBD
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 269
    • Hämeenlinna

    E39 sedan ja 18" vanteet ET 10:llä ?

    E39 sedan ja 18" vanteet ET 10:llä. Vakio taitaa olla ET 20?
    Tuleeko tuosta ET10 mitään ongelmia vakioalustalla tai madallettaessa, suunnitelmissa olevat vanteet olisivat 8.5" leveät, eturenkaat 225/45 ja taka 245/50.
    BMW 530 xd
    Porsche 911
    MB C123 230ce

    Comment

    • 174000
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2008
      • 1178
      • Tuusula

      Originally posted by HBD View Post
      E39 sedan ja 18" vanteet ET 10:llä. Vakio taitaa olla ET 20?
      Tuleeko tuosta ET10 mitään ongelmia vakioalustalla tai madallettaessa, suunnitelmissa olevat vanteet olisivat 8.5" leveät, eturenkaat 225/45 ja taka 245/50.
      Täällä tarkempaa keskustelua sopivuuksista.



      Jos autosi on automaatti, niin kannattaa harkita tarkemmin tuota rengaskokoa.
      ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
      '02 VW Golf 1.4i
      Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
      ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10065
        • KVLA

        Originally posted by HBD View Post
        E39 sedan ja 18" vanteet ET 10:llä. Vakio taitaa olla ET 20?
        Tuleeko tuosta ET10 mitään ongelmia vakioalustalla tai madallettaessa, suunnitelmissa olevat vanteet olisivat 8.5" leveät, eturenkaat 225/45 ja taka 245/50.
        Tuskin tulee ongelmia noilla rengasleveyksillä.Siis leveyksien ja ET:n suhteen,mutta suunnittelimiesi renkaiden halkaisijat vaan on ihan persiillään.Väärät koot E39:iin,etenkin takakumit,sekä suuret poikkeamat myös keskenään halkaisijoissa.

        Noille 8,5" vanteille istuisi parhaiten orkkiskokoa vastaavat 235/40R18 ympäriinsä.
        Last edited by Heguli 31; 16-06-2010, 14:09.

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1627
          • Dallas

          Toimiiko automaatti-ilmastoinnin rest toiminto pakkasilla ja kovilla pakkasilla? Auto ilman kiertovesi pumppua.
          Sotkamo Connection

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Noniin nyt huomattu ensimmäinen suurempi vika E39 528:ssa:

            Aloin kuuntelemaan pellin alle koneen käydessä, ja kauhea nakutushan sieltä kuului. Auto on ollut mulla n. 3-4 viikkoa eikä ostaessa mitään tuollaista kuulunut.

            Tässä video, laittakaa voluumia niin nakutus kuuluu korkeana äänenä. Yhdessä välissä meni toinen auto ohi niin älkää välittäkö siitä.



            Mitä tuo teille sanoo? Se kuuluu siis tuosta venttiilikopan alta, oiskohan tulppa päässyt irti? Mielestäni tuo ei ole vanos, ainakin entisessä coupessa se kuulosti ihan erilaiselta :think

            Se on luonnossa paljon pahemman kuuloinen ja terävämpi ääni kuin tuossa videossa, ja näköjään kierroksilla se hieman vaimenee (videosta päätellen)
            Last edited by rizzo; 16-06-2010, 17:29.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8264
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by rizzo View Post
              Noniin nyt huomattu ensimmäinen suurempi vika E39 528:ssa:

              Aloin kuuntelemaan pellin alle koneen käydessä, ja kauhea nakutushan sieltä kuului. Auto on ollut mulla n. 3-4 viikkoa eikä ostaessa mitään tuollaista kuulunut.

              Tässä video, laittakaa voluumia niin nakutus kuuluu korkeana äänenä. Yhdessä välissä meni toinen auto ohi niin älkää välittäkö siitä.



              Mitä tuo teille sanoo? Se kuuluu siis tuosta venttiilikopan alta, oiskohan tulppa päässyt irti? Mielestäni tuo ei ole vanos, ainakin entisessä coupessa se kuulosti ihan erilaiselta :think

              Se on luonnossa paljon pahemman kuuloinen ja terävämpi ääni kuin tuossa videossa, ja näköjään kierroksilla se hieman vaimenee (videosta päätellen)
              kuulostaa ihan basic venttiili tikitykseltä.. koska öljyt vaihdettu? jos ei tiedossa niin vaihda ja tee fortekäsittely samalla.. jos ei auta niin menee palikkaa vaihtoon.. tosin ei se siitä hajoa vaikka tikittääkin.. ärsyttävän kuuloista vain
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Chailou
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 370
                • Hki

                Originally posted by rizzo View Post
                Noniin nyt huomattu ensimmäinen suurempi vika E39 528:ssa:

                Aloin kuuntelemaan pellin alle koneen käydessä, ja kauhea nakutushan sieltä kuului. Auto on ollut mulla n. 3-4 viikkoa eikä ostaessa mitään tuollaista kuulunut.

                Tässä video, laittakaa voluumia niin nakutus kuuluu korkeana äänenä. Yhdessä välissä meni toinen auto ohi niin älkää välittäkö siitä.



                Mitä tuo teille sanoo? Se kuuluu siis tuosta venttiilikopan alta, oiskohan tulppa päässyt irti? Mielestäni tuo ei ole vanos, ainakin entisessä coupessa se kuulosti ihan erilaiselta :think

                Se on luonnossa paljon pahemman kuuloinen ja terävämpi ääni kuin tuossa videossa, ja näköjään kierroksilla se hieman vaimenee (videosta päätellen)
                Häviääkö / vaimeneeko ääni kun kone lämpenee? Videossa vissiin kylmä kone?

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Originally posted by peto2 View Post
                  kuulostaa ihan basic venttiili tikitykseltä.. koska öljyt vaihdettu? jos ei tiedossa niin vaihda ja tee fortekäsittely samalla.. jos ei auta niin menee palikkaa vaihtoon.. tosin ei se siitä hajoa vaikka tikittääkin.. ärsyttävän kuuloista vain
                  Todella ärsyttävä joku päälle 5tkm sitten vaihdettu öljyt. Ja ei nyt kehtaisi alkaa vaihtamaan, kun pitää ennen syksyä (leimaa) tehdä pientä huoltoa muutenkin niin samalla ajattelin nekin.

                  Originally posted by Chailou View Post
                  Häviääkö / vaimeneeko ääni kun kone lämpenee? Videossa vissiin kylmä kone?
                  Ainakin öljynlämmöt olivat normaalit :think ulkona +15 ja joku vartti ajoa joten kyllä se varmaan kohtuu lämmin jo oli? Tarkistan vielä illemmalla 100% lämpimällä koneella

                  Nyt ihan OT:na sellainen kysymys, että voiko auton katsastaa ennen sitä "aikaa" millon se alkaa? Tekisi mieli käyttää pikahuollossa ja leimata nyt vielä kun renkaissa on pintaa

                  Comment

                  • Kentsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1397
                    • Tuusula

                    Originally posted by rizzo View Post
                    Noniin nyt huomattu ensimmäinen suurempi vika E39 528:ssa:

                    Aloin kuuntelemaan pellin alle koneen käydessä, ja kauhea nakutushan sieltä kuului. Auto on ollut mulla n. 3-4 viikkoa eikä ostaessa mitään tuollaista kuulunut.

                    Tässä video, laittakaa voluumia niin nakutus kuuluu korkeana äänenä. Yhdessä välissä meni toinen auto ohi niin älkää välittäkö siitä.



                    Mitä tuo teille sanoo? Se kuuluu siis tuosta venttiilikopan alta, oiskohan tulppa päässyt irti? Mielestäni tuo ei ole vanos, ainakin entisessä coupessa se kuulosti ihan erilaiselta :think

                    Se on luonnossa paljon pahemman kuuloinen ja terävämpi ääni kuin tuossa videossa, ja näköjään kierroksilla se hieman vaimenee (videosta päätellen)
                    En näistä läppärin kajareista kuullut mitään nakutusta mutta korkeataajuiselle naputukselle yksi selitys on nokka-akselin asentotunnistimen vika, ruiskut siirtyy vikamoodille ja siitä tulee "säksätys". Tosin samalla katoaa jonkin verran tehoja. Lue vikakoodit. Tulppa jos on löysällä oli se itsellä sellainen pehmeämpi "tsuputus".
                    Ex: 523iA '97, 520iA '89
                    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                    Comment

                    • aripaa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 520
                      • Kuhmo

                      Originally posted by aripaa View Post
                      E39 540ia -99
                      Merkillinen suhahdus kun painaa nopeasti kaasunpohjaan tyhjäkäynniltä, paikannettiin suhahdus vasemalle puolelle lohkoa, mikä se voisi olla? aiemmassa vastaavassa autossa samalla koneella ei muistaakseni kuulunut, joku imuvuoto? jarrutehostin, separaattorin kalvo, imusarjan alipaine mokkula, imusarjan tiiviste vuotaa, hitaasti lisäämällä kaasua ei kuulu suhahdusta.
                      Vika koodeja ei anna muusta kuin adaption values arvoista joista olen kysellyt samalla arealla aiemmin.

                      Tässä alkuun infoa, lisää myöhemmin.
                      Vastaan itselleni, nyt on vaihdettu ns. separaattorin kalvo ( imusarjan takakansi kokonaisuudessaan ), imusarjantiivisteet, venakoppien tiivisteet, puhdistettu IMM sekä putsailtu imusarja ym.. siihen liittyvää, vedot parani huomattavasti muutaman koeajo kilometrin jälkeen mutta kone sammuu vielä tyhjä käynniltä, tutkin huomenna inpalla kun kerkiän ja nollaan vikakoodit/adaption valuet, mutta vielä suhahtaa kun polkaisee nopeasti kaasu polkimen pohjaan, olisiko vaijerittomalla kaasulla jotain tekemistä tuon kanssa, moottori jää ikäänkuin miettimään ja sitten ärjähtää. Jotenkin tuntuu että ennen 9/98 valmistetut olisi toimivampia moottoreita ( ilman vanosta ), kokemusta yhdestä, tämä on vain minun mielipide. Pitää ajella pitempiä matkoja ja tutkia uudellen kunhan arvot normalisoituvat.
                      Ext. bmw:t
                      e28 518i -87
                      e34 518i -92
                      e39 540ia sedan 7/98
                      e39 540ia sedan 9/98
                      e39 540ia tour. 12/98
                      E34 525i Touring 7/92

                      Vikakoodien lukua/nollausta.

                      e39 540 ia sedan 7/96

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Vanoksellinen sähkökaasulla vastaa vähintään yhtä nopeasti kaasuun kuin vanhemmatkin, ehkä jopa paremmin.

                        Kuulostais maffivialta jos imuvuotoja ei varmasti ole, adapaatioarvot menee metsään kun maffi alkaa kuolla, totaalikuolemasta tulee vasta maf-vikakoodi.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          Originally posted by Cell View Post
                          Vanoksellinen sähkökaasulla vastaa vähintään yhtä nopeasti kaasuun kuin vanhemmatkin, ehkä jopa paremmin.

                          Kuulostais maffivialta jos imuvuotoja ei varmasti ole, adapaatioarvot menee metsään kun maffi alkaa kuolla, totaalikuolemasta tulee vasta maf-vikakoodi.
                          En usko enää imuvuotoon, jos ei sitten tehostimen kalvo vuoda mutta sen huomaisi jarruttaessa, mutta tutkitaan ajan kanssa.
                          Saattaisi olla maffikin ( 151705 km ajettu ) pitäisi olla toinen jolla kokeilla mutta näillä main näitä autoja ei löydy muita.
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • GameOver
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 3027
                            • Sjundeå

                            Originally posted by rizzo View Post
                            Nyt ihan OT:na sellainen kysymys, että voiko auton katsastaa ennen sitä "aikaa" millon se alkaa? Tekisi mieli käyttää pikahuollossa ja leimata nyt vielä kun renkaissa on pintaa
                            Käyttöönottopäivästä neljä kuukautta aiemmin voit käydä leimalla. Sitä aikasemmin ei kannata mennä, kun joudut sitten joka tapauksessa mennä uudestaan viimeistään käyttöönottopäivänä.
                            -25 Toyota Proace City Verso
                            -23 Nissan Leaf

                            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                            Comment

                            • rizzo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2007
                              • 5418
                              • Oulu

                              Originally posted by Kentsu View Post
                              En näistä läppärin kajareista kuullut mitään nakutusta mutta korkeataajuiselle naputukselle yksi selitys on nokka-akselin asentotunnistimen vika, ruiskut siirtyy vikamoodille ja siitä tulee "säksätys". Tosin samalla katoaa jonkin verran tehoja. Lue vikakoodit. Tulppa jos on löysällä oli se itsellä sellainen pehmeämpi "tsuputus".
                              En usko tähänkään, koska nakutus hävisi koneen lämmitessä kunnolla lähes olemattomaksi :think Täytyy öljyjen vaihdon yhteydessä miettiä tuota Forte-käsittelyä, en usko että mitään suurempaa tuolla on.

                              Mutta sitten mennäänkin ihan toiseen asiaan. Ajotietokone ilmoitti ~viikko sitten että Check coolant level, lisäsin luonnollisesti jäähdytinnestettä. Nyt aamulla lähdin liikkeelle niin sama viesti tulee tietokoneeseen, no pelti auki ja rupesin kattomaan niin taas on pinta vajonnut :O Autossa ei ole mitään tikkua siinä, pullon kyljessä vain "KALT COLD" (ymmärsin että kylmänä se raja on tuo miten paljon nestettä laitetaan?), laitoin viimeksi about siihen kohtaan. Helvettiinkö se katoaa, kun ei auton allakaan mitään läikkiä ole ollut

                              -> Vastaan itselleni, tarkemman tarkastelun jälkeen huomasin että siellä säiliön alareunassa on pakko olla joku tiiviste paskana tms, koska siellä oli aika kostean näköinen tunnelma
                              Last edited by rizzo; 17-06-2010, 07:46.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                Originally posted by aripaa View Post
                                En usko enää imuvuotoon, jos ei sitten tehostimen kalvo vuoda mutta sen huomaisi jarruttaessa, mutta tutkitaan ajan kanssa.
                                Saattaisi olla maffikin ( 151705 km ajettu ) pitäisi olla toinen jolla kokeilla mutta näillä main näitä autoja ei löydy muita.
                                Mulla olis toimiva (käytetty) MAFi jolla voisit kokeilla. Laitanko tulemaan?
                                Tehostajanhan voit testa kun auto tyhjäkäynnillä ja painat reippaasti jarrua, jos kiekat heittaa yhtään niin se selvä.
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎