Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10065
    • KVLA

    540:n ei käynnisty

    Auto on toiminut moitteita taannoisen bensapumpun vaihdon ja sähköliitoksen korjaamisen jälkeen.Tänään kaupasta tullessani se vaan ei halunnutkaan käynnistyä.Starttaa/pyörittää hyvin ja hörähtelee (=melkein käy),mutta ei käynnisty.
    Besaa ilmeisesti tulee,koska moottorin päällä olevasta bensalinjan venttiilistä kyllä pöllähtää bensaa kunnon paineella,kun testaa.
    Maffin johdon irroittamisella ei ole vaikutusta.Vikakoodien pariin pääsen myöhemmin,mutta nyt kaikki etukäteisvinkit kiinnostaa.Kampuran asentotunnistin?
    Last edited by Heguli 31; 07-07-2010, 14:15.

    Comment

    • Mikaeli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 109
      • Vaasa

      Kannattaako kierrejousien uusiminen? Oikea etuiskari tuli tiensä päähän ja ilmeisesti hyvä vaihtaa molemmat puolet samaan aikaan. Mutta onko noilla vietereillä mitään "käyttöikää"? M-sport alusta kyseessä. Mistä ja minkä merkkisiä kannattaisi kysellä, jos tarkoitus on lähinnä alkuperäistä vastaavaa laatua saada? Iskareiden kohdalla ajattelin hakea Sachsit.

      Comment

      • JCi
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 67
        • -

        E39 523i:ssä palaa ABS/ASC-valot, mutta nopeusmittari toimii normaalisti. Käsittääkseni nopeusmittarikaan ei toimisi jos vikana olisi ABS-anturi, eli vika taitaa olla boksissa? Muita tapoja varmistaa asia kuin vikakoodinluku?

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          Originally posted by JCi View Post
          E39 523i:ssä palaa ABS/ASC-valot, mutta nopeusmittari toimii normaalisti. Käsittääkseni nopeusmittarikaan ei toimisi jos vikana olisi ABS-anturi, eli vika taitaa olla boksissa? Muita tapoja varmistaa asia kuin vikakoodinluku?
          Käsityksesi on väärä. Nopeusmittari toimii. Käy vaan luetuttamassa ne vikakoodit.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            Originally posted by JCi View Post
            E39 523i:ssä palaa ABS/ASC-valot, mutta nopeusmittari toimii normaalisti. Käsittääkseni nopeusmittarikaan ei toimisi jos vikana olisi ABS-anturi, eli vika taitaa olla boksissa? Muita tapoja varmistaa asia kuin vikakoodinluku?
            Nopeusmittari ottaa tietonsa kuskinpuolen taka-anturilta. Eli jos se on pimeä, ei nopeusmittarikaan toimi, muita se ei käytä.

            Koodinlukuun vaan kiltisti.
            Auton iästä riippuu miten todennäköisesti boksivikaa tulee, on huomattavasti todennäköisempi uudemmissa 9/98- tuplavanoskoneissa...


            EDIT: säälittävän hidas...

            Comment

            • JCi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 67
              • -

              Jees uudempaa mallia on. Täytyy käydä luetuttamassa ne koodit, josko sieltä selkeäisi.

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Mikä kampiakselin asentotunnistin on käypä '96 M52B28?

                Motonet (tämä ainakin käy?), hinta 89,90 €


                Schiedmann, hinta 59,44 €
                http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja/E39/Varaosat_-_moottori_ja_voimansiirto/Moottorin_sahkaosat/sivu2.htm#3435

                Käykö alempi edes? :think Onko motonetin osa alkuperäinen vai tarvike? Suorilta vaan marmorilta kyselemään?
                Last edited by rizzo; 08-07-2010, 21:12.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Mikä kampiakselin asentotunnistin on käypä '96 M52B28?

                  Motonet (tämä ainakin käy?), hinta 89,90 €


                  Schiedmann, hinta 59,44 €
                  http://suomi.schmiedmann.com/5_sarja/E39/Varaosat_-_moottori_ja_voimansiirto/Moottorin_sahkaosat/sivu2.htm#3435

                  Käykö alempi edes? :think Onko motonetin osa alkuperäinen vai tarvike? Suorilta vaan marmorilta kyselemään?

                  Sopivuudesta en osaa sanoa, mutta monella on ollut ongemia tarvike-asennontunnistimien kanssa.
                  Viisainta olis varmaan hakea merkkiliikkeestä oem-osa.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by JJT View Post
                    Sopivuudesta en osaa sanoa, mutta monella on ollut ongemia tarvike-asennontunnistimien kanssa.
                    Viisainta olis varmaan hakea merkkiliikkeestä oem-osa.
                    Ok, näin taidan itsekin tehdä. Miten on mahdollista, että auto antoi vikakoodia siitä vaikka se on vaihdettu 6-7tkm sitten Ja OEM osa sekin. Miten viallinen tunnistin näkyy ajossa? Pikkasen aina sahaa käyntiin mutta aina on lähtenyt ykkösellä, eikä ole sammuillut tms. Tuo sahaus siis 1-3sec, mutta edellinen M50B25 coupe starttasi suoraan kun avainta väänsi, hmms.

                    Comment

                    • J73
                      Newbiemmer
                      • Apr 2010
                      • 7
                      • Järvenpää

                      Tyhjäkäynti jää ylös

                      Tervehdys gurut

                      Ollut bimmerin omista hetken aikaa, kun tuli hommattua -96 535.
                      Ja täältä on löytynyt paljon kaikenlaista vinkkiä ja osaamista.

                      Mutta en ole löytänyt tai osunut silmään vastausta seuraavaan "ominaisuuteen"
                      Joskus kun esim liukuu liikennevaloihin, niin kierrokset jää reiluun tonniin, vaikka kytkin pohjassa ja kaasu ylhäällä.
                      Ja kierrokset laskee vasta kun täysin pysähtynyt :think

                      -maf:n liittimen kun irrottaa käynnissä olessa, kierrokset muuttuvat vain vähän n. sekunnin ajan ja palaa takas normaaliin, toimiiko ok?
                      -maf:n jälkeisessä kurttuputkessa ei näy valoa vasten halkeamia
                      -tyhjäkäyntiregu putsattu, liike muuttui ainakin herkemmäksi

                      onko joku "varma" paikka mitä kannattaisi tutkailla?
                      Vai suosista etsiä joku vikakoodin lukupaikka?
                      E39 535 -96

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10065
                        • KVLA

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Auto on toiminut moitteita taannoisen bensapumpun vaihdon ja sähköliitoksen korjaamisen jälkeen.Tänään kaupasta tullessani se vaan ei halunnutkaan käynnistyä.Starttaa/pyörittää hyvin ja hörähtelee (=melkein käy),mutta ei käynnisty.
                        Besaa ilmeisesti tulee,koska moottorin päällä olevasta bensalinjan venttiilistä kyllä pöllähtää bensaa kunnon paineella,kun testaa.
                        Maffin johdon irroittamisella ei ole vaikutusta.Vikakoodien pariin pääsen myöhemmin,mutta nyt kaikki etukäteisvinkit kiinnostaa.Kampuran asentotunnistin?
                        Itse itselleni vastaten: Vikakoodeja ei ole.Tuli kuitenkin uusittua kammen asentotunnistin anturi.
                        Vika sitten löytyi kuitenkin polttoaine puolelta.Tai oikeammin pa-pumpun releen maadoituksesta.Syyllinen lienee kuitenkin DME-boxi,josta rele maadoittuu.Joten kusessa ollaan...

                        Päivitystä asiaan.DME oli irti autosta ihmeteltävänä,jonka seurauksena se uudelleen asennettuna alkoi toimia.Eli joko boxin oma jokin kylmäjuotos saa taas kontaktia,tai sitten vaan vikatilassa ollut boxin aivotoiminto nollaantui.Nyt sitten ajellaan "pelko persiissä" kohti uusia seikkailuja.

                        PS.Kiitos Elektromekalle puhelimitse tiedustelluista vinkeistä.Ei tarvinut ainakaan vielä lähteä DME:tä ostamaan.
                        Last edited by Heguli 31; 12-07-2010, 16:12.

                        Comment

                        • rizzo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2007
                          • 5418
                          • Oulu

                          -----
                          Last edited by rizzo; 10-07-2010, 09:20.

                          Comment

                          • Nartsa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2007
                            • 73

                            525, 528 vai 530?

                            Eli E39:n hankinta olisi tähtäimessä. Toiveena olisi vähintään 2.5litrainen bensiini, manuaali ja sedan. Muut herkut sitten vaan plussaa.

                            Mutta tuo korisarja kun hirveän tuttu ei ole, niin tänne toivoisin mielipiteitä perusteluin, että mikä noista kolmesta.

                            Tässä jokaisesta yksi esimerkkikappale:








                            Yritin threadin tehdä aiheesta, muttei onnistunut. Jumitti kun painoi "submit thread" tjsp.
                            Last edited by Nartsa; 11-07-2010, 16:04.
                            Exät:
                            Golf GTi -03
                            MB 230CE -88
                            Corolla -96
                            525i -89
                            M5 -91
                            518i -91

                            Comment

                            • 174000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2008
                              • 1178
                              • Tuusula

                              Originally posted by Nartsa View Post
                              Yritin threadin tehdä aiheesta, muttei onnistunut. Jumitti kun painoi "submit thread" tjsp.
                              Oletko tuon lukaissut? http://www.btcf.fi/forum/showthread....=e39+ostamassa

                              E39 530i:n on suht hyvä kompromissi. Ei ole mikään raketti, mutta toimivana kohtuullisen ripeä ja mukavan hiljainen auto.

                              Tän ikäsissä alkaa vaan olla jo paljon vaihdettavaa osaa alustassa. Koeajolla selviää tärinöiden, suuntavakauden ja jarruttelujen perusteella jo paljon. Myös imuvuotoja on jo melko varmasti. Ovien, konepellin, takaluukun reunat voi hapertua + bensatankin korkin ympärys. Tsekkaa ainakin nuo.

                              Jos haluaa auton sitten hyvään kuntoon kannattanee varata tonni pari remonttirahaa.
                              ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                              '02 VW Golf 1.4i
                              Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                              ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Onkohan näissä M52TU ja M54 moottoreissa ollut enää juurikaan päästöongelmia verrattuna vanhempiin ja varsinkin M50 koneisiin? Tähän asti olen käyttänyt auton aina ennen katsastusta muualla päästömittauksessa, mutta onkohan se turhaa vaivannäköä näillä uudemmilla koneilla jos ei sen halvemmalla saa muualla teetettyä?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎