Originally posted by OneAndOnly
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt kaivattaisiin pikaista apua/vastausta. ABS/ASC-valot palaneet pitkän aikaa, ja tuosta tuli katsastuksessa tietysti jälkinäytön arvoinen asia. Kävin kaarella lukemassa vikakoodit, ja näytti oikeaa taka-anturia. Hain uuden anturin ja koitin eilen laittaa sen pistokkeeseen kiinni, ei vaikutusta. Eli valot palavat vaikka uusi anturi on kiinni. Onko vika nyt sitten varmasti boksissa? (Ps. eihän itse anturin tarvitse olla "navassa" kiinni toimiakseen kun auto on paikallaan? Eli tarkastamiseen riittää tuo että laittaa pistokkeeseen kiinni?)
Comment
-
-
tervehdys!
itse tuli hankittua tuollainen e39 530d-99 ja olis tarkoitus vaihtaa jossain vaiheessa moniura hihnat rullineen!
niin saako hihnat vaihdettua ilman flektin purkua? näyttää ainakin aika tilattomalta tuo kone huone.
ja jos sen verta viittisi joku vastata enemmän kun "SAA" tai " kato seacrtsilla" niin olisin kiitollinen. Etsin kyllä searcilla muttei osunut silmään!
PS. vikakoodit luin ja herjas jotain koneen öljyn lämpö anturia?!?! mistä löydän moisen?
kiitos ja kumarrus.
Comment
-
-
Originally posted by end-o View Posttervehdys!
itse tuli hankittua tuollainen e39 530d-99 ja olis tarkoitus vaihtaa jossain vaiheessa moniura hihnat rullineen!
niin saako hihnat vaihdettua ilman flektin purkua? näyttää ainakin aika tilattomalta tuo kone huone.
ja jos sen verta viittisi joku vastata enemmän kun "SAA" tai " kato seacrtsilla" niin olisin kiitollinen. Etsin kyllä searcilla muttei osunut silmään!
PS. vikakoodit luin ja herjas jotain koneen öljyn lämpö anturia?!?! mistä löydän moisen?
kiitos ja kumarrus.
Vikakoodi taitaa olla "Thermal oil level sensor", eli tasoanturi öljypohjassa. Saattaa väläytellä keltaista öljyvaloa, vaikka öljyä olisikin tarpeeksi.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Terve. Sellainen kysymys, että miksi jäähdytysnesteen lämpötila jää hiukan alle mittarin keskiosan? Hyttiin tulee kumminkin lämmintä, eikä hukkaa nesteitä tms. Välillä viisari nousee tosi nopeasti siihen hiukan alle puolenvälin. Itse veikkaan anturia, jos näin niin missä se tarkalleen on?
Toinen kyssäri olisi, että onko niin että näistä kuuluu vaihtaa 200tkm välein vesipumppu? Mittarissa nyt 230tkm ja entinen omistaja sanoi että on ajanut autolla 50tkm eikä ole vaihtanut kyseistä osaa. Olisiko jo syytä vaihtoon?
Kyseessä siis signaturen auto.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Eikös se anturi ole paisuntasäiliön pohjassa?
Ja jos ylimääränen 50-100e polttelee taskun pohjalla niin sittenhän sen tietää että se on vaihdettu niin ei tartte yöunia menettää.
Toki tähän joku muu voi sanoa että mitä sitä ehjiä osia vaihtamaan mut ihan on omasta päästä kiinni.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Originally posted by Night-Wind View PostTerve. Sellainen kysymys, että miksi jäähdytysnesteen lämpötila jää hiukan alle mittarin keskiosan? Hyttiin tulee kumminkin lämmintä, eikä hukkaa nesteitä tms. Välillä viisari nousee tosi nopeasti siihen hiukan alle puolenvälin. Itse veikkaan anturia, jos näin niin missä se tarkalleen on?
Toinen kyssäri olisi, että onko niin että näistä kuuluu vaihtaa 200tkm välein vesipumppu? Mittarissa nyt 230tkm ja entinen omistaja sanoi että on ajanut autolla 50tkm eikä ole vaihtanut kyseistä osaa. Olisiko jo syytä vaihtoon?
Kyseessä siis signaturen auto.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostVisko pitää irrottaa, jos meinaa hihnat vaihtaa.
Vikakoodi taitaa olla "Thermal oil level sensor", eli tasoanturi öljypohjassa. Saattaa väläytellä keltaista öljyvaloa, vaikka öljyä olisikin tarpeeksi.
auto ollut itsellä nyt viikon verran! ja kiitoksia hihna tiedosta!
Comment
-
-
Originally posted by end-o View Postjuu, tuo on juurikin sama vikakoodi! ei ole väläytellyt valoa ja öljytkin juuri vaihdoin. auton pohja on "vähän hikoullut" öljyä joten tuo voisi vuotaa... vaihtaisitko itse jos ei mitää häirötä muuten esiinny?
auto ollut itsellä nyt viikon verran! ja kiitoksia hihna tiedosta!E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Pissapojasta ei vesi lennä, missä vika?
Suuttimet puhdistettu ja sen jälkeen tajusin, ettei pissapojan moottori tms edes pidä mitään ääntä. Sulaketta ensimmäisenä ajattelin tarkistaa, mutta missä tämä sijaitsee ja mikä numerosulake?
Kiitän jo valmiiksi avusta - kohta kun alkaa olla ne kelit kun vettä tarvitaan!
Comment
-
-
Originally posted by x-arttu-x View PostPissapojasta ei vesi lennä, missä vika?
Suuttimet puhdistettu ja sen jälkeen tajusin, ettei pissapojan moottori tms edes pidä mitään ääntä. Sulaketta ensimmäisenä ajattelin tarkistaa, mutta missä tämä sijaitsee ja mikä numerosulake?
Kiitän jo valmiiksi avusta - kohta kun alkaa olla ne kelit kun vettä tarvitaan!LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment