Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sonikk
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 1664
    • Kerava

    Originally posted by 205/65-15H View Post
    Eilen tuli testattua MAX-nappia. Pakkasta -12, kaupassa n. 30 minuuttia, oli jo lopettanut puhaltamisen, mutta kabiini edelleen lämmin. Loistava toiminto. Onko tuossa akun jännitteentunnistus tai aikakatkaisulla varmistettu auton käynnistyminen, vai jokin muu systeemi? Eli saako tuolla toiminnolla mahdollisesti akun tyhjättyä jos liian usein käyttää?
    Kiinnostaisi muakin, ei oo oikein uskaltanut käyttää kun ei tiedä.:think

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Onko porukka laittanut bensa koneisiin dieselin jäähdyttimen paisuntasäiliön korkkia? Jossakin yhteydessä oli puhetta, että 1,4 bar:n korkki olisi parempi bensa koneisiinkin, mutta tuolla painearvolla korkkeja löytyy vain dieseleihin. Onko mitään haittaa jos järjestelmän painetta laskee? Kiehumispiste ainakin teoriassa vähän laskee, mutta onko mitään vaikutusta?
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        Originally posted by markok View Post
        Onko porukka laittanut bensa koneisiin dieselin jäähdyttimen paisuntasäiliön korkkia? Jossakin yhteydessä oli puhetta, että 1,4 bar:n korkki olisi parempi bensa koneisiinkin, mutta tuolla painearvolla korkkeja löytyy vain dieseleihin. Onko mitään haittaa jos järjestelmän painetta laskee? Kiehumispiste ainakin teoriassa vähän laskee, mutta onko mitään vaikutusta?
        Mitenniin vaan dieseleihin? Merkkiliikkeestä myytiin E39:iin ihan perus 1,4bar korkki..
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Kentsu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1397
          • Tuusula

          Originally posted by 205/65-15H View Post
          Kiitos tästä, itse painelin aikaisemmin sitä tuulilasin kuvalla varustetua nappia (vaimon Mondeossa tulee maksimituuletus siitä joten...).

          Eilen tuli testattua MAX-nappia. Pakkasta -12, kaupassa n. 30 minuuttia, oli jo lopettanut puhaltamisen, mutta kabiini edelleen lämmin. Loistava toiminto. Onko tuossa akun jännitteentunnistus tai aikakatkaisulla varmistettu auton käynnistyminen, vai jokin muu systeemi? Eli saako tuolla toiminnolla mahdollisesti akun tyhjättyä jos liian usein käyttää?
          Siinä on sekä jänniteentunnistus, aikakatkaisu että moottorin lämpötilaan perustuva katkaisu. Se ei edes lähde käyntiin jos moottori on liian kylmä eli tarpeeksi lämmintä ei tule. Omassa 97:ssa tuo oli kerrallaan päällä max n. 15 min. Käyttelin ahkerasti eikä ikinä mitään ongelmia.
          Ex: 523iA '97, 520iA '89
          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

          Comment

          • TKGL
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2009
            • 260
            • Tampere

            Originally posted by TKGL View Post
            Kai siellä menee puhaltimet vaan päälle ja puhisee niin kauan, että akku loppuu. Ei ole meinaa mistään ihan pienestä virran kulutuksesta kysymys. Mulla meni akku ainakin aina täysin tyhjäksi. Hirvee show pihalla kun takaluukku ei aukee, takaovet ei aukee, hälyttimet huutaa, jne.

            Jotenkin uskottelin itselle, että tuon siilin hajoaminen aiheuttaa oireita myös auton ollessa käynnissä.

            Toivottavasti tuo siilin vaihto tosiaankin autto. Sai toi ihan uus AGM akkukin melkoista kyytiä muutaman päivän ajan.
            Vois vielä todeta, että siilin vaito tosiaankin auttoi.

            Comment

            • sonikk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 1664
              • Kerava

              Huomasinpa ettei valonpesurit toimi lainkaan. Onko noille omaa sulaketta/moottoria vai mistä alkaisi ongelmaa ratkomaan..

              Comment

              • Mad_Mike
                BTCF Member
                • Apr 2009
                • 177
                • Oulun seutu

                Originally posted by sonikk View Post
                Huomasinpa ettei valonpesurit toimi lainkaan. Onko noille omaa sulaketta/moottoria vai mistä alkaisi ongelmaa ratkomaan..
                Apukuskin sisälokaria auki niin pitäs lampunpesurinmoottori löytyä. Taitaa olla kohtuu yleinen vika sen moottorin rikkoutuminen.
                530XD LCI M-Sport

                ex E39 530iA M-Sport
                ex E39 530dAT

                Comment

                • mijuko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 951
                  • ۩□□۩

                  Originally posted by sonikk View Post
                  Huomasinpa ettei valonpesurit toimi lainkaan. Onko noille omaa sulaketta/moottoria vai mistä alkaisi ongelmaa ratkomaan..
                  Pumppu rikki tai jäätynyt, letkuja irti tai rutussa jos roplailtu puskimen takana, ajovalothan pitää olla päällä että pesuri toimii??
                  Voikohan tuokin systeemi vetää ilmaa jos säiliö käyny tyhjänä?

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    Joo valot oli kyllä päällä, jopa kuskilla. Ensin ei toiminut edes pissapoika mutta siihen syyllinen oli irronnut liitos letkussa. Pitänee tutkia vaikka tota moottoria, kiitos näistä.

                    Comment

                    • Matula
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2007
                      • 1706

                      Originally posted by sonikk View Post
                      Joo valot oli kyllä päällä, jopa kuskilla. Ensin ei toiminut edes pissapoika mutta siihen syyllinen oli irronnut liitos letkussa. Pitänee tutkia vaikka tota moottoria, kiitos näistä.
                      Katso myös sulake sieltä hanskalokeron katosta, muistaakseni paikalla 2.

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Originally posted by markok View Post
                        Onko porukka laittanut bensa koneisiin dieselin jäähdyttimen paisuntasäiliön korkkia? Jossakin yhteydessä oli puhetta, että 1,4 bar:n korkki olisi parempi bensa koneisiinkin, mutta tuolla painearvolla korkkeja löytyy vain dieseleihin. Onko mitään haittaa jos järjestelmän painetta laskee? Kiehumispiste ainakin teoriassa vähän laskee, mutta onko mitään vaikutusta?
                        Originally posted by peltone View Post
                        Mitenniin vaan dieseleihin? Merkkiliikkeestä myytiin E39:iin ihan perus 1,4bar korkki..
                        Ainakin paikallinen merkkiliike sanoi, että ei löydy 1,4 bar:n korkkia bensa mallien varaosaluettelosta. Enpä kyllä itsekään sitä löytänyt muuta kuin dieselin puolelta kun yritin katsella. Onko tuo 1,4 bar:n paisarin korkki parempi valinta myös bensa koneeseen kuin 2,0bar:n korkki?
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by markok View Post
                          Ainakin paikallinen merkkiliike sanoi, että ei löydy 1,4 bar:n korkkia bensa mallien varaosaluettelosta. Enpä kyllä itsekään sitä löytänyt muuta kuin dieselin puolelta kun yritin katsella. Onko tuo 1,4 bar:n paisarin korkki parempi valinta myös bensa koneeseen kuin 2,0bar:n korkki?
                          Valmistaja myy siihen vain 2.0 barin korkkia, miksi se pitäisi vaihtaa 1,4 barin korkkiin?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Valmistaja myy siihen vain 2.0 barin korkkia, miksi se pitäisi vaihtaa 1,4 barin korkkiin?
                            Monessa topicissa ollut juttua, että pienemmällä paineella pääsisi eroon mahdollisista jäähdyttimen ja paisarin halkeamisongelmista. Toisaalta eihän tämä ehkä ole kuin ongelman siirtämistä. Tarpeeksi kun haprastuu niin laukeehan se pienemmälläkin paineella. Olen kuitenkin laittanut merkille, että moni on vaihtanut 2,0 bar:n korkin 1,4 bar:n korkkiin M50 ja M52 koneissa.
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4623
                              • Lahti.

                              Moottori starttaa hyvin mutta kovilla pakkasella käy vajaalla alussa noin 10-20 sekuntai ja savuttaa. Hekut mittauksen perusteella kunossa sekä rele. Ei vikakoodia. Useimmat hehkutukset kyllä auttaa asiaa.

                              Eli voiko hekut olla rikki vaikka ei anna vikakoodit ja mittauksien mukaan ovat kaikki kunossa?
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                Tuota missä tai missä laitteessa sijaitsee tuon E39 keskuslukon vastaanotin. Autossa orkkis häly. Ongelma on se, vaikka pariston vaihtoi avaimeen niin välillä silti ei meinaa auveta ovet/lähteä hälytys pois päältä kuin kauhean tappelun jälkeen,. Nyt on taas toiminut pitkään moitteettomasti, mutta esim. 2 viikkoa sitten kun olin lähdössä töistä niin joutui vartin varmaan naputtaan nappia avaimesta että aukes ja availeen lukkoja ovesta edestakas. Ei vaan lähde tuo hälytys pois päältä kun aukaisee oven lukosta avaimella. kiva ajaa kotiin kun valot vilkkuu ja auto laulaa lol
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎