Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • k0rppi
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2008
    • 784
    • Varkaus

    Originally posted by reekoon View Post
    Tuota missä tai missä laitteessa sijaitsee tuon E39 keskuslukon vastaanotin. Autossa orkkis häly. Ongelma on se, vaikka pariston vaihtoi avaimeen niin välillä silti ei meinaa auveta ovet/lähteä hälytys pois päältä kuin kauhean tappelun jälkeen,. Nyt on taas toiminut pitkään moitteettomasti, mutta esim. 2 viikkoa sitten kun olin lähdössä töistä niin joutui vartin varmaan naputtaan nappia avaimesta että aukes ja availeen lukkoja ovesta edestakas. Ei vaan lähde tuo hälytys pois päältä kun aukaisee oven lukosta avaimella. kiva ajaa kotiin kun valot vilkkuu ja auto laulaa lol
    kurkataan inpalla, josko sillä sais jotain selkoo.. menköön vaikka siitä saunomisesta se kulukorvaus

    Comment

    • JoSa
      Bimmer Rookie
      • Sep 2008
      • 155
      • Pyhäjärvi

      Meinaspa eilen bemari aiheuttaa paskahalvauksen.. Ajelin tuolta etelä-suomesta motarilla kotiinpäin aivan saatanan paskassa kelissä ni eiköhän yhtäkkiä menny pyyhkijät pois pelistä... Sain ku sainki sokkona ajettua auton pois motarilta ja kun sammutin auton ja takas käyntiin ni kaikki pelas.. :think Voiko johtua sadetunnistimesta? Oli kyllä pyyhkijät kytketty sadetunnistimelle ja ne sai koko ajan pyyhkiä lasia puhtaaks..

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        Originally posted by JoSa View Post
        Meinaspa eilen bemari aiheuttaa paskahalvauksen.. Ajelin tuolta etelä-suomesta motarilla kotiinpäin aivan saatanan paskassa kelissä ni eiköhän yhtäkkiä menny pyyhkijät pois pelistä... Sain ku sainki sokkona ajettua auton pois motarilta ja kun sammutin auton ja takas käyntiin ni kaikki pelas.. :think Voiko johtua sadetunnistimesta? Oli kyllä pyyhkijät kytketty sadetunnistimelle ja ne sai koko ajan pyyhkiä lasia puhtaaks..
        Itsellä pyyhkijöiden rele aiheutti samanlaisia ongelmia. Hioo sieltä kontaktipinnat niin toimii vuoden-pari luultavasti ainakin. Uusi rele taisi olla jotain ~30e luokkaa.

        Comment

        • JoSa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 155
          • Pyhäjärvi

          Originally posted by Jakuza View Post
          Itsellä pyyhkijöiden rele aiheutti samanlaisia ongelmia. Hioo sieltä kontaktipinnat niin toimii vuoden-pari luultavasti ainakin. Uusi rele taisi olla jotain ~30e luokkaa.
          Mistä tollanen rele tarkalleen löytyy? Auto 530d. En halua kokea samaa tilannetta uudestaan..

          Comment

          • Jakuza
            BTCF Member
            • Nov 2006
            • 516
            • Brisbane

            Originally posted by JoSa View Post
            Mistä tollanen rele tarkalleen löytyy? Auto 530d. En halua kokea samaa tilannetta uudestaan..
            Joo itelläkin löi tilanteen päälle Saksassa autobaanalla 200km/h lasissa.
            Mutta ainakin bensamallista löytyy sieltä apukuskin raitisilmansuodatinkotelon alta sähköboksista. Sellanen olikohan ruskea, ja kaikista korkein rele heti siinä kun boksin aukasee. Itsellä oli ongelmakohta foorumilta muistissa niin siinä levähdyspaikalla sitten sai lethermanilla hiottua releen kuntoon. Eli kun avaat releen niin siellä pitäisi kyllä näkyä selvästi tummuneet kontaktipinnat.

            Comment

            • JoSa
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 155
              • Pyhäjärvi

              Originally posted by Jakuza View Post
              Joo itelläkin löi tilanteen päälle Saksassa autobaanalla 200km/h lasissa.
              Mutta ainakin bensamallista löytyy sieltä apukuskin raitisilmansuodatinkotelon alta sähköboksista. Sellanen olikohan ruskea, ja kaikista korkein rele heti siinä kun boksin aukasee. Itsellä oli ongelmakohta foorumilta muistissa niin siinä levähdyspaikalla sitten sai lethermanilla hiottua releen kuntoon. Eli kun avaat releen niin siellä pitäisi kyllä näkyä selvästi tummuneet kontaktipinnat.
              Ai saakeli.. Joo tiedänkin nyt sen releen, mittailin jokuaika sit hehkuja niin pistin siinä samalla silmään.

              Comment

              • -KK-
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 265

                Originally posted by JoSa View Post
                Ai saakeli.. Joo tiedänkin nyt sen releen, mittailin jokuaika sit hehkuja niin pistin siinä samalla silmään.
                Mainitsin samasta joskus aiemmin omallakin kohdalla. Pyyhkimet lakkas toimimasta motarilla pahassa kelissä. Hieno tunne. Relehän se oli. Lähti toimimaan kun jäähdytteli ja odotteli pulssin tasaantumista. Vaihdoin tuon releen ja on sen jälkeen toiminut. Aion kyllä jatkossa vaihtaa ajoissa.

                Comment

                • Lakeson
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 649
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by markok View Post
                  Monessa topicissa ollut juttua, että pienemmällä paineella pääsisi eroon mahdollisista jäähdyttimen ja paisarin halkeamisongelmista. Toisaalta eihän tämä ehkä ole kuin ongelman siirtämistä. Tarpeeksi kun haprastuu niin laukeehan se pienemmälläkin paineella. Olen kuitenkin laittanut merkille, että moni on vaihtanut 2,0 bar:n korkin 1,4 bar:n korkkiin M50 ja M52 koneissa.
                  Jostain lontoon foorumilta muistelen lukevani, että on ihan retrofit toimenpide. Ei ole perusteltua kuormittaa jäähdytysjärjestelmää liialla paineella näissä, joissa lämmöt liikkuu 90 asteen tietämillä.
                  Ei mopolla mahottomia..

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    Originally posted by Lakeson View Post
                    Jostain lontoon foorumilta muistelen lukevani, että on ihan retrofit toimenpide. Ei ole perusteltua kuormittaa jäähdytysjärjestelmää liialla paineella näissä, joissa lämmöt liikkuu 90 asteen tietämillä.
                    No hyvä että jollakin muullakin on tällaisia muistikuvia niin ei tarvitse alkaa omaa muistia epäilemään.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Macinaggio
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2010
                      • 119
                      • Espoo

                      Originally posted by Lakeson View Post
                      Jostain lontoon foorumilta muistelen lukevani, että on ihan retrofit toimenpide. Ei ole perusteltua kuormittaa jäähdytysjärjestelmää liialla paineella näissä, joissa lämmöt liikkuu 90 asteen tietämillä.
                      Minusta on hyvinkin perusteltua paineistaa jäähdytysjärjestelmä sitä korkeampaan paineeseen, mitä suurempi on nesteen normaali lämpötila. Eihän jäähdytysnesteen kiehumispiste määräydy jonkin vanhuuttaan haurastuneen muoviosan kestävyyden perusteella.

                      Comment

                      • KuPa
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 282
                        • suomi

                        Originally posted by KuPa View Post
                        Tere, kyssäriä laatikon toiminnasta...Eli tuli tuo auto pajalta eilen, tuli laatikosta öljyä pihalle (ei kaikkea) -> vaihdettiin putki laatikon ja lauhduttimen väliltä, lisättiin öljyt, vaihdettiin suodatin ja o-rengas.

                        Nyt kun eilen ajelin sillä, niin tuntu että vaihtaa myöhemmin (päästää korkeimmille kierroksille), kerran teki 80-90km/h että nyki, ei löytäny ilmeisesti vaihdetta, mut ei tehny enään uudestaan, motarilla päästi kierrokset mun mielestä aika korkeelle (pintakaasulla) ennen vaihtoa ja ei oiken tuntunu löytävän vitosvaihdetta, mut siis löyty kuitenkin. Automaatti on mulle aika uus juttu (ennen ollu manuaaleja), mikä on normi kierrosväli vaihteilla?? :think Steppi toimi hyvin ja muutenkin vaihtaa rivakasti ja huomaamattomasti (ei luista). En ennen remppaa oo ajatuksella seurannu laatikon toimintaa joten voi olla että on vainonharhaisuus iskeny!! Opetteleeko toi laatikko jotenkin toimintaa uusiksi?:think Ja pitääkö vaan ajaa että kamat kiertää laatikossa?:think Tulihan tekstiä, toivottavasti joku tajuaa edes jotain mun löpinöistä!
                        Tänään pajan kautta duuniin ja niin kuin täälläkin veikkailtiin niin öljyn vähyys oli ilmeisesti syynä! Ainakin nyt ölpän lisäyksen jälkeen tuntuu taas normaalisti vaihtavan (vielä ku pääsis tosta omasta vainonharhaisuudesta ja antas mennä vaan)..siispä kerrankin pääsi helpolla tai siis ainakin halvalla, ei tullu mitään xxxx€ lootaremppaa, puuta koputtaen!
                        "530da touring -00"

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          Mikäs oli E39 maavara M5 ja MSport(I ja II) alustalla olevissa malleista esim. kaaresta maahan?
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Lakeson
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 649
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Macinaggio View Post
                            Minusta on hyvinkin perusteltua paineistaa jäähdytysjärjestelmä sitä korkeampaan paineeseen, mitä suurempi on nesteen normaali lämpötila. Eihän jäähdytysnesteen kiehumispiste määräydy jonkin vanhuuttaan haurastuneen muoviosan kestävyyden perusteella.
                            Totta. Silti kyseenalaistan sen, mitä etua saavutat 2 barin järjestelmäpaineella, kun 1.4 baria on todistetusti täysin riittävä.
                            Ei mopolla mahottomia..

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              Originally posted by Lakeson View Post
                              Totta. Silti kyseenalaistan sen, mitä etua saavutat 2 barin järjestelmäpaineella, kun 1.4 baria on todistetusti täysin riittävä.
                              Näin.
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • JoSa
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2008
                                • 155
                                • Pyhäjärvi

                                Originally posted by -KK- View Post
                                Mainitsin samasta joskus aiemmin omallakin kohdalla. Pyyhkimet lakkas toimimasta motarilla pahassa kelissä. Hieno tunne. Relehän se oli. Lähti toimimaan kun jäähdytteli ja odotteli pulssin tasaantumista. Vaihdoin tuon releen ja on sen jälkeen toiminut. Aion kyllä jatkossa vaihtaa ajoissa.
                                Itellä rupes pelaamaan samantien kun käytin auton sammuksissa ja loppumatkan n.350km ei mitään häikkää... Joo oli kyllä mahtava tilanne.. Tie aivan peilijäässä, pinnalla helvetisti loskaa ja kunnolla vettä taivaalta tohon samaan tilanteeseen vielä nuoremman lapsen raivoominen takapenkillä ni tuntu jo et vois hypätä autosta pihalle ni selviäis helpommalla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎