Originally posted by reekoon
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Meinaspa eilen bemari aiheuttaa paskahalvauksen.. Ajelin tuolta etelä-suomesta motarilla kotiinpäin aivan saatanan paskassa kelissä ni eiköhän yhtäkkiä menny pyyhkijät pois pelistä... Sain ku sainki sokkona ajettua auton pois motarilta ja kun sammutin auton ja takas käyntiin ni kaikki pelas.. :think Voiko johtua sadetunnistimesta? Oli kyllä pyyhkijät kytketty sadetunnistimelle ja ne sai koko ajan pyyhkiä lasia puhtaaks..
Comment
-
-
Originally posted by JoSa View PostMeinaspa eilen bemari aiheuttaa paskahalvauksen.. Ajelin tuolta etelä-suomesta motarilla kotiinpäin aivan saatanan paskassa kelissä ni eiköhän yhtäkkiä menny pyyhkijät pois pelistä... Sain ku sainki sokkona ajettua auton pois motarilta ja kun sammutin auton ja takas käyntiin ni kaikki pelas.. :think Voiko johtua sadetunnistimesta? Oli kyllä pyyhkijät kytketty sadetunnistimelle ja ne sai koko ajan pyyhkiä lasia puhtaaks..
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostItsellä pyyhkijöiden rele aiheutti samanlaisia ongelmia. Hioo sieltä kontaktipinnat niin toimii vuoden-pari luultavasti ainakin. Uusi rele taisi olla jotain ~30e luokkaa.
Comment
-
-
Originally posted by JoSa View PostMistä tollanen rele tarkalleen löytyy? Auto 530d. En halua kokea samaa tilannetta uudestaan..
Mutta ainakin bensamallista löytyy sieltä apukuskin raitisilmansuodatinkotelon alta sähköboksista. Sellanen olikohan ruskea, ja kaikista korkein rele heti siinä kun boksin aukasee. Itsellä oli ongelmakohta foorumilta muistissa niin siinä levähdyspaikalla sitten sai lethermanilla hiottua releen kuntoon. Eli kun avaat releen niin siellä pitäisi kyllä näkyä selvästi tummuneet kontaktipinnat.
Comment
-
-
Originally posted by Jakuza View PostJoo itelläkin löi tilanteen päälle Saksassa autobaanalla 200km/h lasissa.
Mutta ainakin bensamallista löytyy sieltä apukuskin raitisilmansuodatinkotelon alta sähköboksista. Sellanen olikohan ruskea, ja kaikista korkein rele heti siinä kun boksin aukasee. Itsellä oli ongelmakohta foorumilta muistissa niin siinä levähdyspaikalla sitten sai lethermanilla hiottua releen kuntoon. Eli kun avaat releen niin siellä pitäisi kyllä näkyä selvästi tummuneet kontaktipinnat.Joo tiedänkin nyt sen releen, mittailin jokuaika sit hehkuja niin pistin siinä samalla silmään.
Comment
-
-
Originally posted by JoSa View PostAi saakeli..Joo tiedänkin nyt sen releen, mittailin jokuaika sit hehkuja niin pistin siinä samalla silmään.
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostMonessa topicissa ollut juttua, että pienemmällä paineella pääsisi eroon mahdollisista jäähdyttimen ja paisarin halkeamisongelmista. Toisaalta eihän tämä ehkä ole kuin ongelman siirtämistä. Tarpeeksi kun haprastuu niin laukeehan se pienemmälläkin paineella. Olen kuitenkin laittanut merkille, että moni on vaihtanut 2,0 bar:n korkin 1,4 bar:n korkkiin M50 ja M52 koneissa.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostJostain lontoon foorumilta muistelen lukevani, että on ihan retrofit toimenpide. Ei ole perusteltua kuormittaa jäähdytysjärjestelmää liialla paineella näissä, joissa lämmöt liikkuu 90 asteen tietämillä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostJostain lontoon foorumilta muistelen lukevani, että on ihan retrofit toimenpide. Ei ole perusteltua kuormittaa jäähdytysjärjestelmää liialla paineella näissä, joissa lämmöt liikkuu 90 asteen tietämillä.
Comment
-
-
Originally posted by KuPa View PostTere, kyssäriä laatikon toiminnasta...Eli tuli tuo auto pajalta eilen, tuli laatikosta öljyä pihalle (ei kaikkea) -> vaihdettiin putki laatikon ja lauhduttimen väliltä, lisättiin öljyt, vaihdettiin suodatin ja o-rengas.
Nyt kun eilen ajelin sillä, niin tuntu että vaihtaa myöhemmin (päästää korkeimmille kierroksille), kerran teki 80-90km/h että nyki, ei löytäny ilmeisesti vaihdetta, mut ei tehny enään uudestaan, motarilla päästi kierrokset mun mielestä aika korkeelle (pintakaasulla) ennen vaihtoa ja ei oiken tuntunu löytävän vitosvaihdetta, mut siis löyty kuitenkin. Automaatti on mulle aika uus juttu (ennen ollu manuaaleja), mikä on normi kierrosväli vaihteilla?? :think Steppi toimi hyvin ja muutenkin vaihtaa rivakasti ja huomaamattomasti (ei luista). En ennen remppaa oo ajatuksella seurannu laatikon toimintaa joten voi olla että on vainonharhaisuus iskeny!!Opetteleeko toi laatikko jotenkin toimintaa uusiksi?:think Ja pitääkö vaan ajaa että kamat kiertää laatikossa?:think Tulihan tekstiä, toivottavasti joku tajuaa edes jotain mun löpinöistä!
)..siispä kerrankin pääsi helpolla tai siis ainakin halvalla, ei tullu mitään xxxx€ lootaremppaa, puuta koputtaen!
"530da touring -00"
Comment
-
-
Mikäs oli E39 maavara M5 ja MSport(I ja II) alustalla olevissa malleista esim. kaaresta maahan?- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostMinusta on hyvinkin perusteltua paineistaa jäähdytysjärjestelmä sitä korkeampaan paineeseen, mitä suurempi on nesteen normaali lämpötila. Eihän jäähdytysnesteen kiehumispiste määräydy jonkin vanhuuttaan haurastuneen muoviosan kestävyyden perusteella.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by -KK- View PostMainitsin samasta joskus aiemmin omallakin kohdalla. Pyyhkimet lakkas toimimasta motarilla pahassa kelissä. Hieno tunne. Relehän se oli. Lähti toimimaan kun jäähdytteli ja odotteli pulssin tasaantumista. Vaihdoin tuon releen ja on sen jälkeen toiminut. Aion kyllä jatkossa vaihtaa ajoissa.
Comment
-
Comment