Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mijuko
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2010
    • 951
    • ۩□□۩

    Originally posted by miccou View Post
    Eikös tuo auto testaa valoja että onko poltin palanu antamalla jännitettä polttimoille. Ledi on vähän herkempi ja se sitten rupeaa välkkymään. Minusta tuon pitäisi loppua hetken päästä käynnistyksestä/virtojen päälle laitosta.

    Edit: hidas...
    Virrat päälle laittaessa ja tietenkin valot OFF asennossa LED parkit vilkkuu hetken strobona ja käynnistämisen jälkeen n.20sek välein tsekkailee.. samoin jos takana esim. rekkarin valot on LEDit.
    Eihän se haittaa kun yleensähän autossa on käynnissä ollessaan valot päällä, mutta mitä jos sumareihin (HB4/9006) laittaa LED popat ni tsekkaakos tuo automatiikka nekin? Voi tulla sanomista jos ajelee vilkut keulassa:think

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      Originally posted by mijuko View Post
      Eihän se haittaa kun yleensähän autossa on käynnissä ollessaan valot päällä, mutta mitä jos sumareihin (HB4/9006) laittaa LED popat ni tsekkaakos tuo automatiikka nekin? Voi tulla sanomista jos ajelee vilkut keulassa:think
      Näyttäis olevan sumareilla ainakin cold check.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        Originally posted by rios View Post
        oisko kellään nimeä tai osanumeroa heittää niille etummaisten sisälokasuojien etummaisille palikoille, jotka on kiinni sisälokarissa ja puskurissa. Jossa siis ilmanlämpötila-anturikin on kiinni?

        Onko se lower left/right engine compartment cover?
        http://www.realoem.com/bmw/showparts...27&hg=51&fg=75
        51717008689 l
        51717008690 r
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • JoSa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 155
          • Pyhäjärvi

          Originally posted by kaikkone View Post
          Nyt tekisi mieli olla tyly ja sanoa käytä findia & tutki nettisivuja itse.
          Mutta kun en ole ilkeä niin tässä hiukan alkuun:






          En kahtonu oliko tuolla farmariin mutta ainakin E39:n juttua.
          Joo kiitos ja anteeks. Lähinnä kun aikasemmin kiireellä tässä pyörähin niin kaipasin tietoa vain että saako näihin koukkua jälkeenpäin. Mut asia tuli selväks ja tietoakin löytyy nyt helpommin.

          Comment

          • Enliz
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 1503
            • Espoo

            Originally posted by AnttiR View Post
            Juurikin nuo!
            Ja huh mitkä hintaerot, M-puskurilla varustettuun vrt tavallinen.
            Onko jollain laittaa kuvaa miten istuu M-puskurin kanssa nuo tavalliset. Kyselin sitä jo aiemmin mutta jäi vähän epäselväksi. Muistelisin että joku oli laittanut m-puskurin ja jättänyt ne tavalliset sisälokarin pätkät paikalleen, ei vaan nyt sää päähän että kuka niin oli tehnyt.
            Joo tuli hankittua M-sportin sisäloksut, huhhuh mitä ryöstöä.. ja vielä oikein kovaa muovia. No ompahan "OEM" ja ilmaohjuritkin..haha
            now: Mercedes Benz 350e AMG
            ex: f30 320i M-Sport
            ex: e46 320i M-Sport II
            ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
            ex: e36 316i Compact
            ex: e39 530i M-Sport
            ex: e46 320Cd M-Sport II

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8264
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Enliz View Post
              Joo tuli hankittua M-sportin sisäloksut, huhhuh mitä ryöstöä.. ja vielä oikein kovaa muovia. No ompahan "OEM" ja ilmaohjuritkin..haha
              ei-M-sport sisälokarit istuu 100% kun leikkaa sisälokarista 5mm viipaleen puskurin alueelta

              ilman palastimistakin menee mutta sisälokari painaa puskurin kulmia tuon 5mm ulospäin
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Ripattila
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 389
                • Wonderland

                Originally posted by AnttiR View Post
                Juurikin nuo!
                Ja huh mitkä hintaerot, M-puskurilla varustettuun vrt tavallinen.
                Onko jollain laittaa kuvaa miten istuu M-puskurin kanssa nuo tavalliset. Kyselin sitä jo aiemmin mutta jäi vähän epäselväksi. Muistelisin että joku oli laittanut m-puskurin ja jättänyt ne tavalliset sisälokarin pätkät paikalleen, ei vaan nyt sää päähän että kuka niin oli tehnyt.
                OT: No on perhana muovin hinta ottanu ilmakuplia tuossa kohtaa
                E39 523iA Touring
                E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                Comment

                • mijuko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2010
                  • 951
                  • ۩□□۩

                  Originally posted by Enliz View Post
                  Joo tuli hankittua M-sportin sisäloksut, huhhuh mitä ryöstöä.. ja vielä oikein kovaa muovia. No ompahan "OEM" ja ilmaohjuritkin..haha
                  Osaa varoa jääkokkareita ja penkkoja kun hinta on muistissa... tänään en päässy parkkiin ilman rautalapiota kun oli vähän tietä "jyrsitty" eikä oo ees madallettu just SE etupala ois jääny kynnykseen.
                  Ja Mersu-Äijä hykerteli, että mitäs mittailet sieltä keulasta

                  Comment

                  • AnttiR
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 819
                    • Jyväskylä

                    Toisen noista muovin paloista olen kerran jo vaihtanut. Nyt on toiselta puolelta hävinnyt koko alaosa siitä ja toinen on kans ottanut osumaa. Nyt vituttaa vielä enemmän kun tiedän miten halvat ne on ei M-puskurilla varustettuun autoon
                    Jos nuita vaihtaa niin suosittelen ainakin siirtämään ulkolämpömittarin anturin johonkin muualle. Omasta autostani lähti koko anturi liittimineen samalla kun särkyi tuo muovi.
                    E61 535d -04

                    Comment

                    • Enliz
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 1503
                      • Espoo

                      Originally posted by AnttiR View Post
                      Toisen noista muovin paloista olen kerran jo vaihtanut. Nyt on toiselta puolelta hävinnyt koko alaosa siitä ja toinen on kans ottanut osumaa. Nyt vituttaa vielä enemmän kun tiedän miten halvat ne on ei M-puskurilla varustettuun autoon
                      Jos nuita vaihtaa niin suosittelen ainakin siirtämään ulkolämpömittarin anturin johonkin muualle. Omasta autostani lähti koko anturi liittimineen samalla kun särkyi tuo muovi.
                      Mul itseasias kävi tuuri, olin saanut lokarit kiinni. Katoin et mikäs anturi apparin puolelle tulee. No sehän oli toi ulkolämpömittari, jätin sen sinne puskurin sisään.. ois lähtenyt kävelee jo seuraavana päivänä

                      Laakkosella vielä oikein naureskeli myyjä, et halpoi noi sisäloksut.. ymmärtäisin jos kyse ois M-lisästä, eikä hinta olisi noin suolainen M-sport versioissa vaikka vissiin samat skäiläleet on e39 M5:ssa.
                      now: Mercedes Benz 350e AMG
                      ex: f30 320i M-Sport
                      ex: e46 320i M-Sport II
                      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                      ex: e36 316i Compact
                      ex: e39 530i M-Sport
                      ex: e46 320Cd M-Sport II

                      Comment

                      • _chris_
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 442
                        • Nokia

                        Originally posted by AnttiR View Post
                        Toisen noista muovin paloista olen kerran jo vaihtanut. Nyt on toiselta puolelta hävinnyt koko alaosa siitä ja toinen on kans ottanut osumaa. Nyt vituttaa vielä enemmän kun tiedän miten halvat ne on ei M-puskurilla varustettuun autoon
                        Jos nuita vaihtaa niin suosittelen ainakin siirtämään ulkolämpömittarin anturin johonkin muualle. Omasta autostani lähti koko anturi liittimineen samalla kun särkyi tuo muovi.
                        Heh. Omassa ex. E39 farkussa lähti kans muovien mukana lämpömittari läskeineen irti, revityt johdon päät vain roikkuivat irrallaan. Madalletulla alustasarjalla varustettu E39 ei ollut kyllä paras mahdollinen talviauto. Oli muuten yksi syy vaihtaa nykyiseen...
                        BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                        Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                        Comment

                        • aripaa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 520
                          • Kuhmo

                          Kyseessä e39 540ia tour. -99

                          Onko normaalia että lisä ilmapumppu pitää kohtalaista meteliä max. 2 min käynnistyksen jälkeen kylmällä koneella ( myöskin eeberin käytön jälkeen 30min ), edellisessäni samanlaisella moottorilla varustetussa -99 mallinen sedan samaa meteliä/ääntä ei kuulunut ( kummassakohan toimi normaalisti ) vikakoodeja ei kummastakaan antanut (inpa), toisessa jutussa foorumilla oli myös maininta tuosta metelistä, sekin oli e39 540 farkku.
                          Ext. bmw:t
                          e28 518i -87
                          e34 518i -92
                          e39 540ia sedan 7/98
                          e39 540ia sedan 9/98
                          e39 540ia tour. 12/98
                          E34 525i Touring 7/92

                          Vikakoodien lukua/nollausta.

                          e39 540 ia sedan 7/96

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Jos autossa on manuaalinen valojen korkeudensäädin, niin käyttääkö auto silti valot aina alimmassa asennossa kytkemisen jälkeen samoin kuten automaattisäätöinenkin?

                            Tunnen olevani aivan saatanan hukassa, en pääse nosturille tai testeriin tutkimaan tuota kaverini autoa ja vaikuttaa nyt muka siltä että autossa on toimiva automaattisäätö, manuaalisäätö ja xenonit kaikki samassa paketissa ja tuskinpa nyt molempia säätöjä voi olla kuitenkaan samassa autossa?
                            Olli.

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Jos autossa on manuaalinen valojen korkeudensäädin, niin käyttääkö auto silti valot aina alimmassa asennossa kytkemisen jälkeen samoin kuten automaattisäätöinenkin?
                              Kyllä käyttää.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Muistaakseni se ei haitannut jos LCM automaattisäätöisessä autossa oli sitä tyyppiä "mit manuelle LWR", eli että siinä oli mukana ne manusäätökomponentit. Taitaa koodaamalla pariutua automaattisäätöiseenkin autoon. Ellen väärin muista.

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎