memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • räpsä
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 62
    • parkano

    Originally posted by räpsä View Post
    Airbagin valo sytty ja ei saanu kuitattua pysyvästi pois, koodit luetutettu autokorjaamolla ja vikakoodi on kuulemma numero 2 airbagilla. Mihin tuo numero 2 liittyy, ei osannut liikkeen härveli kertoa sen tarkemmin?
    Originally posted by Supa View Post
    2. räjäytyspiiri todennäköisesti jollain airbägillä mutta tuo ei tosiaan kerro mitään hyödyllistä.
    Käytä siis jossain paremmassa paikassa tai lähistön harrastajalla uudelleenluvussa.
    Nyt voi tampereen ja sen pohjois puolella oleilevat harrastajat laittaa yhteystietoja tuleen jos on vehkeet millä tuota airbag vikaa pääsee kaiveleen. Ois kiva saada se valo pois sieltä killottamasta ja tyynyt pelaan.
    Laittakaa YV:tä tai sähköpostia osoitteeseen [email protected]

    Comment

    • Soininen
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 1298
      • Kajaani

      Autossa temppuilee xenonien automaatti säätö, käyttää ala asennossa ja nostaa vain hiukan. Kettumainen ajella kun valot näyttää ihan eteen. Missähän moinen vika?

      Lueskelin jo tuolta että olisi ne säätö muovit tms. menny kappaleiksi, ymmärsin niin että valojen ei kuulusi säätyä sillon ollenkaan. Välillä oli viikonverran kun ne toimi normaalisti ja nyt taas uudestaan :think

      Niin ja autohan on vm99
      E28 "525i" M52 -84
      F11 520d xDrive -16

      Comment

      • mixxis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2009
        • 1877
        • Jyväskylä / Uurainen

        Originally posted by Soininen View Post
        Autossa temppuilee xenonien automaatti säätö, käyttää ala asennossa ja nostaa vain hiukan. Kettumainen ajella kun valot näyttää ihan eteen. Missähän moinen vika?

        Lueskelin jo tuolta että olisi ne säätö muovit tms. menny kappaleiksi, ymmärsin niin että valojen ei kuulusi säätyä sillon ollenkaan. Välillä oli viikonverran kun ne toimi normaalisti ja nyt taas uudestaan :think

        Niin ja autohan on vm99
        heh, sama :think

        Syksyllä meni uusiks korkeussäädön asennontunnistin, niin alko toimiin. Paitsi että, muutaman kk:n päästä taas sama. Ylös-alas liike normaali, ja paikallaan ollessa, auton käynnistämisen jälkeen valot näyttääkin suht oikein. Liikkeelle lähdettyä tippuu pikkuhiljaa ala-asentoon. Tosin välillä, esim. risteyksestä / muuten paikaltaan lähtiessä huomaa että valot säätyilee itekseen, mutta tippuu pikkuhiljaa kuitenkin alas.

        Eiköhän tuo ollut niin että jos säätötapit on poikki, säätö ei toimi mutta virrat päälle laittaessa edestakainen liike toimii?

        Niin ja inpan asennus vielä vaiheessa
        ___________________________________
        __________________________________________________
        At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train



        [ Focus stw ]
        [ A6 C7 3.0tdi Q ]

        Comment

        • Eemeli
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1605
          • pk-seutu

          Originally posted by mailman klo 12.02
          Vilkkuviiksi jäänyt "vasemmalle" kun virrat katkaistu autosta?
          Originally posted by Cell klo 12.02
          Vilkkuviiksi napsautettu vasemmalle, ranskalainen parkki?
          Ei siis sähkövikaa Mutta mikähän ajatus tuossa on taustalla?

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8094
            • Willähde

            Originally posted by Eemeli View Post
            Ei siis sähkövikaa Mutta mikähän ajatus tuossa on taustalla?
            Se on sellanen eurooppalainen ihme parkkivalo ku jätetää tien varsille parkkii. Iha jännä juttu.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              Millainen on 520 2,2? Kulkeeko, kuluttaako? Onko eroa paljon eroa tuplavanos 523:seen? Ja automaattina tietenkin

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5424
                • Oulu

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Millainen on 520 2,2? Kulkeeko, kuluttaako? Onko eroa paljon eroa tuplavanos 523:seen? Ja automaattina tietenkin
                Kaivolle privaviestiä

                Muistaakseni kaupunkikulutus oli ainakin aika härski noin pienelle koneelle :think Mutta letkeähän se on muuten ajella.

                Comment

                • Wages
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 41
                  • Raasepori

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Millainen on 520 2,2? Kulkeeko, kuluttaako? Onko eroa paljon eroa tuplavanos 523:seen? Ja automaattina tietenkin
                  Mulla just tuo M54B22 stepillä. Ei se mikään raketti ole mut kyllä tuo ihan mukavasti menee, joskin kulutus aika korkea omasta mielestäni ainakin sekalaisessa ajossa. Maanteillä menee alle 7l satasella.
                  Kaiken maailman lastentauteja tuossa tuntuu riittävän mut niin on kai kaikissa muissakin koneissa 523:sta ei ole omaa kokemusta niin en voi oikein verrata noita keskenään. Nyt jälkeenpäin kun ajattelee niin olis vaan pitänyt ostaa se 525:n, mut varmaan sekin olisi tuntunut jonkun ajan jälkeen laiskalta.
                  E39 520iA touring, -01 Schwarz II
                  Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

                  Comment

                  • liha_ville
                    BTCF Member
                    • Feb 2009
                    • 1417
                    • Karstula/JKL

                    Originally posted by Wages View Post
                    Mulla just tuo M54B22 stepillä. Ei se mikään raketti ole mut kyllä tuo ihan mukavasti menee, joskin kulutus aika korkea omasta mielestäni ainakin sekalaisessa ajossa. Maanteillä menee alle 7l satasella.
                    Kaiken maailman lastentauteja tuossa tuntuu riittävän mut niin on kai kaikissa muissakin koneissa 523:sta ei ole omaa kokemusta niin en voi oikein verrata noita keskenään. Nyt jälkeenpäin kun ajattelee niin olis vaan pitänyt ostaa se 525:n, mut varmaan sekin olisi tuntunut jonkun ajan jälkeen laiskalta.
                    Itellä oli 528 iA ja sillä pääs maantiellä nuihin samoihin lukemiin. Toki riippuu paljon ajo tyylistä. Ei tollanen 528 autommaatti kuitenkaan mikään kauhea tykki ole mutta yllättävän suuri ero oli 523 verrattuna. Omaa kokemusta taas tosta M54B22 ei ole joten en voi siihen verrata
                    e60 M5 Supercharger

                    Comment

                    • Tsuissi
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2009
                      • 96
                      • Seinäjoki

                      Hmm... mikähän tuo anturi syylärin oikeassa yläpäädyssä on? Kolmenapainen anturi siis kyseessä. Satuinpa vaan huomaamaan, että siitä on yksi pinni poikki ja johto roikkuu tuolla irti... liittyyköhän jotenkin ilmastoinnin flektiin? :think: Btw, nyt on autossa m-sport puskuritkin paikoillaan. Joku päivä pitäisi vielä viritellä nuo tuplaulostulot, kun tuo perä on hieman orvon oloinen tuolla vakiolla banaanin muotoisella loppukäyrällä...
                      Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
                      Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
                      Nyk. 636 kawasaki

                      "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

                      >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

                      Comment

                      • Jakuza
                        BTCF Member
                        • Nov 2006
                        • 516
                        • Brisbane

                        Originally posted by Tsuissi View Post
                        Hmm... mikähän tuo anturi syylärin oikeassa yläpäädyssä on? Kolmenapainen anturi siis kyseessä. Satuinpa vaan huomaamaan, että siitä on yksi pinni poikki ja johto roikkuu tuolla irti... liittyyköhän jotenkin ilmastoinnin flektiin? :think: Btw, nyt on autossa m-sport puskuritkin paikoillaan. Joku päivä pitäisi vielä viritellä nuo tuplaulostulot, kun tuo perä on hieman orvon oloinen tuolla vakiolla banaanin muotoisella loppukäyrällä...
                        Oikeassa yläpäädyssa? Apparinpuolella siis?
                        Itellä on kuskinpuolella m54:ssä siinä AUC:n sensori. Haistelee siis ilmanlaatua.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by Tsuissi View Post
                          Hmm... mikähän tuo anturi syylärin oikeassa yläpäädyssä on? Kolmenapainen anturi siis kyseessä. Satuinpa vaan huomaamaan, että siitä on yksi pinni poikki ja johto roikkuu tuolla irti... liittyyköhän jotenkin ilmastoinnin flektiin?
                          Ilmastoinnin flektin kaksoislämpöanturi. Jakuza:n tarinoima AUC-sensori löytyy puolestaan vasemmalta puolelta tuulitunnelin kyljestä.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Tsuissi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2009
                            • 96
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by kaol View Post
                            Ilmastoinnin flektin kaksoislämpöanturi. Jakuza:n tarinoima AUC-sensori löytyy puolestaan vasemmalta puolelta tuulitunnelin kyljestä.
                            Juu.. Pitääpä vissiin käydä semmonenkin tilaamassa ennen kesää. Ei taida ilmastointi tykätä jos käyttelee sitä esim. parkkiksella ilman flektiä... :think

                            Vielä visainen kysymys; pystyykö ilmastoinnin kompuraan vaihtamaan laakeria tms/purkamaan koko pakettia, jotta saisi vähän putsailtua? Tuntuupi vaan "kahisevan" aika kovaa tyhjäkäynnillä, samoin kuin laturikin... perkele.
                            Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
                            Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
                            Nyk. 636 kawasaki

                            "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

                            >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

                            Comment

                            • Jakuza
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 516
                              • Brisbane

                              Originally posted by kaol View Post
                              Ilmastoinnin flektin kaksoislämpöanturi. Jakuza:n tarinoima AUC-sensori löytyy puolestaan vasemmalta puolelta tuulitunnelin kyljestä.
                              Ajattelin vaan, jos olisi tarkoitettu kuitenkin kuskin puolta, kun itsellä ei siinä oikeassa yläpäädyssä mitään ole. Mutta ilmeisesti m52(?) on sitten siinä tuo lämpöanturi?

                              Comment

                              • Lakeson
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2004
                                • 649
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Jakuza View Post
                                Ajattelin vaan, jos olisi tarkoitettu kuitenkin kuskin puolta, kun itsellä ei siinä oikeassa yläpäädyssä mitään ole. Mutta ilmeisesti m52(?) on sitten siinä tuo lämpöanturi?
                                M52:ssa AUC-sensori on syylärin oikealla puolella, paisarin välittömässä läheisyydessä.
                                Ei mopolla mahottomia..

                                Comment

                                Working...
                                X