Autossa temppuilee xenonien automaatti säätö, käyttää ala asennossa ja nostaa vain hiukan. Kettumainen ajella kun valot näyttää ihan eteen. Missähän moinen vika?
Lueskelin jo tuolta että olisi ne säätö muovit tms. menny kappaleiksi, ymmärsin niin että valojen ei kuulusi säätyä sillon ollenkaan. Välillä oli viikonverran kun ne toimi normaalisti ja nyt taas uudestaan :think
Niin ja autohan on vm99
Mulla oli kaikki tapit poikki, niin näytti jotain 5m auton eteen valot ja säätö kyllä rullas "vähänmatkaa" kun laitto valot päälle. Kannattaa kanssa tarkistaa oikean eturenkaan tuennasta onko se korkeudensäädön tappi ehjä jne. Mut veikkaan säätötappeja... :think
Nopea kokeilla, otat polttimon perseestä kiinni, jos heiluu "miten sattuu" niin tapit poikki, jos heiluu vaan ylösalas, niin korkeustappi vaan poikki (sisempi).
edit:
Hei joo, nyt tuli mieleen. Mulla absit ruksuttaa ihan joka kerta ku jarrua painaa vähänkin enemmän. Ei väliä oliko liukasta tai ei, niin aina. Ja tuntuu ettei oo jarrutehoakaan mitenkään kummosesti. Tais alkaa aika liki sen jälkeen, kun vaihdoin nopeusmittari/taka vasemman abs anturin... Todella vittumaista ku aina ruksuttaa :think
Mitä öljyä tollaseen manuska askiin kannattaa laittaa, uskaltaako kaataa Redlinet? Ku vähä tuntuis kaipaavan synkrot entraamista... Jos sil sais ton pelaamaan taas vähä paremmin??
Hei joo, nyt tuli mieleen. Mulla absit ruksuttaa ihan joka kerta ku jarrua painaa vähänkin enemmän. Ei väliä oliko liukasta tai ei, niin aina. Ja tuntuu ettei oo jarrutehoakaan mitenkään kummosesti. Tais alkaa aika liki sen jälkeen, kun vaihdoin nopeusmittari/taka vasemman abs anturin... Todella vittumaista ku aina ruksuttaa :think
Näyttääkö nopeusmittari oikein tai muuttuiko mittarivirhe uuden anturin asennuksen jälkeen? Rengaspaineet oikeat? Pyöränlaakereissa väljää?
No pyöränlaakeri vois olla ainut vika, mut mites se sitte alko liki samaan aikaan tuon anturin vaihdon jälkeen? :think Nopeusmittari näyttää ok. Eikä mikään rengaskaan ole mitenkään erityisen tyhjä... Yhtä rengasta en pääs mittaa ku venttiili on jotenkin jumissa. Tai sitte se voi olla vaan jäässä, pakkasilla kun koitin viimeeksi mitata rengaspaineita.
Pitää koittaa uudemman kerran kattoa noita rengaspaineita vielä.
Eikä mikää laakeri nyt väljältä kyllä tunnu.
Puslissa taitaa olla enemmän väljää ku laki sallii... (kun kiihdyttää niin pamahtaa vähä voimalinja tai joku ja menee ku ajokoira toisinaan )
Ja onko normaalia kun "aikansa sutii", asc pois päältä, niin absit "hajoaa", eli tarvii sammutuksen ja ajaa hetki eteen että kuittaantuu taas toimintaan?
edit:
Mut hei, voikos pieni renkaanpaine-ero muka tehdä sitä että abs:t ruksuttaa? :think Kuinka herkästi noi muka sit alkaa toimimaan? Johan se pitäis sitte kesälläkin "kaarteessa" jarrutettaessa rutista, jos pienet nopeuserot jo vaikuttaa?
Hei joo, nyt tuli mieleen. Mulla absit ruksuttaa ihan joka kerta ku jarrua painaa vähänkin enemmän. Ei väliä oliko liukasta tai ei, niin aina. Ja tuntuu ettei oo jarrutehoakaan mitenkään kummosesti. Tais alkaa aika liki sen jälkeen, kun vaihdoin nopeusmittari/taka vasemman abs anturin... Todella vittumaista ku aina ruksuttaa :think
Oon koittanu ettii vastausta, mut en o löytäny sit millää.. Eli jos vaihdan ton MID:n pois ja laitan tavan soittimen tilalle, niin pelittääkö toi ajotietokone tuossa mittaristossa kuitenki ihan normaalisti?
No pyöränlaakeri vois olla ainut vika, mut mites se sitte alko liki samaan aikaan tuon anturin vaihdon jälkeen? :think Nopeusmittari näyttää ok. Eikä mikään rengaskaan ole mitenkään erityisen tyhjä... Yhtä rengasta en pääs mittaa ku venttiili on jotenkin jumissa. Tai sitte se voi olla vaan jäässä, pakkasilla kun koitin viimeeksi mitata rengaspaineita.
Pitää koittaa uudemman kerran kattoa noita rengaspaineita vielä.
Eikä mikää laakeri nyt väljältä kyllä tunnu.
Puslissa taitaa olla enemmän väljää ku laki sallii... (kun kiihdyttää niin pamahtaa vähä voimalinja tai joku ja menee ku ajokoira toisinaan )
Ja onko normaalia kun "aikansa sutii", asc pois päältä, niin absit "hajoaa", eli tarvii sammutuksen ja ajaa hetki eteen että kuittaantuu taas toimintaan?
edit:
Mut hei, voikos pieni renkaanpaine-ero muka tehdä sitä että abs:t ruksuttaa? :think Kuinka herkästi noi muka sit alkaa toimimaan? Johan se pitäis sitte kesälläkin "kaarteessa" jarrutettaessa rutista, jos pienet nopeuserot jo vaikuttaa?
Tuliko vanha anturi ihan suosiolla pois vai jouduitko kikkailee? Omassa autossa oli sen verran kovin kiinni että jouduin poraamaan sen pois ja samalla vahingoitin tota laakerin abs kehää. Eli ongelmaksi muodostui kun jarrutti alle 50km/h vauhdissa niin abs rutisi vastaa, oli sitten liukasta tai ei.
Vaihdoin molemmat laakerit taakse ja ongelma on poissa.
Vanhasta laakerin abs kehästä puuttuu paloja kello 12 ja 15
Tohon sutimiseen sen verran että omassa käy täsmälleen samoin jos vähän pidempään menee linkussa että abs menee pois päältä ja sammutuksen jälkeen kun rullaa muutaman metrin niin se palautuu päälle.
Joutu juu poraamaan pois, mutta en mielestäni joutunu poraamaan läpi asti siitä vanhasta anturista, vaan se tuli jo kohtuu isona pötkönä pois... Tiedä sitte vaikka ois saanu kipeetä... :think
Näkeekö tuota onko kehä rikki, kun ottaa jarrut auki vai pitääkö purkaa enemmänkin?
Tuntu taas että tänää ei ollu minkäänlaista rutinaa normi jarrutuksella, ota tuosta nyt sitte selvää taas...
Ja on tarvikeanturi, olikohan Leoni. (ja aika hinnakaskin siihen nähden)
Ja nopeusmittari heittää Naviin nähden suunnilleen 75/80. Mun mielestä kierrosten suhteen ei oo mittariheittoa entiseen verrattuna. Eihän sitä teitysti hyvin pientä eroa ees huomaa jos on. :think
Tulis jo kevväämpi...
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Mieluiten niin, että ovien kaukolukitus jäisi käyttöön.
Huutaa yksinään ja ois ihan kiva kuitenkin pitää ovet lukossa ilman huutoa.
Näkeekö DIS:llä mistä viimeisin hälyytys on tullut?
Tai näkeekö sen jotenkin muutoin?
Näkee korimoduulilta koodit lukemalla miksi on lauennut viimeksi.
Kun lukitsee auton ja painaa uudestaan lukitusta niin hälyttimestä kytkeytyy sisätutkat sekä kallistusanturi pois. Joten niiden viallisuuden voi ainakin tolleen helposti testata.
Varustekoodaamalla saa tietysti koko hälyttimen pois.
Mieluiten niin, että ovien kaukolukitus jäisi käyttöön.
Huutaa yksinään ja ois ihan kiva kuitenkin pitää ovet lukossa ilman huutoa.
Näkeekö DIS:llä mistä viimeisin hälyytys on tullut?
Tai näkeekö sen jotenkin muutoin?
Kokeile ottaa konepellin kytkimestä piuha irti, se on siinä kuskinpuoleisen raitisilmasuodattimen edessä. Tuo taitaa olla yleisin vikapaikka väärissä hälytyksissä. Sitten tietty jos takaluukkuun menevät johdot pätkii haitarikumin sisällä, niin se voi aiheuttaa vääriä hälytyksiä.
Joutu juu poraamaan pois, mutta en mielestäni joutunu poraamaan läpi asti siitä vanhasta anturista, vaan se tuli jo kohtuu isona pötkönä pois... Tiedä sitte vaikka ois saanu kipeetä... :think
Näkeekö tuota onko kehä rikki, kun ottaa jarrut auki vai pitääkö purkaa enemmänkin?
Tuntu taas että tänää ei ollu minkäänlaista rutinaa normi jarrutuksella, ota tuosta nyt sitte selvää taas...
Laakeri pitää irroittaa, että signaalipinnan pystyy näkemään, mutta ABS-anturin reiästä saattaisi pikkusormella pystyä tunnustelemaan laakerin kylkeä...
Vian voi toki aiheuttaa tuo tarvikenaturikin, jos se nyt tänään on vuorostaan toiminut normaalisti.
Comment