E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tsuissi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 96
    • Seinäjoki

    Originally posted by Lakeson View Post
    M52:ssa AUC-sensori on syylärin oikealla puolella, paisarin välittömässä läheisyydessä.
    Paisarihan on vasemmalla puolella, näin kun autoista puhutaan...?
    Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
    Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
    Nyk. 636 kawasaki

    "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

    >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

    Comment

    • Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

      Originally posted by Soininen View Post
      Autossa temppuilee xenonien automaatti säätö, käyttää ala asennossa ja nostaa vain hiukan. Kettumainen ajella kun valot näyttää ihan eteen. Missähän moinen vika?

      Lueskelin jo tuolta että olisi ne säätö muovit tms. menny kappaleiksi, ymmärsin niin että valojen ei kuulusi säätyä sillon ollenkaan. Välillä oli viikonverran kun ne toimi normaalisti ja nyt taas uudestaan :think

      Niin ja autohan on vm99
      Mulla oli kaikki tapit poikki, niin näytti jotain 5m auton eteen valot ja säätö kyllä rullas "vähänmatkaa" kun laitto valot päälle. Kannattaa kanssa tarkistaa oikean eturenkaan tuennasta onko se korkeudensäädön tappi ehjä jne. Mut veikkaan säätötappeja... :think

      Nopea kokeilla, otat polttimon perseestä kiinni, jos heiluu "miten sattuu" niin tapit poikki, jos heiluu vaan ylösalas, niin korkeustappi vaan poikki (sisempi).

      edit:

      Hei joo, nyt tuli mieleen. Mulla absit ruksuttaa ihan joka kerta ku jarrua painaa vähänkin enemmän. Ei väliä oliko liukasta tai ei, niin aina. Ja tuntuu ettei oo jarrutehoakaan mitenkään kummosesti. Tais alkaa aika liki sen jälkeen, kun vaihdoin nopeusmittari/taka vasemman abs anturin... Todella vittumaista ku aina ruksuttaa :think

      Mitä öljyä tollaseen manuska askiin kannattaa laittaa, uskaltaako kaataa Redlinet? Ku vähä tuntuis kaipaavan synkrot entraamista... Jos sil sais ton pelaamaan taas vähä paremmin??
      Last edited by Bmw Dreamer; 11-03-2011, 20:10.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

      Case IH 5140 Maxxum

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        Originally posted by Bmw Dreamer View Post
        Hei joo, nyt tuli mieleen. Mulla absit ruksuttaa ihan joka kerta ku jarrua painaa vähänkin enemmän. Ei väliä oliko liukasta tai ei, niin aina. Ja tuntuu ettei oo jarrutehoakaan mitenkään kummosesti. Tais alkaa aika liki sen jälkeen, kun vaihdoin nopeusmittari/taka vasemman abs anturin... Todella vittumaista ku aina ruksuttaa :think
        Näyttääkö nopeusmittari oikein tai muuttuiko mittarivirhe uuden anturin asennuksen jälkeen? Rengaspaineet oikeat? Pyöränlaakereissa väljää?
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          No pyöränlaakeri vois olla ainut vika, mut mites se sitte alko liki samaan aikaan tuon anturin vaihdon jälkeen? :think Nopeusmittari näyttää ok. Eikä mikään rengaskaan ole mitenkään erityisen tyhjä... Yhtä rengasta en pääs mittaa ku venttiili on jotenkin jumissa. Tai sitte se voi olla vaan jäässä, pakkasilla kun koitin viimeeksi mitata rengaspaineita.

          Pitää koittaa uudemman kerran kattoa noita rengaspaineita vielä.
          Eikä mikää laakeri nyt väljältä kyllä tunnu.

          Puslissa taitaa olla enemmän väljää ku laki sallii... (kun kiihdyttää niin pamahtaa vähä voimalinja tai joku ja menee ku ajokoira toisinaan )

          Ja onko normaalia kun "aikansa sutii", asc pois päältä, niin absit "hajoaa", eli tarvii sammutuksen ja ajaa hetki eteen että kuittaantuu taas toimintaan?

          edit:

          Mut hei, voikos pieni renkaanpaine-ero muka tehdä sitä että abs:t ruksuttaa? :think Kuinka herkästi noi muka sit alkaa toimimaan? Johan se pitäis sitte kesälläkin "kaarteessa" jarrutettaessa rutista, jos pienet nopeuserot jo vaikuttaa?
          Last edited by Bmw Dreamer; 11-03-2011, 22:08.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Hei joo, nyt tuli mieleen. Mulla absit ruksuttaa ihan joka kerta ku jarrua painaa vähänkin enemmän. Ei väliä oliko liukasta tai ei, niin aina. Ja tuntuu ettei oo jarrutehoakaan mitenkään kummosesti. Tais alkaa aika liki sen jälkeen, kun vaihdoin nopeusmittari/taka vasemman abs anturin... Todella vittumaista ku aina ruksuttaa :think
            Tarvikeanturi?
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Teppis83
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 50
              • Lahti

              Oon koittanu ettii vastausta, mut en o löytäny sit millää.. Eli jos vaihdan ton MID:n pois ja laitan tavan soittimen tilalle, niin pelittääkö toi ajotietokone tuossa mittaristossa kuitenki ihan normaalisti?

              Comment

              • Purni
                BTCF Member
                • May 2007
                • 915
                • Vantaa

                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                No pyöränlaakeri vois olla ainut vika, mut mites se sitte alko liki samaan aikaan tuon anturin vaihdon jälkeen? :think Nopeusmittari näyttää ok. Eikä mikään rengaskaan ole mitenkään erityisen tyhjä... Yhtä rengasta en pääs mittaa ku venttiili on jotenkin jumissa. Tai sitte se voi olla vaan jäässä, pakkasilla kun koitin viimeeksi mitata rengaspaineita.

                Pitää koittaa uudemman kerran kattoa noita rengaspaineita vielä.
                Eikä mikää laakeri nyt väljältä kyllä tunnu.

                Puslissa taitaa olla enemmän väljää ku laki sallii... (kun kiihdyttää niin pamahtaa vähä voimalinja tai joku ja menee ku ajokoira toisinaan )

                Ja onko normaalia kun "aikansa sutii", asc pois päältä, niin absit "hajoaa", eli tarvii sammutuksen ja ajaa hetki eteen että kuittaantuu taas toimintaan?

                edit:

                Mut hei, voikos pieni renkaanpaine-ero muka tehdä sitä että abs:t ruksuttaa? :think Kuinka herkästi noi muka sit alkaa toimimaan? Johan se pitäis sitte kesälläkin "kaarteessa" jarrutettaessa rutista, jos pienet nopeuserot jo vaikuttaa?
                Tuliko vanha anturi ihan suosiolla pois vai jouduitko kikkailee? Omassa autossa oli sen verran kovin kiinni että jouduin poraamaan sen pois ja samalla vahingoitin tota laakerin abs kehää. Eli ongelmaksi muodostui kun jarrutti alle 50km/h vauhdissa niin abs rutisi vastaa, oli sitten liukasta tai ei.
                Vaihdoin molemmat laakerit taakse ja ongelma on poissa.


                Vanhasta laakerin abs kehästä puuttuu paloja kello 12 ja 15



                Tohon sutimiseen sen verran että omassa käy täsmälleen samoin jos vähän pidempään menee linkussa että abs menee pois päältä ja sammutuksen jälkeen kun rullaa muutaman metrin niin se palautuu päälle.
                Kesämiina: E39 M5 S/C
                Talvimiina: E70 X5 530sd

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  Joutu juu poraamaan pois, mutta en mielestäni joutunu poraamaan läpi asti siitä vanhasta anturista, vaan se tuli jo kohtuu isona pötkönä pois... Tiedä sitte vaikka ois saanu kipeetä... :think
                  Näkeekö tuota onko kehä rikki, kun ottaa jarrut auki vai pitääkö purkaa enemmänkin?

                  Tuntu taas että tänää ei ollu minkäänlaista rutinaa normi jarrutuksella, ota tuosta nyt sitte selvää taas...

                  Ja on tarvikeanturi, olikohan Leoni. (ja aika hinnakaskin siihen nähden)

                  Ja nopeusmittari heittää Naviin nähden suunnilleen 75/80. Mun mielestä kierrosten suhteen ei oo mittariheittoa entiseen verrattuna. Eihän sitä teitysti hyvin pientä eroa ees huomaa jos on. :think

                  Tulis jo kevväämpi...
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Saako varashälyyttimen pois päältä?

                    Miten?

                    Mieluiten niin, että ovien kaukolukitus jäisi käyttöön.

                    Huutaa yksinään ja ois ihan kiva kuitenkin pitää ovet lukossa ilman huutoa.

                    Näkeekö DIS:llä mistä viimeisin hälyytys on tullut?

                    Tai näkeekö sen jotenkin muutoin?
                    Olli.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Rocla View Post
                      Saako varashälyyttimen pois päältä?

                      Miten?

                      Mieluiten niin, että ovien kaukolukitus jäisi käyttöön.

                      Huutaa yksinään ja ois ihan kiva kuitenkin pitää ovet lukossa ilman huutoa.

                      Näkeekö DIS:llä mistä viimeisin hälyytys on tullut?

                      Tai näkeekö sen jotenkin muutoin?
                      Näkee korimoduulilta koodit lukemalla miksi on lauennut viimeksi.
                      Kun lukitsee auton ja painaa uudestaan lukitusta niin hälyttimestä kytkeytyy sisätutkat sekä kallistusanturi pois. Joten niiden viallisuuden voi ainakin tolleen helposti testata.
                      Varustekoodaamalla saa tietysti koko hälyttimen pois.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Saako varashälyyttimen pois päältä?

                        Miten?

                        Mieluiten niin, että ovien kaukolukitus jäisi käyttöön.

                        Huutaa yksinään ja ois ihan kiva kuitenkin pitää ovet lukossa ilman huutoa.

                        Näkeekö DIS:llä mistä viimeisin hälyytys on tullut?

                        Tai näkeekö sen jotenkin muutoin?
                        Kokeile ottaa konepellin kytkimestä piuha irti, se on siinä kuskinpuoleisen raitisilmasuodattimen edessä. Tuo taitaa olla yleisin vikapaikka väärissä hälytyksissä. Sitten tietty jos takaluukkuun menevät johdot pätkii haitarikumin sisällä, niin se voi aiheuttaa vääriä hälytyksiä.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Saako suksiboksia katolle jos ei ole kattokaiteita? Entäs sedaniin, millaiset telineet se vaatii?

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Joutu juu poraamaan pois, mutta en mielestäni joutunu poraamaan läpi asti siitä vanhasta anturista, vaan se tuli jo kohtuu isona pötkönä pois... Tiedä sitte vaikka ois saanu kipeetä... :think
                            Näkeekö tuota onko kehä rikki, kun ottaa jarrut auki vai pitääkö purkaa enemmänkin?

                            Tuntu taas että tänää ei ollu minkäänlaista rutinaa normi jarrutuksella, ota tuosta nyt sitte selvää taas...
                            Laakeri pitää irroittaa, että signaalipinnan pystyy näkemään, mutta ABS-anturin reiästä saattaisi pikkusormella pystyä tunnustelemaan laakerin kylkeä...

                            Vian voi toki aiheuttaa tuo tarvikenaturikin, jos se nyt tänään on vuorostaan toiminut normaalisti.

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Saako suksiboksia katolle jos ei ole kattokaiteita? Entäs sedaniin, millaiset telineet se vaatii?
                            Oon nähny ainakin Thulen boxeja sedanin katolla ilman niitä pitkittäisiä kattokaiteita. Boxeihin saa mallikohtaisia kiinnikeitä.
                            Last edited by kaol; 12-03-2011, 21:51.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • Matula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1706

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Saako suksiboksia katolle jos ei ole kattokaiteita?
                              Saahan toki, taakkatelineisiinhän se kiinnitetään taakkatelineitä on kaiteellisiin ja kaiteettomiin.

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Entäs sedaniin, millaiset telineet se vaatii?
                              Joko ruuvikiinnitteiset tai universaalimmat jotka puristuvat katon ja oviaukon väliin.

                              Comment

                              • Matula
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1706

                                Originally posted by kaol View Post
                                Oon nähny ainakin Thulen boxeja sedanin katolla ilman niitä pitkittäisiä kattokaiteita. Boxeihin saa mallikohtaisia kiinnikeitä.
                                Minkälaisia ne sedanin kattokaiteet ovat?

                                Comment

                                Working...
                                X