E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Jos takana ei ole lämmönsäätörullaa, niin ei tule lämmintä.
    Onko tässä ominaisuudessa tullut faceliftin myötä joku muutos? Omassanikin puhaltaa lämmintä taakse vaikka ei ole sitä lämmönsäätöä takana suulakkeen vieressä. Keskellä edessä oleva rulla taitaa ohjata myös takasuulaketta.

    Comment

    • Jucke
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 518
      • Keski-suomi

      Mikä mahtaa aiheuttaa vikakoodin "imusarjan jäähdytys, aktivointi"?
      540i siis kyseessä.
      E34 ///M5 3.8 '93,
      ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4927
        • Kotka

        Originally posted by Jucke View Post
        Mikä mahtaa aiheuttaa vikakoodin "imusarjan jäähdytys, aktivointi"?
        540i siis kyseessä.
        Ei mikään Millä luettu?
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • bmw523i
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 42
          • lahti

          Originally posted by Matula View Post
          Onko tässä ominaisuudessa tullut faceliftin myötä joku muutos? Omassanikin puhaltaa lämmintä taakse vaikka ei ole sitä lämmönsäätöä takana suulakkeen vieressä. Keskellä edessä oleva rulla taitaa ohjata myös takasuulaketta.

          Kyllä mulla ainakin tulee lämmintä takaa vaikkei ole säätörullaa auto siis 05/99 523i. toisessa kulkineessa 06/97 520i tulee pelkkää kylmää. Tosin tässä vanhemmassa koslassa ei tahdo tulla edestäkään kuin kylmää ja tosi kylmää vaikka kuinka rullaa pyörittelee.....?????

          Comment

          • Lakeson
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 649
            • Jyväskylä

            Originally posted by Haju69 View Post
            Eli vasen puoli. Oikea apukuskin puoli ja vasen kuskin puoli olettaen että ratti on vasemmalla. Eli että ratti on niinkuin yleensä suomessa.
            Tuosta olen samaa mieltä. Mutta jos sanotaan mistä joku löytyy, ymmärrän kuten se sanotaan. Tuolla logiikalla ilmeisesti M52:n pakosarjakin löytyy konehuoneesta oikealta puolelta.
            Ei mopolla mahottomia..

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by Jucke View Post
              Mikä mahtaa aiheuttaa vikakoodin "imusarjan jäähdytys, aktivointi"?
              540i siis kyseessä.
              Jossain varmaankin tulkinnassa vikaa. Villi veikkaus että vikakoodi tarkoittaa oikeasti sähköisen termostaatin lämmityspiirin katkosta.
              (MAP Cooling)
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • Jucke
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 518
                • Keski-suomi

                Originally posted by Dunky View Post
                Ei mikään Millä luettu?
                Autocom:illa. Tässä koko lista:

                140 -Aktivointi, imusarjan jäähdytys
                5 -Lambdatunnistimen lämmitin ennen katalysaattoria, ryhmä 2
                28 -Additiivinen seoksen säätö, ryhmä 1. Säätöraja saavutettu
                29 -Additiivinen seoksen säätö, ryhmä 2. Säätöraja saavutettu
                E34 ///M5 3.8 '93,
                ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                Comment

                • anttiboy
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 258
                  • Alajärvi

                  Öö mihinhän suuntaan avainta pitäisi kääntää että ovet saa mekaanisisesti siis auki? Kumma homma kävi, kun töistä piti lähteä niin ovet eivät auenneet avaimen kaukosäädöstä eikä tuntunut vaikuttavan kun avaimen työnsi reikään ja käänti molempiin suuntiin?

                  Tapahtuikohan tuossa jotain, kun töihin tulin niin laitoin ovet pari-kolme kertaa lukkoon auki, lukkoon auki jne.. Vahingossa kun hipelöin.

                  edit: Eikä ole salmiakkiavain.
                  Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                  Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                  Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                  Ex: E71 X6 40d Titangrau
                  EX: F07 530d Carbonschwarz
                  Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                  Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                  Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                  Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                  Ex: E38 730d Biarritzblau
                  Ex: E65 730d White
                  Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                  Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                  Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                  Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8094
                    • Willähde

                    Muistaakseni vasempaan. On vaa helvetin jäykkä ku sitä ei ole käytetty. Sama muistaakseni kontin kanssa.
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • anttiboy
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 258
                      • Alajärvi

                      Originally posted by peltone View Post
                      Muistaakseni vasempaan. On vaa helvetin jäykkä ku sitä ei ole käytetty. Sama muistaakseni kontin kanssa.
                      Joo kontin kerran jouduin aukaisemaan ja vasemmalle sitä joutu ainakin vääntää.... Mulla ei ollu se jäykkänä, mut ainakin tuo ovenlukko tuntu olevan tosi jäykkä, pelkäsin jo vähän että avain menee poikki, mutta joutuu huomenna päiväsaikaan käydä koittamassa.
                      Nyk: F82 M4 Yas Marina Blau
                      Ex: Porsche 911 "GT3RS"
                      Ex: F10 530d //M-Sport Alpinweiss 3
                      Ex: E71 X6 40d Titangrau
                      EX: F07 530d Carbonschwarz
                      Ex: E60 530D //M-Sport Carbonschwarz
                      Ex: E65 FL 730d Black Sapphire
                      Ex: E60 535D //M-Sport Titansilber Individual
                      Ex: E60 535D //M-Sport Carbonschwarz
                      Ex: E38 730d Biarritzblau
                      Ex: E65 730d White
                      Ex: E39 523 //M-Sport Biarritzblau
                      Ex: E60 530d //M-Sport Titangrau
                      Ex: E36 325 Cabriolet Diamantschwarz
                      Ex: E39 530d //M-Sport Individual Hellrot

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8974
                        • Kellokoski

                        Originally posted by Jucke View Post
                        Autocom:illa. Tässä koko lista:

                        5 -Lambdatunnistimen lämmitin ennen katalysaattoria, ryhmä 2
                        28 -Additiivinen seoksen säätö, ryhmä 1. Säätöraja saavutettu
                        29 -Additiivinen seoksen säätö, ryhmä 2. Säätöraja saavutettu
                        Korjaa imuvuodot
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • bimmerE34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 6208
                          • Gotham

                          Originally posted by anttiboy View Post
                          Joo kontin kerran jouduin aukaisemaan ja vasemmalle sitä joutu ainakin vääntää.... Mulla ei ollu se jäykkänä, mut ainakin tuo ovenlukko tuntu olevan tosi jäykkä, pelkäsin jo vähän että avain menee poikki, mutta joutuu huomenna päiväsaikaan käydä koittamassa.
                          Mulla oli saatanan jäykkä kun joutu aikanaa akkua vaihtaa.. Kyllä se aukee, mutta eka meinas usko loppua

                          ///Pumppu Pojat Racing Team
                          Metaline sport #40

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Voikos mulla olla kuskin turvavyön kiristin paskana, vai onko vaan "pistoke" jotenkin löysällä, kun liikkuu joku nelisen senttiä ylös alas? :think
                            Vastaan itselleni, että pistoke irti... Vittu, niin ahdas väli laittaa kiinni ettei saanu ees sormilla alkuun... Se ois sitte huomenna koitettava kiskoa irti että saa torxiavainta väliin...
                            Uskaltais vähä paremmin taittaa matkaa tolla kun tietäis että pysyis penkissä kii jos sattuis rytisee.
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Haba-75
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 91

                              Originally posted by Gize View Post
                              Hmm...täällä ainakin tulee lämmintä (tai itseasiassa kuumaa!) taaksekin vaikka ei ole lämmönsäätörullaa (vaikka olisi -34c, kuten eräänä päivänä). Auto ei ole ollut vielä kesäkeleillä itsellä, joten en osaa sanoa minkä lämpöistä/kylmää tulee kesällä. Onko tämä kuinka fakta / onko vuosimallikohtaisia eroja? Hieno "vika" jos se sellainen on
                              No mikäs siinä on sit vikana ku on se lämmin/kylmä säätörulla takana,mutta tulee vain kylmää?? Autom.ilm. löytyy ja autona 540ia 9/98..
                              E61 530Dat

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                                Vastaan itselleni, että pistoke irti... Vittu, niin ahdas väli laittaa kiinni ettei saanu ees sormilla alkuun... Se ois sitte huomenna koitettava kiskoa irti että saa torxiavainta väliin...
                                Uskaltais vähä paremmin taittaa matkaa tolla kun tietäis että pysyis penkissä kii jos sattuis rytisee.
                                Eihän se pistoke sitä normaalitilassa kiristä vaan ainoastaan laukaisee kiristyspanoksen törmäyksessä. Joten jos kiristin on löysä, on se jo lauennut. Autossa pitäisi palaa airbagin valo jos kiristimen pistoke on irti. Jos ei pala, on syytä tutkia koko systeemi ettei sitä ole peukaloitu.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X