E39 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    Joo siis ei siinä muuta vikaa ollu kuin tuo pistokehässäkkä irti kiskosta. Eli ei panoksessa/kiristimessä vikaa siis. (ja liikkuukin vähä enemmän kuin sen 4 senttii, kun on koko käikäle irti )

    Pitäiskö tälläsessä olla joku turvavyön muistutin, vai mikä se punanen valo mittaristossa on, missä on ukko ja turvavyö? Sammuu kuitenkin aina muitten varoitusvalojen kanssa? :think
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Jucke
      BTCF Member
      • Mar 2006
      • 518
      • Keski-suomi

      Originally posted by Supa View Post
      Jossain varmaankin tulkinnassa vikaa. Villi veikkaus että vikakoodi tarkoittaa oikeasti sähköisen termostaatin lämmityspiirin katkosta.
      (MAP Cooling)
      Tässä ilmeisesti samasta asiasta kyse?: http://forums.bimmerforums.com/forum.../t-566893.html
      E34 ///M5 3.8 '93,
      ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

      Comment

      • Jucke
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 518
        • Keski-suomi

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Korjaa imuvuodot
        Täytynee noihin paneutua, strarttisprayn sumuttelu ei paljastanut mitään mutta
        toki niitä vuotoja varmasti silti on. Mitkä ne peruspaikat tuossa M62:ssa oli, ei suostu tuo search toimimaan kirveelläkään...
        E34 ///M5 3.8 '93,
        ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          Originally posted by Jucke View Post
          Täytynee noihin paneutua, strarttisprayn sumuttelu ei paljastanut mitään mutta
          toki niitä vuotoja varmasti silti on. Mitkä ne peruspaikat tuossa M62:ssa oli, ei suostu tuo search toimimaan kirveelläkään...
          Yleisin on vissiin huohottimen kalvo imusarjan takapäädyssä, imm sekä letkuliitokset ja hapertuneet letkut, mahd. myös imusarjantiivisteet yms...
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • kmn
            Moderator
            • May 2009
            • 6023
            • Sipoo

            Originally posted by TJJ View Post
            Vaihdoin tuon kardaanin tukilaakerin (ja myös sen kumikiekon ja vakionopeusnivelen) taannoin eikä sillä ollut mitään vaikutusta tuohon minulla kuuluvaan ääneen.
            Juu eikä ääni ole mielestäni niin mekaaninen.. Rikkinäisiä kumilimppuja tai kardaanin ristikoita on kyllä persauksessa tuntunut eri autoissa aikaisemmin, mutta kyse tässä yksinkertaisesti ei voi olla siitä. Siis tämä vikinä ei muutu kierrosten / nopeuden mukaan.....

            Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
            Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
            --
            Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

            Comment

            • Wages
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 41
              • Raasepori

              Originally posted by Matula View Post
              Onko tässä ominaisuudessa tullut faceliftin myötä joku muutos? Omassanikin puhaltaa lämmintä taakse vaikka ei ole sitä lämmönsäätöä takana suulakkeen vieressä. Keskellä edessä oleva rulla taitaa ohjata myös takasuulaketta.
              Ainakin mulla tottelee tota etusäätimen rullaa myös taakse. Takana ei ole omaa rullaa. Auto vm. -01

              Sit kysymys. Mistä lähteä etsimään vikaa kun lämmityslaite lopetti jaloille puhaltamisen? Lämmityslaitteen puhallus suunnan valitsin tuntuu jotenkin oudosti jäykältä? Puhaltaa normaalisti tuulilasille ja noista ylemmistä suuttimista. Kyseessä siis manuaali ilmastoinnilla oleva auto.
              Last edited by Wages; 22-03-2011, 20:43. Reason: Oli joku kerenny vastailla jo.
              E39 520iA touring, -01 Schwarz II
              Ex-,E36 316 touring, -97 Alpinweiss II

              Comment

              • baier4ever
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 560
                • Jurva

                Pitäisi päivitellä jarruja eteen mitä mieltä tai onko jollain kokemusta näistä?

                Zimmermanit ja ebc black palat olisi tarkoitus laittaa





                Pitäisi nuo satulatkin vaihtaa niin mistä olette noita tilanneet / ostaneet?
                Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
                Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

                Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
                ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
                E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

                Comment

                • Supa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 7597
                  • Järvenpää

                  Originally posted by baier4ever View Post
                  Pitäisi nuo satulatkin vaihtaa niin mistä olette noita tilanneet / ostaneet?
                  Miksi? Kustannustehokkain ratkaisu on purkaa satulat, puhaltaa ja käyttää passivoinnissa tai maalata.
                  Tämän jälkeen uusilla tiivisteillä kasaan ja mikäli jossain männässä oli ruostevikaa niin uusii tarvittaessa.
                  - E90 320i LCI M-sport -09
                  - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                  Comment

                  • qazzu
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 24
                    • lahti

                    Kertokaapa viisaammat, onko M-puskurin alla kulmissa olevat muovipalaset vaihdettavissa helposti? Vasemman puoleinen ottanut osumaa. Kurkottelin auton alle ja näyttäisi, että olisi ruuveilla tms. kiinni. Mutta, millähän nimellä tuommoista lähtisi metsästämään, ei realoem.comista löytynyt kyllä mitään sopivaa. Ohessa vielä kuva selventämään, mistä kohdasta kyse.
                    Attached Files
                    F30 320iA //M-Sport
                    ex. E39 530i //M-Sport

                    Comment

                    • mijuko
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2010
                      • 951
                      • ۩□□۩

                      Originally posted by qazzu View Post
                      Kertokaapa viisaammat, onko M-puskurin alla kulmissa olevat muovipalaset vaihdettavissa helposti? Vasemman puoleinen ottanut osumaa. Kurkottelin auton alle ja näyttäisi, että olisi ruuveilla tms. kiinni. Mutta, millähän nimellä tuommoista lähtisi metsästämään, ei realoem.comista löytynyt kyllä mitään sopivaa. Ohessa vielä kuva selventämään, mistä kohdasta kyse.
                      Helppo vaihtaa.. rengas linkkuun ruuvit irti ja uutta tilalle.
                      Ihan parkkisprojekti, mutta kallista muovia


                      HUPS! linkissä OIKEAN puoleinen osa!!! ELI osanro. 51-71-2-694-899 vasemmalle!
                      Last edited by mijuko; 23-03-2011, 18:13.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Supa View Post
                        Miksi? Kustannustehokkain ratkaisu on purkaa satulat, puhaltaa ja käyttää passivoinnissa tai maalata.
                        Tämän jälkeen uusilla tiivisteillä kasaan ja mikäli jossain männässä oli ruostevikaa niin uusii tarvittaessa.
                        Aika paha jos ainut auto Ilman jarrujako vie ne satulat passivointiin?

                        Comment

                        • qazzu
                          Newbiemmer
                          • Jun 2010
                          • 24
                          • lahti

                          Originally posted by mijuko View Post
                          Helppo vaihtaa.. rengas linkkuun ruuvit irti ja uutta tilalle.
                          Ihan parkkisprojekti, mutta kallista muovia


                          HUPS! linkissä OIKEAN puoleinen osa!!! ELI osanro. 51-71-2-694-899 vasemmalle!
                          Kiitoksia tiedoista. Hetihän netistäkin löytyi keskustelua ja kuvia aiheesta, kun tiesi oikean nimen. Itse asiassa siis juurikin tuo apumiehen puoleinen eli oikean puoleinen osa hakusessa (mikä tuossa kuvassakin on). Jostain syystä aivot sanoi vasen, kun edestä sitä katselin.

                          Kallista näyttää tosiaan muovinpalanen olevan...
                          F30 320iA //M-Sport
                          ex. E39 530i //M-Sport

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Aika paha jos ainut auto Ilman jarrujako vie ne satulat passivointiin?
                            Eikö jokasella bemaristilla nyt pitäs vara-auto olla, pari purkuautoa ja joku projekti
                            Ei mutta, ostaa halvalla käytetyt jostain purkaamolta ja kunnostaa ne, myy sitten vanhat tai kunnostaa nekin myöhemmin niin menee ainakin kaupaksi.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • heikoin
                              Newbiemmer
                              • Oct 2010
                              • 29
                              • Suomi

                              Haluaisin -96 528i:hin vähän lisää ääntä ja oon nyt katellut uusia äänenvaimentimia. Nopeasti katsottuna autossa on vierekkäin 2 vaimennin pönttöä. Onko molemmat pöntöt suorassa yhteydessä toisiinsa? Tarkoitan, että jos vaihdan vapaammin virtaavaan vaimentimeen niin täytyykö molemmat vaimennnin pöntöt irrottaa?

                              Ja käsittääkseni tuossa on vielä yksi vaimennin ennen noita kahta viimeistä vierekkäin olevaa pönttöä. Onko mitään hyötyä vaihtaa pelkästään takapönttöä, vai täytyykö vaihtaa putkea pidemmältäkin matkalta?

                              Ja saa ehdottaa edullista sopivan äänekästä vaimenninta. En halua pörinäputkea vaan "sopivan äänekkään putken" Putken joka tuo kutoskoneen murinat esille.

                              Marteliuksen putkea olen vähän ajatellut. Mitä mieltä tästä?

                              Comment

                              • Rise
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2010
                                • 213
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by heikoin View Post
                                Haluaisin -96 528i:hin vähän lisää ääntä ja oon nyt katellut uusia äänenvaimentimia. Nopeasti katsottuna autossa on vierekkäin 2 vaimennin pönttöä. Onko molemmat pöntöt suorassa yhteydessä toisiinsa? Tarkoitan, että jos vaihdan vapaammin virtaavaan vaimentimeen niin täytyykö molemmat vaimennnin pöntöt irrottaa?

                                Ja käsittääkseni tuossa on vielä yksi vaimennin ennen noita kahta viimeistä vierekkäin olevaa pönttöä. Onko mitään hyötyä vaihtaa pelkästään takapönttöä, vai täytyykö vaihtaa putkea pidemmältäkin matkalta?

                                Ja saa ehdottaa edullista sopivan äänekästä vaimenninta. En halua pörinäputkea vaan "sopivan äänekkään putken" Putken joka tuo kutoskoneen murinat esille.

                                Marteliuksen putkea olen vähän ajatellut. Mitä mieltä tästä?
                                http://www.martelius.com/index.php?m...oduct=S039-BPR
                                Omasta mielestäni magnaflow:n pönttö on varsin hyvä hinta/laatu suhteeltaan. Resonoi tosin hiukka liikaa n. 2000rpm:n tienoilla, mutta ominaisuus ainoastaan kapealla kierrosalueella. Ajaa hiukka alle tai yli 2000rpm niin toimii hienosti E39:ssä on kuitenkin hyvät vaimennukset.
                                Ex
                                F11 530d m-sport
                                E46 325i cabriolet m-sport
                                E39 540iA m-sport
                                E39 523iA
                                E46 316i

                                Comment

                                Working...
                                X