Originally posted by lahopää
View Post
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Ilmasithan kunnolla raikkarikotelon alta olevasta ilmausruuvista.Originally posted by Jokinen74 View PostSiitä en tietysti ihan varma voi olla, mutta tosiaan erillisellä jännitesyötöllä toimii ja pumppaa, ja webaston käydessäkin tuntuisi pyörivän.. Olisikohan se haettava kokeeksi uusi pumppu, ei tunnu enää tässä konkurssissa... Pikkuvika webastossa tuntuu laajenevan sitä mukaa, kun sitä korjaa... Olis tainnut selvitä halvemmalla ja ainakin helpommalla, kun olisi uusinut koko laitteen keralla...
Saisi nyt ensin selvyyttä, mistä johtuu tuo K-Bus Breakdown johtuu, muuten si viitsi enää kalliita osia hommata turhaan. Eikö, jos tuo väylä pätkisi, pätkisi myöskin INPA -yhteys? Se kuitenkin toimii moitteetta. Jokainen vikailmoitus on tullut INPA istunnon ollessa päällä..
Inpassa on jotain häikkää noiden webasto yhteyksien kans,huomannu monesti. Käytän itse aina dissiä noihin weba hommiin.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Vesiventtiili on auki jännittettömänä. Vesiventtiili on jännitteetön jos virrat eivät ole kytkettynä.Originally posted by Jokinen74 View PostNyt on webastossa uusi palopesä ja huollettu ohjauskortti. Webasto käynnistyy, kun auton käynnistää ihan oikein ja lämmittää hetken aikaa, mutta sammuttaa itsensä ja vikapuskuriin jää suraavanlainen koodi:
14 K-Bus Breakdown
Error frequency : 85
Pumping fuel 14 10.00 0-n
Cooling temperature 48.00 degrees celsius
Implausible value, invalid working area
Error presents
Onko tietoa missä vika?
Toinen ongelma, kun weban käynnistää ilman että auto on käynnissä syöttämällä +12v 1 -nastaan, webasto keittää. Vesipumppu kyllä pyörii webaston käydessä ja pumppu on tutkittu ja toimivaksi havaittu ulkoisella jännitesyötöllä, mutta aina sama homma. Syötin paikallaan ollessa jännitettä suoraan pumpulle ja tulin siihen johtopäätökseen, että pumppu ei jaksa kierrättää nestettä, onko tuo auton oma vesiventtiili normaalisti kiinni ja avautuu vasta auton käydessä? Pitääkö webasto vielä erikseen koodata esilämmittimeksi, jotta tuo venttiili avautuisi ja sisäpuhallin lähtisi päälle??
Kiitokset jälleen vastauksista jo ennakkoon...
Eihän voi olla viimeisen remontin jäljiltä yhtä typerä vika kuin mitä olin tekemässä vahingossa itselleni?
Eli laitoin vähän eri mallisen kiertovesipumpun autooni ja jotenkin sain sotketua sen väärinpäin sinne letkuihin.
Ei ollut ihan bolt-on vaan piti soveltaa niin ei tuntunut mitenkään todella väärältä asennukselta vaikka pummpu oli menossa vastakarvaan paikoilleen.
Onneksi huomasin kiertosuunnan merkit sekä lämmittimestä että pumpusta ennenkuin modasin pumpun väärin tai saati että asensin väärin kasatun yhdistelmän autoon asti.
Tosin letkut eivät luultavasti kävisi paikoilleen autossa jos sen väärin laittaisi.Olli.
Comment
-
Ei pitäisi olla väärinpäin, kun on alkuperäinen pumppu ja alkuperäiset letkut, eivät kävisi noin hienosti paikalleen väärin päin ja luulisi sen jaksavan kierrättää nestettä takaperinkin koneen ollessa sammutettuna ainakin jonkin verran.. Mutta pumpussahan oltava vika, jos kerran nuo venttiilit on auki, näin muistelin vanhassakin olleen.. Pumppu kuitenkin tosiaan pumppaa nestettä, kun se on ollut ulkoisella jännitteellä pyörimässä lavuaarissa ja hienosti heittää vettä, ja paikallaan ollessakin tuntuisi pyörivän ja ohjauskortti on huollettu ja pitäisi olla ehjä, ja ainakin INPAn mukaan kaikki muuten kunnossa, mutta K-Bus Breakdown vika sammuuttaa edelleen lämmittimen ja eilen meni jo kerran lukkotilaan...Originally posted by Rocla View PostVesiventtiili on auki jännittettömänä. Vesiventtiili on jännitteetön jos virrat eivät ole kytkettynä.
Eihän voi olla viimeisen remontin jäljiltä yhtä typerä vika kuin mitä olin tekemässä vahingossa itselleni?
Eli laitoin vähän eri mallisen kiertovesipumpun autooni ja jotenkin sain sotketua sen väärinpäin sinne letkuihin.
Ei ollut ihan bolt-on vaan piti soveltaa niin ei tuntunut mitenkään todella väärältä asennukselta vaikka pummpu oli menossa vastakarvaan paikoilleen.
Onneksi huomasin kiertosuunnan merkit sekä lämmittimestä että pumpusta ennenkuin modasin pumpun väärin tai saati että asensin väärin kasatun yhdistelmän autoon asti.
Tosin letkut eivät luultavasti kävisi paikoilleen autossa jos sen väärin laittaisi.
Exautisti: En ole ilmannut raikkarikotelosta, mutta kone ollut käynnissä useita kertoja webaston paikalleen laiton jälkeen ja lämmityslaitteessa kiertää neste, kun lämpöä tulee kajuuttaan, mutta täytynee illalla ottaa tuo kotelo irti ja ilmata sieltä, jos siellä kerran ilmausruuvi on..
Edit: Mikä tuo dissi muuten on, en ole koskaan moiseen törmännyt? Jos K -väylä pätkisi, eikö INPA yhteydenkin pitäisi pätkiä, se kuitenkin toimii moitteetta, vai voiko juuri INPA jotenkin sotkea tuon systeemin ja aiheuttaa tuon breakdownin? Uusi ohjausliitin tilattuna ja laittelen paikalleen kun saapuu, täytyy samassa yhteydessä vielä kokeilla käyttää tuota lämmitintä ämpäriin liitettynä, niin näkee ainakin tuon pumpun toiminnan, ellei sitä ennen ratkea...Last edited by Jokinen74; 08-01-2013, 06:09.BMW 530d -01
Comment
-
INPAn mukaan lämpö nousee 100:n asteen ja laite on oikeasti kuuma ja ropisee hetken ennen kuin sammuu. Letkut ei tosiaan juuri edes lämmennyt, joten neste ei oikeasti kiertänyt. Täytyy vielä illalla yrittä ílmata ja startata webasto uudelleen..Originally posted by NAL-E View PostSiis mitä INPAN livedata näyttää kun weba lähtee päälle ja sammuu? Lämpenee yli 125 astetta? Sinuna ilmaisin vielä...
EDIT:
Nytpä toimiikin webasto hienosti, kaipa tuo K-Bus Breakdown oli sitten INPAn aiheuttama, kun joka kerta teki hälyn kun oli samaan aikaan sillä kiinni webassa. Nyt toimii myös moottorin ollessa sammutettuna, eikä keitä. Ilmeisesti siellä oli eilen vielä ilmaa, joka on tänään ajaessa poistunut, irroitin vielä raikkarikotelon ja ilmasin järjestelmän, mutta ei tullut ainakaan enää ilmaa. Myös sisäpuhallin lähtee pyörimään weban ohjaamana. Enää ei puutu kuin kello tai muu käynnistyslaite, mutta saapa jo manuaalisesti käyntiin ja vähenee kylmäkäynnistykset...
Aamulla töihin mennessä auto lämpeni tosi nopeasti aiempaan verrattuna ja joka kerta liikkelle lähdettäessä lähti webasto tulille, en ole nyt lukenut vikakoodeja, mutta ehkä niitä ei ole enää...
Kiitokset kaikille hyvistä neuvoista ja avusta, ennen kaikkea Exautistille...Last edited by Jokinen74; 08-01-2013, 16:28.BMW 530d -01
Comment
-
-
Ei laske.Originally posted by Röllipeikko View PostLaskeeko ajotietokone kulutukseen myös webaston käytön e39:ssä?
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Taisi ilo olla ennenaikainen.. Webasto käynnistyi joka kerta auton käynnistyksen yhteydessä koko viikon ajan. Eilen laitoin sitten päälle esilämmittimeksi, ja syttyi, paloi hetken ja sammutti itsensä. Sisäpuhallin jäi päälle, eikä pysähtynyt ennen kuin käynnisti ja sammutti koneen. Tänä aamuna teki taas ihan samoin. Molemmilla kerroilla weban vikamuistissa oli K-Bus Breakdown... Onko kellään tietoa, mikä avuksi?? Ohjauskortin pitäisi olla ehjä ja väyläpiuhakin vaikuttaa ehjältä. Uusi liitin on tulossa ja vaihdan sen hetimmiten, mutta voiko tuo vika olla jossain muualla? Vanhalla ohjauskortilla ei koskaan antanut tuota vikakoodia, monia muita kylläkin..BMW 530d -01
Comment
-
Eikö keltään löydy mitään veikkauksia edes? Ohjausliitin vaihdettu ja jälleen webasto lähti hienosti käyntiin, kävi useita minuutteja, kunnes taas sammutti itsensä. Ohjausliittimen väyläpiuhakin on ainakin ehjän näköinen läpivientiin saakka... Tuntuu siltä, että tuo huollettu ohjaus kortti on viallinen, ei tule enää muuta mieleen... Eihän sen, ettei webastoa ole koodattu esilämmittimeksi, pitäisi vaikuttaa asiaan??Last edited by Jokinen74; 15-01-2013, 10:23.BMW 530d -01
Comment
-
Itsellä oli samantapanen vika joka korjaantui uuden pumpun vaihdolla. Mulla kanssa tällä hetkellä pelkästään sulakkeella tuo weban käynnistys esilämmitykäytössä kun auton näytössä/kaapeleissa joku vika ja en ole saanu tuota gsm-käynnistintäkään toimimaan.Originally posted by Jokinen74 View PostEikö keltään löydy mitään veikkauksia edes? Ohjausliitin vaihdettu ja jälleen webasto lähti hienosti käyntiin, kävi useita minuutteja, kunnes taas sammutti itsensä. Ohjausliittimen väyläpiuhakin on ainakin ehjän näköinen läpivientiin saakka... Tuntuu siltä, että tuo huollettu ohjaus kortti on viallinen, ei tule enää muuta mieleen... Eihän sen, ettei webastoa ole koodattu esilämmittimeksi, pitäisi vaikuttaa asiaan??G31 540d xdrive
E28 535iA ikiprojekti
Comment
-
Kokeile lämmönvaihdinta kädellä. Jos ei kättä kärsi niin ylikuumenee. Vika on tällöin melko varmasti vesipumpussa. Pienempi todennäköisyys että olis kortilla.Originally posted by Jokinen74 View PostOhjausliitin vaihdettu ja jälleen webasto lähti hienosti käyntiin, kävi useita minuutteja, kunnes taas sammutti itsensä.Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!
Comment
-
Ei tuo enää ylikuumene, teki sen pari kertaa silloin alkuun, mutta oli ilmaa letkuissa, ja päivän kun auto oli ajossa, se poistui.Originally posted by Enska2 View PostKokeile lämmönvaihdinta kädellä. Jos ei kättä kärsi niin ylikuumenee. Vika on tällöin melko varmasti vesipumpussa. Pienempi todennäköisyys että olis kortilla.
Ajaessa webasto tuntuu vieläkin toimivan, mutta esilämmittimenä se sammuu tuohon K-Bus Breakdowniin.. Saattaa johtua siitä, että kortti on vääränmallinen, odotan vahvistusta epäilyilleni... Vanhalla kortilla ei koskaan tullut K-Väylän romahduksia...BMW 530d -01
Comment
-
Originally posted by Jokinen74 View PostEi tuo enää ylikuumene, teki sen pari kertaa silloin alkuun, mutta oli ilmaa letkuissa, ja päivän kun auto oli ajossa, se poistui.
Ajaessa webasto tuntuu vieläkin toimivan, mutta esilämmittimenä se sammuu tuohon K-Bus Breakdowniin.. Saattaa johtua siitä, että kortti on vääränmallinen, odotan vahvistusta epäilyilleni... Vanhalla kortilla ei koskaan tullut K-Väylän romahduksia...
Ai se pelaa ajossa:think ..samaa väylää se tieto sinne menee niin ajossa kun esilämmityksessä..... Ilmaa se vehje kuten kuuluu ja tarkasta pumpun toimivuus vaikka aukaisemalla ilmausproppu raikkari kotelon alta auton ollessa sammutettuna ja webasto käynnissä. Pitää tulla nestettä ihan kunnolla.-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
Pelaa ainakin joskus, en toki ole ajon aikana ollut pyöräkotelossa kuuntelemassa, mutta toimii se joskus jopa vartin auton ollessa sammutettunakin. Uskokaa nyt perrhana, että ongelma ei ole ENÄÄ ylikuumenemisessa. Sen jälkeen kun webasto oli ollut irti, se teki sen kahteen kertaa, mutta ei enää... Ja KYLLÄ, olen käyttänyt sen ilmausruuvin raikkarikotelon alta auki, ja KYLLÄ sieltä tuli ihan kunnolla nestettä.. Nyt ainoa ongelma on enää tuo K-Väylän romahdus, ja siihen ei tuo ilmausruuvi liity...Originally posted by exautisti View PostAi se pelaa ajossa:think ..samaa väylää se tieto sinne menee niin ajossa kun esilämmityksessä..... Ilmaa se vehje kuten kuuluu ja tarkasta pumpun toimivuus vaikka aukaisemalla ilmausproppu raikkari kotelon alta auton ollessa sammutettuna ja webasto käynnissä. Pitää tulla nestettä ihan kunnolla.BMW 530d -01
Comment
Comment