Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto asiaa
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostPitikö tuo toinen webasto koodata, kun vaihtaa? Tästä oli ilmeisesti vähän ristiriitaista tietoa?
ZUHEIZER
konventionell / k_busE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by ARDler View Postnyt olis hehku ja höyrystin vaihdettu, mutta eihän se nyt tietekää vielä pelitä. nyt kun pistää weban päälle operation status on fan interrupt ja sen jälkee alkaa heti cooling. oiskohan se sittenkin se kortti?
Oma webasto kylmänä tekee saman. Koodina 11 flame out.
Kun autolla on ajanut ja jäähtyy parkissa jonkin aikaa, niin tällöin myös webasto toimii täysin.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostOliko korttivika?
Oma webasto kylmänä tekee saman. Koodina 11 flame out.
Kun autolla on ajanut ja jäähtyy parkissa jonkin aikaa, niin tällöin myös webasto toimii täysin.Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!
Comment
-
-
Originally posted by Enska2 View PostOletko kaivanut höyrystin verkon näkyville karstan takaa?
Noh, purkiin tuon rikkinäisen webaston ja näyttäs olevan aika helppoa hommaa. Eli palopesän/höyrystimen/verkon puhdistus voisi auttaa?Last edited by zener; 31-12-2013, 19:23.
Comment
-
-
Webasto alkanut pitää polttoainepumpun käynnistyessä sellaista sumutorvea muistuttavaa ääntä. Viittaako tuo ilmauksen tarpeeseen vai mistäs moinen? Käynnistyy kuitenkin aina.
Vikakoodia sillontällöin tulee Auxiliary water pump shortcircuit, onko tuo merkki pumpun vaihdon tarpeesta tai onko akun jännitteellä vaikutusta?
Comment
-
-
Originally posted by timppa811 View PostWebasto alkanut pitää polttoainepumpun käynnistyessä sellaista sumutorvea muistuttavaa ääntä. Viittaako tuo ilmauksen tarpeeseen vai mistäs moinen? Käynnistyy kuitenkin aina.
Vikakoodia sillontällöin tulee Auxiliary water pump shortcircuit, onko tuo merkki pumpun vaihdon tarpeesta tai onko akun jännitteellä vaikutusta?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by Enska2 View PostOletko kaivanut höyrystin verkon näkyville karstan takaa?
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostMyyjän mukaan putsattu karstasta, joten taitaa olla järkevin laittaa weba takaisin myyjälle kun lupasi laittaa korvaavan tilalle.Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!
Comment
-
-
Näinköhän se on meikäläiselläkin korttivikaa...
Kaksi viikkoa sitten vaihdoin weban vesipumpun ja sen jälkeen toimi moitteettomasti eiliseen asti. Eilen luin vikakoodit ja oli seuraavat:
Webastolta:
4 Metering pump
Error frequency : 120
Combustion VL 21.00 0-n
Cooling temperature 101.00 degrees Celsius
Short circuit to ground
IHKAlta:
50 Additional heater
Error frequency : 144
Short circuit to ground
Lisäksi webalta mitattu veden lämpötila oli n.60 astetta, vaikka auto oli seissyt jo 6h ulkona +4 asteen lämpötilassa...
No, nollasin vikakoodit ja yritin tänään paremmalla ajalla. Nyt tuli uudet vikakoodit webalta:
0 Glow plug Flame detector
Error frequency : 255
Flame detector query 3 67.00 0-n
Cooling temperature 11.00 degrees Celsius
Short circuit to ground
-------------------------------------------------------------
14 K-Bus Breakdown
Error frequency : 255
Cooling 2 50.00 0-n
Cooling temperature 11.00 degrees Celsius
Implausible value, Invalid working area
-------------------------------------------------------------
4 Metering pump
Error frequency : 26
Cooling 2 50.00 0-n
Cooling temperature 11.00 degrees Celsius
Open circuit
Tänään IHKAlla ei enää vikakoodeja sitten ollutkaan.
INPAlla webastoa käytettäessä jäähdytys alkaa heti, ei edes yritä käynnistää polttotapahtumaa. Livedatalla ei anna mitään lukemia hehkutulpalta ja veden lämpötilaksi näyttää ihan järkeviä lukemia.
Olisikohan kortti ottanut itseensä tuossa vesipumpun vaihdossa. Takaisin laitettaessa kyllä tarkistin kahteen otteeseen että webaan tulevat liittimet on kunnolla paikoillaanE39 530dA Touring M-Sport Individual -04
SAAB 9-3 2.0t BioPower -02
Comment
-
-
Alfonzon vian kuvaukset ovat vastaavat kuin itselläni, lähes heti alkoi jäähdyttämään palopesää vaikka mitään palotapahtumaa ei koskaan kerennyt tapahtua. -> Kortti viallinen, hehkupiirin vastus palanut poikki. Kortti korjattavaksi vaan esim. Saloon Autorepairille tai sitten Sercapille Rovaniemelle.
Samalla voit sitten odotellessa purkaa Webaston ja polttaa toholla varovasti palopesästä karstat pois. Siinä ohessa pystyy samalla kokeilemaan hehkun, paloilmapuhaltimen ja vesipumpun toiminnatkin.
EDIT: Muuten, kun on näköjään herjannut IHKA:lta tuota Aux. Heater - Short Circuit to ground ja K-Bus Breakdownia, niin kannattaa vähintään tarkastaa liittimien kunnot, ellei jopa vaihtaa samoin tein kun ne irti otat. Myös johtoja kannattaa silmäillä mahdollisten hiertymien/katkosten osalta. Viittaisivat vahvasti jonkin sortin johto- tai liitinvikaan. Saattaa olla useampi vika siis päällekäin.2001 530d Touring
Comment
-
-
Originally posted by Enska2 View PostRuuvaa auki ja tarkista onko se pussattu.
Ja eiliseltä päivältä oli glow plug flame detector, voltage cut off koodia vaikka se pöhisi hyvin kun kokeilin pitkästä aikaa nesteet hieman lämpimänä.Last edited by zener; 11-01-2014, 10:49.
Comment
-
Comment