Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    Originally posted by jaakala View Post
    Kaipailen nyt näkemystä ja varmistusta kortti viasta. Webasto hönkii omiaan kun aukoo ovia välillä ja ei pysy päällä ajossa eikä navilta directillä. Saattaa pössäyttää välillä 1-2min toiminnan jälkee savut ja menee tuuletukselle. Vikakoodeina glow plug flame detector ja flame out. Yleisin toiminta on toi savut-tuuletus, mutta tässä justiinsa kun kirjotan niin autolla ajettu n.45min ja samutuksen jälkee painoin directistä päälle ja pysyy , ja lämmittää eli toimii. Navin näyttö sekoilee samalla vähän. Vilkuttaa sitä bmw tekstiä ja välillä sammuu. Ja ei ole eka kerta kun toimii tälleen heti ajon jälkee mutta ei tee sitäkään aina. Kylmänä ei toimi ikinä directistä.:think

    Satavarma korttivika
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • bmw523i
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 42
      • lahti

      Elikkäs alko 530da -03 merkkailemaan reviiriään eli tiputta dieseliä alleen kuskinpuolelle vähän etupyörän takaa. Todennäköiseti tulee webastolta.... Otin weban sulakkeen irti ni ei oo ainakaa sen jälkee merkkaillu. En oo viel kerinny purkaa ja tutkii sen tarkemmin vuotopaikkaa , mutta onko heittää arvioita mihin pitää varautua?? Muuten auto käy ja kukkuu normaalisti.

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14526
        • Oulu

        Originally posted by bmw523i View Post
        Elikkäs alko 530da -03 merkkailemaan reviiriään eli tiputta dieseliä alleen kuskinpuolelle vähän etupyörän takaa. Todennäköiseti tulee webastolta.... Otin weban sulakkeen irti ni ei oo ainakaa sen jälkee merkkaillu. En oo viel kerinny purkaa ja tutkii sen tarkemmin vuotopaikkaa , mutta onko heittää arvioita mihin pitää varautua?? Muuten auto käy ja kukkuu normaalisti.
        Webaston polttoaineletku kovettunut ja tehtaan puristettavat klemmarit ei enää pidä. Paras korjaushan on uusi letkun pätkä+klemmarit.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          Originally posted by Frodo View Post
          Morjens.

          E39 530d a touring 2001 facelift Webaston ongelma: Kävin paikallisella merkkikorjaamolla, Rintajoupilla koodauttamassa ajonaikaisen lämmittimen esilämmittimeksi. Sanoivat ettei onnistu, sillä radion/ajotietokoneen etupaneelissa joku vika ettei vastaanota koodia. Muuten soitin ja webasto toimii moitteetta.

          Kysymys kuuluukin että voiko pitää paikkansa?
          Merkkiorganisaation softilla (ISTA/Progman) koodaus ei onnistu, jos jollekin varustelistan ohjausyksiköstä ei pääse käsiksi. Käytännössä tuossa esilämmityskoodauksessa tarvii päästä ainoastaan mittaristolle, EWS:lle ja IHKA:lle, eli radio/MID ei tarvi koodimuutoksia. Homma todennäköisesti onnistuu esim. NCS expertillä jonkun paikallisen harrastajan toimesta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Jokinen74
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 59
            • Kuhmoinen

            Webasto sammuu?

            Olisiko kellään tiedossa mitään poppakonstia jolla saadaan webasto pysymään päällä. Ongelma tulee esiin yli 15 asteen pakkasilla. Webasto käynnistyy hienosti ja pysyy päällä n. 10 minuuttia, kunnes akun jännite laskee 11,7V:iin, tuolloin webasto sammuttaa itsensä.

            Ongelma alkoi vuoden vanhalla Hankook akulla, jonka tilalle vaihdoin Vartan AGM:n (LA95), ja virtaa piisaa vaikka kuinka, mutta webasto tuntuu olevan turhan herkkä tuolle jännitteen laskulle.

            Itselle ei tule mieleen muuta konstia, kuin salvaa sähkösyöppö auton lämmityslaitteen puhallin pois pelistä silloin, kun webasto on päällä. Autossa on Remuc -ohjain jolla webasto startataan, joten remucin lähdöstä vetäisi piuhan releelle, joka katkaisisi puhaltimen syötön. Ylläpitolaturia ei pysty päivällä käyttämään, kun emännän työpaikalla on tolppapaikkoja liian vähän..

            Edit: Ja tosiaan webasto sammuttaa itsensä ja ei ole vikakoodeja ja ohjainkortti uusittu viime keväänä. Webasto toimii hienosti pienemmillä pakkasilla, kun akun jännite ei putoaa noin alas..
            Last edited by Jokinen74; 23-01-2014, 07:41.
            BMW 530d -01

            Comment

            • ei_zei75
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 193
              • Kaskinen

              weban johdot

              Eli oli tuossa weba irti, kortti oli korjauksessa, ja nyt pitäisi laittaa takaisin, mutta...
              Siinä on kaksi samanlaista piuhaa, joissa on samanlaiset liittimet, eli toinen menee vesipumpulle ja toinen varmaankin palopuhaltimelle. Mutta kumpi johto tulee kumpaan liittimeen webastossa?
              Olisiko jollain kuvaa järjestyksestä?
              Vesipumppu reunimmaiseen?
              Ja kun otin sen weban irti, eipä ollut akunkenkä irti, voiko tulla ongelmia tai vikoja siitä:o
              Pii Em Wii, oool jyyy niiid...

              Comment

              • Pääkkäri
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 54
                • E-Savo

                Originally posted by ei_zei75 View Post
                Eli oli tuossa weba irti, kortti oli korjauksessa, ja nyt pitäisi laittaa takaisin, mutta...
                Siinä on kaksi samanlaista piuhaa, joissa on samanlaiset liittimet, eli toinen menee vesipumpulle ja toinen varmaankin palopuhaltimelle. Mutta kumpi johto tulee kumpaan liittimeen webastossa?
                Olisiko jollain kuvaa järjestyksestä?
                Vesipumppu reunimmaiseen?
                Ja kun otin sen weban irti, eipä ollut akunkenkä irti, voiko tulla ongelmia tai vikoja siitä:o
                En enää muista kumpi on kumpi, mutta ei ne liittimet ole samanlaiset kun katsot tarkemmin. On pienet haitat vähän eri kodilla eli ei mee paikalleen väärin päin.

                Comment

                • ei_zei75
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 193
                  • Kaskinen

                  Kiitos!

                  Nyt viä kun toimisi...Nyt on weba kiinni, mutta ei toimi. Kerran pari pikkusen pörisi, voisko olla ilmaa letkuissa, missä mahtaa olla se weban letkujen ilmausruuvi? Entä voisko polttoaineletkuissa olla ilmaa? Voiko olla sillä vaikutusta, kun akunkenkä ei ollut irti?
                  Nollasin sulakkeesta kyllä, mutta ei lähde käyntiin kumminkaan. Irrallaan testasin että vesipumppu toimii, palopuhallin pöhisee, ja hehkukin olisi ohmiarvoissa...ei lähde tikittämään pumppu...
                  Pii Em Wii, oool jyyy niiid...

                  Comment

                  • O.K.
                    Moderator
                    • Nov 2003
                    • 4855
                    • Espoo

                    Originally posted by ei_zei75 View Post
                    voisko olla ilmaa letkuissa, missä mahtaa olla se weban letkujen ilmausruuvi?
                    Kuskin puolella raitisilmasuodattimen kotelon alla. Siinä jarrunestesäiliön lähettyvillä.
                    Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                    Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                    E34 525i

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Onko kenellekään sattunut sellaista, että on joutunut vaihtamaan tai korjaamaan sen webaston telineen? Oma oli toisesta taitoksesta melkein puhki ruostunut. Lisäksi ne kaikki kolme pakoputken ruuvia katkesivat. Se pakoputken tiiviste ei myöskään kovin hyvältä näyttänyt enää tässä vaiheessa.

                      Jos joltakin sattuu kyseisiä komponentteja löytymään Pirkanmaa-Kanta-Häme -alueelta, niin saa tarjota.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14526
                        • Oulu

                        Se webaston telinehän on neljällä 10mm kannalla olevalla pultilla kiinni webastossa eikä muita tarvitse aukoa. Mitään tiivisteitä ei pakoputkessa edes ole.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by zener View Post
                          Se webaston telinehän on neljällä 10mm kannalla olevalla pultilla kiinni webastossa eikä muita tarvitse aukoa. Mitään tiivisteitä ei pakoputkessa edes ole.
                          Kyllä siellä pakoputken ja webaston välissä ainakin minulla jokin tiiviste oli. Lisäksi se teline oli niin kovaan hapettunut kiinni siihen webaston runkoon, että luulin aluksi, että se pakoputki pitää sitä telinettä kiinni webastossa. En olisi muutoin lähtenyt edes irroittamaan sitä pakoputken pätkää sieltä webaston pohjasta.

                          Kuvat kertovat enemmän:



                          Last edited by Ramzez; 23-01-2014, 18:00.

                          Comment

                          • bmw523i
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 42
                            • lahti

                            Originally posted by bmw523i View Post
                            Elikkäs alko 530da -03 merkkailemaan reviiriään eli tiputta dieseliä alleen kuskinpuolelle vähän etupyörän takaa. Todennäköiseti tulee webastolta.... Otin weban sulakkeen irti ni ei oo ainakaa sen jälkee merkkaillu. En oo viel kerinny purkaa ja tutkii sen tarkemmin vuotopaikkaa , mutta onko heittää arvioita mihin pitää varautua?? Muuten auto käy ja kukkuu normaalisti.
                            Elikkäs ei ollukaa vuoto webastolta vaan ilmeisesti paluuputkihan siellä tiputtelee.. Eli kysymys kuuluuluukin. Vuoto on jakotukin jälkeen (missä on weban pumppu ym) eli jos ottaa siitä muovisesta jakotukista sen paluu puolen letkun irti(koneen päästä) vuotaako löpöt tankista pihalle vai onko välissä jonkunlainen takaiskuventtiili?

                            Comment

                            • /PETE/
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 430
                              • Seutula City / Vantaa

                              Pitäiskö E39 Weban paloilmapuhallin toimia suoraan kytkemällä 12v piuhaan?
                              Omassa ei ole mitään eloa paitsi pientä kipinöintiä kun kokeilee laittaa akkuvirtaa suoraan puhaltimelle.
                              Puhallin on kyllä ääntänyt aina weban käynnistyessä ihan kuin laakeri olisi menossa, mutta toimi kuitenkin kun poltto lähti käyntiin.
                              Nyt tuli sitten täys stoppi, ei auton käydessä eikä erikseen käynnistettäessä.

                              Ja tällainen näky oli vastassa kun laitteen avasin



                              Kuuluuko tuolla välissä olla jotain vaahtomuovin tapaista mönjää?



                              Miten tämä poltin? Näyttääkö olevan kunnossa vai puuttuuko tuolta nyt verkko/huopa?



                              Tällainen tiiviste pitäis sitten löytää jostain



                              Melko puhdas(ko?)

                              Last edited by /PETE/; 26-01-2014, 20:37. Reason: Kuvat näkyviin
                              E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
                              EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Ei siellä kyllä kuuluisi olla tuollaista mujua.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎