Originally posted by kaikkone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos ulosvetäjät ei kestä niin kokeile isommalla.
Noi kolmijalkaiset on mun mielestä leluja, oikeesti järee kaks käpäläinen ulosvetäjä jossa menee käpälät kuitenkin niin lähelle toisiaan että saa navasta kiinni.
Jos ei heti irtoa niin jätä se vaikka jännitykseen kunnolla ja anna sitten kuumia tai lekaa ja kiristä taas vähän lisää ja sama uudelleen.E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostMittes ton käsijarrun vaijerin suojaputken saa irti.. Onko voimam vai tekniikan puute kun ei irtoa.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostLyömällä sopivan kokoisella tuurnalla
Pitänee kai tehä tästäki rojekti oikein. on nimittäin niin prkleen tiukassa kaikki tuolla..
Kolmessa päivässä saanu aikaseks toiselta puolelta narina hela irti. toiselta puolelta oikeastaan pyörän ripustus jarruvaijeria vaille irti.
Vetarin pultit auki joita mega-auto ei saanut.
mmh. abs anturin kiinnitys rikki ja pultti joka jäi sisälle. (flash backejä entisen auton ajalle kun meni 2vk poraillessa ilmausruuvi pois.. )
siinäpä se. eli tosi vähän loppujenlopuks saanu aikaseks.
Narinahelaa irrotelles kolme kertaa kierretanko poikki.
Nyt kiinni laittaes ja kotia lähties huomasin et saatto mennä vinoon seki kun tuntu kanittavan niin paljon. ja tönärillä mittasin toiselta puolelta paljon on eroa. :F
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostKokeilin, veistin sen mutikan kylkeen pienen railon ja isolla taltalla hakkasin. lohkes vaa se pirun metalli :P..
Pitänee kai tehä tästäki rojekti oikein. on nimittäin niin prkleen tiukassa kaikki tuolla..
Kolmessa päivässä saanu aikaseks toiselta puolelta narina hela irti. toiselta puolelta oikeastaan pyörän ripustus jarruvaijeria vaille irti.
Vetarin pultit auki joita mega-auto ei saanut.
mmh. abs anturin kiinnitys rikki ja pultti joka jäi sisälle. (flash backejä entisen auton ajalle kun meni 2vk poraillessa ilmausruuvi pois.. )
siinäpä se. eli tosi vähän loppujenlopuks saanu aikaseks.
Narinahelaa irrotelles kolme kertaa kierretanko poikki.
Nyt kiinni laittaes ja kotia lähties huomasin et saatto mennä vinoon seki kun tuntu kanittavan niin paljon. ja tönärillä mittasin toiselta puolelta paljon on eroa. :F
Lyö sitä jarruvaijeria sieltä jarrulevyn puolelta niin ei tarvitse veistellä uria. Motonetissä maksoi reilun kympin kappale uudet vaijerit joten en omasta autosta edes yrittänyt ehjänä saada vaijeria irti kun se oli jumissa. Tein sillä tavalla että katkaisin vaijerin ja porasin sen vaijerin pään olka-akselista pois.
Ja heikkohermoisena ihmisenä en vetarin ruuvien kanssa alkanut tappelemaan kun niistä korkkasi kannat, ajoin rälläkällä kannat pois ja vetari irti, sitten hitsaten mutterit jäljellä olevien ruuvien päihin ja lähti ihan pyörittämällä irti. Nyt laitoin sinne ihan tavalliset 6-kolo ruuvit 10.9 kovuusluokalla.
Myös abs-anturin ruuvi katkesi. Se kierreosa siinä olka-akselissa on ihan terästä, kun katsot tarkkaan huomaat että se on holkitettu. Ruuvia sai porattua vähän matkaa pois ja sitten jumittui niin hitsasin sinnekkin M6 kierretangon pätkän vähän muotoilua saumalle että anturi menee pohjaan asti ja mutterilla anturi kiinni, toimii.
Narinahelan ulosvetäjään piti hakea kovaa(10.9) kierretankoa ja muttereita. Tavallinen pehmeä kierretanko ei kestänyt.
Ja miten narinahelan voi asentaa vinoon, eihän se kiinnitys-sokka mene paikalleen jos hela ei ole kunnolla pohjassa?:thinkLast edited by AnttiR; 12-06-2011, 20:04.E61 535d -04
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostKuullostaa vähän samalta kun oman auton kanssa tapellessa viime syksynä.
Lyö sitä jarruvaijeria sieltä jarrulevyn puolelta niin ei tarvitse veistellä uria. Motonetissä maksoi reilun kympin kappale uudet vaijerit joten en omasta autosta edes yrittänyt ehjänä saada vaijeria irti kun se oli jumissa. Tein sillä tavalla että katkaisin vaijerin ja porasin sen vaijerin pään olka-akselista pois.
Ja heikkohermoisena ihmisenä en vetarin ruuvien kanssa alkanut tappelemaan kun niistä korkkasi kannat, ajoin rälläkällä kannat pois ja vetari irti, sitten hitsaten mutterit jäljellä olevien ruuvien päihin ja lähti ihan pyörittämällä irti. Nyt laitoin sinne ihan tavalliset 6-kolo ruuvit 10.9 kovuusluokalla.
Myös abs-anturin ruuvi katkesi. Se kierreosa siinä olka-akselissa on ihan terästä, kun katsot tarkkaan huomaat että se on holkitettu. Ruuvia sai porattua vähän matkaa pois ja sitten jumittui niin hitsasin sinnekkin M6 kierretangon pätkän vähän muotoilua saumalle että anturi menee pohjaan asti ja mutterilla anturi kiinni, toimii.
Narinahelan ulosvetäjään piti hakea kovaa(10.9) kierretankoa ja muttereita. Tavallinen pehmeä kierretanko ei kestänyt.
Ja miten narinahelan voi asentaa vinoon, eihän se kiinnitys-sokka mene paikalleen jos hela ei ole kunnolla pohjassa?:think, se on nyt ilmeisesti aika vinossa siinä kolosessa ja ei mene nyt syvemmälle.
Mmh mistäs noita kovempia kierretankoja saa. huomasin et itselläkin oli kaks erilaista täysin, molemmat 10mm kierteellä mutta toinen kesti huomattavasti enemmän. ulkonäkökin oli erilaista. Toinen kestävämpi oli ostettu hongkongista ja toinen raksatyömaalta (raksal varmana kaikkein halvinta)
Oisko noin sentin uponnut ja sentti vielä pitäs mennä. toiselta puolelta pitäs mennä jokusen millin enemmän et ois yhtä pitkäl .
Hitto ku itel ei oo kunnon hitsausvälineitä. Täytelankamigillä roiskinu menemään vaan.Last edited by kaikkone; 12-06-2011, 20:35.
Comment
-
-
e39 prefacelift xenonlinssi
Mahtaako e39:n prefacelift xenonumpioissa olla eroa siinä lasisessa linssissä (missä keskellä rihlaamaton alue) vasemmalla ja oikealla puolella? Tuli hommattua tuommoinen "palapelisetti" ja nyt tarvisi saada toisellekin puolelle tuo lyhyen valon lasi. Omassani on numerosarja 301-145 505-04 ja numeroiden yläpuolella L-kirjain. Eli voisi olettaa että vasemman puolen umpioon kuuluva lasi, paitsi että tämä oli paikallaan oikeanpuoleisessa umpiossaLieneekö molemminpuolin samanlaiset vai onkohan joku joskus laittanut väärälle puolelle?
BMW G21 320e xDrive
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostMeinasinkin että se ei ole vielä pohjassa, se on nyt ilmeisesti aika vinossa siinä kolosessa ja ei mene nyt syvemmälle.
Mmh mistäs noita kovempia kierretankoja saa. huomasin et itselläkin oli kaks erilaista täysin, molemmat 10mm kierteellä mutta toinen kesti huomattavasti enemmän. ulkonäkökin oli erilaista. Toinen kestävämpi oli ostettu hongkongista ja toinen raksatyömaalta (raksal varmana kaikkein halvinta)
Oisko noin sentin uponnut ja sentti vielä pitäs mennä. toiselta puolelta pitäs mennä jokusen millin enemmän et ois yhtä pitkäl .
Hitto ku itel ei oo kunnon hitsausvälineitä. Täytelankamigillä roiskinu menemään vaan.
Kannattaa kattoo että se ulosvetäjä asettuu suoraan sinne siinä vaiheessa kun laittaa uutta narinahelaa paikalleen. Jouduin omaa ulosvetäjää hieman hiomaan että se asettui suoraan.E61 535d -04
Comment
-
Comment