Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7060
    • Turenki

    Originally posted by Peltsii View Post
    En kyllä tähän ihan usko, kun piuhat oli mulla suoraks vedetty pois sieltä, juurikin ettei jäisi mihinkään väliin. Kunhan tästä alkaa elämä voittaan, niin pitää ajella hallille ja repästä hattuhylly irti niin ollaan sittan taas vähän viisaampia

    Noniin, perutaan puheet. Johdot poikki molemmin puolin. En oikein tiedä, mihin helvetin väliin ne on jääneet, ja koska. Missään ne eivät olleet enää puristuksissa kun otin hattuhyllyn pois. Tinasin johdot yhteen ja nyt soi taas rokki

    Sitten toiseen asiaan. Eilen tuli huomattua jousia vaihdellessa, kun auto nosturilla sopivasti päänkorkeudella, että molemin puolin takaoven "alla" on korissa sormenpäänkokoiset ruostepilkut, täysin samassa kohdassa ja samanlaiset. Onko jokin yleinen vika E39 ? Ihmeellisessä paikassa ovat, kun muuten auto on täysin ruosteeton.. Onneksi nuo ei näy mihinkään kun ovi on kiinni, joten pystyy itse korjaamaan hyvin ne.

    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by Peltsii View Post
      Sitten toiseen asiaan. Eilen tuli huomattua jousia vaihdellessa, kun auto nosturilla sopivasti päänkorkeudella, että molemin puolin takaoven "alla" on korissa sormenpäänkokoiset ruostepilkut, täysin samassa kohdassa ja samanlaiset. Onko jokin yleinen vika E39 ?
      Nuo johtuu takaoven alareunassa olevasta tiivistelistasta, se on kova/kovettunut ja sen kulma hankaa maalit pois. Kannattaa pyöristää se tiivistelistan kulma.
      E39 528iA

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Kuuluuko orggis irtoluurin sisällä olla patterit? Ei akut vaan patterit?

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          Missäs kohtaa takalaakereissa on tuo abs:n kehä? Kun kattoo tästä: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1710418
          Niin näyttäis olevan samalla tavalla kuin etupäässäkin, eli esim taka abs anturia pois poratessa, tuohon kehään ei voi osua poranterällä?
          Kun mulla abs:t hakkaa hitaassa vauhdissa suurinpiirtein sitä tahtia, kun rengas pyörähtää kierroksen. Ja tekee jarruista aivan v**tun tehottomat. Ja rassaahan tuo jatkuva ruks, ruks, ruks, ruks...
          AD:n anturi siellä on nyt, ei oo se Motonetin "ei sopiva", en tietysti tiedä voisko se silti olla tästä, mutta enemmänkin tuntuis olevan kehän hammastuksessa vika, kun tasaisesti ruksuttaa. Ja alkoi siis kun abs:n anturin vaihtoi, kun pimeni mittarit, luistonesto jne joskus silloin aikoja sitten. Tai ainakin hyvin äkkiä sen jälkeen, jossei just silloin, ei enää muista.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8270
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Missäs kohtaa takalaakereissa on tuo abs:n kehä? Kun kattoo tästä: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1710418
            Niin näyttäis olevan samalla tavalla kuin etupäässäkin, eli esim taka abs anturia pois poratessa, tuohon kehään ei voi osua poranterällä?
            Kun mulla abs:t hakkaa hitaassa vauhdissa suurinpiirtein sitä tahtia, kun rengas pyörähtää kierroksen. Ja tekee jarruista aivan v**tun tehottomat. Ja rassaahan tuo jatkuva ruks, ruks, ruks, ruks...
            AD:n anturi siellä on nyt, ei oo se Motonetin "ei sopiva", en tietysti tiedä voisko se silti olla tästä, mutta enemmänkin tuntuis olevan kehän hammastuksessa vika, kun tasaisesti ruksuttaa. Ja alkoi siis kun abs:n anturin vaihtoi, kun pimeni mittarit, luistonesto jne joskus silloin aikoja sitten. Tai ainakin hyvin äkkiä sen jälkeen, jossei just silloin, ei enää muista.
            abs kehä on upotettuna laakerin takapuolen pölysuojaan eli näkyy kuvassa vasemmassa laakerissa.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Soininen
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 1296
              • Kajaani

              530d vauhtipyörä

              Tälläinen hassu juttu kävi omassa 530dssä. Sammuttaa tupsautin auton parkkiin ja se rolahti kummallisesti, no ajattelin kokeilla uudestaan että kuuluuko se ääni. auto käyntiin ja aivan karmee korina kuului sieltä vaihdelaatikon suunnalta.

              Auto hinaamalla hallille ja kuulostelemaan, kytkimen paikkeiltahan ääni kuului ja laatikko pois. Minkäänlaista silmin huomattavaa vauriota ei ollut missään, kytkin ehjä ja vauhtis myös. Jonkin aikaa tutkiessa havaitsin että vauhtipyörä ei anna ollenkaan periksi kun sitä vääntää. Tietääkseni vauhtipörän sen osan mihin kytkin tulee kiinni pitäisi liikkua jonkun verran kun sitä vääntää??? :think

              Kokeilin sitten asiaa täysin uudella 525tds:n vauhtipyörällä. Laatikko muutamalla pultilla kiinni ja käyntiin. Mitäänhän sieltä ei enää kuulunut joten vauhtipyörä sökö?

              Miten ihmeessä se noin voi hajota? O.o
              E28 "525i" M52 -84
              F11 520d xDrive -16

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                Originally posted by peto2 View Post
                abs kehä on upotettuna laakerin takapuolen pölysuojaan eli näkyy kuvassa vasemmassa laakerissa.
                Näin juuri, niin tuohonhan ei voi osua, kun takaanta poraa abs anturin pois?

                Mutta miksi tuo sitte ruksuttaa, niin...?
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Mutta miksi tuo sitte ruksuttaa, niin...?
                  Ei se AD-liike ostopaikkana tee kiinalaisesta tarvikeanturista sen paremmin toimivaa. Joten kokeilisin alkuperäisellä anturilla.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1424

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Sitten toiseen asiaan. Eilen tuli huomattua jousia vaihdellessa, kun auto nosturilla sopivasti päänkorkeudella, että molemin puolin takaoven "alla" on korissa sormenpäänkokoiset ruostepilkut, täysin samassa kohdassa ja samanlaiset. Onko jokin yleinen vika E39 ? Ihmeellisessä paikassa ovat, kun muuten auto on täysin ruosteeton.. Onneksi nuo ei näy mihinkään kun ovi on kiinni, joten pystyy itse korjaamaan hyvin ne.

                    Mulla samanikäinen ja- värinen e39. Ostaessani sen 7 vuotiaana/95tkm ajettuna matkustajan puolelta oli samalla lailla ruosteessa. Näytti kyllä ihan sisältä päin tulleelta kukalta. Kuskin puoli oli/on virheetön.
                    e39 M54B22 manual
                    Polestar2 LRDM -21
                    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                    Comment

                    • eety
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 156
                      • Kurikka ja Vaasa

                      Kokemuksia kenelläkään Ecoboxista http://jpro.fi/tuotteet.html?id=659/438
                      Eli onko helpoin tapa lisätä tehoa vai hajottaa auto?
                      Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
                      BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
                      kysy osia:
                      BMW E34, E36, E39 & E30,

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8974
                        • Kellokoski

                        Originally posted by eety View Post
                        Kokemuksia kenelläkään Ecoboxista http://jpro.fi/tuotteet.html?id=659/438
                        Eli onko helpoin tapa lisätä tehoa vai hajottaa auto?
                        Siitä samanlainen huijausboksi halvemmalla:
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • eety
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2011
                          • 156
                          • Kurikka ja Vaasa

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Siitä samanlainen huijausboksi halvemmalla:
                          http://www.ebay.de/itm/CHIP-TUNING-B...item43ae53841b
                          Kysyin saanko noilla auton hajalle ja miten toimii, mutta saahan noita toki ehdottaakin.
                          Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
                          BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
                          kysy osia:
                          BMW E34, E36, E39 & E30,

                          Comment

                          • Lapa735ia
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 303
                            • Martinniemi

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Mikä ero on touringin taka ilmajousessa, sport vs normaali?
                            Käsittääkseni sport versiossa on vain paksumpaa/jäykempää gummia, eikä muuta eroa olisi.
                            E39 525 TDSA touring
                            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14513
                              • Oulu

                              Mitä lienee nyt keksinyt tuo M52, kun muutamana aamuna kylmiltään ku startannu, niin tyhjäkäynti humpaa hiukan ja kierrokset käy nii alhaalla että melkeen sammuu. Tuo oire on päällä vaan sekuntteja käynnistyksestä.

                              Huohotinventtiili+letkut, venttiilikopantiiviste ja haitarikumiputki vaihdettu kuukauden sisällä. Sekä äskön puhdistin tuon joutokäyntimoottorin (ICV). Jarrutehostimen kertakäyttöklemmarit oli hitusen löysät, joten vaihdoin nekin oikeisiin klemmareihin.

                              Katsotaan aamulla tekikö nämä viimesimmät mitää parannusta. Täytys perhana ostaa se kaapeli ja asennella tuo INPA toimintaan, niin ois jo vähän helpompaa.
                              Last edited by zener; 02-04-2012, 11:49.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Kinner
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 99
                                • jyväskylä

                                vaihdoin 530D e39:siin tankin pumpun ja nyt ei mene se "korkki" kiinni millään onko siinä joku jippo?
                                käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                                ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                                PärräSuzuki gsx-r 750-00
                                ex e39 523i sedan-97
                                ex Kawasaki zzr600-93
                                ex e34 525tdsa Touring-92
                                ex e34 524td sedan-90
                                ex e30 324tdic sedan-88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎