Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16404
    • Leppävirta

    Onko tuommosessa 520(bensa) mallissa mitään itua? Kun näkyy hinnat alkaen mallit olevan jo melko edullisia. Saisi E39 samaan rahaan kuin E34. Mutta toki E34 sais isommalla padalla.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • mie
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 218

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Kyllä se jarruttelee sutivaa pyörää, et vaan huomaa sitä. Etujarrujahan se ei tietenkään käytä. Tunkkaa toinen rengasilmaan ja koita ajaa, jarru pysäyttää ilmassa olevan pyörän ja toinen alkaa vetämään (tunkki kaatuu alle ja helma menee solmuun ).
      En epäilekkään etteikö jarruuttas jos suttaa, mutta olit aiemmin kirjottanu näin.
      E39 on kokonaan ilman tai ASC+T/DSC. Eli pelkkää ASC vaihtoehtoa ei ole.
      Eli eikös tämä ASC ole juurikin pelkkä sutimisen esto ja ASC+T jonkinlainen ajonvakautus järjestelmä. Eli jos lähtee luisuun ei jarruttele jos on pelkkä ASC. Niinkuin mulla ja monella muullakin tuntuu olevan.

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        Originally posted by tenzo View Post
        No ei tota ASC:tä kyl tuu pidettyä päällä ku maantie ajossa, kaupunki/taajama pyörityksessä aina pois päältä. Lähtee risteyksistä ja liikennevaloista paljon paremmin liikkeelle ku ei ASC hidastele menoa
        Aika outoa, minä pidän melkein aina päällä. Liikennevaloissa jättää muut sutimaan kun lähtee niin nätisti liikkeelle. Ainoastaan lumessa kahlatessa otan pois.

        Originally posted by mie View Post
        En epäilekkään etteikö jarruuttas jos suttaa, mutta olit aiemmin kirjottanu näin.
        E39 on kokonaan ilman tai ASC+T/DSC. Eli pelkkää ASC vaihtoehtoa ei ole.
        Eli eikös tämä ASC ole juurikin pelkkä sutimisen esto ja ASC+T jonkinlainen ajonvakautus järjestelmä. Eli jos lähtee luisuun ei jarruttele jos on pelkkä ASC. Niinkuin mulla ja monella muullakin tuntuu olevan.
        DSC on vasta ajonvakautus, asc+t pelkkä sutimisen esto. Hieman harhaanjohtavaa kun käytin aiemmin / merkkiä, olisi pitänyt kirjoittaa tai tuohon väliin.

        Comment

        • 174000
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 1178
          • Tuusula

          Ei kai niissä napeissa koskaan lue ASC+T vaan sen ASC? ASC=ASC+T.
          ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
          '02 VW Golf 1.4i
          Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
          ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Bmw Master View Post
            DSC on vasta ajonvakautus, asc+t pelkkä sutimisen esto. Hieman harhaanjohtavaa kun käytin aiemmin / merkkiä, olisi pitänyt kirjoittaa tai tuohon väliin.
            DSC sisältää ASC+T:n. E39:ssä on joko ASC+T tai DSC. E39:iä ei ole saanut ilman ASC+T:tä.
            E39 528iA

            Comment

            • jeepster
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 127
              • uusimaa

              Tuossa edellisessä luki napissa asc, mun mielestä rajotti tehoa ja jarruttelee sutivaa pyörää, mutta vain vähän, päästää pyörän kuitenkin sutimaan. Perän lähtiessä luistoon aika äkkiä sai hallintaan. lumipöperössä ei oikeen päässy eteenpäin ilman sen poiskytkentää.

              Nyt uudessa dsc ja sen toiminta ei oikeen oo vielä selvinnyt, ilmeisesti jarruttelee etupyörää, ja kääntää luistossa auton ikäänkuin kulkemaan keula edellä.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by TJJ View Post
                E39:iä ei ole saanut ilman ASC+T:tä.
                On saanut ilman mitään luistonhillitsimiä. Mutta pelkkää ASC:tä ei ole saanut.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by 174000 View Post
                  Ei kai niissä napeissa koskaan lue ASC+T vaan sen ASC? ASC=ASC+T.
                  Ei e39:ssä, mutta esim. e34:ssa on vain ASC ja napissakin niin lukee.

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    On saanut ilman mitään luistonhillitsimiä. Mutta pelkkää ASC:tä ei ole saanut.
                    Missä olet tuollaisen ilman luistonestoa olevan E39:n nähnyt? Edelleen olen sitä mieltä, että ASC+T on ollut E39:ssä vakiona mallisarjan alusta lähtien.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Itse en ole ottanut luistoestoa ollenkaan pois päältä missään tilanteessa(paitsi kun olen halunnut itse ajaa luisua). Melko syvässäkin on surffattu eikä siitä ole ollut vielä kuin hyötyä.
                      Olli.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Missä olet tuollaisen ilman luistonestoa olevan E39:n nähnyt? Edelleen olen sitä mieltä, että ASC+T on ollut E39:ssä vakiona mallisarjan alusta lähtien.
                        Asia paljastui kun ostin uuden haitariputken edelliseen -9/96 528:siin. Tuli sellainen putki joka on tarkoitettu ilman ASC:tä oleviin autoihin. Eli ainakin niihin osia tehdään, kai niitä sitten on olemassakin. Realoem:stä löydät osat.

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Asia paljastui kun ostin uuden haitariputken edelliseen -9/96 528:siin. Tuli sellainen putki joka on tarkoitettu ilman ASC:tä oleviin autoihin. Eli ainakin niihin osia tehdään, kai niitä sitten on olemassakin. Realoem:stä löydät osat.
                          Moottori kuitenkin on sama kuin mitä e36 löytyy, joten eikai tuolla olettamuksella voi vetää suoraa olettamusta? Olisiko enemmänkin moottorispesifinen, kuin korimalli?
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • zener
                            Moderator
                            • Oct 2004
                            • 14513
                            • Oulu

                            Originally posted by ka00z View Post
                            Moottori kuitenkin on sama kuin mitä e36 löytyy, joten eikai tuolla olettamuksella voi vetää suoraa olettamusta? Olisiko enemmänkin moottorispesifinen, kuin korimalli?
                            Kyllähän noi haitariputket on enempi korimalli kohtasia kyllä, komponenttien asettelu on kuitenki eri. Ja ETK tarjoaa E39:iin putkea ilman ASC:ia olevaan.

                            ASC: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=13&fg=15

                            Ilman: http://www.realoem.com/bmw/showparts...10&hg=13&fg=15
                            Last edited by zener; 13-02-2012, 11:12.
                            E65 730dA '04 klick
                            F10 520dA '11 klick
                            E34 520iA (2.8l) '91 klick

                            Instagram


                            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              Originally posted by zener View Post
                              Kyllähän noi haitariputket on enempi korimalli kohtasia kyllä, komponenttien asettelu on kuitenki eri. Ja ETK tarjoaa E39:iin putkea ilman ASC:ia olevaan.

                              ASC: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=13&fg=15

                              Ilman: http://www.realoem.com/bmw/showparts...10&hg=13&fg=15
                              Haluisin nähdä kolmeysin ilman

                              Hyvä knoppitieto kuitenkin sieltä
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • tenzo
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 79
                                • Kemi

                                Juu ois kyl kiva nähdä e39 ilman ASC;tä Ku kaverinki talvi autossa "AFRIKKA" mallisessa e39:ssä (520i -96) on ASC. Lisävarusteita siinä ei ole lainkaan, vaan vakio hilut eli kauko-ohjattava keskuslukitus, sähkölasit ja lämmitettävät sähköpeilit ja aivan kauhea kangas sisusta
                                Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
                                EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
                                EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
                                EX. BMW 520i -97 Schwarz II
                                E39
                                EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎