memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14579
    • Oulu

    E39:n tapauksessa tuon ulosvetäjän avauma pitää olla n. 60mm vähintään mikä tuottaa haastetta. En ole itse löytäny vielä sopivaa, muuta kuin iipeistä.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • NAL-E
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 249
      • Kiuruvesi

      Itse sain tuollaisella perus halpakaupasta ostetulla ulosvetäjällä, kyllä raidetangonpäät ja alatukivarret irti, mutta mistähän tosiaan sais riittävän ison noille reaktiotangoille, ei ole vielä tullut vastaa etsiskelyistä huolimatta. Oisko zenerillä linkkiä?
      E91 325d -07
      Ex: E39 530daT -00

      Comment

      • Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

        Originally posted by Madfexx View Post
        Ei mennyt tänään isäukon e39:n (523i touring) etuiskareiden vaihto aivan nappiin, ei nimittäin saatu raidetankojen päitä sitten millään irti tolppien alapäistä. Kun osat on alumiinia, niin vanhemmista malleista tutut kikat ei näemmä toimi.
        Minä irrotin raidetangon sisäpäät hammastangosta, niin ei tartte nuita niveliä särkeä.
        E61 525d LCI

        Comment

        • Tome
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 548
          • Joensuu

          Originally posted by NAL-E View Post
          Itse sain tuollaisella perus halpakaupasta ostetulla ulosvetäjällä, kyllä raidetangonpäät ja alatukivarret irti, mutta mistähän tosiaan sais riittävän ison noille reaktiotangoille, ei ole vielä tullut vastaa etsiskelyistä huolimatta. Oisko zenerillä linkkiä?
          Mulla ollu käytössä osasilta ostettu ulosvetäjä ja toiminut loistavasti ja on kestävä. Ja saa kaikki etupään nivelet irti. Avautuma riittää myös reaktiotangon nivelen irroitukseen kun vaan moskalla vähän napauttaa että kita menee riittävän syvälle.. Voin suositella!

          http://www.cdcardic.fi/ -->sivu 96 tuote F
          Last edited by Tome; 28-08-2012, 10:59.

          Comment

          • Mik@
            BTCF Member
            • Jul 2010
            • 1413
            • Nurmes

            Tälläiset vikakoodit löytyi -96 m62 540:stä

            139 Output thermostat
            Error frequency : 1 Logistic counter: 40
            Engine speed 80.00 rpm Engine temperature 61.50 degrees C Speed 0.00 km/h Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=8B444440FF4301280292000000FEFEFE 0.00 [HEX]
            Signal incorrect Error present Static error-------------------------------------------------------------

            112 Phase sensor OBDII Error !!
            Error frequency : 1 Logistic counter: 39
            Engine speed 760.00 rpm Engine temperature 62.25 degrees C Load signal 2.00 ms Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=70181842004001271393280000FEFEFE 0.00 [HEX]
            value unplausibel axhaust relevant Error (after checkup MIL on) Error not present Static error-------------------------------------------------------------

            Onko termostaatti mikä? Ulkolämpö anturi? se ainakin on rikki, näyttää kokoajan -40. Tuo phase sensor on ilmeisesti nokan asentotunnistin? Auto nykii tai pätkii tyhjäkäynnillä vähän, johtuisko tuosta nokan tunnistimesta? Tulpanreiät tarkastettu, ei ollut öljyssä, tulppia en ole kylläkään vaihtanut. Kaasuläppäkotelontiiviste vaihdettu jossa oli imuvuoto, tämän jälkeen kyllä toimi paremmin mutta edelleen vähän pätkii tyhjäkäynnillä, ajossa ei huomaa.

            Lähteekö näissä m62 oljypumpun mutterit auki itsestään niin kuin m60?
            E61 520Da

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by Mik@ View Post
              Tälläiset vikakoodit löytyi -96 m62 540:stä

              139 Output thermostat
              Error frequency : 1 Logistic counter: 40
              Engine speed 80.00 rpm Engine temperature 61.50 degrees C Speed 0.00 km/h Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=8B444440FF4301280292000000FEFEFE 0.00 [HEX]
              Signal incorrect Error present Static error-------------------------------------------------------------

              112 Phase sensor OBDII Error !!
              Error frequency : 1 Logistic counter: 39
              Engine speed 760.00 rpm Engine temperature 62.25 degrees C Load signal 2.00 ms Fehler aufgetreten vor 6.50 h Hexcode=70181842004001271393280000FEFEFE 0.00 [HEX]
              value unplausibel axhaust relevant Error (after checkup MIL on) Error not present Static error-------------------------------------------------------------

              Onko termostaatti mikä? Ulkolämpö anturi? se ainakin on rikki, näyttää kokoajan -40. Tuo phase sensor on ilmeisesti nokan asentotunnistin? Auto nykii tai pätkii tyhjäkäynnillä vähän, johtuisko tuosta nokan tunnistimesta? Tulpanreiät tarkastettu, ei ollut öljyssä, tulppia en ole kylläkään vaihtanut. Kaasuläppäkotelontiiviste vaihdettu jossa oli imuvuoto, tämän jälkeen kyllä toimi paremmin mutta edelleen vähän pätkii tyhjäkäynnillä, ajossa ei huomaa.

              Lähteekö näissä m62 oljypumpun mutterit auki itsestään niin kuin m60?
              Eiköhän tuo 139 ole iha moottorin termostaatin vikakoodi.. Siinä on vastus, jolla DME komentaa sen aukeamaan aikaisemmin esim. kun polkaiset kaasun pohjaan. Näin ainakin m62tu koneessa.

              Mulla on näköjään kesän aikana ilmestyny: 140 Output Thermostat Map cooling. Eli pitäisi varmaan tuo termari vaihtaa..
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                Originally posted by HTK12 View Post
                Eiköhän tuo 139 ole iha moottorin termostaatin vikakoodi.. Siinä on vastus, jolla DME komentaa sen aukeamaan aikaisemmin esim. kun polkaiset kaasun pohjaan. Näin ainakin m62tu koneessa.

                Mulla on näköjään kesän aikana ilmestyny: 140 Output Thermostat Map cooling. Eli pitäisi varmaan tuo termari vaihtaa..
                No niin tietysti kun oli moottorin vikakoodeissa.. No pitää varmaan vaihtaa tuokin jossain vaiheessa, ei kylläkään nosta lämpöjä tms.

                Miten lie sitten tuo nokan asentotunnistin, aiheuttaako nykimisiä tyhjäkäynnillä? Ei vissiin kuitenkaan ole jatkuva vika tuon koodin perusteella?
                Last edited by Mik@; 28-08-2012, 13:20. Reason: korjaus
                E61 520Da

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  Originally posted by Mik@ View Post
                  No niin tietysti kun oli moottorin vikakoodeissa.. No pitää varmaan vaihtaa tuokin jossain vaiheessa, ei kylläkään nosta lämpöjä tms.

                  Miten lie sitten tuo nokan asentotunnistin, aiheuttaako nykimisiä tyhjäkäynnillä? Ei vissiin kuitenkaan ole jatkuva vika tuon koodin perusteella?
                  Vaihtasin kyllä anturin kun siitä vikakoodia antaa.. Voithan kokeilla nollata tuon vian ja katsoa palaako se takaisin miten äkkiä. Voi aiheuttaa nykimisiä, huonoa käynnistyvyyttä jne. Tilalle sitten vaan orkkis anturia niin ei tarvitse ihmetellä. Tarvikkeiden kanssa ollu monilla ongelmia. Toki on paljon muitenkin mahdollisia syitä nykimiseen, mutta ei nuo anturit nyt niin paljoa maksa ettei kannattaisi sitä vaihtaa ja katsoa, jos sillä ongelma poistuisi.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Mik@
                    BTCF Member
                    • Jul 2010
                    • 1413
                    • Nurmes

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Vaihtasin kyllä anturin kun siitä vikakoodia antaa.. Voithan kokeilla nollata tuon vian ja katsoa palaako se takaisin miten äkkiä. Voi aiheuttaa nykimisiä, huonoa käynnistyvyyttä jne. Tilalle sitten vaan orkkis anturia niin ei tarvitse ihmetellä. Tarvikkeiden kanssa ollu monilla ongelmia. Toki on paljon muitenkin mahdollisia syitä nykimiseen, mutta ei nuo anturit nyt niin paljoa maksa ettei kannattaisi sitä vaihtaa ja katsoa, jos sillä ongelma poistuisi.
                    Äsken nollasin koodit niin tuli takaisin pienen ajon jälkeen eli anturi vaihtoon. Orkkis osia tullut pääasissa käytettyäkin, monessa kohtaa pääsee helpommalla kun niitä käyttää. Pitää tänään putsata ICV, ilmeisesti vaikuttaa kaasunvasteeseen, tyhjäkäyntiin jne. aika tavalla jos se kikkare on likainen.
                    E61 520Da

                    Comment

                    • janne36
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 72
                      • Liperi

                      Ajelimpa äsken töistä tankille ja huomasin että navi jumittui kokonaan, eli ruudussa näkyy se onboard computeri ihan normaalisti mutta ei tapahdu mitään, ja näppäimet ei toimi ei mene esim menu valikkoon. Radio toimii normaalisti..
                      Kokeilin käynnistää auton pari kertaa uusiksi, navi käynnistyy tosi hitaasti ja näyttöön tulee vaan se sama ruutu mikä aiemminkin, eikä vastaa mihinkään nappiin. Mikä voisi olla vikana?
                      Last edited by janne36; 28-08-2012, 14:26.
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten


                      e21 316, e30 316, e39 523i
                      Entiset:e46 328i, e39 523i, e39 530d, e34 518i, e36 320i, e38 728i, e34 525tds, e30 325i, e36 325i, e30 320i, e36 320i, e39 540ia, e34 520i, e38 740ia, e36 316i, e30 316, e60 525d, e90 330d

                      Comment

                      • Miksu_L
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 41
                        • Espoo

                        yksi lisää

                        tyhmät kysymykset jatkuvat:
                        haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
                        (tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?

                        Comment

                        • Terno

                          Originally posted by Miksu_L View Post
                          tyhmät kysymykset jatkuvat:
                          haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
                          (tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?
                          saattaa mennä, mutta jesus notta on tyhymän näköiset.

                          Oikeastaan epäilen jopa niiden sopivuutta ilman speissereitä.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            Originally posted by Mik@ View Post
                            Äsken nollasin koodit niin tuli takaisin pienen ajon jälkeen eli anturi vaihtoon. Orkkis osia tullut pääasissa käytettyäkin, monessa kohtaa pääsee helpommalla kun niitä käyttää. Pitää tänään putsata ICV, ilmeisesti vaikuttaa kaasunvasteeseen, tyhjäkäyntiin jne. aika tavalla jos se kikkare on likainen.
                            Niin empä muistanu tuota kun omassa ei sitä ole.. Sulla on kun tuo vanhempi kone niin on. Kannattaa se putsailla niin voi olla, että sillä jo korjautuu tuu tyhjäkäynti.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16447
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Miksu_L View Post
                              tyhmät kysymykset jatkuvat:
                              haluaisin varmistaa sopiiko näihin E39:hin vanteet joitten ET luku on 35?
                              (tarkemmat tiedot 17x7,5 ET35 5x120) pitäisi kuulemma mennä heittämällä?
                              Onko keskireikä edes E39:iin sopiva 74,1mm? Onhan tuo ET aivan metsässä.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Mik@
                                BTCF Member
                                • Jul 2010
                                • 1413
                                • Nurmes

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Onko keskireikä edes E39:iin sopiva 74,1mm? Onhan tuo ET aivan metsässä.
                                keskireikä on oikea. 15-20mm speisserit vaatii kyllä, jos muuten käy ilman kiekkoja niin ainakin näyttää ihan hölmöltä.
                                E61 520Da

                                Comment

                                Working...
                                X