Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mad_Mike
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 177
    • Oulun seutu

    Originally posted by peto2 View Post
    muovihitsaus saattas toimia mutta kerta se on nyt siitäkohtaa pettänyt niin vierestä menee pian. ite laittaisin uuden.
    Juu, pittää laittaa ensiavuksi jotain liimaa siihen. Ebaystä näyttää saavan nuita uusia kohtuuhintaa, joten semmonen tilaukseen.
    530XD LCI M-Sport

    ex E39 530iA M-Sport
    ex E39 530dAT

    Comment

    • Hytyy
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 346
      • joensuu

      Originally posted by Clavurion View Post
      Jos tekniikka on hallussa, niin onnistuu ilman verhoilun purkua. Kahva on kiinni liukulatalla, jonka saa kammettua oven takareunassa olevan tulpatun reiän kautta. KLIK
      Päteekö sama tekniikka etuoven kahvaan?
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      e36 Touring

      Comment

      • Uffa
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 126
        • Replot

        Originally posted by Clavurion View Post
        Jos tekniikka on hallussa, niin onnistuu ilman verhoilun purkua. Kahva on kiinni liukulatalla, jonka saa kammettua oven takareunassa olevan tulpatun reiän kautta. KLIK
        Kiitokset! Helpottaa suuresti.
        Vikakoodinlukua Vaasassa

        Comment

        • Pexi_87
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 86
          • Kangasala

          Mistä 2000 vuoden 540i Webasto ottaa lämpötilatietonsa/mistä se tietää kuinka kauan se on päällä milläkin kelillä. Nyt pyöreät 10 astetta pakkasta ja vartin verran oli Webasto päällä kun sen MIDistä laitoin päälle. Vikakoodeja ei ole ja muutenkin kunnossa oleva laite.

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2016
            • Kangasala

            Originally posted by Pexi_87 View Post
            Mistä 2000 vuoden 540i Webasto ottaa lämpötilatietonsa/mistä se tietää kuinka kauan se on päällä milläkin kelillä. Nyt pyöreät 10 astetta pakkasta ja vartin verran oli Webasto päällä kun sen MIDistä laitoin päälle. Vikakoodeja ei ole ja muutenkin kunnossa oleva laite.
            Auttasko tua -> http://wds.spaghetticoder.org/en/zin...-112645001.htm Olisiko jokin em. parametreista täyttynyt, kuten jäähdytysnesteen lämpötila
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Pexi_87
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 86
              • Kangasala

              Originally posted by schwarze View Post
              Auttasko tua -> http://wds.spaghetticoder.org/en/zin...-112645001.htm Olisiko jokin em. parametreista täyttynyt, kuten jäähdytysnesteen lämpötila
              Ymmärsinkö oikein, eli jäähdytysnesteen lämpötila pitäisi olla 70 astetta jolloin tuo sammuu? Koska kun laite oli täysin sammunut=ei kuulunut mitään ääntä enää, annoin olla 5min ja starttasin. Lähti aika vaivalloisesti käyntiin, lämpöviisari ei noussut yhtään.

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                Orkkis Webastohan on "mukavuuslämmitin" eli lämmittää vain sisätilat jos ei letkutusta ole muutettu siten, että lämmittää myös moottorin :think
                Ohjeet letkutuksen muuttamiseksi löytyy jostain foorumin syövereistä...

                Sitä en tiedä varmaksi onko Webaston saanut uutena tilattua esilämmittimenä mutta ainakin kaikissa omissa e39 korisissa on pitänyt tuo letkutus muuttaa.
                Last edited by Jube; 06-01-2012, 23:52.
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2016
                  • Kangasala

                  Originally posted by Pexi_87 View Post
                  Ymmärsinkö oikein, eli jäähdytysnesteen lämpötila pitäisi olla 70 astetta jolloin tuo sammuu? Koska kun laite oli täysin sammunut=ei kuulunut mitään ääntä enää, annoin olla 5min ja starttasin. Lähti aika vaivalloisesti käyntiin, lämpöviisari ei noussut yhtään.
                  Juu ja näin se pelaa, mikäli muut toimintaa säätelevät ehdot täyttyvät. Weban toimintaa säätee monet asiat, kuten alijännite. Nyt kun sanoit tuosta vaivalloisesta starttauksesta, epäilen tuota alijänniterajan täyttymistä. Polttoainetta sinulla on varmasti yli 15ltr? Weban imuputki on tankissa ylempänä kuin moottorin, joten siihenkin se on voinut sammahtaa. INPA:lla monitorointi yleensä auttaa ja vikamahdollisuudet kapenee.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8270
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by Jube View Post
                    Orkkis Webastohan on "mukavuuslämmitin" eli lämmittää vain sisätilat jos ei letkutusta ole muutettu siten, että lämmittää myös moottorin :think
                    Ohjeet letkutuksen muuttamiseksi löytyy jostain foorumin syövereistä...

                    Sitä en tiedä varmaksi onko Webaston saanut uutena tilattua esilämmittimenä mutta ainakin kaikissa omissa e39 korisissa on pitänyt tuo letkutus muuttaa.
                    nope on saanut myös "lisälämmittimenä" joka on muutettavissa esilämmittimeksi joka lämmittää moottorin ja sisätilat, pelkällä ohjelmoinnilla.
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      Originally posted by peto2 View Post
                      nope on saanut myös "lisälämmittimenä" joka on muutettavissa esilämmittimeksi joka lämmittää moottorin ja sisätilat, pelkällä ohjelmoinnilla.
                      Eli lämppärin letkujen välissä on jotkut sähköisesti ohjatut suuntaventtiilit?
                      Tuollaisesta versiosta en ole kuullutkaan ennen...
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8270
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Jube View Post
                        Eli lämppärin letkujen välissä on jotkut sähköisesti ohjatut suuntaventtiilit?
                        Tuollaisesta versiosta en ole kuullutkaan ennen...
                        mä en oo ihan varma miten se tuossa versiossa menee mutta työkaverilla tommonen on ja ymmärsin sen puheista että letku tulis kannesta, kiertäs weban kautta vesiventtiileille ja siitä kennolle ja takas koneeseen.. eli ensisijaisesti lämpenee sisätilat ja "hukkalämmöllä" kone.

                        muttei se tosiaan käyny ku ohjelmoinnis kun alunperin webasto lähti päälle vain kun ulkolämpötila oli alle 5 astetta ja jäähdytysneste alle 70.. eikä mitään ulkoista käyttömahdollisuutta.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          Täällähän on kuhinaa . Onkos hyviä ehdotuksia Öljypohjan "viiltomurtuman" korjaamiseen? Ongelmakohta on öljypohjan etuosan kylkipatissa, eikä hiusmurtumasta tule läpi muuta kuin vähän öljyhikeä. Öljypohjan vaihto, tai irroitus hitsattavaksi ehdotelmat ei nyt ole hakusessa.
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Pexi_87
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 86
                            • Kangasala

                            Niin tuossa omassa tapauksessa kyllä lähtee pyörimään vesiventtiilien alla oleva vesipumppu myös, joten veikkaisin sen kierrättävän vettä koko kierrossa.

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2016
                              • Kangasala

                              Eipäs mennä sivuraiteille sen weban kanssa Jos se käy vain 15min, ongelma on jossakin muualla kuin sen kierrätysveden järjestelyissä. INPA auttaa ja sillä näkee
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • Jh5xx
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 496
                                • Kiuruvesi

                                Öljypohja

                                Originally posted by schwarze View Post
                                Täällähän on kuhinaa . Onkos hyviä ehdotuksia Öljypohjan "viiltomurtuman" korjaamiseen? Ongelmakohta on öljypohjan etuosan kylkipatissa, eikä hiusmurtumasta tule läpi muuta kuin vähän öljyhikeä. Öljypohjan vaihto, tai irroitus hitsattavaksi ehdotelmat ei nyt ole hakusessa.
                                Mulla aikonaan autto metallitahna öljypohjan viillon korjaamiseen!
                                Ensiks hioin pinnan vähän karkeaks ja puhistin hyväks brake cleenerillä sit levitin tahnan pintaan.(öljypohjan oltava lämmin)
                                Mun aikana pysy 2 vuotta ja eipä oo kuullu jälkeen päin että ois lähteny irti!
                                E70 X5 LCI
                                - P-Sawo Connection -
                                - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                                -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                                Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                                Ex: E91 318d
                                Ex: E61 525d toukka
                                Ex: E46 330d sedan
                                Ex: E46 328 Coupe
                                Ex: E39 530d Sedan

                                Ex: E39 525i Sedan
                                Ex: E39 523i Toukka
                                + Useita ex kikottimia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎