Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    Mitäpä maksaa lämppärin/ilmastoinnin puhaltimen moottorin vaihto töineen osineen?

    Ja toinen: tuulilasin vaihto (sadetunnistimella) töineen osineen?

    Kolmas: mitä pitää sisällään:

    S842A COLD CLIMATE VERSION
    S441A SMOKERS PACKAGE
    Last edited by mikron; 20-07-2011, 23:17.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10088
      • KVLA

      Originally posted by Juze` View Post
      Mistä päin pitäis alkaa purkamaan autoa, jotta sais vaihettua polttoainepumpun tankista? Auto siis 3.0 riiseli vuosimallia -01 :think


      E: perästä tietenkin, mutta miten helpoin
      Takapenkin istuinosa pois.Etureunasta ylös nykäisemällä irti ja sitten nostat sen ulos.Äänieriste maton alta löytyy kaksi luukkua.Avaat niistä sen repsikan puoleisen (3 ruuvia).Sähköpistoke irti.Sen jälkeen putsailet mahdolliset shaisset pois siitä "korkin" seuduilta.Löpöletku irti siitä kannesta.Sitten vaan kierrät sen ison "korkin" auki ja nostat sen kannen ylös.Siellähän se pumppu pitäisi näkyä: http://www.realoem.com/bmw/showparts...09&hg=16&fg=15
      Last edited by Heguli 31; 20-07-2011, 23:38.

      Comment

      • Tsuissi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 96
        • Seinäjoki

        Originally posted by mikron View Post
        Kolmas: mitä pitää sisällään:

        S842A COLD CLIMATE VERSION
        S441A SMOKERS PACKAGE
        Ensimmäinen sisältää penkinlämmittimet, pissapojan suuttimien lämmittimet sekä sivupeilien lämmityksen... Ja kuuluukos säteilylämppärikin tuohon vielä...

        Toinen on sitte tuhkakuppi ja tupakansytytin.
        Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
        Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
        Nyk. 636 kawasaki

        "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

        >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

        Comment

        • Tsuissi
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 96
          • Seinäjoki

          Hei! Kuka tietää sanoa notta onko e39 528i:n M52B28 koneen nostokorvat misssä? Yksi näyttäisi olevan heti vanoksen vieressä, mutta onko tuolla takana jossain vielä yksi?
          Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
          Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
          Nyk. 636 kawasaki

          "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

          >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8974
            • Kellokoski

            Originally posted by Tsuissi View Post
            Ensimmäinen sisältää penkinlämmittimet, pissapojan suuttimien lämmittimet sekä sivupeilien lämmityksen... Ja kuuluukos säteilylämppärikin tuohon vielä...
            Niin tai saattais olla ennemmin eristetty huohotin M54 moottorissa.
            Ei nyt lotto ihan osunut
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Tsuissi
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 96
              • Seinäjoki

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Niin tai saattais olla ennemmin eristetty huohotin M54 moottorissa.
              Ei nyt lotto ihan osunut
              Aloin kans miettimään. Mikäs sen talvipaketin nimi oli? :think
              Ex E39 528i -96 "Panzerwagen"
              Ex E39 535i -96 Cosmosswarz metallic
              Nyk. 636 kawasaki

              "...nämä KÄET ei oo luotu auton rattiin, vaan moottoripyörän sarviin, saatana."

              >>> Bemareiden vikakoodin lukua Seinäjoella, ota yhteyttä! <<<

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by TJJ View Post
                Paljonko akkujännite on yleensä E39:ssä kun avaa takaluukun ja mittaa suoraa akulta eikä auto ole muuten päällä tai ovia auki? Navihan tuossa jo toki herää virtaa kuluttamaan ja dsp-vahvistin ilmeisesti myös jos autossa sellainen on.
                Nettiä kun tutkin, niin ilmeisesti 12,6V tuo voisi olla, vai kuulostaako liian korkealta? Ja virrat päällä (1.asennossa) voltti vähemmän.
                E39 528iA

                Comment

                • Magirus
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 876
                  • Keski-Suomi und Sawo

                  Originally posted by Magirus View Post
                  Anturi kunnossa kuten myöa hihnan kiristimet. Tänään taas 1/3 moottorin lämmöt ja kaupasta lähtiessä kauhea 2 sekunnin naputus. Kyllä nämä bemarit sitten välillä syö miestä.. Ja taitaa viimeset castrollit olla mitkä laitan yhtään mihinkään autoon.. M50 alko castrolilla kuluttamaan ja m52 naputtamaan. Ei hyvää päivää ja vielä melkein 15e litrahinta
                  Hiukan tuli perehdyttyä taas asiaan ja voiskohan vika olla osa nro: 2 kuvassa?

                  Onko osaa mahdollista vaihtaa/purkaa ilman kannen irrotusta?

                  M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                  M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                  M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                  M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                  O: E24 osasia

                  Comment

                  • Clavurion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 9159
                    • Oulu

                    Originally posted by TJJ View Post
                    Nettiä kun tutkin, niin ilmeisesti 12,6V tuo voisi olla, vai kuulostaako liian korkealta? Ja virrat päällä (1.asennossa) voltti vähemmän.
                    Mittasin omasta (akun pitäisi olla iskussa):
                    Kontin avauksen jälkeen 12,32 V
                    Virrat 1-asennossa 12,21 V
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2171
                      • Himas

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Mittasin omasta (akun pitäisi olla iskussa):
                      Kontin avauksen jälkeen 12,32 V
                      Virrat 1-asennossa 12,21 V
                      Tuohan riippuu akun varauksen tilasta ja akun kunnosta. Itellä taitaa olla yli 12,5V kun juuri viikko pari sitten latasin akun.
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • Jh5xx
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 496
                        • Kiuruvesi

                        Raidetangot

                        Käytin autoa aurauskulmien säädössä ja kone näytti että olisi aurausta jonkin verran edessä(aiheuttako kuinka paljon jyrinää matala prohfiilisella renkaalla kun nimittäin jonkin verran volisevat ajossa???)
                        Onko kukaan kokeillut lämmittää raidetankoja ennen säätämistä ja kestävätkö sen jälkeen??(säätäjä suositteli että laittaa uudet tilalle.liekkö ei kehannut vain ruveta vanhoja tankoja säätämään
                        kun näyttivät olevan helevetin tiukassa että kestääkö lämmittää vai ostanko suosiolla uudet tilalle?
                        Last edited by Jh5xx; 21-07-2011, 18:46.
                        E70 X5 LCI
                        - P-Sawo Connection -
                        - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                        -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                        Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                        Ex: E91 318d
                        Ex: E61 525d toukka
                        Ex: E46 330d sedan
                        Ex: E46 328 Coupe
                        Ex: E39 530d Sedan

                        Ex: E39 525i Sedan
                        Ex: E39 523i Toukka
                        + Useita ex kikottimia

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Mittasin omasta (akun pitäisi olla iskussa):
                          Kontin avauksen jälkeen 12,32 V
                          Virrat 1-asennossa 12,21 V
                          Samaa näytti minullakin kontin avauksessa, mutta selvästi vähemmän (11,9-11,8V) virrat 1. asennossa. Täytyy ladata tuo kunnolla ja tutkia miltä sitten näyttää. Akku on hiukan yli 3 vuotta vanha, joten on kai tuurista kiinni alkaako se jo hiipumaan. 38mA näytti olevan virrankulutus lepotilassa, joten eipä pitäisi siinä olla ongelmia, moottori käynnissä oli akulla 13,9V, joten laturikin kai toimii kunnolla.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Korpraali
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 524
                            • Turku

                            Eikös se ole nyt melkein selvä vika autossani. Elikkä ei vedä alakierroksilla kunnolla ja suuttimet tikittää lämpimänä. Elikkä vika on Nokka-akselin asentotunnistin?
                            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4927
                              • Kotka

                              Originally posted by Korpraali View Post
                              Eikös se ole nyt melkein selvä vika autossani. Elikkä ei vedä alakierroksilla kunnolla ja suuttimet tikittää lämpimänä. Elikkä vika on Nokka-akselin asentotunnistin?
                              Selvä vika selviää vikakoodien luvulla
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Heguli 31
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 10088
                                • KVLA

                                Originally posted by mikron View Post
                                Tuohan riippuu akun varauksen tilasta ja akun kunnosta. Itellä taitaa olla yli 12,5V kun juuri viikko pari sitten latasin akun.
                                Ja mittaustuloksen tekemiseen käytetystä mittarista.Onko mittarina esim. Fluke tai sitten kolman euron kiinalaisvalmiste.Eroa syntyy helposti 0-1V suuntaan tai toiseen.Testailtu nimittäin on.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎