Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Siis hihna irtonaisena olet saanut flektin lyömällä irti? Sehän pyörii kuin hyrrä jos siihen lyö
    Onkai sulla toinen käsi, tietenkin eri asia jos sulta on se amputoitu, pitää vaan flektiä paikallaan sen ajan että pitkä 32mm avain pysyy siinä pystyssä ja takavasemmasta takakäden takapolven kautta lyö siihen niin lujaa kuin pystyy moskalla (takalonkalla). Tottakai se lähtee pyörimään mutta ei sitä hipistellä kuin kipeetä vittua. Se taas on tietenkin eri juttu jos sitä ei oo ikinä irrotettu, saattaa olla tiukassa vaikka on hihnakin paikallaan mutta ainahan nuo on suht helposti lähteny mitä oon ite irrottanu suht monesta.

    Comment

    • TimE39
      Bimmer Rookie
      • Jun 2011
      • 174
      • Espoo

      Originally posted by E.K. View Post
      Itsekin eilen facelift valon korjanneena alkuperäisessä luki jossakinkohtaa hella.
      Oli ne uudet säätötangot suunnilleen samanlaiset ku vanhat, tosin vanhoja tappeja oli aikoinaan auton maahantuonut yrittäjä hieman kolvaa ja liimaa menetelmällä tekohengittänyt.
      Itselläni ei ainakaan ole Hellan umpiot kun ei noi vakio säätötapit mene sinne.
      Mistäkhöän saisi varaosia muihin umpioihin?
      Voin yrittää vielä kuvat ottaa kuhan taas puran tuon valon.
      Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
      ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
      ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

      Comment

      • timppa811
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 855
        • Pohojammaa

        E39 touringissa ongelmana 80-100km/h vauhdissa esiintyvä ulina. 110 nopeudessa ääni lakkaa, eikä kaasun lisäys/vähennys vaikuta ääneen mitenkään. Pyöränlaakerin en usko pitävän noin jumalatonta meteliä, ja luulisi perän ollessa kyseessä kaasun/moottorijarrun vaikuttavan ääneen?

        Valistuneita arvauksia?

        Comment

        • Ego0s
          Bimmer Rookie
          • Jul 2011
          • 77
          • Turku

          Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
          e70 x5 4.0d, e63 M6, e46 330Ci, e39 540iA

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1657
            • Vähäkyrö

            Originally posted by Ego0s View Post
            Mistä voisi johtua kova vinkuminen kylmällä koneella. Ääni ilmestyi eilen käynnistäessäni auton. "Vinkuminen" kovenee kierroksia lisäämällä. Luulisin, että hihna siellä vinkuu. Millä saisin tuon ärsyttävän vinkunan poistettua? Ja että miksi hihna rupee ylipäätänsä vinkumaan? Autona toimii siis sigun e39.
            Hihnahan vinkuu jos se on oikeen vanha ja kulunu (venyny) ja kiristin ei enää saa/jaksa sitä kiristää,

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Originally posted by jukkae View Post
              Onkai sulla toinen käsi, tietenkin eri asia jos sulta on se amputoitu, pitää vaan flektiä paikallaan sen ajan että pitkä 32mm avain pysyy siinä pystyssä ja takavasemmasta takakäden takapolven kautta lyö siihen niin lujaa kuin pystyy moskalla (takalonkalla). Tottakai se lähtee pyörimään mutta ei sitä hipistellä kuin kipeetä vittua. Se taas on tietenkin eri juttu jos sitä ei oo ikinä irrotettu, saattaa olla tiukassa vaikka on hihnakin paikallaan mutta ainahan nuo on suht helposti lähteny mitä oon ite irrottanu suht monesta.
              Aikalailla näin. Moska kannattaa olla suht painava että siihen saa kunnolla napautusta. Toinen vaihtoehto on laittaa meisseli tai lenkkiavain niiden flektin pulttien väliin niin ei tarvitse ostaa tuota työkalua.

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                Niin ja semmoinen mistä ei pää irtoa ettei tule reikää ohjaustehostimen säiliöön.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10088
                  • KVLA

                  Originally posted by timppa811 View Post
                  E39 touringissa ongelmana 80-100km/h vauhdissa esiintyvä ulina. 110 nopeudessa ääni lakkaa, eikä kaasun lisäys/vähennys vaikuta ääneen mitenkään. Pyöränlaakerin en usko pitävän noin jumalatonta meteliä, ja luulisi perän ollessa kyseessä kaasun/moottorijarrun vaikuttavan ääneen?

                  Valistuneita arvauksia?
                  Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.

                  Comment

                  • timppa811
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 855
                    • Pohojammaa

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Pyöränlaakeri voi pitää kyllä todella kovaa ulinaa.Mutta tuo äänen häviäminen vauhdin noustessa ei kyllä viittaisi pyöränlaakeriin.Itse tsekkaisin ensimmäiseksi kardaanin kannatinlaakerin kunnon ja nivelet.Kuin myös vetarien niveletkin.
                    Tuo kannatinlaakeri voi olla syyllinen. Sillon tällöin sopivasti väännättäessä tulee pientä tärinää hyttiin, joka myös taitaa johtua kannatinlaakerista.

                    Comment

                    • eiskalt
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 836
                      • Hyvinkää

                      Varmistetaan vielä varmuuden varoiksi: Onhan kaikki e39 konepellit samanlaisia, katsomatta ikään, moottorin kokoon tai korityyppiin(sedan/touring)?

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 876
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        Koitin söörtsillä ehtiä mutta ei kovin tuloksia puhelimella saanut niin tartteis pikaista vastausta siihen että sopiiko m52 öljypohja lähtemään moottorin paikallaan ollessa irti. Laatikko on kyllä jo poissa tieltä muttei kehtais pultteja irrottaa kunnes varmaksi tietää.

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • Kille88
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 134

                          semmosta kysymystä että käykö 525 tds m51 automaattilaatikko mitenkään 530d eli m57 koneeseen?

                          Comment

                          • E.K.
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 494
                            • Helsinki

                            Perkele. Eilen jätti 530D ekaa kertaa käynnistymättä.
                            Kerkisin jo hommata nokkatunnistimen kun ei viittis olla viikonloppua ilman autoa, mut tänäaamuna läppärin kanssa auton luo saavuttua koodi olikin railpaineanturi startatessa.
                            Noo, lähtihän se railjohtojen heiluttelun jälkeen käyntiin.

                            Menikös ne johdot yleensä siitä liittimen juuresta poikki ku varaosamyyjä muisteli et sais liittimen lyhyillä johdonpätkillä mitkä tarttis juottaa vanhoihin johtoihin?

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2016
                              • Kangasala

                              Originally posted by eiskalt View Post
                              Onhan kaikki e39 konepellit samanlaisia
                              Kyllä ovat.
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              • exautisti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 1267
                                • oulu

                                Originally posted by E.K. View Post
                                Perkele. Eilen jätti 530D ekaa kertaa käynnistymättä.
                                Kerkisin jo hommata nokkatunnistimen kun ei viittis olla viikonloppua ilman autoa, mut tänäaamuna läppärin kanssa auton luo saavuttua koodi olikin railpaineanturi startatessa.
                                Noo, lähtihän se railjohtojen heiluttelun jälkeen käyntiin.

                                Menikös ne johdot yleensä siitä liittimen juuresta poikki ku varaosamyyjä muisteli et sais liittimen lyhyillä johdonpätkillä mitkä tarttis juottaa vanhoihin johtoihin?
                                näinhän se menee.
                                -99 punane passatti

                                https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                                Tuikun softat
                                Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                                BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                                Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                                Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                                www.mcars.fi

                                Kysy 041-5056506

                                https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                                INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                                Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎