Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jyle
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 1847
    • Espoo

    Originally posted by Bmw Master View Post
    Palaako siis vilkut ja normiparkit yhtäaikaa?
    Bmw f11 530d -14 m-sport
    Bmw e39 M5 -00
    VW T-1 "Adolf" -71
    Ex. Bmw e39 540i
    Bmw e60 525i -04
    Ex.Bmw e34 525i -92
    Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Onko tuossa joku säännös joka kieltää tupla parkit? Aikoinaan kun oli lisävaloissakin parkkipolttimot tuli hylsy katsastuksessa, vaikka onhan noita joka kuorma-auton keula täynnä...

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1657
        • Vähäkyrö

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Onko tuossa joku säännös joka kieltää tupla parkit? Aikoinaan kun oli lisävaloissakin parkkipolttimot tuli hylsy katsastuksessa, vaikka onhan noita joka kuorma-auton keula täynnä...
        Kyllä. Parkkeja ei saa kahdentaa, lisävaloja ei saa olla paritonta määrää, parkit pitää olla "valkoista valoa" tuottavat, mutta kuitenkaan ei saa olla oikeesti valkoset, vaan pitää olla kusen keltaset, parkki umpiot/lasit pitää olla ko. valolle hyväksytyt (esim. vilkun laseissa ei ole sopivia hyväksyntöjä), yms. järjettömyyksiä lakiteksteissä.

        E: Poikkeuksena tietty nämä alkuperäiset enkelit, audin ledijonot yms. vastaavat.

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          Alustan vaihto alkaa olemaan edessä.. Nyt "ongelma" onki, minkä tuohon laittaa. Ostin n. 1½ vuotta sitten TL-Finn automobilelta racelandin alustan, ja ikinä en oo niin huijatuks tullu. Pelkkä firman nimi saa jo näkemään punasta!
          Mutta nyt pitäis sitten uus laittaa.
          Autolla pitäis saada kuljetettua myös krossipyörää ( http://www.24mx.fi/pitbike/p/pyoran-...ja-teltat/k28/ ) tuommoisella koukkuun laitettavalla telineellä!
          Mitä suosittelette, korkeus,jäykkyys vai minkä sinne laittaa? Auton mataluudella ei nyt sinänsä ole merkitystä. Mikä madaltaa niin korkeussäädettävä että saa talveksi nostettua ylös.

          minkä merkkistä ja millä ominaisuuksissa? Perää kohden kuitenkin kohdistuu painoa paljon pyörän ollessa kyydissä. Matkat ei kuitenkaan ole pitkiä, max 70km. Saan töissä vetää rekalla kärriä, niin ei huvittaisi alkaa henkilöautolla vetämän, mikäli tämmöinen telinekkin on keksitty!
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8270
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Samppae39 View Post
            Kyllä. Parkkeja ei saa kahdentaa, lisävaloja ei saa olla paritonta määrää, parkit pitää olla "valkoista valoa" tuottavat, mutta kuitenkaan ei saa olla oikeesti valkoset, vaan pitää olla kusen keltaset, parkki umpiot/lasit pitää olla ko. valolle hyväksytyt (esim. vilkun laseissa ei ole sopivia hyväksyntöjä), yms. järjettömyyksiä lakiteksteissä.

            E: Poikkeuksena tietty nämä alkuperäiset enkelit, audin ledijonot yms. vastaavat.
            tuo kahdentamispykälä menee tietääkseni siten että samassa umpiossa voi olla useammat parkit, kuten e39 enkelit mutta mm. e34:n erillisissä umpioissa ei saa palaa parkki kuin toisessa :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1657
              • Vähäkyrö

              Originally posted by djs^ View Post
              Alustan vaihto alkaa olemaan edessä.. Nyt "ongelma" onki, minkä tuohon laittaa. Ostin n. 1½ vuotta sitten TL-Finn automobilelta racelandin alustan, ja ikinä en oo niin huijatuks tullu. Pelkkä firman nimi saa jo näkemään punasta!
              Mutta nyt pitäis sitten uus laittaa.
              Autolla pitäis saada kuljetettua myös krossipyörää ( http://www.24mx.fi/pitbike/p/pyoran-...ja-teltat/k28/ ) tuommoisella koukkuun laitettavalla telineellä!
              Mitä suosittelette, korkeus,jäykkyys vai minkä sinne laittaa? Auton mataluudella ei nyt sinänsä ole merkitystä. Mikä madaltaa niin korkeussäädettävä että saa talveksi nostettua ylös.

              minkä merkkistä ja millä ominaisuuksissa? Perää kohden kuitenkin kohdistuu painoa paljon pyörän ollessa kyydissä. Matkat ei kuitenkaan ole pitkiä, max 70km. Saan töissä vetää rekalla kärriä, niin ei huvittaisi alkaa henkilöautolla vetämän, mikäli tämmöinen telinekkin on keksitty!
              Hirvittää pelkkä ajatuskin crossipyörästä vetokoukussa ja vielä telineessä, joka on halvempi ku parhaat polkupyörätelineet.

              Paras vaihtoehto vois olla retrofitata alkuperäset ilmapussit :think

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                Originally posted by Samppae39 View Post
                Hirvittää pelkkä ajatuskin crossipyörästä vetokoukussa ja vielä telineessä, joka on halvempi ku parhaat polkupyörätelineet.

                Paras vaihtoehto vois olla retrofitata alkuperäset ilmapussit :think
                Ajattelin ekana samaa, mut jonkun aikaa nähtyäni ja ajettua semmonen perässä, totesin että tosi toimiva hintaa nähden. Ei tartte vakuutuksia maksaa tms.

                Itekki katoin BC V1:stä, mitenkähän se toimisi? Eniten huolestuttaa kun vanha auto ja kun paino kohdistuu niin perään! Aikasemmin ollu appiukon jeeppi
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • Reeperbahn
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 602
                  • EFOU

                  EDIT: ei mitään, löyty vastaus
                  -BMW M3 -09
                  -MB E320 Coupe -94
                  -MB E250 CGI -10
                  -Husqvarna R320 -14

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by djs^ View Post
                    Ajattelin ekana samaa, mut jonkun aikaa nähtyäni ja ajettua semmonen perässä, totesin että tosi toimiva hintaa nähden. Ei tartte vakuutuksia maksaa tms.

                    Itekki katoin BC V1:stä, mitenkähän se toimisi? Eniten huolestuttaa kun vanha auto ja kun paino kohdistuu niin perään! Aikasemmin ollu appiukon jeeppi
                    Paljonkos on sulla maksimi paino koukussa? Yleensä taitavat olla alle sadan kilon, jolloin ei kyllä kovin kummosta pyörää kärsi laittaa kun painaa se telinekkin jotain..
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1657
                      • Vähäkyrö

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Paljonkos on sulla maksimi paino koukussa? Yleensä taitavat olla alle sadan kilon, jolloin ei kyllä kovin kummosta pyörää kärsi laittaa kun painaa se telinekkin jotain..
                      Westfalian irrotettavassa 90kg, samaa luokkaa käsittääkseni kiinteissäkin. Eikös auton valmistajakin taitaa osaltaan vaikuttaa maksimipainoon.

                      Alkuperäset ilmapussit ainakin nostaa perän normaaliin n. 400kg kuormallakin, kokeiltu on.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by djs^ View Post
                        Alustan vaihto alkaa olemaan edessä.. Nyt "ongelma" onki, minkä tuohon laittaa. Ostin n. 1½ vuotta sitten TL-Finn automobilelta racelandin alustan, ja ikinä en oo niin huijatuks tullu. Pelkkä firman nimi saa jo näkemään punasta!
                        Mutta nyt pitäis sitten uus laittaa.
                        Autolla pitäis saada kuljetettua myös krossipyörää ( http://www.24mx.fi/pitbike/p/pyoran-...ja-teltat/k28/ ) tuommoisella koukkuun laitettavalla telineellä!
                        Mitä suosittelette, korkeus,jäykkyys vai minkä sinne laittaa? Auton mataluudella ei nyt sinänsä ole merkitystä. Mikä madaltaa niin korkeussäädettävä että saa talveksi nostettua ylös.

                        minkä merkkistä ja millä ominaisuuksissa? Perää kohden kuitenkin kohdistuu painoa paljon pyörän ollessa kyydissä. Matkat ei kuitenkaan ole pitkiä, max 70km. Saan töissä vetää rekalla kärriä, niin ei huvittaisi alkaa henkilöautolla vetämän, mikäli tämmöinen telinekkin on keksitty!
                        Paljonko koukussa saa olla painoa, muistaakseni 90kg. Laki määrää max. aisapainoksi 4%. E39:llä saa vetää max 2tn kärryä, eli max aisapaino lainmukaan 80kg. Saako siis koukkuun laittaa lain mukaan taakkaa?

                        Comment

                        • TimE39
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 174
                          • Espoo

                          Eipä taidakkaan olla valosta säätötangot rikki.
                          en tiedä mitkä sieltä on hajonnut muttakun avasin valon ja katoin sisään niin yläreunasta oli kaksi jotain juttua murtunu.
                          taitavat olla niinku säätötangot mutta aivan erinäköset miltä kuuluisi näyttää.
                          En sitten tiedä mitkä pilipali facelift umpiot noi on mutta ne osat jotka oli murtunu oli yläreunasta niitten säätörullien kohdalla jtn erittäin kapeata muovia joka mennyt paskaksi.
                          En kyllä asiasta varma ole mutta voipi olla Depon facelift umpiot.
                          Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                          ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                          ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                          Comment

                          • E.K.
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 494
                            • Helsinki

                            Originally posted by TimE39 View Post
                            Eipä taidakkaan olla valosta säätötangot rikki.
                            en tiedä mitkä sieltä on hajonnut muttakun avasin valon ja katoin sisään niin yläreunasta oli kaksi jotain juttua murtunu.
                            taitavat olla niinku säätötangot mutta aivan erinäköset miltä kuuluisi näyttää.
                            En sitten tiedä mitkä pilipali facelift umpiot noi on mutta ne osat jotka oli murtunu oli yläreunasta niitten säätörullien kohdalla jtn erittäin kapeata muovia joka mennyt paskaksi.
                            En kyllä asiasta varma ole mutta voipi olla Depon facelift umpiot.
                            Itsekin eilen facelift valon korjanneena alkuperäisessä luki jossakinkohtaa hella.
                            Oli ne uudet säätötangot suunnilleen samanlaiset ku vanhat, tosin vanhoja tappeja oli aikoinaan auton maahantuonut yrittäjä hieman kolvaa ja liimaa menetelmällä tekohengittänyt.

                            Comment

                            • djs^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1177
                              • Mikkeli

                              Originally posted by Samppae39 View Post
                              Westfalian irrotettavassa 90kg, samaa luokkaa käsittääkseni kiinteissäkin. Eikös auton valmistajakin taitaa osaltaan vaikuttaa maksimipainoon.

                              Alkuperäset ilmapussit ainakin nostaa perän normaaliin n. 400kg kuormallakin, kokeiltu on.
                              Joo, taitaa olla suht laiton tuo. Jos telinen paino+ ison krossin niin on siinä koukku jos alustakin kovilla. Eli eiköhän se oo alotettava vaunua ettimään, tai lainailtava jeeppiä!
                              EX :
                              -E36 316
                              -E36 325
                              -E39 523
                              -E39 530dA M-Sportx2
                              -E60 525dA M-Sport x2
                              -E60 545i Matte white
                              -E53 x5
                              -E91 3xx

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1657
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by djs^ View Post
                                Joo, taitaa olla suht laiton tuo. Jos telinen paino+ ison krossin niin on siinä koukku jos alustakin kovilla. Eli eiköhän se oo alotettava vaunua ettimään, tai lainailtava jeeppiä!
                                Hankit ruottista jonku halvan vanhan ambulanssimersun tai-volvon ja kuskaat sillä crossia. Kotikulmilla tuota tehdään paljon

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎