Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Astwau
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 73
    • Lahti

    530d loota

    Moro. Ostin tos pari päivää sitte -00 vm. 530d touringu.
    Kaikki toimii kuin unelma mut loota ois niinku vähän outo.. (tosiaan voi olla vaan ominaisuus) kiihdyttäessä lämpimällä moottorilla nopeus 30-70..? ja kun päästää jalan kaasulta kierrokset ei laske normaalisti vaan jää ylös ja laskee pikku hiljaa niinkuin jarruttais vaihteella. välillä myös hitaasti kiihdyttäessä ei vaihda vaihdetta tarpeeksi nopeesti vähän niin kuin ois sportti päällä( ei aina) Onko normaalia vai mistähän johtuu? autolla ajettu 292 tkm ja malli on 530d exclusive steppilootalla. Käytin kyl myös hakua mut ei löytänyt mitään vastaavaa.

    Comment

    • Samppae39
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1657
      • Vähäkyrö

      Mikä tuo exclusive on? Jos oikeen nilkka suorana tai muuten räväkästi kiihytät, niin laatikko jää odottamaan jatkoa ja pitää pienen pykälän sisässä valmiina, josko lähdetään uudestaan. Kuulostaa ihan normaalilta. Laatikkohan on oppivaa sorttia, että yrittää parhaansa mukaan oppia kuskin ajotyylin.

      Comment

      • Astwau
        Bimmer Rookie
        • Aug 2012
        • 73
        • Lahti

        Originally posted by Samppae39 View Post
        Mikä tuo exclusive on? Jos oikeen nilkka suorana tai muuten räväkästi kiihytät, niin laatikko jää odottamaan jatkoa ja pitää pienen pykälän sisässä valmiina, josko lähdetään uudestaan. Kuulostaa ihan normaalilta. Laatikkohan on oppivaa sorttia, että yrittää parhaansa mukaan oppia kuskin ajotyylin.
        Kiitos vastauksesta.. oon vissiin vain vainoharhainen, ku on se kuitenki mun ensimmäinen tomaatti.



        eli kyse on exclusive lisävarustepaketista.

        E39 TOURING lisävarustepaketti 723 Edition Exclusive
        Saatavana olevat ulkovärit veloituksetta: Pakettiin kuuluva verhoilu:
        354 Titansilber V6BG Nahka Exclusive Burgundy/musta
        364 Topazblau V6SW Nahka Exclusive Musta/musta
        430 Oxfordgrün V6SN Nahka Exclusive Sand beige/sand beige
        475 Saphirschwarz
        481 Kalaharibeige
        482 Toledoblau
        892 Titangrau
        894 Chiarettorot
        Paketti sisältää:
        232 Kevytmetallivanteet, 16” radial-spoke 50
        785 Valkoiset suuntavilkut
        422 Jalopuu koristelistat vaahtera Shell Burgundy
        423 Velurimatot
        249 Monitoimisäädin ohjauspyörälle
        Metalliväri
        Pakettia ei saa koodin 248, 337, 339, 434, 438, 469, 481, 710, 722, 760, 773 yhteydessä. Pakettia ei saa vakio- tai Montana-nahkaverhoilun yhteydessä
        Valinnaiset maksulliset vanteet : 308, 360, 363, 788

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1657
          • Vähäkyrö

          Jaa, no penkkien päälliset ei nyt vaikuta laatikkoon millään lailla kysyin vaan, ku luulin että laatikossa olis jotain exclusiivista, ku sen erikseen mainitsit :think

          Comment

          • Astwau
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 73
            • Lahti

            ai niin. mun moka.

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1657
              • Vähäkyrö

              Nou hätä. Vielä lisäyksenä. Viime talvena nollasin adaptatiot laatikosta. Sitten ku tuli kesänopeudet ja aloin ajelemaan satasen vauhteja, niin laatikko ei meinannu vaihtaa vitosta sisään ollenkaan. Jonkin aikaa siinä meni niin se oppi, että tällä mennään kovemaakin, ku 80km/h ja alko laittamaan vitosenkin pesään. Kuinka sun laatikko muuten vaihtaa? Nyppiikö vai vaihtuuko pehmeästi?

              Comment

              • Havoc
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 22

                Onko kukaan vaihdellut 525d/530d automaattivaihteiston öljynjäähdyttimen putkia? Mulla tiputtaa laatikkoöljyä jäähdyttimen liitoksen päästä. Niissä putkissa on joku sellainen muoviholkkilukitus, millä ne putket kiinnittyy jäähdyttimeen.

                Kysymys kuuluukin: onko siellä liittimen sisällä joku o-rengas joka falskaa, vai joutuuko koko putken uusimaan? Näytti tulevan hintaa 130€/per putki....

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  Originally posted by Havoc View Post
                  Onko kukaan vaihdellut 525d/530d automaattivaihteiston öljynjäähdyttimen putkia? Mulla tiputtaa laatikkoöljyä jäähdyttimen liitoksen päästä. Niissä putkissa on joku sellainen muoviholkkilukitus, millä ne putket kiinnittyy jäähdyttimeen.

                  Kysymys kuuluukin: onko siellä liittimen sisällä joku o-rengas joka falskaa, vai joutuuko koko putken uusimaan? Näytti tulevan hintaa 130€/per putki....
                  On siellä o-rengas, kuten kuvasta näkyy. KLIK

                  Liitoksen muoviholkilla painetaan nuo metallikynnet alas, niin liitoksen saa auki. Sinne liuskojen alle on ajan saatossa kertynyt todennäköisesti mujua, joka estää liuskojen painumisen pohjaan. Eli muoholkin välistä (tai muoviholkki ensin vedettynä irti) vaikka jarrukliineriä ja paineilmaa sinne liitoksen väliin, niin liitoksen saa helposti auki. Lieköhän o-renkaan koko sama, kuin noissa laatikon pään liitoksissa? KLIK
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Havoc
                    Newbiemmer
                    • Apr 2007
                    • 22

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    On siellä o-rengas, kuten kuvasta näkyy. KLIK

                    Liitoksen muoviholkilla painetaan nuo metallikynnet alas, niin liitoksen saa auki. Sinne liuskojen alle on ajan saatossa kertynyt todennäköisesti mujua, joka estää liuskojen painumisen pohjaan. Eli muoholkin välistä (tai muoviholkki ensin vedettynä irti) vaikka jarrukliineriä ja paineilmaa sinne liitoksen väliin, niin liitoksen saa helposti auki. Lieköhän o-renkaan koko sama, kuin noissa laatikon pään liitoksissa? KLIK
                    Kiitos infosta, nyt ainakin tietää mistä se korjaaminen kannattaa aloittaa, eli jos ne liittimet on muuten ehjät niin vaihtaa vaan o-renkaan. Ihme homma, että eräässä tälläkin foorumilla kovasti kehuttu automaattilaatikoihin erikoistunut liike ei saanut putkia edes irti. Olivat sitä mieltä että siihen tarvitsee jonkun erikoistyökalun.

                    Comment

                    • Astwau
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2012
                      • 73
                      • Lahti

                      Originally posted by Samppae39 View Post
                      Nou hätä. Vielä lisäyksenä. Viime talvena nollasin adaptatiot laatikosta. Sitten ku tuli kesänopeudet ja aloin ajelemaan satasen vauhteja, niin laatikko ei meinannu vaihtaa vitosta sisään ollenkaan. Jonkin aikaa siinä meni niin se oppi, että tällä mennään kovemaakin, ku 80km/h ja alko laittamaan vitosenkin pesään. Kuinka sun laatikko muuten vaihtaa? Nyppiikö vai vaihtuuko pehmeästi?
                      Aijaa.. no mulla kyl vaihtaa aika pehmeästi.. pakki lähtee pienellä viiveellä mut muuten ok. Mut mulla ois uusi kysymys nyt.. kun ajaa ihan rauhassa ja sillä kaupunki nopeudella ja ottaa jalan kaasulta eikö kierrokset pitäs laskea ihan sinne 750 rpm luokkaan? mulla meinaa välillä jäädä johonki 1100/1200 rpm ja sit ku hipasee kaasua uudestaan sit vasta ne laskee.. tuntuis vähän siltä että lootan öljynvaihto vois auttaa?

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Astwau View Post
                        AMut mulla ois uusi kysymys nyt.. kun ajaa ihan rauhassa ja sillä kaupunki nopeudella ja ottaa jalan kaasulta eikö kierrokset pitäs laskea ihan sinne 750 rpm luokkaan?
                        Ihan normaali, turbiini lukossa.

                        Comment

                        • jkan
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 319
                          • uusikaupunki

                          Mistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.

                          Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.
                          Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

                          Comment

                          • E.K.
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 494
                            • Helsinki

                            Originally posted by jkan View Post
                            Mistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.

                            Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.
                            Itse otin herätteen ja signaalin radion johdoista(kaiuttimien) kontin pohjan alla ja lisäsin vahvistimen samaan tilaan.

                            Comment

                            • Samppae39
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 1657
                              • Vähäkyrö

                              Originally posted by jkan View Post
                              Mistä löytää e39 touringin takaluukusta herätteen vahvistimelle? Alkuperäistä vahvistinta/subbaria ei ole.

                              Entä sitten signaali? Linjamuuntimella takakaiuttimista? Mistäs ne johdot sitten löytää helpoiten.
                              Takakaiuttimien johdoista otin signaalin. Johdot menee kuskin puolelta c-pilaria pitkin kattoon. Ne löytyy takapenkin selkänojan uloimman toppauspalan alta. Värejä en muista, mutta jotain violettia tais olla. Kannattaa tarkistaa wds:stä.

                              Heräte taas antennivahvistimen herätteestä haarottamalla. Löytyy d-pilarin verhouksen alta. En taaskaan muista johdon väriä.

                              Originally posted by E.K. View Post
                              Itse otin herätteen ja signaalin radion johdoista(kaiuttimien) kontin pohjan alla ja lisäsin vahvistimen samaan tilaan.
                              Joka mallissa ei vaan raadio ole kontin pohjan alla. Sinne saa ainakin linjamuuntimen piilotettua. Vahvari mieluusti jonnekki vähä paremmin ilmastoituun paikkaan. Esim. Kuskin puolen tavaratilan sivuun säilytyskoteloon luukun taakse.

                              Comment

                              • Tome
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 548
                                • Joensuu

                                Hei! Pystyykö kardaanin nappaamaan irti ilman että tarttee koko pakoputkistoa irroittaa? Eli mahtuuko tulee pois jos putkiston takapäätä laskee niin alas kun kärsii laskea? Prefacelift 528:ssa tuo rööri kun on yhtäpuuta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎