Kävin katsastamassa tuon oman koslan (530d) ja päästöarvoina oli 0.05/3.0 Kuulostaa ihan naurettavan matalilta? Onkohan tuossa jotain häikkää? Minkäslaisia päästöarvoja muilla 530d omistajilla on katsastuksessa tullut?
Kävin katsastamassa tuon oman koslan (530d) ja päästöarvoina oli 0.05/3.0 Kuulostaa ihan naurettavan matalilta? Onkohan tuossa jotain häikkää? Minkäslaisia päästöarvoja muilla 530d omistajilla on katsastuksessa tullut?
Ensimäistä kertaa kuulen että joku valittaa kun auto on niin vähä päästöinen
Eikö se ole niin että jos päästöt on kohillaan niin myös auton tekniikka toimii just eikä melkein?
Ja haluatko vielä kohdistaa mitkä arvot noi oli? ei toi 0.05/3.0 kerro yhtään mittään.
Ensimäistä kertaa kuulen että joku valittaa kun auto on niin vähä päästöinen
Eikö se ole niin että jos päästöt on kohillaan niin myös auton tekniikka toimii just eikä melkein?
Ja haluatko vielä kohdistaa mitkä arvot noi oli? ei toi 0.05/3.0 kerro yhtään mittään.
Siis dieselin savutusarvo saa olla maksimissaan 3.0 ja itsellä tuli vaan 0.05 joka tarkoittaa että sieltähän ei tuu juuri mitään ulos.. Aattelin vaan varmistella että voiko olla noin matalat arvot, koska itsellä ei tuu putkesta yhtään mustaa savua kun polkasee
Mikähän tukivarsi/varret saattais olla väljänä kun kuskinpuolen takarengas on kulunut sisäreunastaan enemmän? Tarkastin niin etuylätukivarren kumi ainakin oli harsona. Mutta vaikea oli käteen saada klappia tuntumaan. Varmaan liittyy samaan asiaan kun kiihdyttää ja jarruttaa samantien vaihteella, auton suunta hieman muuttuu.
Reverse-grammariin ei taida saada CD-boksia yhdistettyä? Mahtaako autossa(Touring) silti olla boksille johdotukset, ja jos niin mistä ne löytää takaa?
Siis dieselin savutusarvo saa olla maksimissaan 3.0 ja itsellä tuli vaan 0.05 joka tarkoittaa että sieltähän ei tuu juuri mitään ulos.. Aattelin vaan varmistella että voiko olla noin matalat arvot, koska itsellä ei tuu putkesta yhtään mustaa savua kun polkasee
Itse olen ihmetellyt samaa. Päästöarvot oli 0.9 ilman kattia. Tai ainakin uskosin ettei ole kattia koska haisee tooodella pahalle ja katin läpi menee 3" downpipe
tarviiko jotain erikoistyökaluja ton e39 525i:n iskarien ja jousien vaihtoon?? jousipuristimia tai vastaavia? voodoota ja kori kaljaa?
vai vienkö suosiolla kaverin pajalle vaihdettavaksi
säästäis siinäkin jokusen pennin kun ite vaihtais ja sit veis vaan nelipyöräsuuntaukseen johonkin..
toissa vklp ku mutsin lancerista piti iskari ja jousi irroittaa nii tarvitsi vain 2 mutteria ja yksi pultti ottaa auki ja iskari "tippui" käteen onkos se yhtä heleppoa koliysissä? tosin muttereita on enemmän, sen verran oon tutkinu
ja yläpään laakerit jos samalla ostais ja vaihtais :think
ei oo ennen tullut moista hommaa tehtyä mutta työkalut pysyy kourassa ja mielellään myös itse teen jos ei mitään koria kaljaa kummenpaa tarvitse
Voisiko joku Touringin omistaja katsoa rekisteriotteesta, mitä on merkattu auton kokonaismassaksi? Tuli vakuutuslasku, ja suureksi yllätyksekseni huomasin auton mallimerkinnäksi 525iAX 4X4 !
Ihmettelen vaan, mistä Trafin sankarit ovat saaneet päähänsä nelivedoksi tuon rekisteröidä, ja pitääkö edes muut tiedot paikkaansa...
Auto on -01 525iA Touring ja kokonaismassaksi ilmoitettu 2235kg. Pitääköhän tuo paikkansa, vai maksellaanko tässä vielä ylimääräisiä käyttömaksujakin?
vastaavan dieselin massa otteessa 2315kg, (vrt.530da 2320kg). Sikäli kuulostais ihan järkevältä tuo luku.
EN tosin tiedä lykätäänkö paperiin sama massa autosta riippumatta, vai lasketaanko esim tehtaan lisävarusteet jotka saattavat painaa...
tarviiko jotain erikoistyökaluja ton e39 525i:n iskarien ja jousien vaihtoon?? jousipuristimia tai vastaavia? voodoota ja kori kaljaa?
vai vienkö suosiolla kaverin pajalle vaihdettavaksi
säästäis siinäkin jokusen pennin kun ite vaihtais ja sit veis vaan nelipyöräsuuntaukseen johonkin..
toissa vklp ku mutsin lancerista piti iskari ja jousi irroittaa nii tarvitsi vain 2 mutteria ja yksi pultti ottaa auki ja iskari "tippui" käteen onkos se yhtä heleppoa koliysissä? tosin muttereita on enemmän, sen verran oon tutkinu
ja yläpään laakerit jos samalla ostais ja vaihtais :think
ei oo ennen tullut moista hommaa tehtyä mutta työkalut pysyy kourassa ja mielellään myös itse teen jos ei mitään koria kaljaa kummenpaa tarvitse
Ite kans mietiskelin aiemmin, että vaihtaisko ite vai ei ja tulipahan sitten tartuttua hommaan ja ei oo loppujen lopuks kovin paha homma. Auttaa kyllä paljon, jos on kaveri mukana.
Jousipuristimet on melkeen pakolliset. Ite piti puristimien pienen välin takia turvautua vielä rautalankoihinkin jota en kyllä suosittele turvallisuussyistä ellei oo pakko tosiaan. Mitäköhän laskin oliskohan 8 mutteria yht. per etupään puoli ollu irrotettavana :think takana hiukka vähemmän, tosin siellä sitten bensaletkua ja kaaren muovit ym. Päättelemällä pärjää aika hyvin mitä täytyy irrottaa, jotta tuon jousi&iskari paketin saa irti. Tarkemmat ohjeetkin löytyy tämän topikin edeltäjästä.
Ite kans mietiskelin aiemmin, että vaihtaisko ite vai ei ja tulipahan sitten tartuttua hommaan ja ei oo loppujen lopuks kovin paha homma. Auttaa kyllä paljon, jos on kaveri mukana.
Jousipuristimet on melkeen pakolliset. Ite piti puristimien pienen välin takia turvautua vielä rautalankoihinkin jota en kyllä suosittele turvallisuussyistä ellei oo pakko tosiaan. Mitäköhän laskin oliskohan 8 mutteria yht. per etupään puoli ollu irrotettavana :think takana hiukka vähemmän, tosin siellä sitten bensaletkua ja kaaren muovit ym. Päättelemällä pärjää aika hyvin mitä täytyy irrottaa, jotta tuon jousi&iskari paketin saa irti. Tarkemmat ohjeetkin löytyy tämän topikin edeltäjästä.
Tarviiko niitä etupään jousia puristaa paljonkin kasaan, että saa nuo yläpään laakerit vaihdettua? Entäs onko tuolla iskarilla sellaista ominaisuutta, että se menee noin puoleenväliin sisälle, kun sen päästää irti sieltä päästä? Kyseessä. E39 530D vakioalusta, EI m-sport.
Jousipuristimet on melkeen pakolliset. Ite piti puristimien pienen välin takia turvautua vielä rautalankoihinkin jota en kyllä suosittele turvallisuussyistä ellei oo pakko tosiaan.
EI jumalauta! Rautalankoja jousien puristamisen yhteydessä. Eikö henkiriepu ole todellakaan minkään arvoinen, oma tai kaverin? Milloin voi olla "pakko" ottaa riski joka voi päättyä toisen kuolemaan tai erittäin pahaan loukkaantumiseen, EN YMMÄRRÄ!
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Tuo kattoverhoilu pitää ilmeisesti purkaa kun vaihtaa takalasin kaasujousia. Tai no pakkohan se on. Jotain pikku vinkkejä ois kiva saada millä sais kohtuu kivottomasti sen auki ja rikkomatta hirveesti mitään klipsejä tms... Paksin muoveja kun siitä ikkunan alta purkailin yms, niin tuntuu kaikki nipat rapsahtavan kysymättä poikki.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Tuo kattoverhoilu pitää ilmeisesti purkaa kun vaihtaa takalasin kaasujousia. Tai no pakkohan se on. Jotain pikku vinkkejä ois kiva saada millä sais kohtuu kivottomasti sen auki ja rikkomatta hirveesti mitään klipsejä tms... Paksin muoveja kun siitä ikkunan alta purkailin yms, niin tuntuu kaikki nipat rapsahtavan kysymättä poikki.
Ei tarvi purkaa kattoverhoilua, kun on erikoistyökalu käytössä. Tuolla työkalulla tai itse tehdyllä vastaavalla homma on hetkessä hoidettu. KLIK
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
E39 Sedan takaluukun "solenoidi"/moottori on paskana, eli aina joutuu kädellä nappasemaan sen solenoidin jotta luukku pysyy kiinni. Tämä vissiin joku tyyppivika? Mitä sinne pitää ostaa jotta homma taas pelittää?
Eli moottori siis avaa kyllä luukun, mutta jumittaa, eikä solenoidi "palaudu" itsestään.
Tarviiko niitä etupään jousia puristaa paljonkin kasaan, että saa nuo yläpään laakerit vaihdettua? Entäs onko tuolla iskarilla sellaista ominaisuutta, että se menee noin puoleenväliin sisälle, kun sen päästää irti sieltä päästä? Kyseessä. E39 530D vakioalusta, EI m-sport.
Ainakin 523 vakioalustan iskari imasee ittensä sisään. Pois ottaessa ei tarvinnut edes puristimia käyttää, mutta kasattaessa sitten piti kun tuo iskari tosiaan imaisi sisäänpäin. Tosiaan aika paljon joutuu puristamaan, itsellä ei kaksi pientä jousipuristinta riittänyt.
Mitä tulee noihin lankavirityksiin niin olihan se vähän eri kuin normi rautalankaa, ns. "surrilangat" avittamassa siis puristimien lisäksi. Pelkillä langoilla ei siis todellakaan ja tuotakaan konstia en suosittele, oikean kokoiset puristimet on paras ratkaisu Itsellä oli vaan tilanne, että piti saada auto pakettiin.
Comment