Originally posted by Korpraali
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Omaan E39 vaihdoin taannoin kaikki alustan puslat, tukivarret ym. Meyleltä, ja muutaman sadan kilsan jälkeen selvä välys raidetangon sisäpäässä. Uusi osa pois ja vielä uudempi tilalle ja homma ok. Eikä tämä ole ainoa kerta kun uusi osa on ollu ns. "valmis" jo tehtaalta tullessaan, eli voi hyvinkin olla, että välys on siellä tuoreessa raidetangossa. Toivottavasti, sillä hammastanko on hieman kalliimpi osa
-
-
Kyllä noissa meylen osissa on ainakin itsellä ollut kaikissa jo valmiina hyvät rasvat. Aika monelta taasen kuullut ettei nuo Meylet oikeen ole hintansa väärtejä kestävyydessä, tiedä sitten. Ainakin E46 meylen etualatukivarren puslat oli itsellä finaalissa jo 20tkm jälkeen.Originally posted by Bmw Master View PostKannattaa laittaa rasvaa uusiin niveliin, tehtaalla eivät sitä tee.
Comment
-
n. 80.000 ajetut tulpat oli tullut tiensä päähän. Katsastuksessa päästöistä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä hiukan liikaa oli koholla. Tulppien vaihdolla korjaantui ja asentajan mielestä arvot ovat kuin uudessa autossa. Kummasti teki kylläkin, päästöt eivät välittömasti korjaantunut vaan vasta 5min huudattamisen jälkeen ja kyllä katti oli lämmin myös vanhoilla tulpilla huudattaessa.
Tehojakin tuli takaisin. Auto jonkin verran hummasi kiihdyttäessä. Nyt ei enään.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
Riippuu mitä siellä sattuu olemaan hyllyssä. Ostin topranin laatikossa olevan laakerin ja se ei kauaa kestänyt, sain takuuseen uuden jonka merkkiä en nyt muista, oli sinisessä laatikossa mutta se on kuitenkin nyt kestänyt!Originally posted by Uffa View PostOnko nuo Motonetin takapyöränlaakerit kelpo tavaraa?
Mut kannattaa aina kun E39:iin meinaa ostaa motonetistä osaa niin katsoa ensin myös esim. KL-varaosien hinnasto. Ei muistaakseni ollut takalaakerissa iso hintaero.E61 535d -04
Comment
-
Olikos tohon laakerinvaihtoon joku pikaopas?Originally posted by AnttiR View PostRiippuu mitä siellä sattuu olemaan hyllyssä. Ostin topranin laatikossa olevan laakerin ja se ei kauaa kestänyt, sain takuuseen uuden jonka merkkiä en nyt muista, oli sinisessä laatikossa mutta se on kuitenkin nyt kestänyt!
Mut kannattaa aina kun E39:iin meinaa ostaa motonetistä osaa niin katsoa ensin myös esim. KL-varaosien hinnasto. Ei muistaakseni ollut takalaakerissa iso hintaero.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
Repsikan puolelta sähköboksin pohjalle poraat reiän sisäkauttaOriginally posted by jani1632 View PostMistäs E39:siin helpoiten sisäpistokkeen läpivienti?
Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Kysytääs samaan syssyyn, multa löytyy Calixin lämppäri ilman tuota haarotinta...millä hakusanalla tälläinen löytyy Ebaysta?Originally posted by Dunky View PostRepsikan puolelta sähköboksin pohjalle poraat reiän sisäkautta
Ja kysyn vielä uudestaan, mistä takajarrupalat jotka EIVÄT vingu?
Comment
-
Originally posted by Uffa View PostOlikos tohon laakerinvaihtoon joku pikaopas?
Ja nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
E61 535d -04
Comment
-
Ettei ois perä tai vetari paskana? Tuli siitä mieleen vaan kun joskus omassa e36 laitoin perä ylhäällä tunkilla seistessä P:n päälle vielä kun pyörät "rullas". Siitä ainakin lähti melkonen rohina kun kartaani yritti vauhdista mennä "lukkoon". Tointaa kattoo että pyöriikö kardaani vaihde päällä..Originally posted by AnttiR View Posthttp://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/30/47
Ja nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
Kuten edellä neuvottiin. Katso pyöriikö kardaani vaihde päällä. Mikäli pyörii, mutta vetarit eivät, toinen vetareista irronnut perästä. Painamalla saa takaisin paikalleen, mutta todennäköisesti lukkoprikka rikkoutunut ja vaatii toimenpiteitä.Originally posted by AnttiR View PostJa nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment