Nomutta, mitenkäs sen selitätte, kun etupää kolisee. No katsoin missä vika, niin vasemmanpuolen etupyörä klappaa. Ja klappi on raidetangossa, mutta sisäpäässä. Juuri vaihdoin merkki kokonaiset raidetangot ja nyt toisen puolen sisäpää klappaa. Mikä siellä voi olla väljää? Luulin ensin, että hammastanko on väljä, mutta eikö se klappaisi toiseltapuolelta myös sitten? Nyt ei klapannut. :think
Omaan E39 vaihdoin taannoin kaikki alustan puslat, tukivarret ym. Meyleltä, ja muutaman sadan kilsan jälkeen selvä välys raidetangon sisäpäässä. Uusi osa pois ja vielä uudempi tilalle ja homma ok. Eikä tämä ole ainoa kerta kun uusi osa on ollu ns. "valmis" jo tehtaalta tullessaan, eli voi hyvinkin olla, että välys on siellä tuoreessa raidetangossa. Toivottavasti, sillä hammastanko on hieman kalliimpi osa
Kannattaa laittaa rasvaa uusiin niveliin, tehtaalla eivät sitä tee.
Kyllä noissa meylen osissa on ainakin itsellä ollut kaikissa jo valmiina hyvät rasvat. Aika monelta taasen kuullut ettei nuo Meylet oikeen ole hintansa väärtejä kestävyydessä, tiedä sitten. Ainakin E46 meylen etualatukivarren puslat oli itsellä finaalissa jo 20tkm jälkeen.
n. 80.000 ajetut tulpat oli tullut tiensä päähän. Katsastuksessa päästöistä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä hiukan liikaa oli koholla. Tulppien vaihdolla korjaantui ja asentajan mielestä arvot ovat kuin uudessa autossa. Kummasti teki kylläkin, päästöt eivät välittömasti korjaantunut vaan vasta 5min huudattamisen jälkeen ja kyllä katti oli lämmin myös vanhoilla tulpilla huudattaessa. Tehojakin tuli takaisin. Auto jonkin verran hummasi kiihdyttäessä. Nyt ei enään.
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Onko nuo Motonetin takapyöränlaakerit kelpo tavaraa?
Riippuu mitä siellä sattuu olemaan hyllyssä. Ostin topranin laatikossa olevan laakerin ja se ei kauaa kestänyt, sain takuuseen uuden jonka merkkiä en nyt muista, oli sinisessä laatikossa mutta se on kuitenkin nyt kestänyt!
Mut kannattaa aina kun E39:iin meinaa ostaa motonetistä osaa niin katsoa ensin myös esim. KL-varaosien hinnasto. Ei muistaakseni ollut takalaakerissa iso hintaero.
Riippuu mitä siellä sattuu olemaan hyllyssä. Ostin topranin laatikossa olevan laakerin ja se ei kauaa kestänyt, sain takuuseen uuden jonka merkkiä en nyt muista, oli sinisessä laatikossa mutta se on kuitenkin nyt kestänyt!
Mut kannattaa aina kun E39:iin meinaa ostaa motonetistä osaa niin katsoa ensin myös esim. KL-varaosien hinnasto. Ei muistaakseni ollut takalaakerissa iso hintaero.
Ja nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
Ja nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
Ettei ois perä tai vetari paskana? Tuli siitä mieleen vaan kun joskus omassa e36 laitoin perä ylhäällä tunkilla seistessä P:n päälle vielä kun pyörät "rullas". Siitä ainakin lähti melkonen rohina kun kartaani yritti vauhdista mennä "lukkoon". Tointaa kattoo että pyöriikö kardaani vaihde päällä..
Ja nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
Kuten edellä neuvottiin. Katso pyöriikö kardaani vaihde päällä. Mikäli pyörii, mutta vetarit eivät, toinen vetareista irronnut perästä. Painamalla saa takaisin paikalleen, mutta todennäköisesti lukkoprikka rikkoutunut ja vaatii toimenpiteitä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
onko nyt näin, että vinkuvissa E39 vermeissä on monesti syynä tuo ihmeen öljyseparaattori hässäkkä. Muutaman kympin muovi pulikka ja V8 koneissa se vaatii tuon jakopään avaamisen, että voi vaihtaa?
Comment