Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Originally posted by Korpraali View Post
    Aika vähävikaisia nämä E39:t

    Nomutta, mitenkäs sen selitätte, kun etupää kolisee. No katsoin missä vika, niin vasemmanpuolen etupyörä klappaa. Ja klappi on raidetangossa, mutta sisäpäässä. Juuri vaihdoin merkki kokonaiset raidetangot ja nyt toisen puolen sisäpää klappaa. Mikä siellä voi olla väljää? Luulin ensin, että hammastanko on väljä, mutta eikö se klappaisi toiseltapuolelta myös sitten? Nyt ei klapannut. :think
    Omaan E39 vaihdoin taannoin kaikki alustan puslat, tukivarret ym. Meyleltä, ja muutaman sadan kilsan jälkeen selvä välys raidetangon sisäpäässä. Uusi osa pois ja vielä uudempi tilalle ja homma ok. Eikä tämä ole ainoa kerta kun uusi osa on ollu ns. "valmis" jo tehtaalta tullessaan, eli voi hyvinkin olla, että välys on siellä tuoreessa raidetangossa. Toivottavasti, sillä hammastanko on hieman kalliimpi osa

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Kannattaa laittaa rasvaa uusiin niveliin, tehtaalla eivät sitä tee.

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kannattaa laittaa rasvaa uusiin niveliin, tehtaalla eivät sitä tee.
        Kyllä noissa meylen osissa on ainakin itsellä ollut kaikissa jo valmiina hyvät rasvat. Aika monelta taasen kuullut ettei nuo Meylet oikeen ole hintansa väärtejä kestävyydessä, tiedä sitten. Ainakin E46 meylen etualatukivarren puslat oli itsellä finaalissa jo 20tkm jälkeen.

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5419
          • Oulu

          Mistä 528 takajarrupalat jotka EI vingu?

          Comment

          • Uffa
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 126
            • Replot

            Onko nuo Motonetin takapyöränlaakerit kelpo tavaraa?
            Vikakoodinlukua Vaasassa

            Comment

            • Tomppa80
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2088
              • Raahe

              n. 80.000 ajetut tulpat oli tullut tiensä päähän. Katsastuksessa päästöistä kierroksilla ja tyhjäkäynnillä hiukan liikaa oli koholla. Tulppien vaihdolla korjaantui ja asentajan mielestä arvot ovat kuin uudessa autossa. Kummasti teki kylläkin, päästöt eivät välittömasti korjaantunut vaan vasta 5min huudattamisen jälkeen ja kyllä katti oli lämmin myös vanhoilla tulpilla huudattaessa. Tehojakin tuli takaisin. Auto jonkin verran hummasi kiihdyttäessä. Nyt ei enään.
              Mercedes Benz E -07
              BMW 523i -96
              Volvo v70t5 -99
              Harley Davidson Electra Glide -00
              Solifer SM -75

              Comment

              • AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

                Originally posted by Uffa View Post
                Onko nuo Motonetin takapyöränlaakerit kelpo tavaraa?
                Riippuu mitä siellä sattuu olemaan hyllyssä. Ostin topranin laatikossa olevan laakerin ja se ei kauaa kestänyt, sain takuuseen uuden jonka merkkiä en nyt muista, oli sinisessä laatikossa mutta se on kuitenkin nyt kestänyt!
                Mut kannattaa aina kun E39:iin meinaa ostaa motonetistä osaa niin katsoa ensin myös esim. KL-varaosien hinnasto. Ei muistaakseni ollut takalaakerissa iso hintaero.
                E61 535d -04

                Comment

                • Uffa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 126
                  • Replot

                  Originally posted by AnttiR View Post
                  Riippuu mitä siellä sattuu olemaan hyllyssä. Ostin topranin laatikossa olevan laakerin ja se ei kauaa kestänyt, sain takuuseen uuden jonka merkkiä en nyt muista, oli sinisessä laatikossa mutta se on kuitenkin nyt kestänyt!
                  Mut kannattaa aina kun E39:iin meinaa ostaa motonetistä osaa niin katsoa ensin myös esim. KL-varaosien hinnasto. Ei muistaakseni ollut takalaakerissa iso hintaero.
                  Olikos tohon laakerinvaihtoon joku pikaopas?
                  Vikakoodinlukua Vaasassa

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    Mistäs E39:siin helpoiten sisäpistokkeen läpivienti?
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4927
                      • Kotka

                      Originally posted by jani1632 View Post
                      Mistäs E39:siin helpoiten sisäpistokkeen läpivienti?
                      Repsikan puolelta sähköboksin pohjalle poraat reiän sisäkautta
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5419
                        • Oulu

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Repsikan puolelta sähköboksin pohjalle poraat reiän sisäkautta
                        Kysytääs samaan syssyyn, multa löytyy Calixin lämppäri ilman tuota haarotinta...millä hakusanalla tälläinen löytyy Ebaysta?

                        Ja kysyn vielä uudestaan, mistä takajarrupalat jotka EIVÄT vingu?

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Uffa View Post
                          Olikos tohon laakerinvaihtoon joku pikaopas?



                          Ja nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • Magirus
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 876
                            • Keski-Suomi und Sawo

                            Originally posted by AnttiR View Post
                            http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/30/47


                            Ja nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
                            Ettei ois perä tai vetari paskana? Tuli siitä mieleen vaan kun joskus omassa e36 laitoin perä ylhäällä tunkilla seistessä P:n päälle vielä kun pyörät "rullas". Siitä ainakin lähti melkonen rohina kun kartaani yritti vauhdista mennä "lukkoon". Tointaa kattoo että pyöriikö kardaani vaihde päällä..

                            M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                            M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                            M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                            M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                            O: E24 osasia

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by AnttiR View Post
                              Ja nyt pikaisesti apuja! 530d:stä loppui veto ihan yhtäkkiä aamulla. Ei mitään vaikutusta kun liikuttelee vaihekeppiä R-N-D välillä tai steptronicilla vaihtelee vaihteita. Mutta kun P:lle yrittää laittaa niin käy ihan älytön rohina. Pitää sammuttaa auto että uskaltaa laittaa P:n päälle. Auto ei myöskään pysy paikallaan silloin kun vaihteenvalitsin on P-asennossa. Ja tosiaan aamulla ajoin ehkä 1km pihasta, käännyin kaupan pihaan ja painoin kaasua niin ei enää vetänytkään kierrokset vaan nousi. Onko se nyt laatikko paskana vai voisiko olla joku pienempi vika?
                              Kuten edellä neuvottiin. Katso pyöriikö kardaani vaihde päällä. Mikäli pyörii, mutta vetarit eivät, toinen vetareista irronnut perästä. Painamalla saa takaisin paikalleen, mutta todennäköisesti lukkoprikka rikkoutunut ja vaatii toimenpiteitä.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • ptikkala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 1575

                                onko nyt näin, että vinkuvissa E39 vermeissä on monesti syynä tuo ihmeen öljyseparaattori hässäkkä. Muutaman kympin muovi pulikka ja V8 koneissa se vaatii tuon jakopään avaamisen, että voi vaihtaa?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎